Gå till innehåll

Pokerstars - Neteller


MajaStina

Recommended Posts

Inte säker på om du kan göra uttag till neteller om du inte gjort insättning neteller->pokerstars tidigare.

 

Där kan du ha orsaken till att det tar längre tid. Har gjort 4-5 uttag senaste tiden och direkt efter jag genomfört "cash-outen" på Stars har jag loggat in på Neteller, och då har pengarna varit där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Man behöver inte ha gjort en tidigare insättning med NETeller för att kunna göra ett uttag. Dock är det viktigt att man då skriver i samma email-adress som man har registrerad till sitt NETeller-konto.

 

Man behöver inte spela in ett visst antal FPPs för att göra ett uttag. Däremot så måste man vänta 48 timmar efter en insättning innan man kan göra et uttag igen.

 

För mer information om våra utbetalningsrutiner, se den här tråden, eller läs på vår hemsida.

 

PokerStars och PartyPoker är inte samma företag. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har verkligen inte huvudet med mig idag...hade läst "pokerstars" och tolkat det i min förvirrade hjärna som "party poker"....

 

Jag känner mig verkligen dum...

 

Lugnt, sånt händer ibland :)

 

Man behöver inte ha gjort en tidigare insättning med NETeller för att kunna göra ett uttag. Dock är det viktigt att man då skriver i samma email-adress som man har registrerad till sitt NETeller-konto.

 

Man behöver inte spela in ett visst antal FPPs för att göra ett uttag. Däremot så måste man vänta 48 timmar efter en insättning innan man kan göra et uttag igen.

 

För mer information om våra utbetalningsrutiner, se den här tråden, eller läs på vår hemsida.

 

PokerStars och PartyPoker är inte samma företag.

 

Japp där har pokerstars_martin helt rätt.

man måste 48 tim efter insättning för att kunna ta ut pengar och pokerstars kollar så du har samma e-post adress som på neteller kontot.

 

Jag tycker det är synd att man måste vänta 48-tim.

Jag känner många som har spelat upp dom pengarna dom vunnit, för att det är sådan väntetid.

men det är väl bara av säkerhetsskäl vilket är både negativt och positivt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

Jag skaffade ett neteller konto åt mig igårdå jag behöver ett för att ta ut vinsten från Fulltilt. En dam"Q" ;) ringde upp mig efter jag reggat för att aktivera kontot. hon frågade bla orsak till varför jag skaffat det osv. svarade för att tömma mitt fulltiltkonto. Före jag kan göra det måste jag göra en insättning till fulltilt via netellersa hon. Stämmer det ?

Det är ju inget problem ioförsig, antar att det har nåt med säkerthet att göra,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

Jag skaffade ett neteller konto åt mig igårdå jag behöver ett för att ta ut vinsten från Fulltilt. En dam"Q" ;) ringde upp mig efter jag reggat för att aktivera kontot. hon frågade bla orsak till varför jag skaffat det osv. svarade för att tömma mitt fulltiltkonto. Före jag kan göra det måste jag göra en insättning till fulltilt via netellersa hon. Stämmer det ?

Det är ju inget problem ioförsig, antar att det har nåt med säkerthet att göra,

 

Ja det har det, samma gällde mig, dom vill antagligen verifiera sig om att det verkligen är du som äger kontot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är synd att man måste vänta 48-tim.

Jag känner många som har spelat upp dom pengarna dom vunnit, för att det är sådan väntetid.

men det är väl bara av säkerhetsskäl vilket är både negativt och positivt.

 

Jag förstår vad du menar och att det kan vara ett bekymmer för somliga spelare. Se nedan för en förklaring av vår 48-timmarsregel:

 

När det gäller 48-timmarsregeln så finns det flera skäl till att denna infördes. Eftersom PokerStars täcker samtliga transaktionsavgifter, så utnyttjades detta av många spelare som gjorde upprepade uttag/insättningar, t.ex. genom att sätta in pengar på kvällen, spela lite, ta ut pengarna igen när de spelat färdigt, sätta in de igen nästa morgon, spela lite, osv. Pengarna är alltid säkra hos PokerStars även när man inte är inloggad i klienten, och eftersom PokerStars som sagt täcker transaktionskostnaderna så valde vi att begränsa denna möjligheten. Om spelarna istället hade stått för transaktionskostnaderna, så hade det inte varit något bekymmer för oss, och hade inte heller förekommit lika frekvent.

 

En annan anledning är att din bank kan, om något fel eller någon oegentlighet upptäcks/misstänks, kräva tillbaka insättningen efter att den har godkänts. Om du då har hunnit ta ut pengarna så blir det PokerStars som blir betalningsskyldiga. 48-timmarsregeln minimerar risken att detta sker.

 

Ytterligare en anledning är av säkerhetsskäl. Om t.ex. ditt kort blir stulet och bedragaren använder det för att sätta in pengar på sitt PokerStarskonto, så har både du och vår säkerhetsavdelning ett fönster på 48h för att upptäcka detta och frysa pengarna innan de försvinner vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Ja du måste göra en insättning från Neteller till Pokerstars innan du kan göra uttag till Neteller. Räcker att du för över 10$ bara typ..

 

Se mitt svar ovan, man behöver som sagt inte ha gjort en insättning förut, så länge man bara fyller i korrekt email-adress.

 

Man behöver inte ha gjort en tidigare insättning med NETeller för att kunna göra ett uttag. Dock är det viktigt att man då skriver i samma email-adress som man har registrerad till sitt NETeller-konto.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...