Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Om skatteverket nu ska börja jaga cg spelare. Är detta inte något som SvePof borde engagera sig i isåfall? Bättre sätt att gynna svenska pokerspelare får man nog leta efter.

De kan ju inte be om skatter för vinsten(?) Antingen skall de ju ha för varje pott (vilket skulle innebära att sätta samtliga PF medlemmar i personlig konkurs) eller inte alls.

De kan väl inte bara höfta - eller kan de det?!

Det där tycker jag också känns konstigt. Det står ju en sak i "skattelagstiftningen". Kan RSV verkligen säga "Ne vi gör såhär istället"?

Postad

Ska bli kul att se hur bedömningen blir av de tomtar som vunnit en del pengar i cashgame på amerikanska siter de senaste åren.

Med lite oflyt så kommer de att få betala skatt på varje pott de vunnit.

Exempel. En HU pott på 10000 dollar, där varje spelare donkat in 5000 dollar, skatten skulle bli 3000 dollar eftersom man inte får dra av för insatsen.

Kan bli riktigt kul till slut, vilken guldgruva för skattmasen, yummy yummy, lätta pengar för skattmasen.

Undrar vem som blir fisken i det spelet... , snacka om att torska rejält.

gg cashgrinders, lol till er från en som bara spelat på eu-baserade siter och MTT.

Postad
Ska bli kul att se hur bedömningen blir av de tomtar som vunnit en del pengar i cashgame på amerikanska siter de senaste åren.

Exempel. En HU pott på 10000 dollar, där varje spelare donkat in 5000 dollar, skatten skulle bli 3000 dollar eftersom man inte får dra av för insatsen.

Kan bli riktigt kul till slut, vilken guldgruva för skattmasen, yummy yummy, lätta pengar för skattmasen.

gg cashgrinders, lol till er från en som bara spelat på eu-baserade siter och MTT.

1. Du är inte den första som kommit på detta scenario (du kanske rentav är den sista som kommit på det) och i realiteten är det inte troligt att någon kommer beskattas på detta sätt.

2. Det är långt ifrån lätta pengar för skattmasen, tror du att de har tillgång till alla HH:s för spelare x?

3. Har du gulat alla LAGs än med ditt brutala TAG-spel?

4. Lol.

Postad

Ganska långsökta scenarion faktiskt. Att betala för varje pott är ju helt omöjligt och skulle kräva typ 10 man per pokerspelare för att räkna ut korrekt skatt

Har kontaktat skatteverket, återkommer med svaret senare

1. Du är inte den första som kommit på detta scenario (du kanske rentav är den sista som kommit på det) och i realiteten är det inte troligt att någon kommer beskattas på detta sätt.

2. Det är långt ifrån lätta pengar för skattmasen, tror du att de har tillgång till alla HH:s för spelare x?

3. Har du gulat alla LAGs än med ditt brutala TAG-spel?

4. Lol.

Postad
Skulle behöva lite råd och tips av de pålästa här på forumet.

Blev granskad av skatteverket för att jag inte hade någon inkomst, inkomståret 2005. De krävde uppgifter om hur jag lyckats bo leva, äta och skita utan inkomst. / K

Jag skulle ha svarat som jag brukar

" Det ska ni skita i" Sedan utvärdera effekten.

Postad

Är du retarderad eller låtsas du bara?

Postad
Ytterligare en clown som tror att det finns amerikanska pokersiter.

Samtliga karibiska stater - och där finns rätt många pokersajter registrerade - hör till världsdelen Nordamerika, så helt ute och cyklar är han inte när han kallar sajter för amerikanska.

Postad

Kan någon svara på hur det funkar med visa-kort kopplat till internetplånbok, kan skatteverket se om det har varit många uttag?

Om man betalar in till bank så har bankerna vissa plikter att redovisa detta, men jag kan inte minnas att jag har angett något personnummer till mitt Epassporte visa kort!

Har en BR på ETT konto utanför EU annars så är det bara eu-konto jag har använt till mitt ePassportE konto, men teoretiskt så måste det va svårt/omöjligt för skatteverket att se detta?

Netteller har väll oxå visa kort va?

Postad
Kan någon svara på hur det funkar med visa-kort kopplat till internetplånbok, kan skatteverket se om det har varit många uttag?

Om man betalar in till bank så har bankerna vissa plikter att redovisa detta, men jag kan inte minnas att jag har angett något personnummer till mitt Epassporte visa kort!

Har en BR på ETT konto utanför EU annars så är det bara eu-konto jag har använt till mitt ePassportE konto, men teoretiskt så måste det va svårt/omöjligt för skatteverket att se detta?

Känns väl inte som rätt tråd va...

Postad

Ditt namn finns lagrat på kortet och sparas i bankens log. Den loggen kan Skatteverket kolla när man vill.
Postad
Ditt namn finns lagrat på kortet och sparas i bankens log. Den loggen kan Skatteverket kolla när man vill.

om man skapar ett neteller konto i någon annans namn då? :) sparas det även bilder när man använder korten?

Postad
om man skapar ett neteller konto i någon annans namn då? :) sparas det även bilder när man använder korten?
Men går det? Man måste ju verifiera Neteller genom att dom skickar nåra cent till ditt konto.
Postad

Det fungerar inte. Skatteverket gör regelbundna kontroller över transaktioner med utländska kreditkort i Sverige och undersöker om de hittar något misstänkt.

En del är inte så smarta - de köper kapitalvaror med utländska kreditkort och så anger de sitt riktiga namn och adress för försäkringens skull!?!