Gå till innehåll

jozoa grindar minst 2k händer dagligen och summerar november


jozoa

Kommer månadsmålet på $3K att uppfyllas innan 1 juli?  

18 medlemmar har röstat

  1. 1. Kommer månadsmålet på $3K att uppfyllas innan 1 juli?

    • Ja, det är inte någon jättesumma kvar!
    • Nej, för mkt tilt och dåligt spel sinkar!


Recommended Posts

Jag läser för fullt, inte många dagböcker jag följer men din är en av dem! Det är ännu färre dagböcker jag kommenterar (typ bara min egen, knappt ens det) men om du börjar fundera på att lägga ner så får jag väl vända på steken och börja skriva lite!;-)

 

Om du beslutar dig för att lägga ner (nej!) så vill jag tacka för underhållande läsning!:-D

 

Senaste länken du postade fungerar inte, finns den att hitta någon annanstans?:-(

 

 

Ediiiit: Kom ju på att jag ändå får min dagliga dos av uppdatering från din sida även om du lägger ner, om du förstår vad jag menar.:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 543
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hoppas, inlägg som inte kommer från mig själv! 8-)

 

Nej, men seriöst, jag kan inte tvinga folk att skriva men det kändes som det vore bra att veta om det ens är någon som läser.

 

Stängde ner en session som slutade +€107 och jag är så grymt besviken på riggen. Sista varvet skulle precis spelas men då lyckas jag springa in i AA med QQ två gånger inom loppet av ett par minuter. Kommentarer på om jag kommer undan eller om det bara är att betala av.

 

Första handen så känns det som att jag möjligtvis kan komma undan efter att han fembetar, men killen spelar ffs 60/32/3 på 63 händer vilket var huvudanledningen till att jag inte orkade slänga.

 

 

** Game ID starting - 2007-11-29 17:44:04

** StaticçŸ*aritim [Hold 'em] (0.50|1.00 No Limit - € Cash Game) Real Money

 

- Zlatan__10 sitting in seat 1 with €17.01

- ollsbeck sitting in seat 2 with €99.00

- PapaGrek sitting in seat 3 with €50.30

- HERO sitting in seat 4 with €104.89

- oliv86 sitting in seat 5 with €201.74 [Dealer]

- Kessuu911 sitting in seat 6 with €84.27

 

Kessuu911 posted the small blind - €0.50

Zlatan__10 posted the big blind - €1.00

** Dealing card to HERO : Queen of Spades, Queen of Diamonds

ollsbeck folded

PapaGrek folded

HERO raised - €4.00

oliv86 raised - €7.00

Kessuu911 folded

Zlatan__10 folded

HERO raised - €26.00

oliv86 raised - €45.00

HERO went all-in - €78.89

oliv86 called - €104.89

 

** Dealing the flop: 9 of Clubs, 5 of Hearts, 8 of Clubs

 

** Dealing the turn: 2 of Hearts

 

** Dealing the river: 7 of Spades

HERO shows: Queen of Spades, Queen of Diamonds

oliv86 shows: Ace of Spades, Ace of Hearts

oliv86 wins €208.28 from the main pot

 

 

 

Hand2 så är det samma fiskFI som är inblandad, men det är inte honom som jag betalar av. Den andre killen spelar 41/20/5 på 78 händer.

 

 

** Game ID starting - 2007-11-29 17:49:13

** StaticçŸ*aritim [Hold 'em] (0.50|1.00 No Limit - € Cash Game) Real Money

 

- Zlatan__10 sitting in seat 1 with €27.55

- ollsbeck sitting in seat 2 with €112.90

- PapaGrek sitting in seat 3 with €40.65

- HERO sitting in seat 4 with €98.50

- oliv86 sitting in seat 5 with €290.48

- Kessuu911 sitting in seat 6 with €78.86 [Dealer]

 

Zlatan__10 posted the small blind - €0.50

ollsbeck posted the big blind - €1.00

** Dealing card to HERO: Queen of Clubs, Queen of Spades

PapaGrek folded

HERO raised - €4.00

oliv86 called - €4.00

Kessuu911 raised - €14.00

Zlatan__10 folded

ollsbeck folded

HERO rasied - €33.00

oliv86 folded

Kessuu911 went all-in - €78.86

HERO called - €78.86

 

** Dealing the flop: 10 of Clubs, 2 of Diamonds, 8 of Diamonds

 

** Dealing the turn: 6 of Diamonds

 

** Dealing the river: Jack of Clubs

Kessuu911 shows: Ace of Spades, Ace of Diamonds

HERO mucks: Queen of Clubs, Queen of Spades

Kessuu911 wins €160.22 from the main pot

 

 

Coolers eller kommer jag undan med lite hjärnverksamhet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första handen: Om han är så lös pre så är det bara att trycka in pengarna.

 

Andra handen: Här går jag ofta på känslan men standard är nog oftast att kallsyna hans reraise pre och låta fisken oliv86 syna bakom. Därefter är det c/r all in på brädor utan A eller K, annars c/f, i stort sett.

 

Det där med att sitta kvar på bordet tills blindsen når mig igen är något jag aldrig har sysslat med just eftersom det är lätt att bli sur om man tappar en stor pott på slutet. Personligen brukar jag sluta precis när jag har tagit hem en hyfsad pott (hit and run;-)) för att gå ifrån pokerborden på glatt humör.:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant linje i hand2, men jag är tveksam till att det är den bästa. I och med att FI spelar med rätt lösa stats så känns det som att jag tappar värde i händer som TT-JJ och floppar A eller K, samt om FI har något som AQ eller likande som totalmissar flop. Ang oliv så känns det rätt jobbigt att låta honom dra ut med en hand som A4 eller liknande så jag spelar hellre HU med mina damer. Tänker jag fel?

 

Btw, är det du som är fanskapet som lär ut om hit-and-run tekniken? Grrr :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm, du kan nog ha rätt. Jag kan försöka trixa till det lite väl mycket ibland.:-) Men jag rekommenderar dig att iaf testa "min" linje någon gång för att se hur den känns, jag utnyttjar den iaf från och till mot hyfsat agrressiva regulars.

 

Japp, tror också att den funkar bättre mot regulars som trebetar mer light från knapp.

 

 

Lirade idag 2k händer och det var rätt kallt hela tiden. Blev utdragen i de stora potterna men lyckas tack vare aggressivitet och frekvent blindstealande få ett resultat på +€50 eller något i den stilen. Bättre lycka imorn tack.

 

Har summerat november och hittar ett plus på +€1984.94 på cirka 36k händer varav cirka €500 är erhållna bonuspengar. Kan kanske även räkna dit extra +€500 mtp att jag kommer att cleara en €500-bonus efter nästa session, men jag räknar den till december istället för att på så sätt få en fin start på månaden. :-D

 

BB/100 hands: 3.67

Won $ AT SD: 51.21 ( Skulle kanske vilja ha en högre siffra där )

Most profitable hand: AA

Worst profitable hand: Q10s

 

Rent ekonomiskt är det inget wow-resultat, men mtp att jag har spelat NL50 mestadels under månaden, så är det ett rätt okej resultat. Får hoppas på mer i december som lär bli mycket poker. Siktar på 50k händer, men sedan i januari och tre månader framöver så kommer det bli snålt med poker mtp att jag är utomlands. Får se hur mkt jag hinner med dom, men det är ett tag dit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Won $ AT SD: 51.21 (Skulle kanske vilja ha en högre siffra där)

 

Den månaden jag har 51.21 i Won at SD kommer vara mitt livs lyckligaste pokermånad...

 

Bra jobbat annars, du är ju på rätt väg igen.

 

Är det verkligen så illa? Jag har hört att man bör ligga på runt åtmindstonde 54-55 .

 

 

 

However. Spelade inget igår pga tidsbrist och ork. Hade ett riktigt jobbigt fyspass med fotbollen på förmiddag och kom hem med världens träningsvärk och trött i hela kroppen så då var det inget tal om pokerspel. Sedan spelade ju arsenal ( vinst 1-2 mot a villa!! ) och därefter utgång så det var pokerfritt.

 

Trots måttlig bakfylla så lirade jag nyss cirka 1600 händer och slutade +€136. Det känns verkligen i underkant mtp att hade mer än 200BB på två av borden och 400BB på ett NL50 bord men förmodligen så har mina rebuys ätit av rätt mycket av den vinsten. Rebuyade aldrig för fullt iköp, men det var en hel del 20BB-rebuys som säkerligen bidrog till den lägre siffran.

 

Har sagt att jag ska grinda minst 2k händer daglien så jag har 400 händer kvar för idag. Får bli senare tror jag för nu ska jag göra äggmackor. Fick förresten €500 alldeles nyss av min €2k-bonus. 3/4 to go.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

won at sd diffar nog en hel del kring ens spelstil. Inget man behöver lägga fokus på direkt. Tror went to sd är viktigare isf.

 

Okej, vad bör went to SD ligga på ungefär?

 

Får man fråga vilket lag och vilken division du spelar i?

 

Spelar främst i div4, men det lag jag spelar i (ÖSK Söder) har samarbete med ÖSK Ungdom som spelar i div3 (missade kvalet till div2 iår) så att ibland får jag spela med dom också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

25-30%

 

Aight, låg på 27% idag och hela 60% i Won at SD :D

 

 

För övrigt så är jag verkligen running goooo00t för tillfället. Idag blev det +€660 efter 3k händer :D. Spelade sjukt bra. Kanske postar lite HH's senare men det var inga jättebesult vad jag kommer ihåg iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Springer fruktansvärt bra nu. Mäkte bara med dryga 1k händer idag men plusset var fint och landade till slut på +€391. December har börjat hur bra som helst, får hoppas att det fortsätter i denna takt!

 

Det är väldigt snålt med HH's faktiskt, men det känns som om jag inte har behövt input på så väldans mycket. Antingen har jag blivit bättre att utvärdera situationer eller så hamnar jag i extremt många std-situationer. :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Springer fruktansvärt bra nu. Mäkte bara med dryga 1k händer idag men plusset var fint och landade till slut på +€391. December har börjat hur bra som helst, får hoppas att det fortsätter i denna takt!

 

Kul att det rullar på nu Jozoa, lite lön för mödan :-D

Du är på Unibet fortfarande? Hur högt upp har de egna bord?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...