Gå till innehåll

pinnen klarade grajndmålet, moderatorer: stäng dagboken please


DaPine87

Recommended Posts

PokerStars Pot-Limit Omaha High, $1.00 BB (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

SB ($96.65)

Hero ($109.40)

UTG ($67.30)

MP ($115.05)

CO ($78.80)

Button ($76.40)

 

Preflop: Hero is BB with 7spade.gif, 7club.gif, Aclub.gif, Aheart.gif.

1 fold, MP raises to $3.5, 1 fold, Button calls $3.50, 1 fold, Hero raises to $14.5, MP calls $11, Button folds.

 

Flop: ($33) 3heart.gif, 4club.gif, Jspade.gif(2 players)

Hero bets $25, MP calls $25.

 

Turn: ($83) 2heart.gif(2 players)

Hero checks, MP bets $75.55 (All-In), Hero calls $69.90 (All-In).

 

River: ($228.45) 9diamond.gif(2 players, 2 all-in)

 

Final Pot: $228.45

wtf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 674
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

eftersom han rejsa UTG och sen syna mitt omslag och han var tight (20/10) så kan jag väldigt troligen utesluta alla tvåpar, är väl om han har typ AKJJ eller JJJQ eller nån sån hand som kan ligga före tänkte jag. Sen så kan han nog definitivt göra move där väldigt ofta eftersom han vet att 3-bets generellt på dessa låga nivåer är AAxx väldigt ofta..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eftersom han rejsa UTG och sen syna mitt omslag och han var tight (20/10) så kan jag väldigt troligen utesluta alla tvåpar, är väl om han har typ AKJJ eller JJJQ eller nån sån hand som kan ligga före tänkte jag. Sen så kan han nog definitivt göra move där väldigt ofta eftersom han vet att 3-bets generellt på dessa låga nivåer är AAxx väldigt ofta..

Jag kan köpa ditt postflopspel hyffsat, även ifall det kanske är lite väl riskfyllt. Det jag inte gillar är trebetten ur poss preflop med en hand som man helst träffar hårt med eller slänger på floppen. Oftast så betyder det AAxx som du själv säger och ur position blir du lätt utspelad då. Jag vill i alla fall vara säker på att få in minst 1/3 av inköpet där om det ska trebettas.

 

Hur mycket PLO har du spelat fram tills nu? Läst på nånting? Jag håller på och läser ut Slotbooms bok just nu. Rekommenderar den om du är intresserad av Omaha och vill utveckla ditt spel. Kom gärna med tips själv om du har några.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirar du någon Omaha på ipoker om du fortfarande är kvar där?

 

napp, lirar inge omaha där, testade en dag men gillade det inte :(

 

Jag kan köpa ditt postflopspel hyffsat, även ifall det kanske är lite väl riskfyllt. Det jag inte gillar är trebetten ur poss preflop med en hand som man helst träffar hårt med eller slänger på floppen. Oftast så betyder det AAxx som du själv säger och ur position blir du lätt utspelad då. Jag vill i alla fall vara säker på att få in minst 1/3 av inköpet där om det ska trebettas.

 

Hur mycket PLO har du spelat fram tills nu? Läst på nånting? Jag håller på och läser ut Slotbooms bok just nu. Rekommenderar den om du är intresserad av Omaha och vill utveckla ditt spel. Kom gärna med tips själv om du har några.

 

Preflop spelet får jag väl erkänna är kasst, sånna där spel som kostar väldigt mycket ofta..

 

hm, har lirat ca 2-3K händer 6 max PLO100 och några tusen PLO100 HU händer så jag har ju knappast mycket kött på benen men känner ändå att jag behärskar spelet så hoppas mycket att jag nästan alltid är den bästa spelaren på bordet. På teori sidan så håller jag på och plöjer igenom cardrunners omaha filmer, främst Townsends och tycker att dem har gett mig väldigt mycket, främst i mitt preflop spel. Slotbooms bok verkar ruskigt intressant och ska köpa in den :)

 

Förutom det så vet jag inte så mycket jag kan göra förutom att nöta nöta nöta :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad tycker ni ska göras på rivern och varför?

 

Seat 1: dapine ($128)

Seat 2: _GUOGA ($74.05)

Seat 3: Buddy48783 ($58.80)

Seat 4: joeymac2000 ($31.75)

Seat 5: wu-tangforever ($49.70)

Seat 6: cupcake96 ($29.70)

 

cupcake96 posts the small blind of $0.50

dapine posts the big blind of $1

 

The button is in seat #5

Dealt to dapine :Kd::3d::Kh::3c:

 

_GUOGA folds

Buddy48783 calls $1

joeymac2000 calls $1

wu-tangforever calls $1

cupcake96 calls $0.50

dapine checks

 

:Ks::6s::2d:

 

cupcake96 checks

dapine bets $4

Buddy48783 calls $4

joeymac2000 folds

wu-tangforever folds

cupcake96 folds

 

:Ks::6s::2d::Jh:

 

dapine bets $13

Buddy48783 calls $13

 

:Ks::6s::2d::Jh::Ah:

 

dapine?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad tycker ni ska göras på rivern och varför?

 

Seat 1: dapine ($128)

Seat 2: _GUOGA ($74.05)

Seat 3: Buddy48783 ($58.80)

Seat 4: joeymac2000 ($31.75)

Seat 5: wu-tangforever ($49.70)

Seat 6: cupcake96 ($29.70)

 

cupcake96 posts the small blind of $0.50

dapine posts the big blind of $1

 

The button is in seat #5

Dealt to dapine :Kd::3d::Kh::3c:

 

_GUOGA folds

Buddy48783 calls $1

joeymac2000 calls $1

wu-tangforever calls $1

cupcake96 calls $0.50

dapine checks

 

:Ks::6s::2d:

 

cupcake96 checks

dapine bets $4

Buddy48783 calls $4

joeymac2000 folds

wu-tangforever folds

cupcake96 folds

 

:Ks::6s::2d::Jh:

 

dapine bets $13

Buddy48783 calls $13

 

:Ks::6s::2d::Jh::Ah:

 

dapine värdebettar skiten ut Buddy48783 och ska givetvis ingenstans om han får omslag

Edit: Varför? Jo du har ingen aning om vad din Fi kan ha och kan då inte riskera att missa värde genom att försöka låta honom bluffa. Därför bör du mjölka ur så mycket som möjligt genom en värdebet. Jag skulle betta någonting mellan $13 och $20. Spela som att du själv sitter på missat drag och försöker sno potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad slår Fi om med som vi slår? Han lär juh inte sitta där med AK och tror han spelar Texas

Sannolikheten för att han skulle ha spelat AAxx på det sättet är väldigt låg. Då återstår det bara att sätta honom på en hand som :As::Qh::Ts:9 of Clubs eller något sånt, vilket jag tycker är väldigt långsökt.

 

Jag skulle aldrig lägga KK i det läget mtp på Fi:s stacksize. Men o andra sidan spelar jag inte som en äcklig Nit heller. Så KK+ är inte det enda jag kan ha där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

omaha är ett väldigt tiltande spel och det är väl bara att vänja sig och härdas :D kalaset gick på ca 380$, myclket var setups och oflyt men mycket var även dåligt spel :oops: Blir o 4-tabla nästa gång igen, 6 bord var lite för mycket.. Aja plussade imorse så 260$ back på spelet idag och spelat in 40$ bonus så ca 220$ back då, inte så farligt tar jag igen ikväll :D

 

Nu ska vi iväg och bowla :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

omaha är ett väldigt tiltande spel och det är väl bara att vänja sig och härdas :D kalaset gick på ca 380$, myclket var setups och oflyt men mycket var även dåligt spel :oops: Blir o 4-tabla nästa gång igen, 6 bord var lite för mycket.. Aja plussade imorse så 260$ back på spelet idag och spelat in 40$ bonus så ca 220$ back då, inte så farligt tar jag igen ikväll :D

 

Nu ska vi iväg och bowla :)

LOL, sex bord?! Du är galen. Jag har spelat väldigt mycket Omaha och kan spela ett stabilt "A-game" där jag inte behöver tänka allt för mycket. Ändå har jag aldrig mäktat med att köra fler än fyra bord på en gång. Och inte ens det har varit optimalt. När jag spelar blir det oftast max 2-3 bord.

 

När du nu precis har börjat spela Omaha så bör nog även du satsa på att hålla dig till max 2-3 bord så att du lär dig mer av spelet och hinner tänka till ordentligt mellan varje hand. Man har själv många fler händer att hålla koll på med massa olika drag och re-draws. Sen ska man dessutom hinna med att tänka ut vad Fi kan ha för olika drag som han kan sätta på olika gator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang handen m top set i K:

 

Bettar du foldar han bustat flushdrag eller hittar synen med ett tvåpar med ess och något.

 

Checkar du och han bettar pott synar du blixt.

 

Så frågan blir: Hur aggressiv är han och hur synvillig är han? När du vet svaret på den frågan vet du vad du skall göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang multitabling i PLO:

 

Jag kan köra 8 bord om det är fullring, har även kört några extra, men då går min BB/100 nedåt och det blir knappt värt besväret. Shorthanded är 6 bord rätt ok, men bäst spelar jag om jag har tre bord igång. Tricket för att kunna multitabla är att vara lagom tight, ha stats på motståndarna och att kunna så många oddskombinationer som möjligt i huvudet för att kunna veta om ett spel är +EV eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trevligt med lite diskussion. Ang KK set handen så blev det check för jag var ganska säker han hade färgdrag, det hade han också men träffade tvåpar med A på top så hade säkerligen kunnat fått syn på ett litet värdebett.. När jag tänker på handen i efterhand så vill jag nog betfolda, han lär nog inte bluffreraisa så ofta där, är betfold kallt där?

 

angående multitabling så var 6 bord på tok för mycket märkte jag, behöver tänka rätt mycket då det hela tiden dyker upp nya situationer och jag kan absolut inte räkna wrappers outs och sånt snabbt :-P 4 bord däremot tycker jag funkar helt ok, lagomt mycket att göra då även om det ibland kan bli jobbiga beslut på 3 bord samtidigt så man inte riktigt hänger med, men men...

 

Om jag glömt svara på nått så hojta till igen :) Och igen så uppskattar jag alla kommentarer riiktigt mycket :D

 

Nu blir det grajnd allafall :)

 

Förresten, vill ni ha dagliga resultatuppdateringar, eller veckoliga eller något annat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...