Gå till innehåll

pinnen klarade grajndmålet, moderatorer: stäng dagboken please


DaPine87

Recommended Posts

Efter att ha snackat lite med conspiracy och kikat på hans HU sng film så vart jag jättesugen på HU sng :D Degade in typ 300$ på ett boss skin och lirade 4 st 52.5$, giss kasst, 1-3 fick jag, spelade väldigt dåligt, MEN det var asskoj :D Kommer absolut lira mer HU sngs i framtiden!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 674
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

A7o kanske.

 

varför spela fiskigt förresten? vill du backa?

Det är nog ganska marginellt för ens EV att raisa kontra kasta A5o från CO först in även om jag personligen kastar den. I värsta fall får man justera sin range ifall man märker att det inte fungerar:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A7o kanske.

 

varför spela fiskigt förresten? vill du backa?

Håller med, 34/28 är för tok för löst och ger bara massa onödiga swings när man kan lira som en NIT å ändå folk som spelar tillbaka mot en. Säger inte att du ska spela som en nit men tight funkar bäst på nl100, du kommer hamna i många äcklig spots och förlora lite onödiga småpotter med Axo när du höjer utg. Kolla lite CR filmer och ta till dig lite där. :-) Finns nog ingen som spelar så löst där.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntligen. Har saknat alla dessa smileys!

 

GL!

 

hehe, ty :)

 

 

A7o kanske.

 

varför spela fiskigt förresten? vill du backa?

 

hehe, jo för jag ville testa en mycket lösare och roligare spelstil och jag hade inte en jävla aning om vilka händer jag skulle spela utan spelade enbart dem som såg fina ut :) Sen efter att ha sett benknackan lira som plussar väldigt fint och han lirade alla Ax från alla pos så känns den handen rätt givet från CO :)

 

klart jag vill backa..

 

Det är nog ganska marginellt för ens EV att raisa kontra kasta A5o från CO först in även om jag personligen kastar den. I värsta fall får man justera sin range ifall man märker att det inte fungerar:)

 

aa precis, jag personligen experimenterade mig fram bara och av det jag spelade så kändes A5o rätt given därifrån :)

 

Håller med, 34/28 är för tok för löst och ger bara massa onödiga swings när man kan lira som en NIT å ändå folk som spelar tillbaka mot en. Säger inte att du ska spela som en nit men tight funkar bäst på nl100, du kommer hamna i många äcklig spots och förlora lite onödiga småpotter med Axo när du höjer utg. Kolla lite CR filmer och ta till dig lite där. :-) Finns nog ingen som spelar så löst där.

 

ja det är klart man kan spela NIT och plussa fint på nivåer upp till NL600 eller NL1000 vad vet jag? Och så högt så får man säkerligen svårt att plussa mycket om man är NIT.. Ju lösare desto högre potential känns det som, till en viss gräns självklart.. På NL100 och NL200 som jag har erfarenhet av bara så skiter dem ju i hur lös eller tight jag är :) Som sagt så var det mest ett experiment och jag sa att jag inte kände mig mogen med det spelet utan enbart lekte lite ungefär :) Mina normala stats som jag spelade med innan experimentet ligger väl på kanske 23/19 eller nått sånt, dåligt minne men kan kolla upp det sen, dem statsen känner jag mig bekväm med men ska fortsätta att träna på att spela lösare. Skulle väldigt väldigt gärna vilja behärska ungefär 34/28 :)

 

Har du bytt telefonnummer?:roll:

 

hehe, mobilen är alltid av när jag sover :D Nu är den på, jag ringer dig strax, ska bara skriva klart detta massinlägget :)

 

Har sett alla tre filmerna och tycker du ska fortsätta spela in så ofta du kan. Försök dock att fixa så att ljudet inte är så osynkat för det blir lite jobbigt när du snackar om någon AJ som man inte ser.

 

Ok, roligt att du vill se mer :) Tänkte att jag skulle spela in en HU sng film idag faktiskt men morsan är hemma, får se om jag pallar sitta och snacka för mig sj då :mrgreen: Och angående ljudet så ska jag kolla upp det, som sagt får folk om dem har några tips på hur jag ska rätta till det säga till :)

 

åfan, 34/28, i like it. samma som mig. nice. men tom jag kastar A5o från co iofs. :) oftast iaf.

 

gl.

 

hehe, jag gillar det också, men skulle gilla det ännu mer om jag plussade med det :-P oj, trodde det var jättestandard för en så lös spelare att spela A5o på CO, trodde t.om. att det var standard då att spela A5o från utg :? Där ser man :D

 

ty :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

hehe, jag gillar det också, men skulle gilla det ännu mer om jag plussade med det :-P oj, trodde det var jättestandard för en så lös spelare att spela A5o på CO, trodde t.om. att det var standard då att spela A5o från utg :? Där ser man :D

 

ty :)

 

 

jag spelar hellre händer som 79o, T8o osv än Axo. är det 4handed så smäller jag iofs Axo utg också. från knapp smälls det mesta oavset. sen alla sc å gapped osv spelas överallt. skönt med så laggig stil. men jobbigt ibland också pga swingsen. ja spelar 34/26 men försöker få ner de lite typ till 30/25 lr nåt. detta är iofs på 5/10 - 10/20.. vet inte hur bra de funkar på nl100, men de funkar nog bra. man kör ju över alla nits var som helst.

 

kör på. skål.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe, jo för jag ville testa en mycket lösare och roligare spelstil och jag hade inte en jävla aning om vilka händer jag skulle spela utan spelade enbart dem som såg fina ut :) Sen efter att ha sett benknackan lira som plussar väldigt fint och han lirade alla Ax från alla pos så känns den handen rätt givet från CO :)

 

okej om du vill testa. men då är det bra att veta att du spelar EV- spel, så du inte sedan kommer och klagar på att det går dåligt. låter ju inte överdrivet bra rent allmänt att spela alla Ax från alla pos i mina öron iaf. plussar benknackan så bra förresten? enligt hans dagbok är han +680 i junivilket är $40k mindre än allmänt vedertaget fiskiga jag har dragit in med mina 23/17 i stats under samma tid. sen tror jag inte på att sno någon annans stil rakt av, bättre att ta enskilda linjer och försöka lägga in i sitt eget spel i rätt lägen. göra stora snabba förändringar i sitt spel brukar oftast leda till att man ofta hamnar i lägen man inte behärskar och ger därmed utrymme för stora dyra misstag. du vann ju stabilt i februari t ex, bygg på det istället för att vela runt med fiskspel. finns tyvärr inga genvägar för att bli bra.

 

just my song satang

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej om du vill testa. men då är det bra att veta att du spelar EV- spel, så du inte sedan kommer och klagar på att det går dåligt. låter ju inte överdrivet bra rent allmänt att spela alla Ax från alla pos i mina öron iaf. plussar benknackan så bra förresten? enligt hans dagbok är han +680 i junivilket är $40k mindre än allmänt vedertaget fiskiga jag har dragit in med mina 23/17 i stats under samma tid. sen tror jag inte på att sno någon annans stil rakt av, bättre att ta enskilda linjer och försöka lägga in i sitt eget spel i rätt lägen. göra stora snabba förändringar i sitt spel brukar oftast leda till att man ofta hamnar i lägen man inte behärskar och ger därmed utrymme för stora dyra misstag. du vann ju stabilt i februari t ex, bygg på det istället för att vela runt med fiskspel. finns tyvärr inga genvägar för att bli bra.

 

just my song satang

 

klart ditt spel är bättre än hans nu när han har oflyt denna månaden och du har turreklonkat in nästan hela ditt pluss :) Du förstod nog själv hur barnsligt det argumentet var.. Sen har jag absolut inte snott nåns stil rakt av, har aldrig påstått det, sa bara jag såg benknackan spela alla Ax från alla poss så då testade jag det med, skulle gjort de ändå men kändes ännu mer rätt då..

 

Jo jag vann fint i februari, spelade samma spel i mars, april och maj där det gick mindre bra.. Sen så får jag väl upprepa det igen för du verkade inte förstå det, jag testade bara på att spela sånt spel nån vecka, och tyckte det var mycket intressant och givande.

 

Sen vadå vela runt med fiskspel, finns bra många vinnande lösa spelare, sen att jag inte är det nu har jag inte påstått heller, men ett bra löst spel är så jävla mycket bättre än ett bra NIT spel och verkligen nått jag vill arbeta fram..

 

Sry jag låter lite otrevlig men blir så jävla tiltad när du ska komma och dryga dig :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag spelar hellre händer som 79o, T8o osv än Axo. är det 4handed så smäller jag iofs Axo utg också. från knapp smälls det mesta oavset. sen alla sc å gapped osv spelas överallt. skönt med så laggig stil. men jobbigt ibland också pga swingsen. ja spelar 34/26 men försöker få ner de lite typ till 30/25 lr nåt. detta är iofs på 5/10 - 10/20.. vet inte hur bra de funkar på nl100, men de funkar nog bra. man kör ju över alla nits var som helst.

 

kör på. skål.

 

tack för förklarandet, uppskattas mycket :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lycka till med dagboken

 

1. Heltok visst det största argumentet om man är bra i poker är hur mycket man tjänar, men det där var bara så löjligt, fyfan visst tjänar jag mer än antonius endel månader, han lär väl ha röda månader också.

 

2. Dapajn, det sämsta tipset du kan få i poker är "spela såhär, det funkar för mig". Finns många böcker där man får det tipset. Men grejen är att jag inte han samma intution(stavning?)/känsla som proffset/författaren (exempel super system). Vafan om jag skulle få Tiger woods klubbor skulle jag antagligen spela sämre än vad jag gör nu och det är ännu värre i poker. Liksom det finns 2 olika spelare, en logisk spelare som analyserar och läser böcker osv och en intutions spelare, dvs en spelare som går på känsla, han kan inte förklara hur han vinner eller tänker men han spelare precis rätt och kan göra otroliga syner. Grejen är att det finns extremt få som är intutions spelare. De flesta är en blandning. Dom absolut bästa är intutionsspelare även om det finns stora logiska spelare t.ex. Chris Ferguson.

 

Det finns så många som tror dom är intutions spelare, men tyvärr så är man det antagligen inte. Det man är så bra på är att övervärdera sin kunskap och känsla, detta är pga minnet är selektivt.

 

Bara för att ge exempel så _TROR_ jag att mrdawwe är just en intutions spelare, därför när han får frågan hur tänkte du här? så kan han kanske inte kan argumentera så bra eller svarar "det var känsla", vilket är något jag förstår nu. Men det är så enkelt att det kanske är vad han kände som är argumentet till linjen/spelet.

 

Därför visst man kanske kan strategin för en viss spelstil men kanske är så enkelt att du inte har samma intution/känsla/erfarenhet som person som laggt fram/presenterat strategin.

 

Detta är något jag läst ur just en pokerbok så ifall någon vill kritisera det för att jag fått något om bakfoten så är du välkommen.

 

P.S Vafan visst kan jag ha fel, jag är ju inget proffs eller expert av något som helst slag. Men det kan vara intressant att disskutera

 

Edit: Jag håller ändå med i mkt av vad Heltok säger!! Bra sagt!

 

 

Ajja GL med dagboken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

klart ditt spel är bättre än hans nu när han har oflyt denna månaden och du har turreklonkat in nästan hela ditt pluss :) Du förstod nog själv hur barnsligt det argumentet var.. Sen har jag absolut inte snott nåns stil rakt av, har aldrig påstått det, sa bara jag såg benknackan spela alla Ax från alla poss så då testade jag det med, skulle gjort de ändå men kändes ännu mer rätt då..

 

ber om ursäkt för att jag var dryg vilket jag inser att jag var. om det går bra eller dåligt för någon har som sagt inget argument för eller emot något, vilket var det jag försökte säga. tiltar lite på att så många har den fula ovanan att klaga på att det går dåligt, vill ha råd, får kritik och sedan så låter de kriktiken bara studsa bort. problemet med att försvara varför man gör saker är att man låser inlärningsprocessen omedvetet. det är en helt naturlig process och något man aktivt måste arbeta emot.

 

Jo jag vann fint i februari, spelade samma spel i mars, april och maj där det gick mindre bra.. Sen så får jag väl upprepa det igen för du verkade inte förstå det, jag testade bara på att spela sånt spel nån vecka, och tyckte det var mycket intressant och givande.

 

ok, då är jag med.

 

Sen vadå vela runt med fiskspel, finns bra många vinnande lösa spelare, sen att jag inte är det nu har jag inte påstått heller, men ett bra löst spel är så jävla mycket bättre än ett bra NIT spel och verkligen nått jag vill arbeta fram..

 

jag förstår inte varför alla anser att NITspel är så dåligt. NIT är väl rätt svårdefinierat, men de största vinnarna på de nästan alla nivåerna mellan nl100-nl5000 iaf spelar närmre 20/15 än 35/25. LAG må vara mycket ballare, respekterat och hypat än TAG, men det är TAGspelarna som gör mest pengar. visst i framtiden när alla spelar optimalt kommer LAG vara det som gäller, men vi har så sjukt långt kvar till det. går det dåligt så är det snarare tighta till sig än lösa upp sig som gäller.

 

Sry jag låter lite otrevlig men blir så jävla tiltad när du ska komma och dryga dig :(

 

lugnt, jag började vara dryg så det är okej om du är dryg tillbaka. :oops:

 

 

rent allmänt så är det min övertygelse att det du tjänar mest på på 1, 2 och 12månaders sikt är att arbeta på ditt vanliga spel, täppa till lucka efter lucka, lära dig teori, fundera på balans, lyssna på så många duktiga spelare som möjligt och pumpa in så många händer som möjligt. därför jag ger dem råden som jag ger. försök att inte lyssna på alla som bara försvarar utan lyssna även(och gärna extra mycket) på kritiken. ta allt med en nypa salt, men överväg alltid att andra skulle kunna ha rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att spela LAG är så överskattat och faktiskt lite ute nu för den delen. Det är bättre att spela ett spel som funkar för en själv och inte spela LAG för att det är tufft osv. Menar inte att du vill spela LAG för att du tycker det är tufft, det är ju bra att testa sig fram och så, men tycker inte du ska satsa så mkt på det då det finns mer vinstgivande och mindre varians spel som funkar på nl100.

 

CTS är ju bra LAG men hur sjukt bra post flop är inte han då? Det krävs nog för att man ska kunna spela LAG med bra profit.

 

btw. med LAG menar jag att man har en VP$IP runt 30.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Heltok säger en del vettigt

När jag snackar med nån som jag känner på msn och försöker ge han råd som posta HHs, skit i att limpa 23s utg, eller syna J5o OOP. Så försvarar han sitt spel och skiter i vad man säger, men ändå frågar han och vill bli bättre och tillslut tröttnar man och håller bara med för man orkar inte diskutera om hans jävla skitspel. Man måste kunna ta emot kritik för att kunna utvecklas. Menar inte att Dapine är sån, för det tror jag absolut inte!

 

Vela bara säga det. :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...