Gå till innehåll

Fast i spelhelvetet


Softish

Recommended Posts

  • Svars 115
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hej!

Jag har spelat nätpoker i ca 3 år nu och anser mig vara en hyfsad men något för risktagande spelare (hoppas för mycket). Under de här 3 åren har jag haft ett närmast otroligt oflyt som jag inte tror är normalt.

 

Först och främst - jag vet hur du känner dig, ibland är riggen brutal och långvarig! Men du tänker i rätt märkliga banor tycker jag. Känns ju som du är spelberoende.

 

Om du nu inser att du har extremt mycket otur så sluta för guds skull ta risker i ditt spel. Med risktagande antar jag att du gärna gamblar mycket. Om din otur nu är så grov så vet du ju att du inte ska gambla. Ändå så säger du att du är risktagande. Kan ju inte va logiskt att vilja ta 50/50 lägen om man är 3-years-running-bad. Jag vill knappt ta 60/40 lägen när jag har en dålig dag!

 

Jag floppade t ex kåk med K6, d v s K66 och var säker på att ta hem potten.

IOM din situation tycker jag det här låter väldigt märkligt. Hur kan du vara säker på att 'ta hem potten' när du floppar bottom full med K6 om du har sån otur??? När riggen är mot mig är jag alltid övertygad om att förlora på en sån flopp för någon gör alltid en dålig syn och drar ut. Det är ju lixom nästan garanterat.

 

Mitt tips är alltså ändra ditt spel, sluta ta risker.

 

Eller byt till 5CD tex där det bara finns 2 bettingrundor. Då kan du spela extremt defensivt efter bytet och tar på så sätt (nästan iaf) helt bort turmomentet från pokern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår att du känner en maktlöshet när du blir utdragen ständigt och jämnt! Jag vet inte om du bara spelar cashgame eller Turneringar,Sit & Go's!?Något är fel,det går att se utan att vara Einstein. Beror det på siten eller bara på din otur trots bra spel? Jag vet att man inte bara kan lägga av när man torskat så mycket! Man vill lyckas med något om man ska ta ett brejk mm. Känna glädje att ha lyckats med något och få ut något mera än att bara spendera.

 

Jag föreslår att några duktiga spelare här på forumet inklusive mig själv(kanske inte lika duktig men ändå) Tar oss till ett 10 pers Sit and Go för att lira mot dig för att analysera om det är du eller bara otur. Ta det som en liten pokerskola där vi kan snacka om olika händer öppet för att bli bättre spelare!Inköpet håller vi så lågt som möjligt ($5).Jag har satt upp en turnering hos pokerstars nu på Lördag! Vi kan köra varje Lördag med namnet PokerForumAnalys som jag kallar den. Dom som har intresse av det här. Skriv i tråden eller skicka pm!

 

Ps. Jag har satt upp en turnering hos Stars under avdelning Tourney+Private+PokerForumAnalys+Password=analyspoker+inköp=$5+Tid=Lördag+Tid=14:00 ET eller 20:00.

 

Lycka till så länge/Champ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska förklara för dig hur jag ser på saken och på dig, inga lätta ord men ska försöka banka in de.

 

Sådana som du som inte tror sig ha problem utan att livet, gud, oturen förföljer dig systematiskt och har gjort att du förlorat 200k ser jag faktiskt ner på. Att inte kunna inse sina problem och laster och skylla ifrån allt på annat än sigsjälv är inte rätt och i det här fallet fel. Det du måste inse är att det är du som har åstadkommit förlusten och inte någon otur eller rigg, ditt minne är selektivt och minns utdragningarna mer än annat, detta gäller de flesta som spelar poker kan jag lova. Kan också prata för migsjälv att det känns likadant för mig men att jag inser att det inte är mer utdragningar motståndarna gör än vad man själv gör. Om du fört statistik på det hela skulle du se det själv, det är väldigt osannolikt och emot alla odds att ha otur 3 år i rad och aldrig plussat någon längre period om man är en vinnande spelare. Glöm inte heller att även om man spelar plus minus 0 spel så har du raken på det, om du nu spelat ganska högt vilket det verkar som och i hela 3 år så skulle säkerligen raken utgöra en stor del av dessa pengar.

 

Om du inte läst några böcker och inte pluggat på ständigt så har jag svårt att se en spelare plussa på de lite högre nivåerna. Jag förstår verkligen inte hur du och annat folk verkligen kan tro allt beror på otur och att ni ska vinna i längden. Du måste ta dig samman i mina öron låter du precis som vilken alkoholist eller drogberoende människa somhelst i alla sätt att se på saken. Vi vill dig inget ont vi skriver för att försöka få dig att att göra det rätta, vi vill att du ska sluta och inse att det bara finns ett val du kan göra, sluta upp med poker snarast!

 

De 200k som du förlorat kommer inte komma tillbaks och va glad att du inte har några skulder. Se det som så om du gör två val, vilka outs ger bäst EV. Att sluta nu, inte ha några skulder att kunna börja leva ett helt normalt liv med pokern bakom dig. Eller att fortsätta spela och möjligen leva utan mat, få skulder och bara försätta ner i skiten med en extremt liten möjlighet om nu allt är otur vinna tillbaks dina 200k och jag kan lova dig att du inte blir speciellt mer lycklig för det. För mig så skulle detta va ett väldigt lätt val, om du är ett dugg resonabel och kan sluta med enbart vår hjälp på forumet bör du kunna välja rätt.

 

Blev kanske lite mycket svammel då jag inte brukar skriva sådana här inlägg men jag va tvungen då jag mår dåligt av det jag läst. Så ta dig i kragen grabben och lägg ner skiten!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt är givetvis relativt, men om man ska jämföra saker med 200k är det inte så mycket !

Ex en värdeminskning på en bil !

 

Om man inte har skulder och får ut 16K i månaden så kan man inte gräva ner sej för det...

 

Hur lång tid tror du det tar att spara ihop till 200k med en lön på 16k/mån och normala utgifter?

 

Inse att 200k är skitmycket pengar för en normal människa.

 

 

ps. varför är folk här så dryga ibland och uppmanar folk med problem att fortsätta spela? Grabben mår ju dåligt och har spelat bort hur mycket pengar som helst. Stötta honom istället för att försöka dra ner honom ännu längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

äh, lite längre startsträcka bara, det kommer, det kommer!

 

 

nej.. men vafan lägg ner pokern det verkar inte gå bra för dig och du verkar inte veta vad moneymanagement betyder... Spela nåt kul och billigt istället.. kanske boule? Mindre varians och mindre turfaktor!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur lång tid tror du det tar att spara ihop till 200k med en lön på 16k/mån och normala utgifter?

 

Inse att 200k är skitmycket pengar för en normal människa.

 

 

ps. varför är folk här så dryga ibland och uppmanar folk med problem att fortsätta spela? Grabben mår ju dåligt och har spelat bort hur mycket pengar som helst. Stötta honom istället för att försöka dra ner honom ännu längre.

 

JA SLUTA SPELA.

 

I mitt inlägg fokuserade jag enbart på att han var en risktagande spelare vilket jag tyckte va galet iom den otur han beskriver.

 

Jag håller dock till 100% med om att du ska sluta spela då det låter som du har problem med spelberoende.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det bästa argumentet jag kan hitta för att du ska lägga av OMEDELBART är att du uppenbarligen varken

 

a) har kul när du spelar

 

eller

 

b) vinner några pengar på spelandet

 

och dessutom

 

c) har förlorat en normal (lågt räknat) årslön på spelandet

 

Var finns incitamentet att fortsätta???

 

Svaret är troligen beroende, men jag är ingen expert. Om jag vore du skulle jag genast se till att ta kontakt med någon hjälpgrupp! (Ett råd i all välmening).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan kännas som otur, okej . Om du nu har varit med om så mycket att du tror att den s k riggen existerar så förstår jag inte vf du inte med en gång lägger av. Skulle jag nån gång märka att de fanns en rigg så skulle iaf jag sluta direkt. Men att prata om rigg känns bara löjligt. försök sluta spela ist.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du har troligen världens bästa (sämsta?) selektiva minne. Kommer ihåg exakt alla vidriga utdragningar men glömmer alla gångerna du drar ut.. INSE att du är en förlorande spelare, du har INTE haft så mycket otur att du förlorat enbart p.g.a det, inse att du verkligen SUGER innan det är försent!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är 200k mycket eller lite?

 

Spelar ingen jävla roll. Om man spelar för att vinna tillbaka det man har förlorat har man inget vid ett pokerbord att göra. Annat än att bli plockad av mer rationella spelare då. Dina argument är som att säga: eftersom jag redan har investerat 1000 kr i potten kan jag lika gärna syna ner för 1000 kr till med dam hög. Sluta nu! Du är en fisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du har troligen världens bästa (sämsta?) selektiva minne. Kommer ihåg exakt alla vidriga utdragningar men glömmer alla gångerna du drar ut.. INSE att du är en förlorande spelare, du har INTE haft så mycket otur att du förlorat enbart p.g.a det, inse att du verkligen SUGER innan det är försent!

 

Aja, du behöver ju inte ta i så du spricker...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först och främst - jag vet hur du känner dig, ibland är riggen brutal och långvarig! Men du tänker i rätt märkliga banor tycker jag. Känns ju som du är spelberoende.

 

Om du nu inser att du har extremt mycket otur så sluta för guds skull ta risker i ditt spel. Med risktagande antar jag att du gärna gamblar mycket. Om din otur nu är så grov så vet du ju att du inte ska gambla. Ändå så säger du att du är risktagande. Kan ju inte va logiskt att vilja ta 50/50 lägen om man är 3-years-running-bad. Jag vill knappt ta 60/40 lägen när jag har en dålig dag!

 

 

IOM din situation tycker jag det här låter väldigt märkligt. Hur kan du vara säker på att 'ta hem potten' när du floppar bottom full med K6 om du har sån otur??? När riggen är mot mig är jag alltid övertygad om att förlora på en sån flopp för någon gör alltid en dålig syn och drar ut. Det är ju lixom nästan garanterat.

 

Mitt tips är alltså ändra ditt spel, sluta ta risker.

 

Eller byt till 5CD tex där det bara finns 2 bettingrundor. Då kan du spela extremt defensivt efter bytet och tar på så sätt (nästan iaf) helt bort turmomentet från pokern.

För det första så är jag ingen maniac om du nu tolkade mig så. Det är bara det att jag inte är särskilt tight utan kan t ex syna 8-9 bb för färg. Jag är lite "fishy" men absolut inte till överdrift. Med K6 och K66 på bordet hade nog de flesta varit 90 % säkra på att ta hem potten eftersom man bara är hotad av en tvåoutare. Skulle du vilja förklara det där med 5CD för jag har inte hört talas om det. Är det en site eller en spelstil och var kan jag spela så?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aja, du behöver ju inte ta i så du spricker...

 

Varför inte? Killen tror att hans minusresultat beror på otur, alltså måste man säga till han att det är han det beror på.

 

Annars kommer han ju bara att försöka vinna tillbaks pengarna i all evighet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första så är jag ingen maniac om du nu tolkade mig så. Det är bara det att jag inte är särskilt tight utan kan t ex syna 8-9 bb för färg. Jag är lite "fishy" men absolut inte till överdrift. Med K6 och K66 på bordet hade nog de flesta varit 90 % säkra på att ta hem potten eftersom man bara är hotad av en tvåoutare. Skulle du vilja förklara det där med 5CD för jag har inte hört talas om det. Är det en site eller en spelstil och var kan jag spela så?

 

8-9 bb för en färg säger ju inte så mycket, beror ju på om potten är på 100 bb eller 4 bb... kan ju vara en miss av dej, annars verkar de som om det är skrivet av någon som inte har full koll...

 

5CD = 5-card draw = vanlig gammal hederlig mörkpoker, vilket jag dock inte rekommenderar dej att prova... håll dej istället borta från allt vad poker heter o spela kubb istället, nu är det ju sommar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår att du känner en maktlöshet när du blir utdragen ständigt och jämnt! Jag vet inte om du bara spelar cashgame eller Turneringar,Sit & Go's!?Något är fel,det går att se utan att vara Einstein. Beror det på siten eller bara på din otur trots bra spel? Jag vet att man inte bara kan lägga av när man torskat så mycket! Man vill lyckas med något om man ska ta ett brejk mm. Känna glädje att ha lyckats med något och få ut något mera än att bara spendera.

 

Jag föreslår att några duktiga spelare här på forumet inklusive mig själv(kanske inte lika duktig men ändå) Tar oss till ett 10 pers Sit and Go för att lira mot dig för att analysera om det är du eller bara otur. Ta det som en liten pokerskola där vi kan snacka om olika händer öppet för att bli bättre spelare!Inköpet håller vi så lågt som möjligt ($5).Jag har satt upp en turnering hos pokerstars nu på Lördag! Vi kan köra varje Lördag med namnet PokerForumAnalys som jag kallar den. Dom som har intresse av det här. Skriv i tråden eller skicka pm!

 

Ps. Jag har satt upp en turnering hos Stars under avdelning Tourney+Private+PokerForumAnalys+Password=analyspoker+inköp=$5+Tid=Lördag+Tid=14:00 ET eller 20:00.

 

Lycka till så länge/Champ

Tack för din vänliga inställning men jag tror att det lätt skulle bli lite stelt om jag visste att ni alla analyserade mig under pågående spel ;-). Du har i övrigt rätt i det du skrev om att det är svårt att lägga ner precis efter en förlust-period eftersom man känner sig dubbelt misslyckad då. Jag mår som bäst med att ta en paus efter att jag har tagit ut ett par tusen men det händer som ni nog förstår inte särskilt ofta. Men det är liksom en flytperiod jag strävar efter just för att kunna känna mig redo för att lägga ner. Det är mentalt oerhört tung att lägga ner efter att bara ha förlorat en massa pengar. Av det skälet brukar jag snart börja spela igen för att kunna sluta på ett lite bättre sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...