Gå till innehåll

NLT50 QQ mot hårt motstånd


Recommended Posts

jag har inga läsningar på nån.

 

FullTiltPoker Game #2536247626: Table Stardust (6 max) - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 11:41:24 ET - 2007/05/29

Seat 1: gomore ($43.60), is sitting out

Seat 2: mister18 ($52.35)

Seat 3: grizzly500 ($47.60)

Seat 4: Cymru_84 ($22.45)

Seat 5: RamhornUK ($46.50)

Seat 6: Hoggsnake ($50)

gomore has returned

RamhornUK posts the small blind of $0.25

Hoggsnake posts the big blind of $0.50

The button is in seat #4

*** HOLE CARDS ***

Dealt to grizzly500 Queen of ClubsQueen of Spades

mister18 folds

grizzly500 raises to $1.75

Cymru_84 calls $1.75

RamhornUK raises to $10.50

Hoggsnake folds

 

vad göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han slår om till cirkus 10 med dryga 20 i stacken. Jag tror inte att han gör en så onormalt stor raise med AA/KK, det ser ut som en hand som inte vill ha syn, AK, JJ-88 kanske. Tror inte att randomspelaren på NL50 tänker så långt att han gör en onormalt stor raise för att representera en hand som inte vill ha syn när han väl vill ha det.

 

Kontentan: Jag stoppar in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådana här spel som aviker så tydligt från en normal linje betyder nästan alltid (på lägre nivåer) att han Inte har en bra hand snarare än tvärtom.

 

Så du har två val imho AI eller Syn och trycka flopp om du gillar den. Det faktum att han har 20 i stacken gör ditt beslut enklare.

 

Mvh54

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådana här spel som aviker så tydligt från en normal linje betyder nästan alltid (på lägre nivåer) att han Inte har en bra hand snarare än tvärtom.

 

Så du har två val imho AI eller Syn och trycka flopp om du gillar den. Det faktum att han har 20 i stacken gör ditt beslut enklare.

 

Mvh54

 

Fi har full stack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I dessa lägen synar jag, förutom AA/KK så kan d va överspelat AK eller medel PP, kollar på floppen, du har ju position på honom så du kan se hans reaktion, går han all in på halvt ofarlig flopp så e d syn, har han då AA/KK så får man väl torka tårarna och skriva en notering på han =) I vanliga fall går man ju inte all in på ofarlig flopp med AA/KK då man helst inte vill att den andre slänger sig. Om han betar så kanske jag återhöjer beroende på bet och commitar mig =D Checkar han, ja då e d ju sjävklart bet! =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FullTiltPoker Game #2536247626: Table Stardust (6 max) - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 11:41:24 ET - 2007/05/29

Seat 1: gomore ($43.60), is sitting out

Seat 2: mister18 ($52.35)

Seat 3: grizzly500 ($47.60)

Seat 4: Cymru_84 ($22.45)

Seat 5: RamhornUK ($46.50)

Seat 6: Hoggsnake ($50)

gomore has returned

RamhornUK posts the small blind of $0.25

Hoggsnake posts the big blind of $0.50

The button is in seat #4

*** HOLE CARDS ***

Dealt to grizzly500 Queen of ClubsQueen of Spades

mister18 folds

grizzly500 raises to $1.75

Cymru_84 calls $1.75

RamhornUK raises to $10.50

Hoggsnake folds

grizzly500 has 15 seconds left to act

grizzly500 raises to $30

Cymru_84 folds

RamhornUK raises to $46.50, and is all in

grizzly500 calls $16.50

RamhornUK shows King of SpadesKing of Clubs

grizzly500 shows Queen of ClubsQueen of Spades

*** FLOP *** 10 of ClubsJack of Diamonds3 of Diamonds

*** TURN *** 10 of ClubsJack of Diamonds3 of Diamonds2 of Hearts

*** RIVER *** 10 of ClubsJack of Diamonds3 of Diamonds2 of Hearts9 of Hearts

RamhornUK shows a pair of Kings

grizzly500 shows a pair of Queens

RamhornUK wins the pot ($92.25) with a pair of Kings

*** SUMMARY ***

Total pot $95.25 | Rake $3

Board: 10 of ClubsJack of Diamonds3 of Diamonds2 of Hearts9 of Hearts

Seat 1: gomore is sitting out

Seat 2: mister18 didn't bet (folded)

Seat 3: grizzly500 showed Queen of ClubsQueen of Spades and lost with a pair of Queens

Seat 4: Cymru_84 (button) folded before the Flop

Seat 5: RamhornUK (small blind) showed King of SpadesKing of Clubs and won ($92.25) with a pair of Kings

Seat 6: Hoggsnake (big blind) folded before the Flop

 

spelade nog pissigt. jag är dålig på de här medelhöga paren som JJ och QQ. det kändes bara som att har han KK eller AA så får han ta mina pengar. måste lära mig dom där.

Sletzos gav vettigaste alternativet känner jag såhär i efterhand när jag analyserar känns det som

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FullTiltPoker Game #2536247626: Table Stardust (6 max) - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 11:41:24 ET - 2007/05/29

Seat 1: gomore ($43.60), is sitting out

Seat 2: mister18 ($52.35)

Seat 3: grizzly500 ($47.60)

Seat 4: Cymru_84 ($22.45)

Seat 5: RamhornUK ($46.50)

Seat 6: Hoggsnake ($50)

gomore has returned

RamhornUK posts the small blind of $0.25

Hoggsnake posts the big blind of $0.50

The button is in seat #4

*** HOLE CARDS ***

Dealt to grizzly500 Queen of ClubsQueen of Spades

mister18 folds

grizzly500 raises to $1.75

Cymru_84 calls $1.75

RamhornUK raises to $10.50

Hoggsnake folds

grizzly500 has 15 seconds left to act

grizzly500 raises to $30

Cymru_84 folds

RamhornUK raises to $46.50, and is all in

grizzly500 calls $16.50

RamhornUK shows King of SpadesKing of Clubs

grizzly500 shows Queen of ClubsQueen of Spades

*** FLOP *** 10 of ClubsJack of Diamonds3 of Diamonds

*** TURN *** 10 of ClubsJack of Diamonds3 of Diamonds2 of Hearts

*** RIVER *** 10 of ClubsJack of Diamonds3 of Diamonds2 of Hearts9 of Hearts

RamhornUK shows a pair of Kings

grizzly500 shows a pair of Queens

RamhornUK wins the pot ($92.25) with a pair of Kings

*** SUMMARY ***

Total pot $95.25 | Rake $3

Board: 10 of ClubsJack of Diamonds3 of Diamonds2 of Hearts9 of Hearts

Seat 1: gomore is sitting out

Seat 2: mister18 didn't bet (folded)

Seat 3: grizzly500 showed Queen of ClubsQueen of Spades and lost with a pair of Queens

Seat 4: Cymru_84 (button) folded before the Flop

Seat 5: RamhornUK (small blind) showed King of SpadesKing of Clubs and won ($92.25) with a pair of Kings

Seat 6: Hoggsnake (big blind) folded before the Flop

 

spelade nog pissigt. jag är dålig på de här medelhöga paren som JJ och QQ. det kändes bara som att har han KK eller AA så får han ta mina pengar. måste lära mig dom där.

Sletzos gav vettigaste alternativet känner jag såhär i efterhand när jag analyserar känns det som

 

Fold preflop där. Kanske är jag turneringslirare men där mötter man ju alltid AA, KK eller AK känns det som. Så fold är väl egentligen rätt pre men jag hade nog synat eller raisat. fast jag hade nog gått all in istället.

Du är redan potcommitad så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alltså grejen är att hade jag synat och den där floppen kommit upp och han gjort en cb då hade jag tryckt då istället. för att han inte ska få dra gratis till AK, är det fel?

 

aa det är nog fel iochmed att då är AK den ENDA tänkbara handen han kan ha som jag slår. alla andra tänkbara händer TT, JJ, KK och AA slår mig. fast iofs på den här nivån skulle nog vissa ha kunnat spela som han gör med AQs, lite därför också som jag raisade. har fan fått syn på sånna raisar av A9s så jag antar att jag underskattade honom. ska nog snart hoppa upp en niva så man kan räkna med att fi spelar lite bättre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe snacka om att dlinder är peppad på att få hacka på nån :roll:

jag har faktiskt redan erkänt att jag spelade handen värdelöst. att jag sedan påpekade att jag spelade värdelöst eftersom jag underskattade spelaren och överskattade faktorn att det är lowlimit stakes är ju inte på nått sätt urskuldande att jag spelade värdelöst. och att jag sa att jag nog snart ska hoppa upp en nivå har mer att göra med att jag då förhoppningsvis ska undvika att göra liknande misstag igen.

 

ta några andetag och räkna till 10 ey? ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe snacka om att dlinder är peppad på att få hacka på nån :roll:

jag har faktiskt redan erkänt att jag spelade handen värdelöst. att jag sedan påpekade att jag spelade värdelöst eftersom jag underskattade spelaren och överskattade faktorn att det är lowlimit stakes är ju inte på nått sätt urskuldande att jag spelade värdelöst. och att jag sa att jag nog snart ska hoppa upp en nivå har mer att göra med att jag då förhoppningsvis ska undvika att göra liknande misstag igen.

 

ta några andetag och räkna till 10 ey? ;-)

 

men lol? vem är det som överreagerar egentligen.

 

faktum kvarstår: tror du att du ska få lättare att plussa genom att gå upp i nivå så är du kraftigt ute och cyklar, och det är lika bra att någon påpekar det för dig. har du en generell tendens att underskatta spelarna är det det du ska åtgärda, inte att gå upp i nivå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

faktum kvarstår: tror du att du ska få lättare att plussa genom att gå upp i nivå så är du kraftigt ute och cyklar, och det är lika bra att någon påpekar det för dig. har du en generell tendens att underskatta spelarna är det det du ska åtgärda, inte att gå upp i nivå.

 

perhaps, nu tror jag dock inte att det är riktigt så allvarligt som att jag har en generell tendens att göra det. men man måste i min mening nånstans också ta i beaktning vart spelarna lägger ribban liksom.

det var inte menat som att det var enda anledningen att gå upp heller liksom, bara som en inflik att då kan jag undvika sånna här missar men samtidigt går jag ju miste om de fina potter man får när man går in i ett "på gränsen" läge också visar fi typ 99.

har jobbat på min bankroll ett tag och skulle ha ca 2000*bb om jag går upp till NL100, är det lite risky kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad göra om man synar pre och FI cbettar 15 på floppen, för Fi cbettar väl här typ alltid.

 

Du har då 37 i stacken, Fi (efter cbettet) 21. Syna och se om han skjuter igen på turn, och i så fall folda?

 

Foldar direkt typ, man slår bara AK.

 

Foldar du för ett cb på floppen eller synar du och foldar för ett bet på turn? Foldar man för ett cb är det väl bättre att vika pre?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...