Gå till innehåll

Fast i spelhelvetet


Softish

Recommended Posts

Jag måste missat något sorts ironi-tecken där, vad för värld lever du i? Hur ska någon med 16K ut kunna SPARA ihop 200K?!?! Det är bara att glömma att pengarna har funnits.

 

 

Att spara 4-5k i månaden på 16 tusen känner jag flera vänner som gör. Inte omöjligt. Det blir ca ~60k om året. Så klart det går att spara ihop till 200k. Allt beror på hur bestämd man är och hur mycket pengar man kan lägga undan.

 

Sen kanske du har lite mer utgifter än mina vänner, 16 räcker inte så långt om du har dyr hyra och fruga samt äter ute varje dag :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 115
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Att spara 4-5k i månaden på 16 tusen känner jag flera vänner som gör. Inte omöjligt. Det blir ca ~60k om året. Så klart det går att spara ihop till 200k. Allt beror på hur bestämd man är och hur mycket pengar man kan lägga undan.

 

Sen kanske du har lite mer utgifter än mina vänner, 16 räcker inte så långt om du har dyr hyra och fruga samt äter ute varje dag :)

 

Klart jag förstår att det går :) Men hans formulering var mer att det var en barnlek för vem som helst. Ingen idé att argumentera runt direkt, såg att andra kommenterat det senare, men det är knappast någonting som alla kan göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart jag förstår att det går :) Men hans formulering var mer att det var en barnlek för vem som helst. Ingen idé att argumentera runt direkt, såg att andra kommenterat det senare, men det är knappast någonting som alla kan göra.

 

Alla kan visst spara ihop 200k som har ut 16k.

Sen handlar det om man VILL göra det...

Jag har sparat ihop 150K på ett år med en årsinkomst på 220k efter skatt... och då bodde jag INTE hemma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första så är jag ingen maniac om du nu tolkade mig så. Det är bara det att jag inte är särskilt tight utan kan t ex syna 8-9 bb för färg. Jag är lite "fishy" men absolut inte till överdrift. Med K6 och K66 på bordet hade nog de flesta varit 90 % säkra på att ta hem potten eftersom man bara är hotad av en tvåoutare. Skulle du vilja förklara det där med 5CD för jag har inte hört talas om det. Är det en site eller en spelstil och var kan jag spela så?

 

utan att känna till omständigheterna skulle jag tycka att, vad tusan gör du i potten preflop överhuvudtaget med K6? Speciellt om man har 'otur' så ska man ju inte spela skithänder som den. Dessutom var du ju ganska bra i underläge innan floppen då fi satt på 99. Sen att du råkade klonka på floppen var ju en sak. Men ändå, snälla nån.. de flesta (antar jag eftersom det är så för mig) blir ju utdragna 2-5 gånger per session... Klart det är ganska enkelt att ha ett selektivt minne och komma ihåg dem. (vilket även jag gjorde tidigare, men sen började jag uppmärksamma de gångerna jag drog ut...).

 

Plz: Sluta spela nu! Du kan leva ett lyckligare liv utan poker och den ångest man får av att 'ha mest otur i världen' och framförallt att förlora stora pengar.

 

Skulle kunna skriva mer, men det orkar jag nog inte. Lycka till med upphörandet av spelet! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ärligt talat så är det fan repsektlöst med ett rigginlägg i en sån här tråd, vare sig du skämtar eller inte.

 

Vad är en repsekt? Skämt åsido, varför är det respektlöst? Jag håller med honom om att det är något som är manipulerat när man spelar nätpoker. Sen så skriver jag att han borde lägga ner nätpokern och börja spela live eller ännu hellre skita totalt i pokern. Vad fan är det för respektlöst med det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla kan visst spara ihop 200k som har ut 16k.

Sen handlar det om man VILL göra det...

Jag har sparat ihop 150K på ett år med en årsinkomst på 220k efter skatt... och då bodde jag INTE hemma.

 

sjukt o kunna leva på 5800kr/mån, men går väl om man har en låg hyra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du nu tror på rigg och otur och sådant så kanske du skulle ta nya tag med rolllet. Du sätter in en ny rulle på 200k sedan så spelar du 20k på ett nr. Och om du vinner innan du gular så är du pluss och kan skratta åt riggen:-D .

MIssar du så sätter du in 600k och fortsätter. Osv och om du mot förmodan skulle gula så har du i alla fall gjort det ordentligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är en repsekt? Skämt åsido, varför är det respektlöst? Jag håller med honom om att det är något som är manipulerat när man spelar nätpoker. Sen så skriver jag att han borde lägga ner nätpokern och börja spela live eller ännu hellre skita totalt i pokern. Vad fan är det för respektlöst med det?

 

Det är respektlöst för att det här är en viktig diskussion för OP, kanske framtidsavgörande. Att lägga sitt badbeatgnäll (för det är i botten det enda det är) i en sån tråd är helt enkelt inte okej, och han gagnas inte heller av att få en redan verklighetsfrämmande bild av spel förstärkt (vilken leder till resonemang som "jag vinner tillbaka bara riggen kommer på min sida", osv).

 

Att du sa åt honom att sluta hörde naturligtvis inte till det respektlösa och det har jag heller aldrig påstått. Det om något borde han ta till sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är respektlöst för att det här är en viktig diskussion för OP, kanske framtidsavgörande. Att lägga sitt badbeatgnäll (för det är i botten det enda det är) i en sån tråd är helt enkelt inte okej, och han gagnas inte heller av att få en redan verklighetsfrämmande bild av spel förstärkt (vilken leder till resonemang som "jag vinner tillbaka bara riggen kommer på min sida", osv).

 

Att du sa åt honom att sluta hörde naturligtvis inte till det respektlösa och det har jag heller aldrig påstått. Det om något borde han ta till sig.

 

Men herregud. Jag beskriver min syn på hans riggsnack. Givetvis med förhoppningen att än mer visa honom att det är riggat och därmed lönlöst att fortsätta. DET VAR DÄRFÖR JAG ÄVEN SKREV ATT JAG SLUTADE SPELA PÅ NÄTET AV DEN ORSAKEN. Så ditt snack om att det är gnäll kan du lägga ner. Det skötte jag genom att sända brev med klagomål och annat till berörda sajter.

 

Postar man sådant här bara för att gnälla blir man bara idiotförklarad av "experterna"... Så sluta bestäm meningen med mina inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Off T:Förvånar mig att så många som vet hur riggen fungerar pratar om det med andra i ett öppet forum. Borde ni inte sitta o håva in slantar dagarna i ända och hålla käft om det?

 

Gillar tanken med mest marker-riggen och hur förbannat dum i huvudet killen är som bara pushar mot big stacks trots att han tydligen "vet" att det är så.

 

On T: Jag tycker som alla andra att du ska lägga ner det, antingen är du inte tillräckligt bra eller för dåligt money managment.

 

Jag tappade själv runt 50K ett tag då jag envisats med att lira cashgame men tog ett beslut att hoppa av för att bara lira småturrar för skojs skull. Efter det har jag lyckats hålla mig borta från cashgame som jag vet skulle förstöra min ekonomi helt. Tror kanske inte att det är en lösning som passar alla men kan vara ett sätt att hålla nere kostnaderna om du trots allt är duktig på att spela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...