Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har spelat NL2, NL4 och NL10. När jag sätter något så betar jag pot size tills jag slutligen går all-in. 6 ggr av 7 så foldar alla så tidigt att jag inte hinner få betalt (typ på mitt första pot size bet). Var är alla calling stations? De säger att microlimit-spelet skall likna playmoney-spelet. På Ultimate Bet och Poker Stars foldar alla direkt om någon betar in typ 1 BB på floppen och ingen har satt något.

/Lars

Postad
Jag har spelat NL2, NL4 och NL10. När jag sätter något så betar jag pot size tills jag slutligen går all-in. 6 ggr av 7 så foldar alla så tidigt att jag inte hinner få betalt (typ på mitt första pot size bet). Var är alla calling stations? De säger att microlimit-spelet skall likna playmoney-spelet. På Ultimate Bet och Poker Stars foldar alla direkt om någon betar in typ 1 BB på floppen och ingen har satt något.

/Lars

Varför betar du inte 1 BB på alla floppar då? :-D

Postad

Vad jag märkt är att om man betar så blir dom osäkra, de vill gärna "föra" spelet. Så jag låter dom beta så synar jag bara. Fram till River och om jag fortfarande ser min hand starkast trycker jag in stacken. Får oftast syn 1 av 3 gånger.

Postad
När jag sätter något så betar jag pot size tills jag slutligen går all-in.

Jag håller med Brolija. Checka och låt dem beta, åtminstone på flop och turn. Inte alltför sällan kommer motståndaren uppfatta detta som ett svaghetstecken och ställa in med en skithand i hopp om att vinna potten, som i det läget ligger på svindlande 30 cent.

Har inte spelat på UB, men på Stars handlar microlimit i första hand om att anlägga fällor.

Postad

Jag vet hur det känns! Vissa säger byt sida men det har jag inte någon åsikt om! (inte spelat på UB eller PS)

Dock så kanske du betar för hårt på en skitflopp där du träffat.

Tex. Du har AKs och betar 6x bb (24 cent på NL4) och 2 synar. Floppen kommer:

6KA rainbow så kanske det inte är några hotfulla kort som kan komma direkt, då ska du nog inte beta ut 60-80 cent som potten är utan snarare 27-37. Att beta 25 eller 50 brukar inte vara så smart, för jag har märkt att många blir rädda när det ligger 1 eller 2 marker som ser höga och skrämmande ut.

Lite psykologiskt och så men jag har märkt att det fungerar.

Sen om du betar ut 5x biggies + och någon synar så är potten ganska stor redan och du ska vara nöjd när du får den. Om du inte är rädd för utdragningar så kanske du ska vänta lite med att beta hårt. Kanske bara 10-14 cent så du får en säker syn på floppen, sen plocka hela på turn.

Bara lite utav mina osammanhängande reflektioner.

Postad
Jag håller med Brolija. Checka och låt dem beta, åtminstone på flop och turn.

Ett katastrofalt råd. Följd det INTE, utan gör precis tvärtom. Fortsätt beta ordentligt med dina bra händer. Low stakes-fiskar är oftast passiva och betar de, så betar de gärna för lite. Risken är stor att du låter dem dra på dig billigt när du har bästa handen, samt att du får betala av när de har bästa handen.

Är de så tighta som du säger (vilket jag iofs betvivlar), är det bara att beta alla floppar. Då kommer du inte ens behöva bra kort.

Postad
Ett katastrofalt råd. Följd det INTE, utan gör precis tvärtom. Fortsätt beta ordentligt med dina bra händer. Low stakes-fiskar är oftast passiva och betar de, så betar de gärna för lite. Risken är stor att du låter dem dra på dig billigt när du har bästa handen, samt att du får betala av när de har bästa handen.

Är de så tighta som du säger (vilket jag iofs betvivlar), är det bara att beta alla floppar. Då kommer du inte ens behöva bra kort.

Jo jag testade det på NL2 på UB och bluffade nästan hela tiden. Det gick riktigt bra c:a 450 händer. Men sedan gick det inte lika bra på NL10 så då slutade jag.

Postad

Jag lirar som jag beskrev ovan på 0,05 / 0,10 borden och det fungerar finfint, bara man vet när man ska lägga sig så går man plus, iallfall jag. Taktiken du nämde ovan körde jag på för ca 2 månader sedan, visst man vann fler potter, men det var mest småvinster hela tiden på typ 0,25 - 0,50 dollar inget värt då du själv lagt in kanske 0,10 - 0,20. Hur som helst gick jag först plus på din taktik, som han ovan också beskrev det. Sedan rakt ner. Men jag snackar bara utifrån mina erfarenheter av dessa bord och taktiker, kanske de fungerar för er det vet ju jag inget om. Men att rå dissa min taktik...

Postad
Jag lirar som jag beskrev ovan på 0,05 / 0,10 borden och det fungerar finfint, bara man vet när man ska lägga sig så går man plus, iallfall jag. Taktiken du nämde ovan körde jag på för ca 2 månader sedan, visst man vann fler potter, men det var mest småvinster hela tiden på typ 0,25 - 0,50 dollar inget värt då du själv lagt in kanske 0,10 - 0,20. Hur som helst gick jag först plus på din taktik, som han ovan också beskrev det. Sedan rakt ner. Men jag snackar bara utifrån mina erfarenheter av dessa bord och taktiker, kanske de fungerar för er det vet ju jag inget om. Men att rå dissa min taktik...

Den är inte värd annat än en rådiss. Finns nog inte så många SÄMRE råd du hade kunnat ge en lowstakes-spelare. Plussade du så gjorde du det TROTS den taktiken, inte tack vare.

Leta rätt på parres artikel som slowspel. Den är bra och förklarar tydligt vad jag menar.

Postad

Jag har sagt i två månaders tid nu att man ska undvika jänkarsajter. På grund av att USA-spelarna har så svårt att få in pengar på sajterna, så försvinner den ena dålia spelaren efetr den andra. Ju sämre den är, desto snabbare går den gul, och har skitsvårt att få in nya friska pengar att syna bort på sajten.

Postad
Jag har sagt i två månaders tid nu att man ska undvika jänkarsajter.

Don't bite the hand that feeds you! Är det därför PS och UB gör reklam på det här forumet. Är de dessutom inte bland de största pokerrummen på nätet? (PS i alla fall)

Postad
Det jag tyckt mig märka på Pacific Poker är att de är många fler på 10-mannabord än på 6-mannabord, där spelet är mycket tightare postflop.

Jag tyror att det är generellt för de flesta siter..... Att det är fler vid 10-manna än 6-manna borden.

Men visst, jag har nyligen börjat testa lite NL och på NL10 och NL25 är spelet så tight och passivt före flopen att man blir mörkrädd. Efter floppen brukar monsterhänderna visa sig direkt genom att gå all in (och jag mitt nöt fattar inte att fi sitter med nötterna och bettar ut 15 i en pott på 1...Kanske en genomtänkt bluff-bluff???)

Postad
Don't bite the hand that feeds you! Är det därför PS och UB gör reklam på det här forumet. Är de dessutom inte bland de största pokerrummen på nätet? (PS i alla fall)

Kopplingen mellan störst och bäst är i stort sett lika med noll vad gäller pokernätverk.

Vilka 2 sajter i branchen har högst bordsavgifter?

Titta även på Everestpoker:

Det första de gjorde när de blev riktigt stora var att höja raken och minska bonusarna!

Postad
Kopplingen mellan störst och bäst är i stort sett lika med noll vad gäller pokernätverk.

Vilka 2 sajter i branchen har högst bordsavgifter?

Titta även på Everestpoker:

Det första de gjorde när de blev riktigt stora var att höja raken och minska bonusarna!

Vilket gjort att de ramlat ner från plats 4 till plats 6.

Postad
Ett katastrofalt råd. Följd det INTE, utan gör precis tvärtom.

Jag vet ju inte hur mycket microlimit du spelat och på vilken site, men när jag spelade NL2-10 på Stars snittade jag 50 BB/100 händer med denna taktik, så katastrofalare råd än så kan han nog få.

Postad
Jag vet ju inte hur mycket microlimit du spelat och på vilken site, men när jag spelade NL2-10 på Stars snittade jag 50 BB/100 händer med denna taktik, så katastrofalare råd än så kan han nog få.

I EN HEL TIMME!!!

sen gick du upp på NL20 och busta på OTUR.

Postad

/Lars

Hört talats om Svenskaspel? Där skrämmer du ingen med pot.bets. (inte med all in ifa de har färgdrag heller..)