Gå till innehåll

Ongame SnG-grinders


dlinder

Recommended Posts

  • Svars 300
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag har spelat en del på Ongame den senaste månaden, mest $11/22-turbos. Någon som har hittat någon bra spelare där? Har plöjt runt 600 turneringar och kan inte påstå att jag sett nån än så länge.

 

inte på 22 nivån men hoppa upp till 33 så får du träffa Mahhnariliy och Enade som är riktigt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kunde man ju nästan anat alltså. Han spelar fortfarande mycket bra, om än en och annan lite väl aggro ställ på bubblan för min smak.

 

Vet, dock föresppråkar jag samma överaggro stil på bubblan för att det är då man i 90% av fallen avgör vem som kommer vinna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Alltså jag tiltar KRAFTIGT på Lucky Moron, han har sån störd tur så det är inte klokt. Och så dååååliga ställ. Han envisas med att ställa UTG med skräp på 7-8 manna och halvhöga blinds. Och drar ALLTID ut. Nu blev jag utdragen 6, count'em SEX gånger I RAD på två bord sammanlagt, för att han alltid envisas med att stoppa in som underdog.

 

Helt sinnes, trodde fan inte jag kunde bli såhär tiltad.

 

EDIT: keeps on going. drar ut på bubblan dom dominerad, fortsätter med att dra ut QQ med 67o.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det gäller SH så är det framförallt finnarna Jessieland, Mougli36 (Jessies brolla) och haemaelainen (polare till bröderna) jag har respekt för, samt X-Sinatra-X. Vete sjutton var Sinatra kommer ifrån, men tror inte han är svensk.

 

X-Sinatra-X är pokerprofessional från Jyväskylä, Finland. Han spelar största tournamenter i Ongame.Han har sagt "Jag är nettest bästa spelare i tournamenter", jag tror att det är sant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mahhnariliy kan vara den vektightaste kille jag sett, visst han vinner cash men foldar i princip allt fram tills det är 4-5 personer kvar, sedan så brukar han börja betta. Kan ju bero på att spelarna på Ongame är så fruktansvärt dåliga på $20 och $30 turbo sit & go, så det är onödigt att spela för dåliga starthänder, bara att folda sig ITM.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har börjat att testa en del på Ongame (11-33$) och tycker att spelarna är ovanligt tighta jämfört med andra nätverk och framför allt mycket tightare än vad som beskrivs på andra ställen i tråden. Inte sällan 8-9 kvar på fjärde nivån och alldeles för få galna all-insyner med KJo tidigt i spelet.

 

Nu har jag bara spelat några dussin SnG än så länge så mitt underlag håller kanske inte högsta vetenskapliga klass - men vad säger ni andra? Är det tightare än på andra ställen eller är det bara jag som prickat fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det nån som vet varifrån Lucky Matt är förresten? Verkar vara en skön snubbe.

 

Jag har börjat att testa en del på Ongame (11-33$) och tycker att spelarna är ovanligt tighta jämfört med andra nätverk och framför allt mycket tightare än vad som beskrivs på andra ställen i tråden. Inte sällan 8-9 kvar på fjärde nivån och alldeles för få galna all-insyner med KJo tidigt i spelet.

 

Nu har jag bara spelat några dussin SnG än så länge så mitt underlag håller kanske inte högsta vetenskapliga klass - men vad säger ni andra? Är det tightare än på andra ställen eller är det bara jag som prickat fel?

 

Spelar du regular kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar du regular kanske?

 

Ja, mestadels. Men även där tycker jag att det känns tajtare än på andra nätverk.

 

Jag har även testat en del turbo och har inget emot konceptet som sådant - men är det inte lite väl mycket turbo på Ongame? Känns som att lotterifaktorn blir lite väl hög jämfört med exempelvis Stars turbo. Vad säger ni andra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har även testat en del turbo och har inget emot konceptet som sådant - men är det inte lite väl mycket turbo på Ongame? Känns som att lotterifaktorn blir lite väl hög jämfört med exempelvis Stars turbo. Vad säger ni andra?

 

Det är sinnessjukt snabbt, ja. And I love it :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...