Gå till innehåll

jozoa grindar minst 2k händer dagligen och summerar november


jozoa

Kommer månadsmålet på $3K att uppfyllas innan 1 juli?  

18 medlemmar har röstat

  1. 1. Kommer månadsmålet på $3K att uppfyllas innan 1 juli?

    • Ja, det är inte någon jättesumma kvar!
    • Nej, för mkt tilt och dåligt spel sinkar!


Recommended Posts

Får man fråga varför du kör med minsta texten?

 

Får fan ont i huvet av att läsa :(

 

Jag antar att jag vill sticka ut och vara lite annorlunda. Ska dedikera detta inlägg till dig genom att använda standardstorleken. Enjoy :-)

 

 

Första gången får du €200 för 1 500 VIP med bonuskoden FirstDeposit, sedan är det denna som gäller:

https://www.potraiser.com/templates/ReloadInfo.aspx

 

Tack, ryktesvägen blir även den som bekräftar. 8-)

 

Sist jag spelade på potraiser så behövde man bara spela 1850 vip. Var iofs ett tag sen.

 

Jaja, 150 VIP är väl ingen jätteskillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 543
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Okej, jag vet inte om det är tilten som talar men nu är det verkligen gränsfall på att lägga ner pokern och casha ut hela rullen. Ni vet vad jag pratar om när jag säger att man kan hamna i en period då du alltid tror att du är slagen när fi höjer. Är just nu i den perioden men nu är verkligenheten sådan att FI alltid har de otänkbaraste händerna som slår ens egna hand - hela jävla tiden.

 

Samma FI på kort tid. Han är jättefisk som överspelar som in i helvete:

 

Game # 658710062 - Texas Hold'em No Limit EUR 0.50/1 - Table "Tarragona"

 

Players(max 6):

Xaggi (EUR 107.08 in seat 1)

Snekamel (EUR 66.08 in seat 2)

baronen71 (EUR 236.74 in seat 3)

uffekr (EUR 48.31 in seat 4)

@Headsup@ (EUR 106.25 in seat 5)

HERO (EUR 159.91 in seat 6)

 

Dealer: HERO

Small Blind: Xaggi (0.50)

Big Blind: Snekamel (1.00)

 

HERO was dealt: Jh - Kh

 

baronen71 Fold

uffekr Raise (2.00)

@Headsup@ Fold

HERO Raise (6.00)

Xaggi Fold

Snekamel Fold

uffekr Call (4.00)

 

Flop Kc - 7d - 7c

 

uffekr Check

HERO Bet (10.00)

uffekr Call (10.00)

 

Turn Kc - 7d - 7c - 8d

 

uffekr Check

HERO Bet (33.00)

uffekr All-In (32.31)

HERO Payback (0.69)

 

River Kc - 7d - 7c - 8d - 4h

 

uffekr shows: 7s - 6s (three of a kind, sevens)

 

 

uffekr wins: EUR 95.12 (with three of a kind, sevens)

Rake: EUR 3.00

 

 

Game # 658690531 - Texas Hold'em No Limit EUR 0.50/1 - Table "Tarragona"

 

Players(max 6):

Xaggi (EUR 80.63 in seat 1)

Snekamel (EUR 62.18 in seat 2)

baronen71 (EUR 154.38 in seat 3)

uffekr (EUR 112.08 in seat 4)

rapi-d (EUR 100.50 in seat 5)

HERO (EUR 207.26 in seat 6)

 

Dealer: Xaggi

Small Blind: Snekamel (0.50)

Big Blind: baronen71 (1.00)

HERO was dealt: Ad - Js

 

uffekr Raise (2.00)

rapi-d Fold

HERO Raise (6.00)

Xaggi Fold

Snekamel Fold

baronen71 Fold

uffekr Call (4.00)

 

Flop 6h - 6s - 8d

 

uffekr Check

HERO Bet (9.00)

uffekr Call (9.00)

 

Turn 6h - 6s - 8d - Jc

 

uffekr Check

HERO Bet (22.00)

uffekr Call (22.00)

 

River 6h - 6s - 8d - Jc - 4s

 

uffekr Bet (18.00)

HERO Call (18.00)

 

uffekr shows: 6d - 5d (three of a kind, sixes)

 

 

uffekr wins: EUR 108.50 (with three of a kind, sixes)

Rake: EUR 3.00

 

 

Jätteback idag, orkar inte med pokern, orkar inte med livet, vet inte vad fan jag ska göra. Casha ut rullen ligger sjukt nära nu. Vill påpeka att jag inte lägger planerar att lägga ner pokern bara för en downswings skull. Huvudanledningen är att jag planerar att åka utomlands i tre månader ngn gång i dec och det vore fruktansvärt tråkigt att inte ha råd då. Räknar med att behöva ungefär 50K och det är ungefär vad rullen ligger på...

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ajaj de där lägena går inte att göra mycket åt, ibland vill man bara checkfolda för man vet att man är slagen liksom. Mitt tips är att du går o lägger dig o sover eller gör något annat nu sen börja lira igen imorgon men innan du gör det så skriver du hur mycket minus du har gått idag så du kan lägga det bakom dig liksom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kände EXAKT likadant som dig för någon månad sen efter min tredje raka backdag i Thailand som gav ett totalback på 2500$. Sen gick jag och lade mig, sov 13 timmar, vaknade utvilad och klar i huvudet, och sen dess har jag spelat min bästa poker :D Fortfarande stundtals motriggad dock (självklart ;)).

 

Så vad vill jag säga med detta? Inte en jävla aning, men gå och lägg dig eller nåt :mrgreen::lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stormen är en tomte, akta dej för honom!

 

Sry för OT, var bara tvungen.

 

Hursomhelst, starta om på nytt, kanske ett nytt spel, typ PLO eller annat,

kan vara bra för att få en nytänding.

 

jag har plussat 150 euro på PLO20. Bara att grinda....

Kanske har det vänt för mig nu på riktigt, och då kommer det

säkert vända för dej också eftersom Örebroriggen slår allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Det var rätt länge sedan jag skrev något här och det jag har undvikit medvetet för att försöka att få bort alla pokertankar under en viss period. Ni som har följt denna dagbok vet säkert att oktober var en katastrofmånad där jag personligen drog en liknelse i stil med att pokern var min bliviande fru och jag fick sjukt kalla fötter innan bröllopet.

 

Jag har funderat och funderat på om det är värt och om jag ens kan fortsätta spela poker och se det som ett yrke men fortfaranade inte kommit till någon slutsats. Problemet i nuläget är inte att jag gick ner i jorden för att just oktober var en dålig månad, jo delvis därför, men det handlar inte om de ekonomiska förlusterna så satt säga. Alla backar någon gång i karriären 25 inköp, det är bara något man får lära sig att leva med som pokerspelare. Problemet med just denna månad var att den kom sjukt olägligt eftersom jag bestämde med en kompis att göra lite av en jorden-runt-resa i tre månader och då kommer det att behövas pengar. Bankrullen ligger på ungefär $6-7k och det är ungefär vad som kommer att behövas till resan. På så sätt uppstår ett riktigt jobbigt dilemma eftersom om jag beslutar att fortsätta spela poker så spelar jag med drömresan som insats, men andra ord, jag har verkligen inte råd att backa fram till januari. Jag vet innerst inne att jag är en vinnande spelare, iaf på nivåer som NL100, men vågar jag riskera resan?

 

Har för tillfället lagt undan de pengar som jag räknar med ska gå åt till resan vilket lämnar mig ungefär $900 i BR. Detta tvingar mig att gå ner i nivå och spela NL50 vilket jag hoppas ska kunna skörda hyfsade framgångar. Fram till januari kommer jag alltså spela NL50 och försöka göra något vettigt med den lilla BR jag har som samtidigt är den enda inkomst jag har vilket gör det hela ännu mer prestationskrävande. Andra problem är att jag har tappat jättemycket motivation till att spela pga att jag har tvingats gå ner i nivå samt för de prestationskrav jag ofrivilligt har fått. Fram till januari så ger jag pokern en chans, gular jag så lägger jag det åt sidan. Lyckas jag plussa en acceptabel summa så tar jag ett nytt besult ang. pokerkarriären efter resan då det faktiskt lutar åt att bli en svensson och knega som alla andra för att pokern är så in i helvete psykologiskt påfrestande...

 

Nu har jag undvikit pf.nu och allt som har med poker och göra i cirka två veckor, så jag hoppas innerligen på en välkommen-tillbaka-rigg.

 

Ska undvika att rapportera som mycket detaljerade resultat så som jag har gjort tidigare pga psykologiska skäl.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var rätt länge sedan jag skrev något här och det jag har undvikit medvetet för att försöka att få bort alla pokertankar under en viss period. Ni som har följt denna dagbok vet säkert att oktober var en katastrofmånad där jag personligen drog en liknelse i stil med att pokern var min bliviande fru och jag fick sjukt kalla fötter innan bröllopet.

 

Jag har funderat och funderat på om det är värt och om jag ens kan fortsätta spela poker och se det som ett yrke men fortfaranade inte kommit till någon slutsats. Problemet i nuläget är inte att jag gick ner i jorden för att just oktober var en dålig månad, jo delvis därför, men det handlar inte om de ekonomiska förlusterna så satt säga. Alla backar någon gång i karriären 25 inköp, det är bara något man får lära sig att leva med som pokerspelare. Problemet med just denna månad var att den kom sjukt olägligt eftersom jag bestämde med en kompis att göra lite av en jorden-runt-resa i tre månader och då kommer det att behövas pengar. Bankrullen ligger på ungefär $6-7k och det är ungefär vad som kommer att behövas till resan. På så sätt uppstår ett riktigt jobbigt dilemma eftersom om jag beslutar att fortsätta spela poker så spelar jag med drömresan som insats, men andra ord, jag har verkligen inte råd att backa fram till januari. Jag vet innerst inne att jag är en vinnande spelare, iaf på nivåer som NL100, men vågar jag riskera resan?

 

Har för tillfället lagt undan de pengar som jag räknar med ska gå åt till resan vilket lämnar mig ungefär $900 i BR. Detta tvingar mig att gå ner i nivå och spela NL50 vilket jag hoppas ska kunna skörda hyfsade framgångar. Fram till januari kommer jag alltså spela NL50 och försöka göra något vettigt med den lilla BR jag har som samtidigt är den enda inkomst jag har vilket gör det hela ännu mer prestationskrävande. Andra problem är att jag har tappat jättemycket motivation till att spela pga att jag har tvingats gå ner i nivå samt för de prestationskrav jag ofrivilligt har fått. Fram till januari så ger jag pokern en chans, gular jag så lägger jag det åt sidan. Lyckas jag plussa en acceptabel summa så tar jag ett nytt besult ang. pokerkarriären efter resan då det faktiskt lutar åt att bli en svensson och knega som alla andra för att pokern är så in i helvete psykologiskt påfrestande...

 

Nu har jag undvikit pf.nu och allt som har med poker och göra i cirka två veckor, så jag hoppas innerligen på en välkommen-tillbaka-rigg.

 

Ska undvika att rapportera som mycket detaljerade resultat så som jag har gjort tidigare pga psykologiska skäl.

 

Mvh

 

 

Jobbigt läge men låter som en bra idé iaf! GL

 

ps. snälla kan du inte ta vanlig storlek fast annan färg på texten, tiltad nu redan innan jag startat sessionen ffs. ds. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har själv en liknande planerad resa, dock nästa år. bra val som lagt undan pengar till den och inte väljer att spela med resan som insats, då är det inget kul att spela. nl50 är grymt "profitable" och jag är säker på att du kommer hinna nå en ordentlig br om du pressar på med ett x antal timmar i veckan och fortsätter med den disciplin du haft tidigare.

 

ingen tilt och inga onödiga nivåstigningar så kommer det här gå som smör i solsken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nl50 är grymt "profitable" och jag är säker på att du kommer hinna nå en ordentlig br om du pressar på med ett x antal timmar i veckan och fortsätter med den disciplin du haft tidigare.

 

ingen tilt och inga onödiga nivåstigningar så kommer det här gå som smör i solsken.

 

Agree.

 

Lycka till och välkommen tillbaka Jozoa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla lyckoönskingar, de lär behövas. Har lirat ett par tusen händer idag och backade två inköp, spelade bra fram till sista 300 händerna då jag blev småfrustrerad och småtiltad efter jobbigt många utdragningar, bl.a 3st 2 outare i 100BB-potter. Clerar snart €200 och då ska jag testa Unibet som tidigare har givit mig mycket profit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla lyckoönskingar, de lär behövas. Har lirat ett par tusen händer idag och backade två inköp, spelade bra fram till sista 300 händerna då jag blev småfrustrerad och småtiltad efter jobbigt många utdragningar, bl.a 3st 2 outare i 100BB-potter. Clerar snart €200 och då ska jag testa Unibet som tidigare har givit mig mycket profit.

 

DON'T DO ITTTTTTTTT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wow, varför inte? Det är ju fiskarnas louge.

 

Skulle kunna posta 10 vidriga potter på minst 400$ som bara är så jävla vidriga. Eller en på 1000$ (PÅ NL200!!) med set mot naket färdrag för ultrafisk som betade 80 in i limpad pott på 9 och sen synade pottomslag och stoppade in på blank turn.

Men det vill du säkert inte se :)

 

Bara en friendly varning, unibet är riggat...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle kunna posta 10 vidriga potter på minst 400$ som bara är så jävla vidriga. Eller en på 1000$ (PÅ NL200!!) med set mot naket färdrag för ultrafisk som betade 80 in i limpad pott på 9 och sen synade pottomslag och stoppade in på blank turn.

Men det vill du säkert inte se :)

 

Bara en friendly varning, unibet är riggat...

 

Kan nog inte vara mer riggat än det jag har fått se av B2B den senaste tiden. :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt pass nyss, upp +6 inköp och dessutom bonusrelease som motsvarar +4 inköp. Jag snackade om att lämna B2B en stund men dom måste ha sett att jag har skrivit det och vridit på riggknappen åt min fördel. Får se om jag är kvar eller inte, tills vidare får ni hålla till godo med handen nedan.

 

Nillen20 posts small blind (€0.25)

HERO posts big blind (€0.50)

You were dealt [Ks, Kd]

retry1 calls (€0.50)

--666-- folds

Fight2b folds

Nillen20 calls (€0.25)

HERO raises (€2)

retry1 calls (€2)

Nillen20 folds

 

Dealing flop [8c, 7s, 7c]

 

HERO bets (€4.50)

retry1 raises (€9)

HERO raises (€20)

retry1 raises (€32)

HERO is all-in (€34.12)

retry1 folds

HERO mucks cards

HERO wins (€85.50)

 

?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har letat mig över till Unibet för att clera deras $500 för andra gången och jag måste säga att det är riktigt sorligt hur dåliga spelare det finns...

 

Uppar nästan +3inköp på cirka 1247 händer, men PT dog mitt under sessionen så det skulle inte förvåna mig om det har missat att regga ett par hundra händer till. Allt som allt får en helt godkänd session. Nu blir det utgång!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+3 inköp precis som igår men jag är rätt tiltad eftersom jag tappade tre inköp i slutet där jag åkte på en tre-outare när degen gick in på turn samt en 2-outare när degen åkte in på flop. Shit happens, men det ser mycket ljust ut för tillfället. Får se om jag spelar något mer ikväll, men tar en paus nu.

 

Clearar dessutom $100 om ca 1k händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkligen skönt att se att det verkar ha vänt för dig nu, har bara gått och väntat på det för vi vet ju båda att du krossar på de där stakesen!:-D

 

 

Alltid tråkigt att droppa i slutet av sessionen men sålänge det är bad beats så är det bara att vara nöjd över att du fick in pengarna som favorit som vanligt.;-)

 

Hoppas på att få se fortsatt gröna siffror!

 

 

//Kaffedopp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkligen skönt att se att det verkar ha vänt för dig nu, har bara gått och väntat på det för vi vet ju båda att du krossar på de där stakesen!:-D

 

 

Alltid tråkigt att droppa i slutet av sessionen men sålänge det är bad beats så är det bara att vara nöjd över att du fick in pengarna som favorit som vanligt.;-)

 

Hoppas på att få se fortsatt gröna siffror!

 

 

//Kaffedopp

 

Kan bara instämma. Fina resultat!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...