Gå till innehåll

Modetråden för småtjocka stolta män..


mrfiskman

Recommended Posts

Den ultimata kapitulationen.
Kom igen när du passerat tonåren fjunis.

 

Modemässigt är det väl rätt beroende på vad man vill göra för intryck.

 

Men vill man inte förstärka tjockisintrycket är det bäst att undvika mönstrade plagg. Tänk på en apelsin under en bordsduk. Om duken är helfärgad märks apelsinen mindre än om det är ett rutmönster eftersom rutorna på och kring apelsinen deformeras och därmed direkt ger en visuell ledtråd om den tredimensionella formen.

 

Sen kan man ju vilja gå rakt ut och förstärka tjockisbiten istället för att försöka dölja den.

 

Also, undvik stringtrosa med lowriderjeans. Det blir bara så trashy.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom igen när du passerat tonåren fjunis.

Aj den tog hårt... :rolleyes:

 

Jaja, om det gör dig gladare så kommer jag nästan till 100% att bli tjock i framtiden (gener samt faktumet att jag har ungefär noll motivation att träna). Som tur är är jag iaf ganska lång, så George Costanza är en bit bort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad det gäller kläder finns det inget tråkigare än småtjocka halvgubbar i ylletröjor av märket Gant.
Nä, men för småtjockisar är "tråkig" ofta ett steg upp. Alternativet är väldans ofta sliten och billig t-shirt med halvsuspekt företagstryck på och kreativt fläckmönster för att uttrycka sin unika personlighet.

 

Det är det ju förstås för män av alla möjliga kategorier, men just för tjockisarna är det svårt att hitta så många andra alternativ än ylletröjor och pikéer iom att de flesta plagg inte är skurna för att sitta bra på en rund kista. Vilket kan tyckas lite märkligt då vi bara blir tjockare och tjockare som helhet.

 

Har för övrigt aldrigt handlat på MQ. Är någon instintinktiv motvilja efter att ha fått fula tröjor av mormor därifrån.

 

Lite mer tankar på området:

 

* Som tjockis får man ofta plagg som är för långa i armarna eller benen. Sy alltid upp så att det ser vettigt ut.

 

* Man kan försöka dölja fettet genom bylsiga kläder. Problemet är bara att man då ser ut som en tjockis i ett illasittande tält istället för en tjockis i snygga kläder.

 

Bra kläder sitter någorlunda tätt, oavsett kroppsform. Bra kläder för tjockisar döljer inte fetman så mycket som indikerar att det inte är någon big deal.

 

Passform är viktigt, och en tröja ska inte sluta långt nedanför midjan.

 

* T-shirts är superöverskattade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, men för småtjockisar är "tråkig" ofta ett steg upp. Alternativet är väldans ofta sliten och billig t-shirt med halvsuspekt företagstryck på och kreativt fläckmönster för att uttrycka sin unika personlighet.

 

Eftersom det där beskriver min klädstil ganska väl (förutom att jag inte klär mig så för att visa på personlighet, mer för att visa mitt ointresse för mode), och inte klarar av att ändra min klädstil, verkar jag bara ha ett val och det är att få bort magen. Jag gillar verkligen T-shirts av den billiga sorten, men det finns en mental gräns på övervikten när man tar på sig de lite mindre tighta kläderna. Förr kunde jag gå i T-shirt året runt. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahaha, jag kan inte låta bli att skratta luften ur mig. Forumets största troll försöker dra igång ÄNNU en nonsenstråd och därigenom visa sin storhet... vad händer? Jo, det blir en seriös tråd! Länge leve pokerforum! Bara här någonting sådant skulle kunna ske! Underbart!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...