Gå till innehåll

Allt om Holdem Manager


hajen

Recommended Posts

  • Svars 1,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Någon som har lust att hjälpa till? när jag ska starta HM så behöver jag logga in på PostgreSQL och jag använder då de uppgifter jag skapade när jag installerade det men får felmeddelandet

 

"det inte gick att läsa data från transportanslutningen. En befintlig anslutning tvingades stänga av fjärrvärden"

 

why? :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

All in EV grafen, stämmer den för SvS som inte visar muckade kort? På SvS så får man ju inte se muckade kort som på FTP t.ex. kommer den fortfarande räkna rätt då?

 

För om den stämmer så är "turen" skyldig mig drygt 1000 pix senaste mån...

 

Nej inga EV-beräkningar fungerar när sidorna inte visar muckade kort.

 

När du klonkar kommer motståndaren mucka sin hand = ingen showdown och handens EV beräknas inte.

 

När motståndaren drar ut dig så ser vi ju vår egen hand och han visar sin för han vinner = showdown där vi har massa +EV.

 

EV grafen kommer då alltid att visa på att du har haft massa otur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använt halva provtiden Holdem manager och jag lyckas inte få MySQL att funka.

 

Får felmeddelandet "User postgres could not be created: The account already exists"

 

Även om jag byter alla uppgifter till ett helt annat Användarnamn så får jag samma svar men då "User xxxxxx could not..."

 

Någon som har några tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lite problem med att få igång stats på borden.

Visst är det så att man bara går in i HH converter på autoconvert options och letar upp history.xml filen och väljer en plats där filerna ska filerna ska converteras till.

 

Sen går man in i Holdem manager på options - configure Auto Import och väljer den mapp som man valt att lägga dom färdigkonverterade filerna?

 

Avslutningsvis så startar man autoconvert i HH Converter och startar igång Start Autoimport på Holdem Manager.

 

Är det något jag missat för att statistik ska komma upp på bordet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lite problem med att få igång stats på borden.

Visst är det så att man bara går in i HH converter på autoconvert options och letar upp history.xml filen och väljer en plats där filerna ska filerna ska converteras till.

 

Sen går man in i Holdem manager på options - configure Auto Import och väljer den mapp som man valt att lägga dom färdigkonverterade filerna?

 

Avslutningsvis så startar man autoconvert i HH Converter och startar igång Start Autoimport på Holdem Manager.

 

Är det något jag missat för att statistik ska komma upp på bordet?

 

Du måste lägga till borden också i table manager som du får upp när du startar autoimporten i HEM. Table -> Table Finder. Markera det bord du vill ha stats på. Dra den röda grejen till bordet i fråga och tryck på ok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste lägga till borden också i table manager som du får upp när du startar autoimporten i HEM. Table -> Table Finder. Markera det bord du vill ha stats på. Dra den röda grejen till bordet i fråga och tryck på ok.

 

Skumt, hade aldrig fått upp Table Finder förut. Men nu funkade det klockrent iaf. Tack så hemskt mycket för hjälpen!:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

det här rör väl alla såna här program generellt men jag har köpt holdemmanager och är ganska rookie på programmet.

När jag kollar på mina sessioner så ser jag kolumnen $EV.

 

Om nu den skulle visa på en session -$75 och jag gått -$275, innebär det då att jag haft en jäkla missflyt och tvärtom om det skulle stå +$25 och jag gått +$225 att jag haft flyt?

 

Tolkar jag det rätt då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade samma problem på förra sidan. Finns ett program som heter Ongame Extractor om man laddar hem senaste betan från HMs sida. Tycker dock att den missar alldeles för mkt händer och skulle hellre rekommendera Hand Grabber. Bara använt progget i några dagar, men vad jag har sett så missar det inte några händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har installerat HM och allt nu, försökte plocka över lite händer från svs via HHconv. Det står att jag får in en väldans massa spelare och händer men hittar sen inte nån utav dom/de :S vet inte om jag är i fel mapp i svs.. har hört att historiken ska ligga i nån dold mapp eller hur är det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...