Gå till innehåll

NL1000 - Deep, RIVERBESLUT!!!!!


Recommended Posts

Har bara lirat en stund vid bordet. Men känner Villain sen tidigare o han är nog en av dom mest aggresiva jag mött. Han ser nog mig en som en halvdålig LAG som synar ner mycket. :mrgreen: Han kan ha vad som helst här. Vilka händer valueraisar han så här hårt? I'm lost.

 

PokerStars No-Limit Hold'em, $10 BB (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

BB ($1015)

UTG ($882)

Hero ($2679)

CO ($176.80)

Button ($4435)

SB ($1173)

 

Preflop: Hero is MP with 5club.gif, 5diamond.gif.

1 fold, Hero raises to $40, 1 fold, Button raises to $133, 2 folds, Hero calls $93.

 

Flop: ($281) Qspade.gif, 5heart.gif, 2heart.gif(2 players)

Hero checks, Button bets $177, Hero calls $177.

 

Turn: ($635) 8diamond.gif(2 players)

Hero checks, Button checks.

 

River: ($635) 4club.gif(2 players)

Hero bets $480, Button raises to $2150, Hero gör vad fan då? =)

 

Final Pot: $4935

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns ju spontant svårt att ducka, tycker jag. Är ju A3s eller bustad färg du är upp emot oftast antar jag.

 

Däremot förstår jag inte varför vi inte checkjammar river med de här stackarna, och hans tendenser? Känns ju jättehot IMO.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att jag håller till på denna nivå men nog måste du väl syna? Som jag ser det kan han ju ha ända ner till top pair hyfsad kicker, speciellt som han tydligen är ganska aggro. Det som talar emot att han "bluffar" här är väl i så fall att du har rätt och han verkligen tror du är en LAG . Är det inte möjligt att han sätter DIG på bustat flush drag också?

 

Så hade iaf jag kunnat tänkt på "mina" 100-200$ bord. Fast det e klart, det behövs mycket mod eller galenskap att göra den raisen utan att tro man har bäst hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns ju spontant svårt att ducka, tycker jag. Är ju A3s eller bustad färg du är upp emot oftast antar jag.

 

Däremot förstår jag inte varför vi inte checkjammar river med de här stackarna, och hans tendenser? Känns ju jättehot IMO.

 

Jo, det gör ju det.

 

Jag hade tänkt att checksyna till river o antingen pusha eller c/r. Något som jag ofta gör i deepstack poker. Nu blev det fel, he he.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte, men ser ut som du uppnåt precis det läge du eftersträvade: Synade med ett lågt par, fick träff, slowspelade handen, en motståndare som skyfflar in chips.

 

Jodå, men det är ju ingen liten reraise.

 

EDIT: Hur gör ni som quotar många svar i samma inlägg det smidigt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade tänkt att checksyna till river o antingen pusha eller c/r. Något som jag ofta gör i deepstack poker. Nu blev det fel, he he.

 

CRAI måste ju vara överlägset openpush av de två alternativen (samt över alla andra alternativ, som sagt).

 

EDIT: Hur gör ni som quotar många svar i samma inlägg det smidigt?

 

På alla inlägg du vill citera, utom det sista, trycker du på cituationsteckenknappen som finns brevid "citera"-diton, och sen på det sista inlägget du vill ta med, trycker du "Citera". Då följer alla du tryckt på som en lång lista i det inlägg du skapar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det enda han reppa någorlunda trovärdigt är ju A3s, iof så knackade han bakom på turn så han kan ha plockat upp extra outs med typ 88 eller 67 och fyllt river :/ .Skumt läge men det kan vara så att han ser dig som ganska svag mtp på flop och turn spelet så att han antingen bluffar/ valuebettar sämre hand.

Jag synar nog här men hatar verkligen läget då det är ganska så dåligt bluffläge och är han tänkande så vet han det. Jag är helt enkelt för kass för att lägga så här starka händer mot någon väldigt aggresiv spelare..

 

Jag antar att planen med flop och turn spelet är att balansera för alla dom gånger man checksynar svagt på floppen? så kan man CRAI på turn och balansera det med combodrag.

 

edit: såg att du ville vänta till river, funkar väl det med antar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CRAI måste ju vara överlägset openpush av de två alternativen (samt över alla andra alternativ, som sagt).

 

Det är väl lite beroende på riverkortet också.

 

På alla inlägg du vill citera, utom det sista, trycker du på cituationsteckenknappen som finns brevid "citera"-diton, och sen på det sista inlägget du vill ta med, trycker du "Citera". Då följer alla du tryckt på som en lång lista i det inlägg du skapar.

¨

 

Tack! Att det kunde vara så enkelt.

 

det enda han reppa någorlunda trovärdigt är ju A3s, iof så knackade han bakom på turn så han kan ha plockat upp extra outs med typ 88 eller 67 och fyllt river :/ .Skumt läge men det kan vara så att han ser dig som ganska svag mtp på flop och turn spelet så att han antingen bluffar/ valuebettar sämre hand.

Jag synar nog här men hatar verkligen läget då det är ganska så dåligt bluffläge och är han tänkande så vet han det. Jag är helt enkelt för kass för att lägga så här starka händer mot någon väldigt aggresiv spelare..

 

Jag antar att planen med flop och turn spelet är att balansera för alla dom gånger man checksynar svagt på floppen? så kan man CRAI på turn och balansera det med combodrag.

 

edit: såg att du ville vänta till river, funkar väl det med antar jag.

 

Mycket bra analys, greywolf.

 

Precis, han vet att han kommer kollas upp ofta då inget drag som han rimligen borde dra mot satt. Så jag vet ju att han har något nästan alltid här. A3s tror jag han kastar preflop, 67s eller 36s är mer troligt. Vi hade under den session 3-4 händer då jag slår upp pre, han slår om...jag synar hans floppbet sen går det check check. Kanske det borde fått mig att tänka till o c/ra på floppen, jag vet inte. Men som sagt är det viktigt att balansera händerna vilket jag försökte uttnyttja här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bluff med färgdraget, eller A3s, eller the dark hourse 67s, men med din read på killen så skulle man kanske synat. Men svårt o säga när man inte spelar på den nivån. Var ju för övrigt endel i potten så förstår inte varför du gav ett river frikort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bluff med färgdraget, eller A3s, eller the dark hourse 67s, men med din read på killen så skulle man kanske synat. Men svårt o säga när man inte spelar på den nivån. Var ju för övrigt endel i potten så förstår inte varför du gav ett river frikort.

 

Fortfarande 230bb att spela om. Är säker på att denna fi bettar vidare färgdrag på turn, särskilt A högt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte direkt att han hade 76 (med eller utan s), skulle själv kunnat spela så med den handen och djupa stackar. Väldigt ofta får man potten på floppen om man fortsättningsbetar efter en re-raise. När sedan gratisläget dyker upp på turn är det oftast bättre att utnyttja fribiljetten än att riskera att bli raisad ur potten.

 

Typisk situation där man aldrig nånsin klarar att folda men ändå känner på sig att nåt är fel...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du checkar floppen och han bettar, vilket betyder nada. Han vet att du kommer syna även turn. Därför betyder checken på turn att han är svag. Det är väl ytterst osannolikt att han checkar ett set på turn, iochmed att du checksynar på ett bräde med två hjärter, och checkar även turn. Även om detta görs ibland av spelare som vill maskera ett set.

 

När du leder ut på river sätter han dig på KK eller en lurig AA, eller en bustad färg. Frågan är om han skulle valuraise all-in med 5-4? Extremt osannolikt.

Bluffa bort AA eller KK om han är tom? Mycket sannolikt, om du spelat pockets passivt tidigare.

 

Betala av en runner-runner som han satt med en skithand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedan oavsettt vad som är rätt i den här handen så antar jag att du inte kan ha en starkare hand än vad du nu har om man bortser från A3h. Så då blir det ju en läcka att inte syna här. Teoretiskt alltså.

Edit: Alltså bordet har ju inte dödat din hand i det här fallet även om det inte är helt sterilt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedan oavsettt vad som är rätt i den här handen så antar jag att du inte kan ha en starkare hand än vad du nu har om man bortser från A3h. Så då blir det ju en läcka att inte syna här. Teoretiskt alltså.

Edit: Alltså bordet har ju inte dödat din hand i det här fallet även om det inte är helt sterilt.

 

lite grann det jag är inne på i min post. Sjukt jobbigt att behöva slänga så starkt som 555 här. Beroende på motståndare så finns det ju även en risk att han värdehöjer sämre händer här dessutom då 555 är ganska högt upp i vår made hands HD.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mtp denna ganska lilla floppbeten (den är inte speciellt liten men std känns närmare 200) så tror jag att QQ är en ganska stor del av hans range.

Check turn för att du skall få chans att setta-ikapp, då du oftast har ett par JJ- när du synar flopp där. Check turn känns även logisk för att inducera bluff och kunna få ut mer värde av underpar.

 

Känns lite dumt att skriva att en väldigt aggresiv spelare inte skulle bomba när han väl har något, men jag tycker att det även på 5/10 finns en del människor är rätt "viktade" åt att bomba tomma och semislowplaya nuts.

 

När du leder river antar jag att set är en väldigt stor del av din range, det måste han också fatta. Att försöka hitta riverraisebluffen här känns... kallt. Inte måga som orkar lägga set på så ofarligt bräde.

 

Jag tror faktiskt du oftast är slagen, han gör inte detta tom 1/3. Skall du hitta syn så tycker jag nog att han måste vara tiltad.

 

Själv hade jag nog hittat syn här ibland och redan innan jag sett hans kort börjat kasta ut någon av skärmarna genom fönstret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedan oavsettt vad som är rätt i den här handen så antar jag att du inte kan ha en starkare hand än vad du nu har om man bortser från A3h. Så då blir det ju en läcka att inte syna här. Teoretiskt alltså.

Edit: Alltså bordet har ju inte dödat din hand i det här fallet även om det inte är helt sterilt.

 

Kan inte ha en starkare hand än A3? Det påminner mig om en hand jagsjälv lyckades tomtatill i förra veckan, givetvis med lite read och timingtells.

 

UTG ($1040)

MP ($2584.25)

Hero ($1279.50)

SB ($1118.50)

BB ($3560.65)

 

Preflop: Hero is Button with 7:heart:, 8:diamond:.

1 fold, MP raises to $30, Hero raises to $100, 2 folds, MP raises to $300, Hero calls $200.

 

Flop: ($615) 3:club:, 6:diamond:, A:spade: (2 players)

MP bets $405, Hero calls $405.

 

Turn: ($1425) 5:club: (2 players)

MP checks, Hero calls $574.50 (All-In), MP calls $574.50.

 

River: ($2574) 4:spade: (2 players, 1 all-in)

 

MP shows [ 7d, 4d ]a straight Three to Seven.

Hero shows [ 7h, 8d ]a straight Four to Eight.

Final Pot: $2574

 

Så givetvis skall man inte haka upp sig för mycket på att vissa händer är "omöjliga". Det är trotts allt poker vi spelar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...