Gå till innehåll

Fast i spelhelvetet


Softish

Recommended Posts

  • Svars 115
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ska förklara för dig hur jag ser på saken och på dig, inga lätta ord men ska försöka banka in de.

 

Sådana som du som inte tror sig ha problem utan att livet, gud, oturen förföljer dig systematiskt och har gjort att du förlorat 200k ser jag faktiskt ner på. Att inte kunna inse sina problem och laster och skylla ifrån allt på annat än sigsjälv är inte rätt och i det här fallet fel. Det du måste inse är att det är du som har åstadkommit förlusten och inte någon otur eller rigg, ditt minne är selektivt och minns utdragningarna mer än annat, detta gäller de flesta som spelar poker kan jag lova. Kan också prata för migsjälv att det känns likadant för mig men att jag inser att det inte är mer utdragningar motståndarna gör än vad man själv gör. Om du fört statistik på det hela skulle du se det själv, det är väldigt osannolikt och emot alla odds att ha otur 3 år i rad och aldrig plussat någon längre period om man är en vinnande spelare. Glöm inte heller att även om man spelar plus minus 0 spel så har du raken på det, om du nu spelat ganska högt vilket det verkar som och i hela 3 år så skulle säkerligen raken utgöra en stor del av dessa pengar.

Tro det eller ej men faktum är att jag sällan träffar på floppen och när jag väl gör det så har någon lik förbaskat ofta en bättre hand. Jag vill inte skylla ifrån mig och vet att man tänker mer på förlusterna än vinsterna men vid det här laget har jag spelat mot så många att jag skulle ljuga om jag påstod att jag inte har en ovanligt låg turfrekvens (i jämförelse med andra). En del har helt klart mer regelbundet flyt än vad andra har, inte bara i poker utan i livet ihuvudtaget. Vid skolans dag när jag gick på mellanstadiet så vann faktiskt samma mamma förstapriset i lotteridragningen i 3 år på raken ;-). Alltså bara som ett litet exempel på att inte alla har ungefär samma tur eller otur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att torska 200k är ingenting mot att torska din livsglädje. Förhelvete man lever bara en gång och du har säkert mått så jävla dåligt ett bra tag för dessa förluster...

 

Spärra dig hos bolagen, försök prata med någon närstående med detta och sedan kommer det gå väldigt fort att få perspektiv på allting..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Innan jag slutar vill jag åtminstone vinna tillbaka en del av pengarna

 

Vid det här laget har jag hunnit så djupt in i beroendet att några textrader inte gör så mycket varken till eller från men det ger iallafall lite nyttig feedback.

 

Ni som har ett åtminstone rimligt flyt och har tjänat grova pengar tänker väl att jag måste vara en dålig spelare men sanningen är inte så enkel.

 

du är med största sannolikhet den mest spelberoende och verklighetsfrånvände person jag någonsin stött på. du ljuger för dig själv gång på gång..antar att det är ett tecken på spelberoende? mitt tips från mig till dig är att ringa den där stödlinjen och sedan spärra alla spelsiter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du är spelberoende, och även om det är statistiskt möjligt att ha otur i en löjlig lång period är det löjligt mycket mer sannolikt att du istället är en av de hundratusentals spelare som tror sig vara den enda i världen som råkat bli drabbade av denna otroliga otur, istället för att du faktiskt är den enda av alla de här som faktiskt har så mycket "otur".

 

Det är något som gör att folk tror att de alla är duktiga på poker, jag vet inte varför, det är någon förbannad prestigegrej som gör att nästan varenda spelare TROR att de är duktiga; det känns nästan som det är någon form av skam förknippad med att spela poker och samtidigt inte vara bra på det.

 

Nejdu, du har inte otur, du suger på poker och kommer ruinera dig själv om du fortsätter spela, valfritt att fortsätta spela och tro att alla har fel och du har rätt och att du är den mest otursdrabbade spelaren i världen, men vägrar du ta emot hjälp och lyssna/söka hjälp, då får du ta konsekvenserna.

 

Alla de här spelarna som tror de är duktiga tror att poker är ENKELT.

 

Softish, hade jag förklarat hur mycket faktorer och ställningstaganden som är inblandade i poker för dig, och hur mycket matematik allt bygger på, hade det nog inte tagit dig lång tid att förstå vilken fisk du är jämfört med duktiga spelare. Poker är INTE så enkelt som alla tror.

 

Sluta spela och acceptera att du inte är duktig, istället för att envist hävda att du haft otur och att du minsann är lika duktig som alla andra. För fan, applicera lite sannolikhetslära och inse hur osannolikt det är att just DU ska vara den av alla de hundratusentals personer som känner EXAKT samma sak som du, ska råka vara den mest otursdrabbade i världen.

 

Get A Grip.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tro det eller ej men faktum är att jag sällan träffar på floppen och när jag väl gör det så har någon lik förbaskat ofta en bättre hand. Jag vill inte skylla ifrån mig och vet att man tänker mer på förlusterna än vinsterna men vid det här laget har jag spelat mot så många att jag skulle ljuga om jag påstod att jag inte har en ovanligt låg turfrekvens (i jämförelse med andra). En del har helt klart mer regelbundet flyt än vad andra har, inte bara i poker utan i livet ihuvudtaget. Vid skolans dag när jag gick på mellanstadiet så vann faktiskt samma mamma förstapriset i lotteridragningen i 3 år på raken ;-). Alltså bara som ett litet exempel på att inte alla har ungefär samma tur eller otur.

 

 

Gör så här,

 

Spela in en session på 30 minuter och posta den här på forumet så får vi se om du bara har otur eller om du har luckor i spelet.

 

Jag kan garantera er att det ligger mer bakom det än ren "otur".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har förlorat pengar som du inte har råd att förlora (du skriver att du knappt har råd till mat ibland) har du helt klart ett problem med disciplinen. Och då går det inte att spela. Alla vidare analyser (tur, otur, rigg osv) är överflödiga.

 

Jag kan verkligen känna den äckliga känslan av att ligga 200k back. Men om du slutar spela poker kommer den känslan kommer att tyna bort mer och mer för varje dag... Garanterat! Genom att fortsätta spela påminner du bara dig själv om problemen. Om du slutar spela kommer detta inte att vara världens viktigaste sak för dig om 1 år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan tyckas vara ansvarslöst av de som inte säger "sluta bums" men jag antar att spelberoende inte botas genom att vi här säger till på skarpen. Därför är jag osäker på om det verkligen är bättre att säga till att sluta än att försöka hitta en lösning på det dåliga flytet.

 

Det låter märkligt att ha otur i 3 år men det räcker att oturen kommer i tillräckligt stora doser med jämna mellanrum för att man skall tillta sönder. Och det är ju otur i sig också.

 

Jag tror att det kan vara en lösning att tajta till spelet ordentligt för det låter som om du skulle spela lite löst. Spela inte 6-mannabord utan 10-manna och super tajt. Samla bonusar och spela freerolls. Absolut inte SnG.

 

Om du har 16 K efter skatt i månaden så har du det bättre ställt än de flest även om du räknar bort 200 000 från ditt beräknade livsförvärv. Hur mycket kommer du att tjäna i ditt liv och vad är 200 000 i relation till det. Ingenting.

Med detta menar jag att du inte skall känna för stor ångest över pengarna trots att summan låter stor. För det är endast ångesten som kan förpesta livet inte mängden pengar.

 

Kanske du känner ångest över sättet du förlorat dem på. Men då är lösningen inte i första hand att vinna stort på poker utan att förkovra dig i spelet. För även om du har otur så finns det säkert utrymme för förbättringar. Det finns det i mitt otursföljda spel också. Det gäller kanske att hitta det spel som passar dig bäst också. För mig skulle pokern vara en katastrof om det enbart skulle finnas 6-manna fixed limit och SnG:s.

 

Om du inte kan lägga av med pokern så borde du syssla med det endast i nöjessyfte och/eller studiesyfte. Dvs. gå ner rejält i nivå. Max NL 50 och minimiinköp eller FL0.5/1. Det är min nivå och skulle jag kunna förbättra mitt spel och ha normalflyt så skulle det till och med ge en betydligt tillskott i plånboken. Men de stora potterna hoppas jag få i freerollsturneringarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ehrm, varför inte göra det enkelt? Istället för att försöka övertyga dig om att du inte har mer otur än andra osv så säger jag såhär: Ok, du har mer otur än alla andra, så är det.. Vad får dig att tro att oturen kommer vända nu efter tre år? Tre år är inte en tillfällighet, tre år är en trend. Så om du nu är sjukt otursförföljd så sluta genast med alla former av spel och satsa på att grinda ett 9-17 jobb.

 

Känns som jag pratar med ett barn, men vem vet, det kanske funkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tro det eller ej men faktum är att jag sällan träffar på floppen och när jag väl gör det så har någon lik förbaskat ofta en bättre hand. Jag vill inte skylla ifrån mig och vet att man tänker mer på förlusterna än vinsterna men vid det här laget har jag spelat mot så många att jag skulle ljuga om jag påstod att jag inte har en ovanligt låg turfrekvens (i jämförelse med andra). En del har helt klart mer regelbundet flyt än vad andra har, inte bara i poker utan i livet ihuvudtaget. Vid skolans dag när jag gick på mellanstadiet så vann faktiskt samma mamma förstapriset i lotteridragningen i 3 år på raken ;-). Alltså bara som ett litet exempel på att inte alla har ungefär samma tur eller otur.

 

Visst har vissa mer flyt och tur än andra, alla kan ju inte ha exakt lika tur och otur i allting!

 

Så om vi lägger upp en tabell över alla människor i hela världen, och toppar med de personer som har mest flyt och tur och går neråt hela vägen till den mest otursdrabbade...

 

Min poäng är att NÅGON måste ju vara värst i den här tabellen och du är kanske en av dem värsta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle vara roligt om någon med koll kommenterande detta! Läste för länge sen gambling theory av Mason Malmuth, där han gjorde uträkningar på hur länge en vinnande spelare kan vara förlorande och tvärtom. Detta var dock endast för livepoker och limit. Bör ju finnas bra uträkningar för NL osså, nån med bra koll på varians som har lust att pilla ihop en fin ekvation? :-)

 

i detta fallet kan man väl med rätt stor sannolikhet dock nog anta att spelaren helt enkelt inte är vinnande. Men som nån sa tidigare, hur mycket negativ varians är möjligt? Någon måste ju rent statistiskt ha sjuk otur under galet lång tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tänk hur sjukligt extremt mkt tur det krävs för att t.ex vinna WSOP eller vinna 50 miljoner på lotto.. tänk då de få stackare som har denna tur omvänd i otur.. då kan man nog va running bad i 3 år utan problem

 

 

Om jag spelar 3 år på NL 200 och backar har jag bara otur då? Alla drar ut mig hela tiden och korten riggas? Liknar väldigt mycket självisikten hos en som söker till IDOL:shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Innan jag slutar vill jag åtminstone vinna tillbaka en del av pengarna, typ 10000 eller nått men innan jag kommer så långt förlorar jag alltid storkovan med AA mot KK och andra badbeats.

 

Låter som att du har dålig money managment, som att du spelar för högt för din rulle. Har svårt att se att du kan gula en 30 inkösprulle gång på gång på gång och vara en vinnande spelare.

 

Aja, tycker inte osm att du ska ta tag i det igen, finns annat vettigt att lägga pengar på än poker. Gl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror också skiten är riggat eller iaf att någon form av manipulation förekommer.

 

 

Tror? Det är ju 100% säkert att något är manipulerat. Det bästa av många bevis är det faktum att storstacken vid ett bord under en Prima-turre vinner nästan alla potter mot någon med mycket mindre stack oavsett kort. Ett litet exempel är när brorsan blir utdragen av en runner runner färg mot chippisen. Handen efter slår samma spelare ut en annan som gått all-in med en runner runner stege. Så pågår det under hela turneringarn. Lite av samma tendens är det vid cashborden. Det är alltid en spelare som har mycket mer än de andra och han vinner även merparten av potterna. Väldigt ofta på superflyt.

 

Det drygaste är dock att när man påstår sådant här så kommer det alltid experter och säger att så är det inte. Det är bara skicklighet. HAHA! De som fått en vinnarrigg kopplat till sitt nick tycker givetvis att det är kul med poker. De vinner ju nästan alla coinflips och showdowns. Det är ni som får Royal på rivern som besegrar de andra stackarnas färgstege och fyrtal...

 

Åter till topic... Du har riggen mot dig samtidigt som du inte är tillräckligt bra. SLUTA spela på nätet. Testa live istället. Där är det fair play. Jag gjorde det efter att jag inte kunde vinna på nätet längre oavsett kort och hur jag spelade. Det blev liksom tråkigt när alla potter vanns av en kåk när jag spelade Omaha tex. Önskar att det gick att betta pengar på om bordet skulle para sig på rivern när man satt med nötfärgen. Då skulle man vara miljonär nu. Det händer ju ALLTID!

 

Så nu spelar jag endast poker live två till tre ggr i månaden. Tro det eller ej men det går bättre. I turneringarna går det halvdassigt men i cashgame ligger jag lite plus. Förbered dig dock på en chock, du kan tex vinna med ett mellanpar ibland i Texas samt med en färg i Omaha. Det är nästan en omöjlighet i nätpokerns riggade värld där endast monsterhänder vinner 80% av potterna...

 

Det bästa är dock om du slutar spela helt och hållet. Skit i pokern.

 

MVH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror? Det är ju 100% säkert att något är manipulerat. Det bästa av många bevis är det faktum att storstacken vid ett bord under en Prima-turre vinner nästan alla potter mot någon med mycket mindre stack oavsett kort. Ett litet exempel är när brorsan blir utdragen av en runner runner färg mot chippisen. Handen efter slår samma spelare ut en annan som gått all-in med en runner runner stege. Så pågår det under hela turneringarn. Lite av samma tendens är det vid cashborden. Det är alltid en spelare som har mycket mer än de andra och han vinner även merparten av potterna. Väldigt ofta på superflyt.

 

Det drygaste är dock att när man påstår sådant här så kommer det alltid experter och säger att så är det inte. Det är bara skicklighet. HAHA! De som fått en vinnarrigg kopplat till sitt nick tycker givetvis att det är kul med poker. De vinner ju nästan alla coinflips och showdowns. Det är ni som får Royal på rivern som besegrar de andra stackarnas färgstege och fyrtal...

 

Åter till topic... Du har riggen mot dig samtidigt som du inte är tillräckligt bra. SLUTA spela på nätet. Testa live istället. Där är det fair play. Jag gjorde det efter att jag inte kunde vinna på nätet längre oavsett kort och hur jag spelade. Det blev liksom tråkigt när alla potter vanns av en kåk när jag spelade Omaha tex. Önskar att det gick att betta pengar på om bordet skulle para sig på rivern när man satt med nötfärgen. Då skulle man vara miljonär nu. Det händer ju ALLTID!

 

Så nu spelar jag endast poker live två till tre ggr i månaden. Tro det eller ej men det går bättre. I turneringarna går det halvdassigt men i cashgame ligger jag lite plus. Förbered dig dock på en chock, du kan tex vinna med ett mellanpar ibland i Texas samt med en färg i Omaha. Det är nästan en omöjlighet i nätpokerns riggade värld där endast monsterhänder vinner 80% av potterna...

 

MVH

 

 

levlar du oss? annars tack för ett underhållande inlägg :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fan va dumma i hela huvudet vissa är. Skaparen av denna tråden kan uppenbarligen inte poker när han tycker det är sjukt att just en 6a kommer på river och att det är helsuspekt att en kille floppar tvåpar med AK samtidigt som en annan får färg.. vissa borde inte spela kort

 

Ja du... Hoppas du inte lider av att vara det. Om du tror att det bara är de två specifika händerna han baserar sitt inlägg på så är det just du som är dum i huvudet... Jag antar att han inte är världens bästa spelare men jag tror på honom till 100% att han mycket oftare än normalt blir utdragen när han sitter med bästa handen innan rivern tex. Jag har sett horribla saker själv när jag spelat och när jag tittat på andra spelare spela. Det konstiga är att man sällan upplever detsamma när man spelar live. Undrar varför?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du... Hoppas du inte lider av att vara det. Om du tror att det bara är de två specifika händerna han baserar sitt inlägg på så är det just du som är dum i huvudet... Jag antar att han inte är världens bästa spelare men jag tror på honom till 100% att han mycket oftare än normalt blir utdragen när han sitter med bästa handen innan rivern tex. Jag har sett horribla saker själv när jag spelat och när jag tittat på andra spelare spela. Det konstiga är att man sällan upplever detsamma när man spelar live. Undrar varför?

 

För att du spelar dubbelt så många händer i timmen online jämfört med live, lirar 4 bord så kommer du lira 8 gånger så många händer som live.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att du spelar dubbelt så många händer i timmen online jämfört med live, lirar 4 bord så kommer du lira 8 gånger så många händer som live.

 

 

Jo, det är säkert den enda anledningen. HAHA! Lättlurade tomtar. Nåja, för femtio år sedan så var cigaretterna ofarliga.... Sanningen kommer alltid fram förr eller senare.

 

När jag spelade på nätet så var det ett bord åt gången som gällde...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...