Gå till innehåll

NLT100 - AA svårt turnbeslut OOP


Recommended Posts

Inte sett FI spela förr direkt, men hans stats är 22/16/1,95 på 154 händer så han verkar en aning passiv tycker jag. Vad ska man göra turn? Han bettar nära potten.

 

Seat 1: jiib77 ($115.25 in chips)

Seat 3: themullo ($49.75 in chips) DEALER

Seat 5: HERO ($96.50 in chips)

Seat 6: Nagelring ($100.00 in chips)

Seat 8: ri55nbell ($264.15 in chips)

HERO: Post SB $0.50

Nagelring: Post BB $1.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO Ace of DiamondsAce of Clubs

ri55nbell: Fold

jiib77: Fold

themullo: Fold

HERO: Raise $3.00

Nagelring: Call $2.50

*** FLOP *** 6 of Diamonds8 of Spades8 of Hearts

HERO: Bet $5.00

Nagelring: Raise $15.00

HERO: Call $10.00

*** TURN *** 9 of Spades

HERO: Check

Nagelring: Bet $35.00

HERO:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hans stats är 22/16/1,95

 

En fråga ....dessa stats är VPIP/preflopraise/Agg.factor totalt

 

eller?

 

Ang. handen känns den som min hand som jag postat.

Jag skulle minst ha 4x bett från SB för BB får ju lite rabatt med tanke på BB men jag förstår att du vill ha lite action.

 

Sen bettar du 5 i en 7 pott vilket är väl rätt ok(jag gjorde likadant) men sen som jag fick kommenterat i min hand så skulle jag reraisat han raise för ställer han sen då har han nått men nu synar du och check efter turn och han bettar så får du ett svårt beslut...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Preflopraisen är standard (Potsized raise), inget fel på den.

 

Väldigt svårt att ge dig råd utan reads här. Känns som att han lika bra kan ha ett sämre tvåpar som triss här. Synstationen i mig skulle kunna tänka mig att bara syna turn och checkfolda river (om han har tvåpar lugnar han väl ner sig?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höj floppen till 35 och folda mot omslag... C/F vid syn.

Gör det lättare för dig i och med blidnwar. Kan ju underlätta om du kan berätta hur mycket du slår upp från SB i liknande lägen, eller har gjort på det bordet.

 

Som spelad skulle jag föreslå att du viker. Han har inga stats som utmärker crazy moves. Det enda kan vara att han egentligen borde ha synat ditt CB (inte höjt det asså) om du nu tycker han är passiv. Men samtidigt är han inte så passiv att man kan utesluta att han höjer dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mycket svår att vika, han skulle ju mycket väl kunna ha QQ, KK, JJ och vill skydda sin hand bara (om han nu är passiv nog att flatsyna pre med dom). Check-syn, check-fold kan ja inte säga är någon favorit, det skulle förutsätta att han checkar med alla händer du slår och även då vettetusan om det inte är EV+ att dega in och de gånger han har dig så klappa han på axeln och de andra gångerna ta hans pengar :P

 

Svårt läge dock :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hans stats är 22/16/1,95

 

En fråga ....dessa stats är VPIP/preflopraise/Agg.factor totalt

 

eller?

 

Ang. handen känns den som min hand som jag postat.

Jag skulle minst ha 4x bett från SB för BB får ju lite rabatt med tanke på BB men jag förstår att du vill ha lite action.

 

Sen bettar du 5 i en 7 pott vilket är väl rätt ok(jag gjorde likadant) men sen som jag fick kommenterat i min hand så skulle jag reraisat han raise för ställer han sen då har han nått men nu synar du och check efter turn och han bettar så får du ett svårt beslut...

Ipokers klient är mysko, så jag orkar inte sitta å skriva i 3,5 varje gång jag är i SB. Sen är ställa på den floppen lite kallt utan read tycker jag, enligt hans stats är han lite passiv och brädan är inte speciellt dragig.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höj floppen till 35 och folda mot omslag... C/F vid syn. QUOTE]

 

Helt otroligt att folk kan förespråka sådana här spel. Att raisa floppen är det sämsta man kan göra. Syna floppen e givet. Eventuellt syna turn beroende på history och reads. Men spader9 är ett jävligt kallt kort på turn så jag hade nog hittat folden mot en random fi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att 3-betta floppen låter ju inget vidare - men att folda turn? Kan inte fi spela så med ganska många händer? Leder vi inte hyfsat ofta här? Vad sätter ni honom på, och vad tror ni han sätter er på?

 

Jag hade nog haft svårt att folda, med det kan mycket väl vara en brist i mitt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höj floppen till 35 och folda mot omslag... C/F vid syn. QUOTE]

 

Helt otroligt att folk kan förespråka sådana här spel. Att raisa floppen är det sämsta man kan göra. Syna floppen e givet. Eventuellt syna turn beroende på history och reads. Men spader9 är ett jävligt kallt kort på turn så jag hade nog hittat folden mot en random fi.

 

Vad dillar du om, varför är just SPADER 9 så jäkla kallt. Du har inte den blekfetaste aning om vad fi har, och hur 9s har kunnat hjälpa fi. Det enda det gjorde var att han hängde en stege randomfi jag mött synat och inte höjt postflop. Du står lika stark nu som du gjorde på flopen.

 

Men visst, spader 9 känns ju jäkligt kallt... Bäst vi pitchar korten i mucken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror mer han menade att en nia/femma(och sexxa) va bland det sämsta som kunde komma, det måste du väl hålla med om? Kan dock inte tänka mig att det är EV+ att folda den här handen, inte en chans. Frågan är väl bara om man ska gå all-in (alternativt syn, bet river) om han har något högt PP eller check-syn vägen ner (kanske tom check-raise river) om han nu bluffar. Finns ju så jäkla mycket händer han kan ha. Men är ju bara min erfarenhe från Nl100, ni kanske har andra :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar spelet såhärlångt, frånsett att jag slår lite hårdare pre när jag är ur position. Standard blir nog att checksyna turn och checkfolda river. I nuläget finns det händer som han kan spela för värde som du slår. Betar han på river igen slår du troligen bara bluffhänder, så då är det upp till dig att avgöra om han är kapabel att skjuta tre gator tom. Inte speciellt vanligt på NL100 så som sagt, C/C, C/F

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar spelet såhärlångt, frånsett att jag slår lite hårdare pre när jag är ur position. Standard blir nog att checksyna turn och checkfolda river. I nuläget finns det händer som han kan spela för värde som du slår. Betar han på river igen slår du troligen bara bluffhänder, så då är det upp till dig att avgöra om han är kapabel att skjuta tre gator tom. Inte speciellt vanligt på NL100 så som sagt, C/C, C/F

 

Känner att jag är inne lite på samma linje, men det vore kul att höra lite mer argument för fold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alltså, ja kan bara inte fatta de som vill folda. vi snackar alltså om blindwars på NL100 där sb lite lätt under-reppar AA. Finns ju inte en chans att fi sätter honom på så bra och han kommer säkert tro att han har bästa handen med typ alla par och försöka skydda den på turn. Finns ju inte särskilt mycket bättre lägen med AA att vinna mycket, om man viker handen här, varför inte bara folda den preflop då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag har inte sett FI spela förr och jag tycker han verkar en aning passiv om man kollar på hans stats. Så jag tror inte FI är så jättekapabel att göra stora bluffar, så set en 8a eller slowspelat JJ+ låter mest troligt. Hans turn bet gör mig förvirrad då han bettar nära pott, gör han verkligen det med set eller 8a?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag har inte sett FI spela förr och jag tycker han verkar en aning passiv om man kollar på hans stats. Så jag tror inte FI är så jättekapabel att göra stora bluffar, så set en 8a eller slowspelat JJ+ låter mest troligt.

Stirra dig inte blind på hans siffror. Du har 150 händer på honom av vilka han spelat 20% efter floppen, dvs hans agg. siffra kommer från drygt 30 händer. Det är ingenting.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har underrepresenterat dina ess och det finns antagligen en hel del pocketpar han höjer dig med på floppen för att sedan betta turn när du checkar. Folda turn kommer inte på tal tycker jag. Hade höjt preflop mer, annars hade jag nog också bara synat på floppen. Inga direkta drag ute och har han ett pocketpar har han så få outs.

 

Om han floppat kåken och höjer oss så är ju hans passiva statistik definitivt ingen anledning till att folda, om han verkligen är passiv så slowspelar han här.

 

Han har $47 kvar på turn och potten är en bit över $100 om du synar så jag tycker syn och att du ställer riv. Han får så pass bra pottodds att syna river även om ett scarecard som A eller K skulle komma om han har tex QQ-TT.

Om du checkar till honom på river så förlorar du värde från en hel del händer som kommer syna när du bettar och som kanske checkar bakom annars.. För vi bör ju sätta honom på minst ett par i alla fall. Inte mycket värde i att låta honom bluffa på river eftersom det inte är så troligt att han är tom.

 

Vi förlorar värde av att folda på turn om vi inte har en gigantisk read och vi bör syna på river om vi checkar och han bettar (vi behöver då vinna en av fyra för att gå plus minus noll) så eftersom vi inte tror han kommer folda så kan vi lika gärna betta för att få värde från händerna vi slår.

Att ställa på turn är ju också ett alternativ men jag tror vi kanske kan förlora lite värde från en hand som TT där. Det är ett backdoor färgdrag ute men det är ganska osannolikt att han skulle ha det så som handen spelats.

 

Och det är som någon annan skrev att på så få händer så kan man inte lita särskilt mycket på statsen förutom att han inte är jättetight. Men aggressionfaktorn är ju något som träder fram först efter ganska många händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...