Gå till innehåll

HSP, säsong fyra, inget piratsnack!


Suron

Recommended Posts

Äsch, det var inget. Du har ju samma konstruktionsfel.

 

Hmm, kanske det. Jag är dock född sådan, vad har du för ursäkt? Problemet är bara att han gnäller. På ett typiskt nördvis. Bara för att alla andra gillar det så måste han klaga på programmet. Men nåja, kritik får man ge. Det är en rättighet. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Varför skulle han annars visa?

 

Och om han "verkligen trott" att han inte var slagen så hade han väl inte lagt sig överhuvudtaget eller?

 

Jag formulerar om mig:

Givetvis trodde han att han var slagen eftersom han la sig - men varför visar han handen i det läget. Är det något annat än idiotiskt innan han vet att han faktiskt var slagen. Han har inget att vinna på det?

 

I min mening är han en idiot som gör det - eller missar jag något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker man om poker så vill man se poker, inte ett cirkusnummer med en massa tjattrande apor.

 

Vill man ha poker utan tjatter är det väl bara att raila highstakes? Visserligen får man inte se allas hålkort, men det blir väl showdowns hyfsat ofta och "programmet" går ju 24/7.

 

Personligen tycker jag HSP är jäkligt kul.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bra att de visar slask-poker på tv. Det finns ju inget bättre än när tv-tittarna ser proffsen spela stora potter med bluffande, slowspelande och FPS-spel.

 

Att folk ser all-in-poker på tv och läser pokerartiklar av Dan Glimne ökar värdet på de borden vi spelar på.

 

Det är klart att man hellre skulle vilja se riktig high stakes poker, men det är nog inte många proffs som skulle vilja blotta sig så. HSP är underhållning och ingenting annat. De flesta som ställer upp i programmen gör det nog för att synas (för sponsor-avtal osv) och för att få folk att tro att de spelar på ett sätt som de naturligtvis inte gör då de grindar.

 

Mata fisken!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör det att vi får en fullgod ersättare till programmet på marknaden?

Eller KAN det vara så att om ett tv-program är sämre än det skulle kunna vara så kan det anses vara synd, då alternativet (bättre program) vore trevligare?

 

HERREGUD HUR FUNGERAR DU?

 

Mår man dåligt över ett TV program kollar jag inte på det. Så fungerar min logik. Man kan skriva till producenterna och klaga, men att plåga sig igenom något som får en att endast må dåligt finns ingen logik som rättfärdigar.

 

Hur fungerar du själv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bra att de visar slask-poker på tv. Det finns ju inget bättre än när tv-tittarna ser proffsen spela stora potter med bluffande, slowspelande och FPS-spel.

 

Att folk ser all-in-poker på tv och läser pokerartiklar av Dan Glimne ökar värdet på de borden vi spelar på.

 

Det är klart att man hellre skulle vilja se riktig high stakes poker, men det är nog inte många proffs som skulle vilja blotta sig så. HSP är underhållning och ingenting annat. De flesta som ställer upp i programmen gör det nog för att synas (för sponsor-avtal osv) och för att få folk att tro att de spelar på ett sätt som de naturligtvis inte gör då de grindar.

 

Mata fisken!

 

Ja, de slaskar nog bort några $100k eftersom det är så bra reklam.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mot slutet av det senaste avsnittet är Phil Laak inblandad i en pott med Mike Baxter. Har för mig Laak ska syna $20 000 i en $50 000 pott när han har 12 outs (nio till färg och tre till hålstege). Då behöver han ha ut $6000 till från Baxter på river om han träffar för att göra turnsynen rätt.

 

Han tänker ett tag men foldar sedan. Någon som har en aning om hur han resonerar eller har han helt enkelt ingen koll på oddsen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...