Gå till innehåll

Ongame SnG-grinders


dlinder

Recommended Posts

  • Svars 300
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Apropå grinders på ongame, och apropå tråden gällande player notes. Skulle tycka det vore ganska najs att byta player notes.

 

Finns intressese?

 

Själv lirar jag SH Turbo $100.

Vore inte helt fel. Själv lirar jag FT Turbo 50$ men funderar på att gå över till SH turbo 100$ när rullen blir stabil igen.

 

Hur funkar detta rent praktiskt då? bara att man skickar över ens notes och sen får man sålla själv eller finns det nått smidigt progg man kan använda som upptäcket dubbletter och sammanställer allt under ett nick?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ej plussat någonting under 2 månaders tid, drygt 4 h poker om dan, spelar sh turbo 30 och 50, vet inte hur jag ska uppfatta faktumet att jag inte plussat någonting, känns som om någonting måste ha förändrats och att detta inte är nogon vanlig varians, den mesta tid jag inte plussat har varit runt 10 dar under 8 månaders tid, och sedan kommer en konstant 2 månader. Kan ha någonting med heypokers intåg till ongames o göra eller att solen skiner längre, fast jag är nog bara paranoid8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ej plussat någonting under 2 månaders tid, drygt 4 h poker om dan, spelar sh turbo 30 och 50, vet inte hur jag ska uppfatta faktumet att jag inte plussat någonting, känns som om någonting måste ha förändrats och att detta inte är nogon vanlig varians, den mesta tid jag inte plussat har varit runt 10 dar under 8 månaders tid, och sedan kommer en konstant 2 månader. Kan ha någonting med heypokers intåg till ongames o göra eller att solen skiner längre, fast jag är nog bara paranoid8-)

 

 

Har gått utmärkt under senaste månaden min ROI är mycket högre än vad den borde vara. Spelat mest FR 50+4 turbos.

Så antingen har ditt spel förändrats eller så har du haft en långre period av dålig varians.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har plussat stabilt och stadigt på 20+2 turbo borden men under senaste veckan har de inte alls gått bra. ere bara farbror varians som hittat mig eller ere mer regulars och mindre fisk på dessa turbos?? jag tycker nog de blivit lite tightare och bättre spel på sistone men jag e inte säker? ngn som lirar samma nivå och kan dela me sig lite av sina funderingar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan hålla reda på om det är farbror varians genom att för varje gryta man bokför skriva in hur man åker och speciellt om man åker pga bad beat.

 

Man kan då se om de senaste tidens dåliga resultat beror på på om man fått många bad beat dvs att det är pga variansen man inte gått så bra.

 

 

Pokerroom har en sommar-reload bonus vilket kanske gör att det finns en del som grindar bonusen genom att spela grytor. Jag rekommenderar dock ingen att spela på Pokerroom då pokersiten inte är skattefri - dessutom så är bonusen rätt dåligt. Men det finns alltid bonusjägare och grytor är det bästa sättet att klara av bonusar på Ongame.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det nån strategi man kan ta till på mad-tilt sngerna eller är det bara ren lotto?

 

Haha! De turneringarna är så störda :P

Har bara testat en gång och det var med 50 spelare och jag lyckades på nåt sätt komma tvåa. Vann väl totalt 3 händer eller nåt :-)

 

 

 

Vanligtvis lirar jag $20 och $30 SH SnG (alltid regular, bara turbo om jag är tiltad) och där finns det gott om fisk.

 

En av de värsta fiskarna jag sett på Ongame är manstick1. Har ändå mött honom till och från de senaste 2-3 åren och han verkar inte bli bättre. Kolla Sharkscope.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några här som lirar sng sh turbo 100d?

 

Själv lirar jag 50d men semiskottar 100d efter att jag har sharcscopat folk som redan reggat till turneringen och konstaterat att de är fiskar, nån annan som analyserar sharkscopes innan de reggar? Kan verka jobbigt men det är nog mycket gynnsamt ifall ni vill prova högre nivåer men inte vill möta hajarna på de nivåerna. Kan lova er att det är mycket trevligt att joina 100 d bord efter att man konstaterat att alla som har reggat är förlorande spelare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha! De turneringarna är så störda :P

Har bara testat en gång och det var med 50 spelare och jag lyckades på nåt sätt komma tvåa. Vann väl totalt 3 händer eller nåt :-)

 

 

 

Vanligtvis lirar jag $20 och $30 SH SnG (alltid regular, bara turbo om jag är tiltad) och där finns det gott om fisk.

 

En av de värsta fiskarna jag sett på Ongame är manstick1. Har ändå mött honom till och från de senaste 2-3 åren och han verkar inte bli bättre. Kolla Sharkscope.

 

Otroligt att han lyckas hålla en så dålig roi: -33%

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan hålla reda på om det är farbror varians genom att för varje gryta man bokför skriva in hur man åker och speciellt om man åker pga bad beat.

 

Man kan då se om de senaste tidens dåliga resultat beror på på om man fått många bad beat dvs att det är pga variansen man inte gått så bra.

 

 

Pokerroom har en sommar-reload bonus vilket kanske gör att det finns en del som grindar bonusen genom att spela grytor. Jag rekommenderar dock ingen att spela på Pokerroom då pokersiten inte är skattefri - dessutom så är bonusen rätt dåligt. Men det finns alltid bonusjägare och grytor är det bästa sättet att klara av bonusar på Ongame.

 

Andra sidor har också stora sommar reload bonusar-Redkings 6x upp till 1000d (grymt bra bonus), Tower gaming 2500d på 8x, dessa är dock inte utsatta på hemsidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några här som lirar sng sh turbo 100d?

 

Jag lirar en hel del på 100-borden.

Har faktiskt aldrig orkat bry mig om att sharkscopa borden innan. Men förut hände det att man valde bort de bord om man såg att någon haj registrerat sig. Nu för tiden kör jag på, orkar inte vänta in nästa hajfria bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lirar en hel del på 100-borden.

Har faktiskt aldrig orkat bry mig om att sharkscopa borden innan. Men förut hände det att man valde bort de bord om man såg att någon haj registrerat sig. Nu för tiden kör jag på, orkar inte vänta in nästa hajfria bord.

 

Nej förstår det, men du är ju säkert själv en haj på 100-borden8-) . Men just innan man har etablerat sig på en nivå så kan det kanske vara något att tänka på.

 

Lust och berätta vad du nickar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Både sng o mtt är det ju sjukt mkt tomtar med på ongame, iaf 20-50$ nivåerna, är väl relativt ny där men spelat typ 400st enligt scope på en del olika nivåer sen i maj, nu senast på 50$, men spelar sällan turbo.

 

Men någon 'bra' spelare som sticker ut som jag har märkt av mkt kan jag inte påstå att jag sett.

 

Nickar själv lnthevip ( L i början ), men spelar mest cash för tillfället..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...