Gå till innehåll

Dödarn


Monsterpreben

Recommended Posts

  • Svars 290
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jävla åsna, klart det är jag, Dödarn!

 

Skojar bara. Var tvungen :lol:

 

Nejdå, jag kan försäkra att det är orginalet denna gång och inte någon slaskig wannabe som försöker kasta dynga över mitt namn. Jag har äkthetsintyg på att jag är jag. Det står i mitt pass om inte annat. "DÖDARN" står det och så en dassig bild på mig där jag ser ut som en efterlyst, baltisk hallick med fluff och fjädrar som sticker upp från jackan.

 

Håller med dig till fullo, algo. Särskrivning är sär skrivning. Vore jag chef för ett litet företag skulle jag direkt skicka alla särskrivnings-CV:n i dokumentförstöraren. Särskrivning har blivit en folksjukdom.

 

Mgps, 2-4 spelar jag lika ofta som jag tar skott på 50-100. Jag har inte spelat seriöst på den nivån på snart tre år. De enda gånger jag spelar där är när jag tävlar med kompisar eller när jag vunnit mycket och går ner för att slaska bort ett inköp eller två, ungefär som ett salutskott rakt ut i luften.

 

Tackar och bockar så mycket för de vänliga orden om min dagbok. De är mycket uppskattade. Skriver ideellt för Poker Magazine, så det är kommentarer som era som är drivkraften till att jag fortsätter skriva.

 

Den är sjukt skön ...dagboken asså, hmm eller dag boken.

När tidningen kommer är det dagboken som gås igenom först ...sen bläddrar jag igenom det andra, men dagboken är en höjdare !

 

GL och hoppas inte det blir lika mycket TILT i nästa nr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kommer en skumfråga, men hur gammal är du dödarn? Min syster bor i ängelholm och hennes granne spelar väldigt mkt poker, hade varit rätt kul om du varit han...

 

22 om 12 dagar, så än så länge är jag en 21-årig grindande snorunge. :lol: Var i stan bor din syster och hur gammal är hon? Kanske nån man känner?

 

LuckyStar, nästa nummer kan jag garantera att det är tiltfritt. För en gångs skull får ni läsa om ljuv rättvisa...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 om 12 dagar, så än så länge är jag en 21-årig grindande snorunge. :lol: Var i stan bor din syster och hur gammal är hon? Kanske nån man känner?

 

LuckyStar, nästa nummer kan jag garantera att det är tiltfritt. För en gångs skull får ni läsa om ljuv rättvisa...

 

Haha coolt det är nog inte alls omöjligt, hon är 83:a. Jobbar som frisör i äholm om du får några ledtrådar av det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart grabben skall ha betalt. Allt annat är idioti.

 

Du skulle till och med kunna starta en sida och tjäna pengar på att låta folk läsa din dagbok.

Jag läser själv inte PM, men alla jag känner som läser PM säger att det är för Dödarn.

 

Ge inte bort pengar till någon annan.

Har för mig att Arnold Da Terminator fick frågan varför han skall tjäna så mycket pengar.

Hans svar:

- om inte jag tjänar pengarna, så hamnar de ändå i direktörernas fickor, lika bra jag tar pengarna.

Samma gäller för dig Dödarn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 om 12 dagar, så än så länge är jag en 21-årig grindande snorunge. :lol: Var i stan bor din syster och hur gammal är hon? Kanske nån man känner?

 

LuckyStar, nästa nummer kan jag garantera att det är tiltfritt. För en gångs skull får ni läsa om ljuv rättvisa...

 

Gott mos!

 

Du har ingen egen blogg på nätet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis som för många andra är din dagbok det första jag läser. Jag hoppas verkligen inte att du går över till att skriva i nån j***a skvallertidning (såsom Aftonbladet eller Expressen).

 

Det vore grymt kul om du kunde skriva lite här på forumet. En dagbok skulle nog uppskattas av väldigt många (fast den kanske skulle övergå till en ny bad beat-tråd ganska snabbt? ;-) ). Jag antar dock att du inte kan skriva dagböcker på andra ställen än PM hänvisat till avtalet mellan er...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enda anledningen till att jag köper tidningen jag också. Tycker det mesta andra är skit.

 

Angående ett av breven som turk svarar på i det senaste nummret.

Det är en kille som klagar på att han blir utdaragen med ak i en turnering, brevet är ju uppenbarligen ett skämt. Om inte mrturk fattar det så är han ju fan dummare än en badboll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis som för många andra är din dagbok det första jag läser. Jag hoppas verkligen inte att du går över till att skriva i nån j***a skvallertidning (såsom Aftonbladet eller Expressen).

 

Det vore grymt kul om du kunde skriva lite här på forumet. En dagbok skulle nog uppskattas av väldigt många (fast den kanske skulle övergå till en ny bad beat-tråd ganska snabbt? ;-) ). Jag antar dock att du inte kan skriva dagböcker på andra ställen än PM hänvisat till avtalet mellan er...

 

Skulle kunna blogga på nätet, men väljer själv att inte göra det. Känns bättre att göra det i en publicerad tidning. Känns som att det går tretton bloggare per dussin nuförtiden. Vad Poker Magazine beträffar så har vi inget kontrakt eller dylikt, så jag är fri att göra som jag behagar. Fick erbjudande av en utländsk pokertidning att börja skriva för dem mot betalning (0,1 euro per ord), men avböjde, då tidningen tycktes vara halvt porrtidning, åtminstone enligt hemsidan som späckades med topplessbilder på hetingar.

 

Satt just och spelade tre bord. Synar omslag pre med AK i hjärter och floppen kommer typ 3-6-8 med två hjärter. Han satsar ut 500 och jag slår om till 1 625. Han tänker och tänker. Ställer han och jag synar blir potten dryga 5 500 dollar. Han tar tid (120 sekunder) vilket är en nu facilitet på Prima, men jag tycker att det tar onödigt lång tid. Vad har hänt? Jo, internethelvetet har hängt sig. Min internetleverantör, Thalmus, kan slaska min såsiga kebabrulle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag instämmer i alla hyllningskörer!

Du skriver oerhört underhållande. Det som är bra är ju det att du både skriver om ditt "glassiga" liv, men lämnar inte de tråkiga detaljerna som badbeats och konstig dygnsrytm.

Det lite jobbiga är att jag finner nån sorts tröst i att läsa om att du åker på tråkiga utdragningar. Det hjälper mig när jag själv ideligen (nåja) drabbas av det. Men, då infinner sig ett ögonblicks klarhet och inser att jag knappt går jämt upp på pokern. Det betyder ju med andra ord att jag är kass och du är bra. Hade varit lättare om du aldrig hade otur. Då kunde man ju skyllt sitt eget misslyckade harvande på 0.10-0.20 på slumpen.

Men, jag är inte den som är missunsam! Jag tycker absolut du ska ta betalt för ditt skrivande och ge till välgörenhet!

Idag gick jag 3km i ösregn för att kunna läsa din dagbok. Det borde väl vara värt en slant?

Lycka till med allt du företar dig!

Per

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag instämmer i alla hyllningskörer!

Du skriver oerhört underhållande. Det som är bra är ju det att du både skriver om ditt "glassiga" liv, men lämnar inte de tråkiga detaljerna som badbeats och konstig dygnsrytm.

Det lite jobbiga är att jag finner nån sorts tröst i att läsa om att du åker på tråkiga utdragningar. Det hjälper mig när jag själv ideligen (nåja) drabbas av det. Men, då infinner sig ett ögonblicks klarhet och inser att jag knappt går jämt upp på pokern. Det betyder ju med andra ord att jag är kass och du är bra. Hade varit lättare om du aldrig hade otur. Då kunde man ju skyllt sitt eget misslyckade harvande på 0.10-0.20 på slumpen.

Men, jag är inte den som är missunsam! Jag tycker absolut du ska ta betalt för ditt skrivande och ge till välgörenhet!

Idag gick jag 3km i ösregn för att kunna läsa din dagbok. Det borde väl vara värt en slant?

Lycka till med allt du företar dig!

Per

 

Hehe, oroa dig inte. Det är lite min tanke med dagboken; att läsarna stundom ska kunna gotta sig i mina tillfälliga bad beat-misärer och djupa dippar. Skadeglädjen är den enda sanna glädjen. Är ju inte mer än människa själv heller... Tror inte någon hade stått ut med att läsa dagboken om jag, likt kommunismregimerna, censurerar bort allt dåligt och negativt och enbart skriver om alla stora vinster och allt bra som händer i ens liv.

 

Får allt medge att det var smickrande att läsa att du traskat tre kilometer i ösande regn för dagbokens skull.

 

Håller med dig Conny. Det var kasst spelat av mig där. Jag hade dock vid det tillfället inte spelat särskilt mycket mot vederbörande. En stor del av synen gick ut på att ta reda på hur han spelar olika typer av händer, för att sedan använda den infon om och om igen i framtida händer. Jag slaskar mycket och har ibland en oförmåga att slänga händer trots att jag vet med mig om att jag är slagen. "Tilt" kallas det och drabbar ibland en och annan arm pokersjäl. Dock medför det att jag har ännu bättre kontroll på mina motspelare när jag väl skärper mig (vilket jag oftast gör), eftersom jag vet att de vet (nu blev det krångligt...) att jag är svår att bluffa medför det att de oftast har kvalitetshänder när de spelar större potter mot mig. En spelare som ständigt viker sig för höjningar blir ett lätt byte. Kan inte heller påstå att jag bryr mig särskilt mycket om spelet på 4-8. Ser det oftast som avslappningsspel och nöje. Dessutom är 4-8 rena cirkusen ibland. Tycker det är ofta när man synar ner i de lägena som man faktiskt vinner. Fiskars fantasi tycks inte mäta några gränser.

 

Om ni har kollat Poker Magazines hemsida så kanske några av er har sett att det snart kommer att komma en liten överraskning. Flipp eller flopp. Vem vet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...