Gå till innehåll

Chuck lidell vs Mike Tyson.


goosty

Recommended Posts

Tjena, tankte fraga hur ni tror en match mellan mike tyson (i hojden pa sin karriar) och Chuck Lidell (mma fighter) skulle sluta i en "street fight" utan handskar.

Finns en trad pa twoplustwo dar debatten ar i full gang och valdigt intensiv fran bada sidorna.

Vem tror du skulle vinna och varfor?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mike Tyson tror jag skulle vinna. Som jag förstått det var mike tyson en streetfighter i sin ungdom. Jag vet inte om Chuck har någon erfarenhet av gatuslagsmål, men jag tror ärligt talat inte han skulle ha en chans mot tyson när tyson var som bäst.

 

annars e det ju ganska löjligt o jämföra 2 fighters som inte ens håller på inom samma kampsport.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

?

 

Finns ju inte en möjlighet att Tyson skulle vinna mot NÅGON vettig MMA-fighter.

 

Varför inte ????

jag har tränat MMA och det är svårt att använda sig av MMA på annat än rätt underlag, det är riktigt svårt att göra en takedown på asfalt utan att skada sig själv, sparkar lär inte vara effektivt. Sen i ett gatuslagsmål är det ju mycket tjuvtrix som inte används inom MMA...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, du far garna ge din analys ocksa om varfor det ar sa?

 

Ser bara inte hur det INTE skulle vara så. Visst, Tyson slår hårdare, men inte så hårt att det kompenserar för allt han inte kan som Chuck kan. För att det ska vara värt något att slå så måste man ju träffa också. För att det överhuvudtaget skulle bli MATCH, måste Tyson ha ett frukansvärt bra takedown-defense och det hade han knappast. Jämför t ex titelmatchen mellan Crocop och Nogueira. Crocop HAR ett fruktansvärt bra takedown-defense OCH är mer mångsidig än en boxare. Ändå var det över så fort han hamnade på marken. Och då var Crocop ändå ingen vanlig gisk, utan en GIGANT i K1.

 

Tyson skulle behöva träna massor på andra saker för att överhuvudtaget kunna utnyttja sina hårda slag. Skulle han träna massor på annat, skulle han inte vara samma Tyson längre, så den jämförelsen går inte att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att det överhuvudtaget skulle bli MATCH, måste Tyson ha ett frukansvärt bra takedown-defense och det hade han knappast.[/Quote]

Du tänker ju på hur det skulle vara i en MMAmatch, inte i en streetfightmatch. På ett typiskt underlag som asfalt är det riktigt svårt o få till en takedown utan att skada sig själv...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du tänker ju på hur det skulle vara i en MMAmatch, inte i en streetfightmatch. På ett typiskt underlag som asfalt är det riktigt svårt o få till en takedown utan att skada sig själv...

 

Jag förutsatte att man skulle använda ett underlag där båda stilarna går att utöva. Låt ett hockeylag och ett innebandy mötas i en innebandymatch på is så vinner säkerligen hockeylaget, oavsett vilka som är bäst på på innebandy.

 

F ö var ju inte Tyson särskilt mångsidig ens som boxare.

 

Liddell är ju inte direkt känd för sina submissions...

 

Nä, men han kan slåss på marken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart som fan att Tyson skulle få så mycket däng att det inte är sant. Vad ska han göra liksom? Han kan slå, han kan slå HÅRT! Men han har ingen träning i att försvara sig mot annat än slag. Om han inte knockar lidell i första närkontakten är han ju körd. Lidell kommer nöta ut honom med sparkar (längre räckvid) och tillslut få till närkontakt, hamna på marken. När de väl ligger på marken är Tyson KÖRD. Visst, Lidell kommer skada sig själv en del när han gör en take down på asfalt men än sen då? När de väl ligger ned är matchen slut. Tyson har ingen chans på marken, och att resa sig upp är omöjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förutsatte att man skulle använda ett underlag där båda stilarna går att utöva. Låt ett hockeylag och ett innebandy mötas i en innebandymatch på is så vinner säkerligen hockeylaget, oavsett vilka som är bäst på på innebandy.

ok, men eftersom du sa streetfight tänkte jag inte på speciella underlag. Tänkte mäst på fall dom möttes i en mörk gränd nånstans =)

 

Skulle mike tyson och chuck lidell mötas under MMA-regler i en ring skulle chuck självklart vinna, skulle dem mötas under boxningsregler skulle självklart mike tyson vinna :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, men eftersom du sa streetfight tänkte jag inte på speciella underlag. Tänkte mäst på fall dom möttes i en mörk gränd nånstans =)

 

Skulle mike tyson och chuck lidell mötas under MMA-regler i en ring skulle chuck självklart vinna, skulle dem mötas under boxningsregler skulle självklart mike tyson vinna :-)

 

Fast den där jämförelsen är ju orättvis.

Allt som är tillåtet i boxning är tillåtet i en MMA ring. Tyson får alltså utnyttja alla sina färdigheter.

I en boxningsring tar man bort 90% av Lidells färdigheter och låter Tyson gå för fullt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjalv tror jag att mike skulle vinna en sadan fight.

Mike ar mycket snabbare och slar otroligt mycket hardare an chuck.

Mike slar sa pass hart att det kan bli tal om ko valdigt snabbt.

Finns ingen chans att forsvara sig nar Mike inte har nagra handskar pa sig.

Manga ar overtygade om att chuck kommer att kunna angripa mikes ben och pa sa satt fa ner honom till marken.

Nar vi diskuterar tyson under den tiden han var som bast sa ar det inte endast hans styrka och hans slag som var fenomenala utan aven hans snabbhet och fotkoordination.

Att angripa Mike for att ta ner honom tror jag helt enkelt skulle leda till en knockout eller helt enkelt till en miss da mike skulle forflytta sig.

Han vet att han endast losar ifall han aker ner sa jag tror att han simpelt undviker det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spyr varje gång jag hör dessa diskussioner.

 

Finns 0 relevans i en sådan jämförelse. Vem hade vunnit i badminton, Waldner eller Borg? Sen hör ju Tyson inte ens till Top 10 tungviktarna genom tiderna. Tveksamt om han platsar bland top 20 tungviktare eller top 100 alla viktklasser genom tiderna. Grymt överskattad kille..

 

För övrigt - orka hålla på med UFC, K1 och all skit det heter när det i boxning är möjligt att göra $30 miljoner på en match i 68 kg (!) klassen, syftar på De La Hoyas paycheck mot Floyd Mayweather (som får $12 milj) nu 5 Maj i Vegas. Nån som ska dit?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...