Gå till innehåll

jozoa grindar minst 2k händer dagligen och summerar november


jozoa

Kommer månadsmålet på $3K att uppfyllas innan 1 juli?  

18 medlemmar har röstat

  1. 1. Kommer månadsmålet på $3K att uppfyllas innan 1 juli?

    • Ja, det är inte någon jättesumma kvar!
    • Nej, för mkt tilt och dåligt spel sinkar!


Recommended Posts

Tog ett jättekort pass nyss på cirka 600 händer och slutade nästan break even (+$7) eller något i den stilen. Andra gången på två dagar som PokerTracker dör när jag spelar på Unibet :roll:

 

För övrigt så har jag kollat upp hur många VIP det krävs för att få en PS3 + två handkontroller + två spel och fick veta att jag behövde spela upp 36 000 VIP, eller 30 000 VIP för endast konsollen. Funderar starkt på att göra det mycket för att dom har bra unlimited rebuy som jag samtidigt kan cleara. Har för närvarande 3890 VIP så jag har en väg att vandra, men med en liten rush nu så kanske jag hinner kliva upp på NL100 och cleara snabbare.

 

Nu blir det lite serietittande sen är det avspark Reading - Arsenal! Come on you Gunners!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 543
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Flyter på riktigt bra, hann uppa +2inköp på 800 händer tills jag blev tvungen att lägga ner eftersom Unibet har sajtarbete där dom ska byta ut $ mot €. Vet inte riktigt vad jag ska tycka om det. Funderar däremot starkt på att köra NL100 trots att jag egentligen inte har rulle för det, men så som jag ser det så är det ingen skillnad på spelarena mellan dessa nivåer. Kanske ändå säkrast att ta det lungt så att man inte gular...

 

Arsenal vann dessutom med komfortabla 1-3 vilket gör att jag kan vara på gott humör resten av veckan. Nu är det ett fruktansvärt tråkigt internationellt break så ingen premier league på en helt vecka :rolleyes:

 

Har två alternativ nu. Antingen sätter jag mig och nöter Pro Evolution Soccer 2008 på ps2 eller så fortsätter jag grinden på potraiser för att öka VIPsumman så att jag kan fixa en PS3. Sömn är inget alternativ då min dygnsrytm är fucked up. Beslutsångest.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortsätter bra även idag då jag spelade den skummaste pokersessionen någonsin. Pokertracker gav upp och vägrade importera händer, Unibet stängde ner borden två gånger mitt i händer, jag blev en-outat, jag drog ut med 4 outs på river etc etc.

 

Slutar till slut dryga +2inköp efter x antal händer då pokertracker inte reggade någon action överhuvudtaget. Får lösa det problemet imorgon. Just nu är jag rätt deprimerad och har ångest efter att ha varit ute på krogen.

 

Depression + Ångest + The Smiths ioch Smashing Pumpkins beskriver min nuvarande situation...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har äntligen lyckats lösa problemet som uppkom med PT och Unibetklienten. Orsaken var tydligen unibets valutabyte som satte PT ur funktion men efter att ha laddat ner ett patch så funkar det som det ska. Backar nästan ett halvt inköp idag men samtidigt fick jag en bonus så summa sumarum blir +0.5inköp idag.

 

Dagen präglades av överpar som sprang in i floppade FIstål allt för många gånger.

 

Nu blir det football manager 2008 hela natten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har äntligen lyckats lösa problemet som uppkom med PT och Unibetklienten. Orsaken var tydligen unibets valutabyte som satte PT ur funktion men efter att ha laddat ner ett patch så funkar det som det ska. Backar nästan ett halvt inköp idag men samtidigt fick jag en bonus så summa sumarum blir +0.5inköp idag.

 

Dagen präglades av överpar som sprang in i floppade FIstål allt för många gånger.

 

Nu blir det football manager 2008 hela natten.

 

 

Men länka då ditt sluder ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var det inte du som drömmer mardrömmar om Unibet varje natt, och dessutom fått sitt fittNETeller låst så det bara blir massa krångel med att lämna fanskapet? :lol:

 

 

http://www.pokertracker.com/forum/viewtopic.php?t=20594

 

Jo, det är jag (efter en FYP)...

 

Tack för länk iaf, nu kan jag äntligen kolla exakt hur många euros jag backade senaste sessionen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt nice session nyss som slutar +6inköp på ca 2000 händer och dessutom en bonusrelease på €138 8-)

 

Det har gått hur bra som helst den senaste tiden och jag är riktigt sugen på att gå tillbaka på NL100 och förhoppningsvis dubbla alla vinster. Problemet är dock att jag är sjukt paranoid och tror att det kommer att börja gå dåligt och att jag kommer bli ängslig om jag kliver upp. Vågar man störa minirushen på NL50?

 

Tips på vad man ska göra tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nästa +2 inköp på dryga 1000 händer. Borde spela mer egentligen med kände mig omotiverad och ointresserad i slutet samt lite småtiltad efter att ha förlorat ett inköp mot största fisken på brädan AAKK2, där jag hade AJ och han såklart KK. Funderar nu i efterhand om jag kunde ha undvikit att syna hans CRAI på river som dessutom var ett enormt överbet men med tanke på hur han hade spelat innan så kunde han lika gärna ha haft en naken K.

 

Tveksamt om det blir mer spel ikväll mtp EM-kvalet och att man kanske pallar sig ut bland de dödliga och umgås.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+4 inköp efter ett par nya 1450 händer. Jag personligen tycker att jag spelar för lite händer mtp att jag spelar 8 bord samtidigt, men blir alltid omotiverad och avtrubbad efter ca 1500-2000 händer. Någon som vet någon kur mot det eller är det bara något man får leva med från person till person?

 

Jag hade en intressant hand som jag hade tänkt att posta men nu har jag helt glömt bort hur den var så jag kan inte leta på den i PT.

 

Annars är jag snart klar med bonusen på unibet jag jag hoppas kunna fixa någon form av deal hos dom, annars blir det väldigt olönsamt för mig att vara kvar mtp att jag kan fixa bonusar/bananer på andra sidor. Någon som vet något får gärna dra iväg ett PM.

 

Ska försöka att återkomma med den försvunna handen som jag ville posta...

 

EDIT: Hittade handen jag vill få lite input på. Det som gör mig så förvirrad är hans check på turn. Varför checkar han turn med ett överpar/set/AQ? Tänker han CRAI och misslyckas eller är hans rivershove en missad AK? FI spelar 20/11/2.

 

 

 

** Game ID starting - 2007-11-19 19:06:57

** Bulbophyllum [Hold 'em] (0.25|0.50 No Limit - € Cash Game) Real Money

 

- Trikiso sitting in seat 1 with €45.38 [Dealer]

- Black_shadow sitting in seat 3 with €49.29

- magictrap sitting in seat 4 with €48.57

- HeartbeatM sitting in seat 5 with €101.31

- HERO sitting in seat 6 with €79.09

 

Black_shadow posted the small blind - €0.25

magictrap posted the big blind - €0.50

** Dealing card to HERO: Jack of Hearts, Jack of Diamonds

HeartbeatM folded

HERO raised - €2.00

Trikiso folded

Black_shadow folded

magictrap raised - €6.50

HERO called - €6.50

 

** Dealing the flop: 10 of Diamonds, 4 of Clubs, 6 of Spades

magictrap bet - €8.00

HERO called - €8.00

 

** Dealing the turn: Queen of Clubs

magictrap checked

HERO checked

 

** Dealing the river: 8 of Hearts

magictrap went all-in - €34.57

HERO

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avslutade nyss en rätt lång sittning som dock inte innehåll så mycket händer som jag brukar ha sett till händer/timmen. Anledningen var att jag lirade sex bord, varav tre st var NL100 och tre st var NL50.

 

Jag börjar sessionen med att göra en tomtesyn på river och spewar iväg 70BB på rent idioti. NL100 kändes nytt på något sätt och jag var rätt vilse inledningsvis, det kändes som om jag spelade NL200 eller något i den stilen. Visserligen är det mitt eget fel eftersom jag satt på ett par bord som hade snittpott på €45, men spelarna var aggressivare än vad jag kommer ihåg dom som. Tog mig i kragen och slutade +€405, 4inköp NL100 eller 8inköp NL50 - valfritt! :-) Trodde även att jag hade clearat €138 i bonus, men det krävdes ett par hundra VIP till tydligen.

 

Är verkligen i en liten rush nu då jag känner att det mesta går vägen och när jag åker på beats och liknande så skakar jag av dom väldigt lätt. Har ett par händer som jag vill ha lite synpunkter på, lägger upp dom senare ikväll eller imorgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avslutade nyss en rätt lång sittning som dock inte innehåll så mycket händer som jag brukar ha sett till händer/timmen. Anledningen var att jag lirade sex bord, varav tre st var NL100 och tre st var NL50.

 

Jag börjar sessionen med att göra en tomtesyn på river och spewar iväg 70BB på rent idioti. NL100 kändes nytt på något sätt och jag var rätt vilse inledningsvis, det kändes som om jag spelade NL200 eller något i den stilen. Visserligen är det mitt eget fel eftersom jag satt på ett par bord som hade snittpott på €45, men spelarna var aggressivare än vad jag kommer ihåg dom som. Tog mig i kragen och slutade +€405, 4inköp NL100 eller 8inköp NL50 - valfritt! :-) Trodde även att jag hade clearat €138 i bonus, men det krävdes ett par hundra VIP till tydligen.

 

Är verkligen i en liten rush nu då jag känner att det mesta går vägen och när jag åker på beats och liknande så skakar jag av dom väldigt lätt. Har ett par händer som jag vill ha lite synpunkter på, lägger upp dom senare ikväll eller imorgon.

 

 

Kul att det går bra efter din tunga period! Hur är liret på Unibet överlag? Bättre eller sämre spelare än på Prima?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trebetade potter som spelas sådär av fi ger mig dåliga vibbar. Speciellt en fi med såna stats. Viker JJ där rätt fort utan reads.

 

Wow, det finns tecken på liv här inne. Tänkte i samma banor och foldade river.

 

Kul att det går bra efter din tunga period! Hur är liret på Unibet överlag? Bättre eller sämre spelare än på Prima?

 

Tack! Personligen tycker jag att det är sämre spelare på unibet, men då kan jag bara prata för nivåerna NL50 och NL100.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blää, har varit jättedålig på att sätta mig och ner och nöta de två senaste dagarna. Har helt enkelt varit ganska omotiverad och inte riktigt på humör för att spela och då är det kanske ändå bäst att avstå.

 

Imorgon är det hursomhelst fredag och då är alla fylleslaskare ute ur sina grottor så det blir garanterat lir imorgon!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det var ju bara en fucking tidsfråga innan unibet skulle våldta mig bakifrån efter att jag har gått och skrivit i ett par trådar om att sajten inte är riggad och att den är lönsam att spela på. Varför håller jag inte käften och nöjer mig med det jag får?

 

Grävde ett hål på -€250 ganska omgående efter att ha fått in degen med KK mot en totalt idiot på brädan JJQJ där han flippade upp QQ. Fanns sjukt värde med massa firrar som satt med 3xinköp och spelade i stort sett alla händer, men jag är på kasst pokerhumör så jag skiter i att värdet är enormt. Spelade rätt kasst för att vara helt ärligt och slängde bort onödigt med marker på "han-kan-ju-inte-ha-träffat-river-syner".

 

Får se om jag ska spela mer ikväll, det är trots allt fredag med bra värde, men jag är så less på poker för tillfället. Det har inget alls med backet att göra, utan jag har haft avsky för poker under de tre senaste dagarna där jag idag tvingade mig själv att spela = -EV.

 

EDIT: Hittade iaf något positivt nyss. Jag hade tydligen clerat en bonus så det trillade in €138 på kontot så backet blir bara på dryga inköpet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt seg dag, beror mycket på att jag är seg som fan. Var tvungen att jobba för fotbollslaget och fick gå upp kl 09.00 (obs, vanligt uppstigningstid ~ 14.00) så det tog mycket på krafterna. Lyckades trycka in ytterligare 600 händer och att jag spelar två sessioner under 1k händer istället för en stor säger det mesta om min dagsmotivation.

 

Denna session var jobbig kortsmässigt då FI satte sitt jävla flushdrag 9ggr av 10 efter att han check-synat ner flop och turn och sedan donkat ut pott på river. Såg ut att sluta minus, men i stort sett sista handen innan BB kom till mig så lyckas jag stacka av ngn retard med TPTK efter att ha trebetat AK pre och fått in degen på turn. +€51 eller ngt i det stilen och det får väl anses som okej mtp att tilten var ganska nära.

 

För att summera dagen så slutar den spelmässigt back -2inköp, men tack vare en bonus så blir resultatet i sig -€60.

 

Någon kommentar på en hand kanske? FI spelar 65/12/3 på ynka 26 händer och gör ett fiskigt std-spel och donkar ut ett mesbet. Oftast så är dom svaga när dom gör sådär, men mtp den brädan så vet jag inte om det är värt att höja. Syna och folda mot turnbet?

 

** Game ID starting - 2007-11-23 23:25:03

** Mandragore [Hold 'em] (0.50|1.00 No Limit - € Cash Game) Real Money

 

- Nubbi sitting in seat 1 with €46.39

- mat3 sitting in seat 2 with €104.05

- moneywomen sitting in seat 3 with €102.43

- Moneyman441 sitting in seat 4 with €40.11

- HERO sitting in seat 5 with €88.19 [Dealer]

- little_julie sitting in seat 6 with €188.33

 

little_julie posted the small blind - €0.50

Nubbi posted the big blind - €1.00

** Dealing card to HERO: Jack of Clubs, Jack of Hearts

mat3 called - €1.00

moneywomen raised - €4.00

Moneyman441 folded

HERO raised - €13.00

little_julie folded

Nubbi folded

mat3 folded

moneywomen called - €13.00

 

** Dealing the flop: 8 of Spades, 10 of Hearts, Ace of Diamonds

moneywomen bet - €7.12

HERO ?!

 

 

En till JJ-hand. Jag vill ha åsikter på vad ni tycker om riverspelet. Jag har svårt att ge honom credit för ett A och när ännu ett landar på river så är planen att weak-beta runt en summa som ska fungera som värdebet till lägre pocket/naken 10 men samtidigt en bet-fold. Bra eller kallt? FI är ny, har typ 8 händer på honom vilket kan vara sjukt vilseledande.

 

** Game ID 1733209803 starting - 2007-11-23 23:49:42

** Mandragore [Hold 'em] (0.50|1.00 No Limit - € Cash Game) Real Money

 

- Nubbi sitting in seat 1 with €171.08

- mat3 sitting in seat 2 with €129.24 [Dealer]

- moneywomen sitting in seat 3 with €125.72

- Krelis sitting in seat 4 with €99.00

- HERO sitting in seat 5 with €91.55

- little_julie sitting in seat 6 with €123.86

 

moneywomen posted the small blind - €0.50

Krelis posted the big blind - €1.00

** Dealing card to HERO: Jack of Diamonds, Jack of Clubs

HERO raised - €4.00

little_julie folded

Nubbi called - €4.00

mat3 folded

moneywomen folded

Krelis folded

 

** Dealing the flop: 7 of Spades, 8 of Clubs, 10 of Diamonds

HERO bet - €6.50

Nubbi called - €6.50

 

** Dealing the turn: Ace of Spades

HERO checked

Nubbi bet - €9.00

HERO called - €9.00

 

** Dealing the river: Ace of Hearts

HERO bet - €14.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt seg dag, beror mycket på att jag är seg som fan. Var tvungen att jobba för fotbollslaget och fick gå upp kl 09.00 (obs, vanligt uppstigningstid ~ 14.00) så det tog mycket på krafterna. Lyckades trycka in ytterligare 600 händer och att jag spelar två sessioner under 1k händer istället för en stor säger det mesta om min dagsmotivation.

 

Denna session var jobbig kortsmässigt då FI satte sitt jävla flushdrag 9ggr av 10 efter att han check-synat ner flop och turn och sedan donkat ut pott på river. Såg ut att sluta minus, men i stort sett sista handen innan BB kom till mig så lyckas jag stacka av ngn retard med TPTK efter att ha trebetat AK pre och fått in degen på turn. +€51 eller ngt i det stilen och det får väl anses som okej mtp att tilten var ganska nära.

 

För att summera dagen så slutar den spelmässigt back -2inköp, men tack vare en bonus så blir resultatet i sig -€60.

 

Någon kommentar på en hand kanske? FI spelar 65/12/3 på ynka 26 händer och gör ett fiskigt std-spel och donkar ut ett mesbet. Oftast så är dom svaga när dom gör sådär, men mtp den brädan så vet jag inte om det är värt att höja. Syna och folda mot turnbet?

 

** Game ID starting - 2007-11-23 23:25:03

** Mandragore [Hold 'em] (0.50|1.00 No Limit - € Cash Game) Real Money

 

- Nubbi sitting in seat 1 with €46.39

- mat3 sitting in seat 2 with €104.05

- moneywomen sitting in seat 3 with €102.43

- Moneyman441 sitting in seat 4 with €40.11

- HERO sitting in seat 5 with €88.19 [Dealer]

- little_julie sitting in seat 6 with €188.33

 

little_julie posted the small blind - €0.50

Nubbi posted the big blind - €1.00

** Dealing card to HERO: Jack of Clubs, Jack of Hearts

mat3 called - €1.00

moneywomen raised - €4.00

Moneyman441 folded

HERO raised - €13.00

little_julie folded

Nubbi folded

mat3 folded

moneywomen called - €13.00

 

** Dealing the flop: 8 of Spades, 10 of Hearts, Ace of Diamonds

moneywomen bet - €7.12

HERO ?!

 

 

En till JJ-hand. Jag vill ha åsikter på vad ni tycker om riverspelet. Jag har svårt att ge honom credit för ett A och när ännu ett landar på river så är planen att weak-beta runt en summa som ska fungera som värdebet till lägre pocket/naken 10 men samtidigt en bet-fold. Bra eller kallt? FI är ny, har typ 8 händer på honom vilket kan vara sjukt vilseledande.

 

** Game ID 1733209803 starting - 2007-11-23 23:49:42

** Mandragore [Hold 'em] (0.50|1.00 No Limit - € Cash Game) Real Money

 

- Nubbi sitting in seat 1 with €171.08

- mat3 sitting in seat 2 with €129.24 [Dealer]

- moneywomen sitting in seat 3 with €125.72

- Krelis sitting in seat 4 with €99.00

- HERO sitting in seat 5 with €91.55

- little_julie sitting in seat 6 with €123.86

 

moneywomen posted the small blind - €0.50

Krelis posted the big blind - €1.00

** Dealing card to HERO: Jack of Diamonds, Jack of Clubs

HERO raised - €4.00

little_julie folded

Nubbi called - €4.00

mat3 folded

moneywomen folded

Krelis folded

 

** Dealing the flop: 7 of Spades, 8 of Clubs, 10 of Diamonds

HERO bet - €6.50

Nubbi called - €6.50

 

** Dealing the turn: Ace of Spades

HERO checked

Nubbi bet - €9.00

HERO called - €9.00

 

** Dealing the river: Ace of Hearts

HERO bet - €14.00

 

Hand 1: Synar FI:s flopbet och viker mot ytterligare bet på turn, såvida jag inte har någon speciellt read på FI. Finns inget värde i att raisa flop, om vi inte vill göra om handen till en bluff och reppa AK, AQ.

 

Hand 2: Intressant linje du väljer! När andra A:et faller på river så kan vi nog ha bäst hand ganska ofta eftersom vi nu slår T8, T7 och 87. Tycker ditt riverbet fungera bra som både block- och värdebet, och vi viker naturligtvis mot raise.

 

Alternativet till din linje (som jag för övrigt gillar) är att beta $12-15 på turn för att skydda mot eventuella drag, men det är jobbigt att bygga pott med JJ ur position på den brädan. Får du syn på turnbetet är potten nästan $50 på river och vi blir tvungna att checka och famla i blindo om FI ställer in. Vi slår då endast bustat stegdrag.

 

Sammantaget gillar jag dina linje bra eftersom den ger oss pottkontroll och riverbetet fungerar både som värde- och blockbet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för kommentarerna!

 

Har snackat med unibet och lyckats förhandla mig fram till att få clera deras €2000-bonus som kräver 16 000 VIP, så jag kommer bli tvungen att spela mer än vanligt under december månad. Siktar på att spela 40-50k händer från och med idag fram till julafton. Det kommer bli en intressant utmaning!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt och lirade cirka tre timmar nu och hade gärna fortsatt ett tag till om inte tilten hade kommit smygandes i slutet. Under loppet av 5min åker jag på två coolers med TPTK vs set i trebetat pott. Orka sedan sånt här skit:

 

 

** Game ID starting - 2007-11-25 16:08:50

** Loose Strife [Hold 'em] (0.50|1.00 No Limit - € Cash Game) Real Money

 

- relex2417 sitting in seat 1 with €68.24

- vittofer sitting in seat 2 with €136.08

- louccio83 sitting in seat 3 with €150.45

- HERO sitting in seat 4 with €281.76

- bot88 sitting in seat 5 with €23.58 [Dealer]

- sohm13 sitting in seat 6 with €76.61

 

sohm13 posted the small blind - €0.50

relex2417 posted the big blind - €1.00

** Dealing card to HERO: 6 of Clubs, 6 of Diamonds

vittofer called - €1.00

louccio83 folded

HERO raised - €3.50

bot88 folded

sohm13 folded

relex2417 called - €3.50

vittofer called - €3.50

 

** Dealing the flop: 6 of Hearts, King of Hearts, King of Spades

relex2417 checked

vittofer checked

HERO bet - €8.00

relex2417 raised - €16.00

vittofer folded

HERO raised - €49.00

relex2417 went all-in - €49.74

HERO called - €65.74

 

** Dealing the turn: 9 of Clubs

 

** Dealing the river: 9 of Spades

relex2417 shows: King of Diamonds, 8 of Diamonds

HERO mucks: 6 of Clubs, 6 of Diamonds

relex2417 wins €139.48 from the main pot

 

 

I övrigt så var det en ganska händelserik session. Har två tveksamma AK-händer som jag inte riktigt vet om jag spelade kallt eller inte. Gjorde ett snyggt spel med TPTK och var grymt nära på att göra en hjältesyn för 100BB men chickade ur. I efterhand känns det ännu mer syn än då. Lägger upp HH's senare, ska käka nu.

 

Och just det, session slutar bara +€146. Grymt besviken eftersom det kunde ha varit det tredubbla om jag hade undviket riggen i slutet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns en film som heter Irréversible där det bland annat finns en våldtäcksscen som är ungefär 15min lång. Jag tycker att den scenen kan beskriva dagens session på unibet. Helt fantastiskt vad många gånger jag fick betala 100BB med KK vs AA. För att inte tala om de andra miljoner coolers som som jag betalade av under dagen. Det var inte så mycket utdragningar, typ bara coolers, men dom är fan lika jobbiga. Spelade av 2200 händer och lyckades hålla nere backet till -€95 vilket får anses vara okej mtp hur dagen såg ut.

 

Nämnde jag att unibet totalt frös mitt under spelet så att jag stek-foldade TPTK och annat gott på ett par bord. Ultimat tilt?

 

Gah, orka rigg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte kolla om det någon som läser överhuvudtaget? Jag funderar på att stänga igen butiken i och med att det känns inte som att jag lyckas få disskusioner och debatter ang. pokern. Vill att dagboken ska bidra till någon form utav utveckling av pokerkunskaperna, men i nuläget känns det som att jag pratar för mig själv mestadels.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...