Gå till innehåll

Ongame SnG-grinders


dlinder

Recommended Posts

  • Svars 300
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

10-20 dollars kan aldrig någonsin bli söndergrindade...

 

Har börjat lira på ongame nu och du har rätt :-P. Här satt man och överskattade nivån pga bonusen (grinders dras till bra bonusar) så ser man folk som synar flopp helt tomma utan drag och par samtidigt som den andra sitter på högre ingenting :-P.

 

btw, såg din video nyss och det såg bra ut. Du säger i videon att du haft en liten downswing och därmed inte tog samma beslut du normalt tar. Du får jättegärna spela in en till video. Ska själv ge mig in på turbos och fick bra info från din video.

 

mvh,

Pastan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har börjat lira på ongame nu och du har rätt :-P. Här satt man och överskattade nivån pga bonusen (grinders dras till bra bonusar) så ser man folk som synar flopp helt tomma utan drag och par samtidigt som den andra sitter på högre ingenting :-P.

 

btw, såg din video nyss och det såg bra ut. Du säger i videon att du haft en liten downswing och därmed inte tog samma beslut du normalt tar. Du får jättegärna spela in en till video. Ska själv ge mig in på turbos och fick bra info från din video.

 

mvh,

Pastan

 

oj oj, den är jätte jätte gammal :) och jag lirar som sagt jättepassivt i den. Lirar inte på ongame just nu men kanske ska börja igen. Spelar kanske in en video då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var går gränsen för max antal bord? Fler än 12 uppenbarligen, nån som vet?

 

Jag har lirat 16 som max. Tror inte man kan pressa in så många fler. Lobbyn blir riktigt seg med så många bord och riktigt svårt att regga sig till nytt då. Jag har ändå 2gb ram och 2.4ghz dualcore processor, borde flyta bättre än vad det gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har lirat 16 som max. Tror inte man kan pressa in så många fler. Lobbyn blir riktigt seg med så många bord och riktigt svårt att regga sig till nytt då. Jag har ändå 2gb ram och 2.4ghz dualcore processor, borde flyta bättre än vad det gör.

 

tror det finns nån tråd om nån lirare som va förbannad för att när han skulle plocka upp bord 25 så hängde det sig..

 

om vi räknar alla nätverk vad kan max va då eller det e kanske samma?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste säga att jag blir helt fascinerad av hur segt det går att multitabla på ongame. Nog för att det är enda sidan jag spelat 4 bord på så jag har inte så mycket att jämföra med men vad tusan är det som tar upp all datakraft?

 

Ongame tar sjukt mycket kraft gentemot andra sajter....har du inte behov av att få dina hh:s sparade så kan du klicka bort det så snabbar du upp allting väldigt mycket

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ongame tar sjukt mycket kraft gentemot andra sajter....har du inte behov av att få dina hh:s sparade så kan du klicka bort det så snabbar du upp allting väldigt mycket

 

Spelar aldrig mer än 2 bord på ongame.

Pokeroffice slutar då ibland att uppdatera statsen på bordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

bump!!

 

Är det nån som spelar $108 turbo full ring?

 

Klienten är ju verkligen värdelös, jag får magsår av att spela 6 bord, det blinkar även efter man har gjort sin "action" så man måste kolla alla bord en gång extra :-(

 

Sen är 2 minuters blind perioder lite väl snabbt, ligger bara marginellt plus efter 300 spelade turneringar :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
bump!!

 

Är det nån som spelar $108 turbo full ring?

 

Klienten är ju verkligen värdelös, jag får magsår av att spela 6 bord, det blinkar även efter man har gjort sin "action" så man måste kolla alla bord en gång extra :-(

 

Sen är 2 minuters blind perioder lite väl snabbt, ligger bara marginellt plus efter 300 spelade turneringar :cry:

 

I do, and I play a lot.

 

I do bad at the 100s, but the structure is so steep that you must be prepaired for enormous variance. The tables are also now so full of grinders that there is little value imo - especially from 19.00 to 22.00 CET, when ther can be as many as 5 or 6 solid grinders at each table...

 

But of course variance can play two ways. When you see a quite bad player like "xcyde" could do so well at the 100 turboes... you understand the level of variance...:shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säkert en fråga som har ett svar men jag träffade inget bra med sökfunktionen...

 

På vilka nivåer delar siterna på Ongame spelare?

 

Alla nivåer. Det som brukar skilja är att vissa siter har egna turneringar som bara spelas på den siten. Men annars är allting delat mellan alla siter.

 

PS SnG på Ongame är söndergrindade - för många rullande oändliga bonusar som gör att för många sitter och grindar SnGer för att klara av bonusar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Alla nivåer. Det som brukar skilja är att vissa siter har egna turneringar som bara spelas på den siten. Men annars är allting delat mellan alla siter.

 

PS SnG på Ongame är söndergrindade - för många rullande oändliga bonusar som gör att för många sitter och grindar SnGer för att klara av bonusar.

 

Upp till 22 nivån är det dock inte så många stjärnor. Över det har jag dock ingen koll :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PS SnG på Ongame är söndergrindade - för många rullande oändliga bonusar som gör att för många sitter och grindar SnGer för att klara av bonusar.

 

Sen får man ju skilja mellan grinders och grinders. Sure många som lirar många bord på ongame tack vare bonusarna.

Dock håller ju grindersen inte samma kvalite som på många andra sajter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla nivåer. Det som brukar skilja är att vissa siter har egna turneringar som bara spelas på den siten. Men annars är allting delat mellan alla siter.

 

PS SnG på Ongame är söndergrindade - för många rullande oändliga bonusar som gör att för många sitter och grindar SnGer för att klara av bonusar.

 

Woot!? Vilka nivåer snackar du om?

 

Upp till 22 nivån är det dock inte så många stjärnor. Över det har jag dock ingen koll :)

 

33 e lika illa som 22, precis lika illa. 54 kan hända är lite tätare mellan de duktiga spelarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...