Gå till innehåll

Djens, dagbok nerlagd.


Djens

Recommended Posts

  • Svars 965
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ketchup? lol

 

Just det; looool! Tomatsylt är en bättre benämning.

 

Sorry Jens, gör allt för att göra dig glad med gåtor etc. Sedan att du har odiciplinerade läsare är ju faktiskt inte mitt fel!:roll: Spelade du ngn cashgame på CC i Sthlm?

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste säga att du lockar till dig all världens tokstollar, Djens. Först har vi någon kille som vill förstöra en underbar giffel med skinka och andra orenheter, och så kommer någon typ och börjar svammla om lövbiff och annat äckelpäckel. När ska ni lära er? Det enda som är värt att stoppa i munnen är bröd som är gjort på vete + flytande bröd i form av öl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man är svinfet precis som undertecknad samt avgudar milkshake så har jag nyligen upptäckt ett bra alternativ: En dos proteinpulver av märket WNC Triple Protein Chokladsmak, 3dl lättmjölk, 1 och ½ kaffemått kakao, 2 bananer. Kör allt i mixern och njut! Perfekt att inta inom en timma efter träning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Djens, du som har koll på Omaha, är det är bra eller anus ? jag har faktiskt ingen aning :oops:

 

1/$2 - Pot Limit Omaha

Seat 1: ewots ($84.90)

Seat 2: cancv ($287.50)

Seat 3: Ticdog ($106.60)

Seat 4: xdonutsx ($74)

Seat 5: CoreySilver ($280.35)

Seat 6: Hero($284.40)

Ticdog posts the small blind of $1

xdonutsx posts the big blind of $2

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero2 of Spades Ace of Spades2 of DiamondsAce of Hearts

CoreySilver calls $2

Hero calls $2

ewots raises to $11

cancv calls $11

Ticdog calls $10

xdonutsx folds

CoreySilver calls $9

Hero raises to $68

ewots folds

cancv calls $57

Ticdog folds

CoreySilver folds

*** FLOP *** 10 of Clubs3 of SpadesJack of Hearts

Hero bets $171

cancv folds

Uncalled bet of $171 returned to Hero

Hero wins the pot ($168)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Djens, du som har koll på Omaha, är det är bra eller anus ? jag har faktiskt ingen aning :oops:

 

1/$2 - Pot Limit Omaha

Seat 1: ewots ($84.90)

Seat 2: cancv ($287.50)

Seat 3: Ticdog ($106.60)

Seat 4: xdonutsx ($74)

Seat 5: CoreySilver ($280.35)

Seat 6: Hero($284.40)

Ticdog posts the small blind of $1

xdonutsx posts the big blind of $2

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero2 of Spades Ace of Spades2 of DiamondsAce of Hearts

CoreySilver calls $2

Hero calls $2

ewots raises to $11

cancv calls $11

Ticdog calls $10

xdonutsx folds

CoreySilver calls $9

Hero raises to $68

ewots folds

cancv calls $57

Ticdog folds

CoreySilver folds

*** FLOP *** 10 of Clubs3 of SpadesJack of Hearts

Hero bets $171

cancv folds

Uncalled bet of $171 returned to Hero

Hero wins the pot ($168)

 

 

Ser ut att vara standardspelad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Raise material e det mesta i sen pos, ganska lite i tidig pos.

reraise material (6manna) e väl typ

 

hyggliga rundowns med nåt gap, typ 689T, 9TJQ, 4567, AAxx, KKxx, dubbla halvconnectade par typ 88TT, QQJJ.

 

HU får du addera ett par till typ. Fast jag gillar inte o slå om mycket preflop, jag gillar mer att spela på senare gator. Det är där folk gör kardinalfelen.

 

Min favorithand e QQKK, den går inte o förlora med :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry om jag snor din dagbok lite nu Djens men blev så sugen på att testa lite PLO och satte mig för första gången nu på ett bord och två minuter senare torskar jag hela inköpet. :oops: Är det här standard i omaha och bara att vänja sig eller spelar jag helt galet?

 

** Dealing card to HERO :8s::5s::Kh::4h:

Prada: calls $1

Hamster13: folds

Maisouest: folds

Marcj0608: folds

ElRazor: folds

Whodaman: folds

HERO: calls $1

SurfUp: folds

svetlana: calls $0.50

harlev: checks

** Dealing the flop :4c::6h::7h:

svetlana: bets $4

harlev: folds

Prada: calls $4

harlev sits out

HERO: raises to $12

svetlana: raises to $44

Prada: folds

HERO: raises to $121.60 and is all-in

svetlana: is all-in $53

** Dealing the turn: :Qd:

** Dealing the river: :Ts:

 

HERO: shows :8s::5s::Kh::4h: (A Straight, Eight high)

svetlana: shows :Ac::9s::8d::5c: (A Straight, Ten high)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kära Djens dagbok,

kommer hem kl 0200 efter sjutton timmars arbetsdag, hungrig, ledbruten och jäkligt trött. Slår på dumburken. Ett par i USA arrangerar masturbate-a-thon, onanimaraton liksom. Verkar kul. Kollar ett tag på 140 pers som grupprunkar i nio timmar (alltså, jag kollar inte i nio timmar, dom grupprunkar i nio timmar), 60 liter glidmedel och 50+ paket pappersnäsdukar tillhörde de förbrukningsartiklar som gick åt. En snubbe fuskar, nån brud runkar åt honom, lite handjob, han ler tills nån säger att vadå, det där räknas väl inte? Vaffan. Grupprunka har har jag inte gjort sen elvaårsåldern, numer vill jag helst sköta sånt för mig själv, om jag inte har dambesök förstås.

 

Jaja, hungrig var det. Linkar ut i köket, öppnar kylen. Kollar in bacon, falukorvar, en sjysst entrecote men orkar fan inte laga till nåt. Brer fyra husmansknäckisar och toppar med en centimeter krämig gorgonzola. Hittar ett glas vitt vin som slinker ner. Kollar tvn igen, WPT Legends of Poker rullar, visserligen en repris men Doyle Brunson spelar som en gud och jag känner att mina livsandar återvänder sakta men säkert. Tar ett par rediga stänkare bestående av gammal hederlig Star Dry Djinn rent med lite is i. Fan va det värmer gott!

 

Orkar inte spela, kollar forumet, Djens tycker att ingen skriver så nu gör jag det. Läser rätt mycket men orkar inte skriva lika mycket. PF känns ibland som en familj eller ett kompisgäng man ständigt återvänder till, ändå känner jag ingen här på riktigt. Fast ändå, jag känner rätt många, iaf igenom det de skriver. Eller känner och känner, ja ni fattar.

 

Jorå, nu känns det bättre, kanske dags att slänga sig i soffan, zappa lite tills ögon, hjärnan och kroppen tycker att det är dags att sakta stänga av. Ledig i morgon (läs: idag), det ska bli skönt, spela lite, meka lite hem som man aldrig har tid till.

 

Gonatt Djens dagbok! ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...