Gå till innehåll

pinnen klarade grajndmålet, moderatorer: stäng dagboken please


DaPine87

Recommended Posts

med tanke på hur dåliga pokerspelare de flesta NL100-pelare är bör de spela tag.

 

sjukt lätt att köra över alla otrolig t förutsägbara grinders på NL100 dock.

 

1/2 och 2/4 är ju cokså fullt av en massa kassa nitar.

 

 

 

LAG är ju betydligt mr utvecklande att köra. var ett tag sedan jag spelade NL100 nu men går jag ner för att experimentera lite stöter man ju på samma trista muppar som aldrig kommer någonstans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 674
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Som många andra har sagt handlar det väl om att hitta en spelstil som passar en själv snarare än att försöka kopiera andra. Själv ser jag 45 procent av alla floppar och har hittat en spelstil som funkar bra för mig - d.v.s. jag plussar rätt stabilt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

med tanke på hur dåliga pokerspelare de flesta NL100-pelare är bör de spela tag.

 

sjukt lätt att köra över alla otrolig t förutsägbara grinders på NL100 dock.

 

1/2 och 2/4 är ju cokså fullt av en massa kassa nitar.

 

 

 

LAG är ju betydligt mr utvecklande att köra. var ett tag sedan jag spelade NL100 nu men går jag ner för att experimentera lite stöter man ju på samma trista muppar som aldrig kommer någonstans.

 

Jag antar att jag är en sådan trist grinder. Jag lirar ca 17/12/3 på Nl200 och plussar ~10bb/100. Jag antar att när jag jag väljer att gå upp i nivå så kommer jag att bli ganska uppäten av bättre spelare som lätt hittar exploaterabara luckor i mitt spel. Men just nu fungerar det mycket bra att spela så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

med tanke på hur dåliga pokerspelare de flesta NL100-pelare är bör de spela tag.

 

sjukt lätt att köra över alla otrolig t förutsägbara grinders på NL100 dock.

 

1/2 och 2/4 är ju cokså fullt av en massa kassa nitar.

 

 

 

LAG är ju betydligt mr utvecklande att köra. var ett tag sedan jag spelade NL100 nu men går jag ner för att experimentera lite stöter man ju på samma trista muppar som aldrig kommer någonstans.

Tycker att man oftare möter folk som synar ner allt och dom grinders som finns är inte speciellt duktiga nej, utan ofta väldigt nitiga.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som många andra har sagt handlar det väl om att hitta en spelstil som passar en själv snarare än att försöka kopiera andra. Själv ser jag 45 procent av alla floppar och har hittat en spelstil som funkar bra för mig - d.v.s. jag plussar rätt stabilt.

 

 

Vad har du för Handrange då?

Preflopraise och Agg.factor?

 

 

Jag antar SH eller pratar du HU..?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för Handrange då?

Preflopraise och Agg.factor?

 

 

Jag antar SH eller pratar du HU..?

 

 

Lirar SH. Har ej PT, men det här är mina Prima-stats sedan september. Jag har visserligen förändrat min spelstil en aning den senaste månaden eftersom jag har gått upp i nivå, men inte radikalt.

 

No. of games won: 15%

Flops seen: 45%

Showdowns won: 54%

Win of flop seen: 30%

 

Actions:

Fold: 36%

Check: 29%

Call: 23%

Bet: 7%

Raise: 3%

Re-raise: 0%

 

Where you fold:

Preflop: 52%

Flop 13%

Turn: 5%

River: 3%

No fold: 24%

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:shock:

 

Sorry om jag kapar dagboken, Pajn, men du gillar ju OT. ;-)

 

Vad ska man säga? Jag gillar att spela postflopp och de flesta händerna som statsen utgår från har varit på NL40. Tänk även på att mörkarna är inräknade så det är inte riktigt samma sak som VPIP eller vad det nu heter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat rätt lite idag, inte så stor motivation när jag måste grajnda själv :( Dagen slutar allafall på 233$ upp :) Ca 500$ kvar nu tills NL200 :D

 

vad gör hero på rivern?

 

Prima Network No-Limit Hold'em, $1.00 BB (5 handed) Hand History converter Courtesy of PokerZion.com

 

BB ($101.25)

UTG ($99.20)

Hero ($214.42)

Button ($37.90)

SB ($62.99)

 

Preflop: Hero is MP with T[:spade:], 7[:spade:].

UTG calls $1, Hero raises to $5, 2 folds, BB calls $4, UTG calls $4.

 

Flop: ($15.50) 8[:spade:], 9[:diamond:], 5[:diamond:] (3 players)

BB checks, UTG checks, Hero checks.

 

Turn: ($15.50) 6[:diamond:] (3 players)

BB bets $3.87, UTG calls $3.87, Hero raises to $21, BB calls $17.13, UTG calls $17.13.

 

River: ($78.50) A[:club:] (3 players)

BB bets $19.62, UTG calls $19.62, Hero???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirar SH. Har ej PT, men det här är mina Prima-stats sedan september. Jag har visserligen förändrat min spelstil en aning den senaste månaden eftersom jag har gått upp i nivå, men inte radikalt.

 

No. of games won: 15%

Flops seen: 45%

Showdowns won: 54%

Win of flop seen: 30%

 

Actions:

Fold: 36%

Check: 29%

Call: 23%

Bet: 7%

Raise: 3%

Re-raise: 0%

 

Where you fold:

Preflop: 52%

Flop 13%

Turn: 5%

River: 3%

No fold: 24%

 

Mm sry där för trådkapning....

 

Ok då förstår jag 45%....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har du lirat mot AAAASSSS2? Trodde han var nit-grinder... Efter denna hand började jag faktiskt undra :mrgreen:

 

GAME #583269314: Texas Hold'em NL $0.50/$1.00 2007-06-24 02:16:26

Table "TURBO" Schererville

Seat 1: ablette67 ($29.00 in chips)

Seat 5: schmtz ($93.20 in chips)

Seat 6: itsatrap ($95.45 in chips)

Seat 8: AAAASSSS2 ($94.10 in chips)

Seat 10: HERO ($98.00 in chips) DEALER

ablette67: Post SB $0.50

schmtz: Post BB $1.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to AAAASSSS2 3 of Clubs7 of Clubs

Dealt to HERO 10 of Hearts10 of Spades

itsatrap: Fold

AAAASSSS2: Raise $4.00

HERO: Raise $12.00

ablette67: Fold

schmtz: Fold

AAAASSSS2: Call $8.00

*** FLOP *** 10 of ClubsAce of Clubs9 of Hearts

AAAASSSS2: Bet $82.10

HERO: Call $82.10

*** TURN *** 5 of Diamonds

*** RIVER *** King of Clubs

*** SUMMARY ***

Total pot $186.70 Rake $3.00

AAAASSSS2: wins $186.70

 

Usch... börjar tröttna på detta nu :S är -+0 på 9k händer på ipoker. Detta är nog 5e gången på 9k händer jag losat set mot färgdrag :D Ska inte whina mer i din db nu :P, skulle höra om du lirat mot han och om du sett liknande spel från han?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste bara kommentera lillsnacket kring TAG o LAG som florerade lite högre upp om det är ok Dapajn? =)

 

Det heltok säger är ju hel..to..sant ;-) Man måste hitta sin egna stil och framförallt vara flexibel och kunna växla tempo beroende på vilka du möter. Jag kollar alltid vilka som sitter vid bordet och om det är tighta grinders så loosar ajg upp lite och slår om monstruöst ofta preflop och om de är halvstackade (läs 100bb) semivilsna LAG wannabees så tightar jag upp mitt preflop spel och stackar dem vid minsta träff och släpper de flesta missar. Dvs jag skiftar mellan ~35/20/x till ~25/15/x beroende på vilka som råkat sitta vid mitt bord.

 

Jag tror inte på att adoptera EN spelstil, jag tror på att behärska alla växlar och veta när att använda vilken växel. Jag är ljusår därifrån själv men det är min ledstjärna i LAG TAG djungeln.

 

Lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Häj du värkar vara snäll och lycka till me påkern, bara har en fråga.

E de sannt att du gillar thaitjejor?

 

 

Känns segt att du inte är här fortfarande, antalet erektioner per dag har sjunkt rejält sen dess :(

Äh vi kompar det me Ghai! Lycka till förresten :)

 

Urk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte vara seriös i två sekunder.

 

I film två, ca 7 minuter in, har du Q2s i bb och floppar öppet stegdrag mot två limpare. Ditt drag är sunkigt och floppen har med väldigt stor sannolikhet träffat någon av limppajasarna. Led inte här, checka och syna eventuellt ett litet fjollbet, men inte mycket mer.

 

Sen någonstans har du 65s i BB tror jag, A-hög flop med två spader, du turnar öppet stegdrag. SB gaybetar, tycker din fold är lite väl disciplinerad :) Kan mycket väl tänka mig att personen som betar ut turn har ett dåligt ess och har träffat sin kicker, och är villig att betala av litegrann om du träffar. Men ffa är det roligare att jaga än att folda där :D

 

Annars såg det stabilt ut, även om det nog inte fanns en enda speciellt svår situation i filmerna :)

Du pratar på bra också tycker jag.Rätt gayigt med ljudet dock som någon påpekade, svårt att hänga med.

 

Dessutom heter det inte lagomT utan lagom! :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SHo , hur kollar man filmerna? :/ GL

 

tryck på länken sen skriver du in bokstäverna som står och sen är det bara att tanka :)

 

:c::h::s::d:

 

tilten har lagt sig nu :D

 

Var i norrköping nyss, punkrock impuls köper in ett xbxox360 med spel för 5K kr :-P En annan nöjde sig med ett par skor :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dapajn//

 

Har du varit uppe nått på NL200? vad är din erfarenhet?

Jag tycker att det är sjukt mycke mer svårspelat än NL100. Känns som att alla bara gör en massa svårlästa moves helt tiden. Ska följa dagboken när du går upp till 200..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...