Gå till innehåll

Artikel: Fast_Freddy fuskade mot Lodden?


denimbird

Recommended Posts

snygg rubrik i denna tråden kvällstidningsmurvel.

 

klartd et kan vara sant men man borde kanske inte anklaga någon utan bättre grunder.

 

 

ang att syan ner 3 gator med underpar så har jag sett det flera ggr mellan andra spelare.

 

bla annat prahlad mot just FF.

 

 

sen skickar man en trojan gör man nog inte dte med sitt eget namn lol.

 

 

men ananrs som gjort säger så är detta ganska enkelt och bord eju förekomma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 87
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Håller i princip med Hjort, förutom att dessa "hjältespel" talar för motsatsen. Om jag kunde se motståndarens kort, så hade jag inte gjort några hjältespel.

Det enda man hade behövt göra är att undvika spela de potter där man var slagen, ganska skönt att kunna slänga sin låga färg och i chatten hävda att man var på en bluff, när motståndaren har högre färg mm. Och sedan låta tiden ha sin gång, mer eller mindre sakta vinna pengarna av motståndaren över ett större antal sittningar.

 

 

 

JT var dte ej J8? och isåfall pushad ehan elelr synade? och om han syandevar det alltså bäst hand?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skall man verkligen dra för stora växlar av vad en norrman sagt i holländsk media?

 

Jag har spelat mot Moe på Cosmopol och han är minst lika vild och "galen" live.

 

Men det är väl klart han hade väl riggat Cosmopol också..tyckte dealern uppförde sig skumt och nästan lite robotiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skulle han bara slänga ur sej nåt sånt utan rätt goda grunder? Har varit rykten om det här ett bra tag, jag är bara förvånad att det inte händer oftare.

 

ok men om du är insatt kan du ge lite fakta.

 

exempel på händer tex.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok men om du är insatt kan du ge lite fakta.

 

exempel på händer tex.

 

Nej, jag har absolut inga bevis att komma med om det är det du vill ha men det är naivt att tro att sånt här inte händer. Finns sjukt mycket pengar att göra på sånt här och är man dessutom duktig på datorer som jag förstått att terroristen är så är jag som sagt bara förvånad över att det inte har hänt tidigare. Fast det kan det ju gjort utan att det blivit känt iofs.

 

Det enda jag "vet" är att folk jag pratar med som har bättre insyn än mej är fast övertygade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle tro att det har ganska exakt 0 automatisk analys av spelet. Spelarskydd har aldrig varit en prioritet för spelarrangören.

Dom har automatiskt "övervakning" på spelet, då system varnar för att sedan kollas upp manuellt

 

Läste en intervju med ladbrokes där dom skrev lite om detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom har ordentliga skydd på spelsiterna mot collusion, fusk etc.

Läste en intervju med ladbrokes där dom skrev lite om detta.

 

System som varnade vid misstänksamhet för att sedan kollas upp manuellt.

 

Och det är väl rätt självklart att Ladbrokes (eller vilken annan sajt som helst) säger det i en intervju.. Varför skulle de på nåt sätt antyda att "tyvärr har vi på ladbrokes rätt dålig säkerhet gällande fusk"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och det är väl rätt självklart att Ladbrokes (eller vilken annan sajt som helst) säger det i en intervju.. Varför skulle de på nåt sätt antyda att "tyvärr har vi på ladbrokes rätt dålig säkerhet gällande fusk"?

 

Är det självklart att de ljuger om sin säkerhet i en intervju, när det ganska lätt kan granskas?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag har absolut inga bevis att komma med om det är det du vill ha men det är naivt att tro att sånt här inte händer. Finns sjukt mycket pengar att göra på sånt här och är man dessutom duktig på datorer som jag förstått att terroristen är så är jag som sagt bara förvånad över att det inte har hänt tidigare. Fast det kan det ju gjort utan att det blivit känt iofs.

 

Det enda jag "vet" är att folk jag pratar med som har bättre insyn än mej är fast övertygade.

 

jovisst men det är jud et jag sa, det är lätt att göra och r som sagt mer överraskande om dte inte händer än att det händer.

 

 

trist för FFom det inte stämmer dock att bli anklagad för något sådant här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det självklart att de ljuger om sin säkerhet i en intervju, när det ganska lätt kan granskas?
Ok, hur ska du granska det?

 

Deras säkerhetsprocesser är hemliga, precis som på alla andra siter.

 

Dessutom är detett rejält svårt problem, och det finns inga bra algoritmer för att kolla om någon "vinner för mycket". Särskilt som det finns en jäkla massa spelare som vinner legitimt.

 

Vad man kan göra är att sätta specialpersonal som kollar på en jävla massa händer som flaggas av program. Sen ska de alltså agera direkt emot företagets intresse genom att förlora en stor kund, riskera att göra en falsk anklagelse, och gå ut med en skandal som kan orsaka en rejäl sänka i ett aktiebolags kurs.

 

Det fanns ju siter innan som stängde av spelare lite då och då. De blev inte så där jättepopulära.

 

Siterna har helt enkelt ingen orsak att bry sig så mycket om spelarnas säkerhet. Tvärtom går deras intressen inte helt sällan stick i stäv med vad som är bra för spelarna.

 

Så vad vi har här är alltså ett scenario där ni väntar er att siterna ska lägga mycket tid och pengar på att skada sin egen bottom line, potentiellt generera förödande skandaler helt enkelt för att skydda spelarna mot potentiellt fusk?

 

Det blir extra otroligt när man inser att de kan få samma uppsida av att säga att de jobbar hårt och inte göra ett piss som att faktiskt jobba hårt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det självklart att de ljuger om sin säkerhet i en intervju, när det ganska lätt kan granskas?

 

Nej, inte ljuger direkt. Men vilket annat svar skulle man förväntat sej menar jag? Det är väl självklart att ställer du en fråga "har ni bra säkerhet på er sida?" så får du aldrig svar nej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och det är väl rätt självklart att Ladbrokes (eller vilken annan sajt som helst) säger det i en intervju.. Varför skulle de på nåt sätt antyda att "tyvärr har vi på ladbrokes rätt dålig säkerhet gällande fusk"?

 

jag har egen erfarenhet av att det bör ligga till så då jag skickade pengar till mitt konto från min farsas via ett bord.

 

Det var mååånga år sen och då tänkte man inte på att göra det snyggt, så det gjordes på nåra sek på 1 HU bord (fanns ingen chans att någon hann se då det inte ens hanns uppdatera att folk var inne på det bordet, samt gick så snabbt).

 

En stund senare båda kontona spärrade, skrev hur det låg till o dom kollade upp o såg det var min farsas o mitt konto o sa, ajjabajja gör inte om igen bara var deras svar.

 

Detta var dock på iPoker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det självklart att de ljuger om sin säkerhet i en intervju, när det ganska lätt kan granskas?

 

kan det?

 

mitt intryck är att säkerhet är något siterna år bra på att snacka om men dåliga på att göra något åt.

 

 

de gånger jag mailat om collusion har jag inte ens fått svar mer än att de ska undersöka saken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har egen erfarenhet av att det bör ligga till så då jag skickade pengar till mitt konto från min farsas via ett bord.

 

Det var mååånga år sen och då tänkte man inte på att göra det snyggt, så det gjordes på nåra sek på 1 HU bord (fanns ingen chans att någon hann se då det inte ens hanns uppdatera att folk var inne på det bordet, samt gick så snabbt).

 

En stund senare båda kontona spärrade, skrev hur det låg till o dom kollade upp o såg det var min farsas o mitt konto o sa, ajjabajja gör inte om igen bara var deras svar.

 

Detta var dock på iPoker.

 

Mm, men det här med chipdumping är ju enklare att kolla upp än att försöka avgöra om nån fuskar genom att spelaren gör svåra syner, konstiga moves osv. När de stänger av nån för chipdumping ger det intrycket av att den sidan har minsann koll på säkerheten när det i själva verket är rätt enkelt att göra. Sen vet jag inte hur de gör men pengarna som spärras går väl ner i sajtens ficka istället så det är väl lite win-win där. :-)

 

Sen kan man ju fråga sej om det överhuvudtaget ligger på sajtens bord om en spelare torskar pengar för att han har fått en trojan på sin dator..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mm, men det här med chipdumping är ju enklare att kolla upp än att försöka avgöra om nån fuskar genom att spelaren gör svåra syner, konstiga moves osv. När de stänger av nån för chipdumping ger det intrycket av att den sidan har minsann koll på säkerheten när det i själva verket är rätt enkelt att göra. Sen vet jag inte hur de gör men pengarna som spärras går väl ner i sajtens ficka istället så det är väl lite win-win där. :-)

 

Sen kan man ju fråga sej om det överhuvudtaget ligger på sajtens bord om en spelare torskar pengar för att han har fått en trojan på sin dator..

 

Nu håller du ju med om att sidorna har automatiska system som varnvar vid misstänksamhet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...