Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har typ ingen read på spelaren tyvärr :S

Hjälp mig att få rätsida på denna ....

Inledande spel 1476909208.

JoeFalk sitter vid 0 med $304,10.

joebigood sitter vid 1 med $8,32.

kovacs100 sitter vid 2 med $41,40.

churchstreet sitter vid 3 med $200.

siggi61 sitter vid 5 med $50.

HungryFish sitter vid 6 med $100.

aceofpace sitter vid 7 med $188.

FastANDFancy sitter vid 8 med $159,70.

Bagirov sitter vid 9 med $198.

Dealern sitter vid 7.

FastANDFancy lägger en blind på $1.

Bagirov lägger en blind på $2.

churchstreet lägger en blind på $2.

siggi61 lägger ej en blind

HungryFish lägger ej en blind

(JoeFalk ges :Qc::Qd:)

Före floppen:

JoeFalk höjer med $7.

joebigood går all-in med $8,32.

kovacs100 foldar.

churchstreet foldar.

aceofpace synar med $9.

FastANDFancy foldar.

Bagirov foldar.

Floppen kommer upp

:Js::Qh::9c:.

JoeFalk satsar $25.

aceofpace synar med $25.

Turnkortet kommer upp :Ks:.

JoeFalk checkar

aceofpace går all-in med $154.

JoeFalk foldar.

$154 skjuts över till aceofpace.

Kortvisning: ?

Värt att syna? Skulle han ställa med T? AT? tvåpar? undersettad?

Värt att notera är att det är en tredje snubbe som redan e inne med sina degsmulor.

Känns iaf som att han vet exakt min hand o att han mosar mig :twisted:

Postad

Här måste du väl ändå vika.

Bluffar han så får du snällt ge bort potten ändå. AT spelar självklart gärna sådär. Knappast helt out of line för Tx heller.

Det är ju ett bedrövligt läge för honom att bluffa (känns rätt standard att Hero checkar även Tx OOP här), + att han knappast floatar floppen tom och således har någonting till hand. När han väl har en hand så känns det inte som att han behöver göra om den till en bluff (bara Tx pushar legitimt här) genom att pusha in i en liten sidopott.

Shovar han set eller typ QJ så är han bara dålig.

Postad

Jag tycker checkfolda topset här känns alldeles för vekt. Fuck, han kommer ju kunna värdebetta sämre händer när du checkar där, för att inte tala om lite random :As::9s:-bluffar och liknande.

Enda intressanta IMO är om bc eller kbr är bäst linje. Kan se fördelar med bägge. Lutar nog spontant åt den förra.

Postad

Jag hann inte posta mitt inlägg innan psatiw, men tänkte just fråga om inte ett bet på turn vore att föredra. Nu när du visar svaghet känns det som det finns flera händer han kan ställa med. Ett bett på ca $50 skulle väl nästan ge dig odds att syna även om han ställer, förutsatt att du inte kan sätta han på endast AT.

Edit: vill bara tillägga att jag spelar på lägre nivåer men försöker tänka till ibland i alla fall... ;)

Postad
AT spelar självklart gärna sådär. Knappast helt out of line för Tx heller.

Jag spelar som sagt på en lägre nivå, men jag kan inte se varför det är så självklart att han ställer där med AT? Är det inte mer troligt med Tx, 2-par eller underset efter Heros check? Har han AT vill han väl gärna få syn av 2-par, set eller Tx, varför bettar han då inte ett pottbet? För att väga upp andra händer eller vad?

Postad

Inget spel är väl självklart med AT eller Tx, har bara sagt att det känns som ganska normala spel att ställa med dem där. Det finns självklart andra spel också.

Men alltså... Värdebeta något sämre än stege på den brädan? Vem spelar så egentligen? Killen ställer för 150 för att vinna 50. Försöker inte Fi ofta söka en billigare showdown med de starka händer som vi faktiskt slår?

För mig luktar spelet väldigt mkt bluff eller stål, med stark övervikt mot stål.

Postad
Inget spel är väl självklart med AT eller Tx, har bara sagt att det känns som ganska normala spel att ställa med dem där. Det finns självklart andra spel också.

Jo, det var så jag förstod det också, jag ser bara inte det normala i att ställa med stål när Hero checkar och man inte är rädd för något kort på river - i så fall endast för att väga upp bluffar.

Men alltså... Värdebeta något sämre än stege på den brädan? Vem spelar så egentligen? Killen ställer för 150 för att vinna 50. Försöker inte Fi ofta söka en billigare showdown med de starka händer som vi faktiskt slår?

Tja, fiskar som jag kanske kan spela så ;-) Frågan är om han söker en billig showdown med händer som vi slår - han kan väl mycket väl tro att han leder med KQ, QJ, JJ, 99, särskilt efter heros check - och då vill han väl inte låta hero se ett riverkort billigt, utan hellre ta hem potten direkt? Han skulle väl även kunna semibluffa med AsQs, As9s?

Hur som helst tycker jag det är checken som ställer till det - man ger fi en finfin möjlighet att sätta dig i en mycket svår sits.

Postad
Jo, det var så jag förstod det också, jag ser bara inte det normala i att ställa med stål när Hero checkar och man inte är rädd för något kort på river - i så fall endast för att väga upp bluffar.

En T är väl rädd för alla spader och alla kort som parar bordet? Halva leken liksom... Om inte annat så är det ju gravt actiondödande kort. Och ja, att ställa med nötter fungerar ofta bra då det är så vanligt att det förknippas med bluff. Det är ett väldigt standard spel med TsXs för att få frirulla om inte annat.

Tja, fiskar som jag kanske kan spela så ;-) Frågan är om han söker en billig showdown med händer som vi slår - han kan väl mycket väl tro att han leder med KQ, QJ, JJ, 99, särskilt efter heros check - och då vill han väl inte låta hero se ett riverkort billigt, utan hellre ta hem potten direkt? Han skulle väl även kunna semibluffa med AsQs, As9s?

Hur som helst tycker jag det är checken som ställer till det - man ger fi en finfin möjlighet att sätta dig i en mycket svår sits.

Men om han tror att han leder med de händer du rabblar upp, vad fasen har han tänkt att få syn av? Sick spel imo.

Semibluffen är väl helt okej att spela på det där viset, men de där händerna utgör ju kanske 1% av hans HD.

Sen förstår jag verkligen inte varför det skulle vara så mycket bättre att beta ut än att checka. Det finns typ inga kort vi är rädda för på river. Vi committar oss till en pott där vi sällan har bra equity vid push. Fi kommer lägga de allra flesta av de händer som vi har slagna.

Kan man alltså vara så säker på att man har bäst hand att det blir värt det ändå? Är det så så förstår jag iaf inte hur.

Postad

Tack för alla svar !!

Jo beta turn e ju en bra linje men vad gör jag när han slår om för 100 till ??

Då måste jag syna känns det som ...

Jag kan säga att check på turn från min sida var för att slippa dega in allt...

Dvs jag hade synat alla bets utom allin :S

Vet inte om jag orkat syna en all in på river efter syn på turn utan förbättring heller iofs.

Jag spelar som sagt på en lägre nivå, men jag kan inte ....

Be inte om ursäkt ... jag är lika intresserad av dina tankar.

Men om han tror att han leder med de händer du rabblar upp, vad fasen har han tänkt att få syn av? Sick spel imo.

Det e ju så jag tänkte lite också. Han vet ju att min hand e stark o tror inte jag kommer kunna folda ett tvåpar eller set kanske till och med syn med AA.

It sux to be good ibland :S

Jag tycker checkfolda topset här känns alldeles för vekt. Fuck, han kommer ju kunna värdebetta sämre händer när du checkar där, för att inte tala om lite random -bluffar och liknande.

Topset va det på flop, :D Känns det inte lite väl att sätta han på :As::9s:?

Absolut det e kanske lite vekt att inte beta vidare men det enda jag inte tänkt syna var ju en 3ggr pot bet :roll:

Iallafall här kommer resten av handen.

Kortvisning: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

joebigood visar

:2d::2s:

:2d::2s::Ks::Qh::Js:

Par i tvåor

aceofpace visar

:Kd::Qs:

:Ks::Kd::Qh::Qs::Js:

Två par, kungar och damer

Riverkortet kommer upp :5h:.

aceofpace:

:Kd::Qs:

:Ks::Kd::Qh::Qs::Js:

Två par, kungar och damer

joebigood:

:2d::2s:

:2d::2s::Ks::Qh::Js:

Par i tvåor

aceofpace vinner potten på ($29,51).

aceofpace vinner potten på ($48,81).

Behöver jag tillägga att jag när korten vänds upp känner mig våldtagen och att saggen rinner mellan benen på mig när jag står naken mitt på Norrmalmstorg. :oops: Typ en hint om känslan:shock:

men tight isn't always right I guess :cry:

Tack ni som svarade innan resultatet visades. Det är er jag tar råd ifrån :mrgreen:

Postad
En T är väl rädd för alla spader och alla kort som parar bordet? Halva leken liksom... Om inte annat så är det ju gravt actiondödande kort. Och ja, att ställa med nötter fungerar ofta bra då det är så vanligt att det förknippas med bluff. Det är ett väldigt standard spel med TsXs för att få frirulla om inte annat..

Det är tydligt att vi inte ser likadant på saken. Varför skulle en T vara så rädd för alla spader, det finns väl inget som pekar på att Hero har färgdrag? Har Fi stege, och särskilt då med AT vill han väl att Hero ska göra ett misstag rent oddsmässigt och alltså betala för mycket för att försöka sätta färgen. Ett pottbet gör ju att detta uppstår. När det nu inte är säkert, eller ens troligt att hero sitter på drag tycker jag det är helgalet att ställa, man missar massa värde i ett sånt spel enligt mig.

Jag tycker du säger emot dig själv här när du menar att man ska ställa med nötstegen för att man är rädd för färgdraget, men inte ställa med 2par eller set eftersom man inte får syn av någon sämre hand!? Då om någon gång bör man väl gå all-in för att skydda sin hand på en så här dragig bräda.

Sen förstår jag verkligen inte varför det skulle vara så mycket bättre att beta ut än att checka. Det finns typ inga kort vi är rädda för på river. Vi committar oss till en pott där vi sällan har bra equity vid push. Fi kommer lägga de allra flesta av de händer som vi har slagna.

Kan man alltså vara så säker på att man har bäst hand att det blir värt det ändå? Är det så så förstår jag iaf inte hur.

Man bettar ut för värde eftersom det är troligt att man har bäst hand. Det finns 1 rimlig hand som slår oss, AT (KK hade han väl höjt pre?) Återigen - varför finns det nu inga kort vi är rädda för på river, när du nyss skrev att Tx (vilket leder över oss) skulle vara rädd för halva kortleken? Jag vill ju inte ge Fi möjligtheten att dra till sin stege/färg gratis. Och en check tyder ju också på svaghet vilket gör att Fi (som i detta fall) kan utnyttja det genom att med ett all-in skydda sina hand.

Tack för alla svar !!

Jo beta turn e ju en bra linje men vad gör jag när han slår om för 100 till ??

Då måste jag syna känns det som ...

Det är väl då man behöver lite read på sin Fi - slår han om med 2par och set, eller endast med Tx eller kanske till och med bara med AT? Men att bara försöka sätta Fi på händer som slår en tror jag inte är bra i längden.

Jag kan säga att check på turn från min sida var för att slippa dega in allt...

Dvs jag hade synat alla bets utom allin :S

Enda anledningen till att jag hade checkat hade i så fall varit för att check-raisa all-in. Då är det Fi som får funder på om hans hand håller. Det kanske till och med skulle kunna få honom att släppa Tx? Och har han då AT så är det ju synd, men man kan ju inte vinna varje gång!

Kortvisning: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Som du förstår är jag inte förvånad...