Gå till innehåll

Försvarbar turncheck?


Recommended Posts

Varför ska han checkraisa floppen med lågt överpar eller toppar? Då gör han sin hand till en bluff.

 

Alltså, jag tycker du har ett bra resonemang och det finns som sagt absolut lägen att checka överpar bakom, men det här är inte ett sånt. Brädan är till att börja med för låg. Och du kan helt enkelt inte ha en så stark read efter 50 händer.

 

Anledningen till att jag var såpass säker på att han skulle checkraisa eller leda ut med toppar eller överpar är för att denna spelaren har de tydliga tendenser han har. Han vill alltid ha kommando och spelar ofta mkt marginellt som om han spelade HU. Plus mitt relativt lilla CB definitvit dskulle triggat detta spelet hos honom. Sen finns kanske möjligheten att han kan slowspelar TT på floppen för att checkraisa turn medan jag har nochalerat denna möjligheten hittills.

 

Jag har btw mer än 50 händer på honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 60
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

För att avsluta tråden vill jag först be om ursäkt för att jag har varit grinig och konservativ i tråden.

 

Jag menade såklart inte att posta en tråd och inte ta till mig andra åsikter men jag hade faktiskt väntat mig lite mer djupgående och intelligenta motargument än de jag har fått. Jag bad tex om mer djupgående analyser och inte bara generaliseringar och förväntade mig få kommentarer på betsizes på flopp och eventuellt på turn för att få ut maximalt värde medan det mesta jag fick handlade om hur jag är tvungen att potta flopp och turn och absolut inte ge frikort vilket jag anser mest visar på okunnighet. Klart vinner jag hellre en liten pott än förlorar en stor pott men samtidigt är det en väldigt ledande fråga.

 

Jag tror att en del av åsiktskonflikerna kan bottna i att de som spelar på ett annat nätverk eller annan nivå inte kan relatera till hur en semispewig spelare kan gör idiotiska bluffa och värderaisa i aggressivitens namn på micronivå?

 

Samtidigt får jag hålla med om att jag kanske borde bettat av den anledningen att en fisks mönster kan variera såpass att han inte spelar händer likadant utan kanske planerar en c/r med 99 på turn eller bara synar ner med TT för att han kände för det.

 

hursomhelst tack för er medverkan, cut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

medan det mesta jag fick handlade om hur jag är tvungen att potta flopp och turn och absolut inte ge frikort vilket jag anser mest visar på okunnighet.

 

Men snälla, okunnighet?? Nu får du ge dig. Kan du vara så snäll att hoppa ner från din stora NL20 stack och få lite självinsikt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att avsluta tråden vill jag först be om ursäkt för att jag har varit grinig och konservativ i tråden.

 

Jag menade såklart inte att posta en tråd och inte ta till mig andra åsikter men jag hade faktiskt väntat mig lite mer djupgående och intelligenta motargument än de jag har fått. Jag bad tex om mer djupgående analyser och inte bara generaliseringar och förväntade mig få kommentarer på betsizes på flopp och eventuellt på turn för att få ut maximalt värde medan det mesta jag fick handlade om hur jag är tvungen att potta flopp och turn och absolut inte ge frikort vilket jag anser mest visar på okunnighet. Klart vinner jag hellre en liten pott än förlorar en stor pott men samtidigt är det en väldigt ledande fråga.

 

Jag tror att en del av åsiktskonflikerna kan bottna i att de som spelar på ett annat nätverk eller annan nivå inte kan relatera till hur en semispewig spelare kan gör idiotiska bluffa och värderaisa i aggressivitens namn på micronivå?

 

Samtidigt får jag hålla med om att jag kanske borde bettat av den anledningen att en fisks mönster kan variera såpass att han inte spelar händer likadant utan kanske planerar en c/r med 99 på turn eller bara synar ner med TT för att han kände för det.

 

hursomhelst tack för er medverkan, cut.

 

Ett stor LOL till den här tråden, djupgående analyser!? 3/4 pot på flop, 2/3 pot på turn och river, mer djupgående än så behöver det inte bli!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...