Gå till innehåll

Baresi - starkare än Djens, coolare än Gretko, snyggare än Iremmats


Franco_Baresi

Recommended Posts

Baresi gråter ut a´la Linda Rosing

 

 

Rent pokermässigt är jag för närvarande grymt kall. 6 speldagar hittills och inte en enda av dessa har gått bra.

 

Inga stora bad beats, få stora förlorade potter av set vs set-typ, inga idiotsessioner utan jag har varit riktigt bra på att sluta när frustrationen infunnit sig ändå har det gått skitdåligt och då ska man komma ihåg att motståndet är oerhört svagt.

 

Visst kan detta bero på den gamla goa variansen men det ligger nog nära till hands att tro det är jag som är problemet.

 

Ska testa en klassisk tight, tråkig approach och se vad som händer.

 

Efter att först misslyckats (vann trots allt nästan 30K) med mitt PLO-äventyr och nu torska i min NLT-nystart mot spelare som är spelteoretiskt efterblivna så är mitt pokersjälvförtroende inte på topp - milt sagt.

 

Vad händer egentligen om ingen vändning kommer? Jag har lirat poker dagligen i nästan fyra år.. kan jag öht sluta? Så mycket tid som lagts ner på diverse forum, att läsa pokerlitteratur, att spela poker och nu slår jag inte ens pajasnivåer... dödshjälp någon?

 

Hursomhelst har man kunnat köpa ny bil och spara undan en del pengar så ganska nöjd får man väl ändå vara med detta men när man mer eller mindre räknat med att alltid ha pokern som en lönsam hobby känner man sig onekligen en smula nedslagen.

 

Detta är iofs inte första gången man ifrågasatt sin talang efter trista perioder och innan har man alltid kommit igen så detta misströstande har kanske blåst över om några veckor...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 495
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ponera att han är professor i Polskt kavalleri åren 1860-1862. Då ska han starta olika trådar där han skriver lätt felaktiga saker. Tex hävda att kavalleristerna bar mörkblå band över bröstet när de i själva verket bar ljusblå osv.

 

477px-Walka_Ulana_z_Piechurem.jpg

 

Ulan.jpg

 

Vita band...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan detta vara något annat än set i ess(/nötstege) ?

 

Jag slår upp på CO med Q-Q till 15 (+1000)

Button som inte gjort mycket väsen av sig dubblar till 30 (850)

 

Flopp: :Ag::Qb::5s:

 

Check - check

 

Turn: :8h:

 

Jag bettar 45

Han synar

 

River: :Tg:

 

Jag bettar 110

Han går all-in för knappt 800

Jag blixtfoldar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och nu förlorade 850 med K-K mot A-A...

 

Härliga tider...

 

Edit: Han värdehöjer inte mig all-in den sista hundringen på brädan 9-9-9-6-5 och då har jag re-raisat pre-flop...

 

Den typen av värde är det på bordet.. cp-skadade helveten som jag inte kan slå

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan detta vara något annat än set i ess(/nötstege) ?

 

Jag slår upp på CO med Q-Q till 15 (+1000)

Button som inte gjort mycket väsen av sig dubblar till 30 (850)

 

Flopp: :Ag::Qb::5s:

 

Check - check

 

Turn: :8h:

 

Jag bettar 45

Han synar

 

River: :Tg:

 

Jag bettar 110

Han går all-in för knappt 800

Jag blixtfoldar

 

Om han har AA eller KJ så spelar han ju som en påse nötter. Vettefan om en lite halvmysko spelad 1010 inte är vad han satt med där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om han har AA eller KJ så spelar han ju som en påse nötter. Vettefan om en lite halvmysko spelad 1010 inte är vad han satt med där.

 

Är inte det exakt så här en dålig men tight-passiv spelare lirar sina ess-ess? Pre-flop vill han ha syn, på flopp är han skitnöjd men är livrädd för att jag ska folda, på turn är han nöjd med att jag bettar och vill avvakta lite till, på river tänker "ah, fan sista gatan, nu jävlar gäller det, all-in!!"

 

Det är hans första re-raise pf på 1.5 timme och tror han kan ha raisat pre-flop en eller max två gånger.. förutsätter att hans re-raise HD är extremt snäv och jag är tveksam till att T-T ingår i den

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte det exakt så här en dålig men tight-passiv spelare lirar sina ess-ess? Pre-flop vill han ha syn, på flopp är han skitnöjd men är livrädd för att jag ska folda, på turn är han nöjd med att jag bettar och vill avvakta lite till, på river tänker "ah, fan sista gatan, nu jävlar gäller det, all-in!!"

 

Det är hans första re-raise pf på 1.5 timme och tror han kan ha raisat pre-flop en eller max två gånger.. förutsätter att hans re-raise HD är extremt snäv och jag är tveksam till att T-T ingår i den

 

Med din read borde vi kunna utesluta KJ. Visst finns det nötter som lirar AA så här, men i de flesta fall brukar de åtminstone panga på på turn då. Minraisen pre är ju iofs standard med AA för nötter. Svårt att dra någon riktig slutsats. Kanske var rätt att lägga, men vettefan om jag hade klarat det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med din read borde vi kunna utesluta KJ. Visst finns det nötter som lirar AA så här, men i de flesta fall brukar de åtminstone panga på på turn då. Minraisen pre är ju iofs standard med AA för nötter. Svårt att dra någon riktig slutsats. Kanske var rätt att lägga, men vettefan om jag hade klarat det.

 

Givet hur spelet har varit på dessa nivåer känner jag mig ganska trygg med folden. Spelarna är generellt räddhågsna och passiva... synvilliga men absolut inte raise-villiga. Har man då att göra med en kille som legat och tryckt under en sten i 1.5 timme och sedan överbets-raisar grovt på river på detta sätt har jag ju svårt att se hur jag inte ska titta in i set-aces eller nötstege ett stort antal av gångerna.

Givet hur tight-passiv han varit pre-flop så är väl den absolut mest sannolika handen just A-A.. vad ska en tight kille annars hitta en grov överbetsraise på river med här? Bluffar han.. nja knappast. Hans re-raise HD är extremt snäv och jag har hittills aldrig sett några andra än maniacs överbetta så här på river emd något annat än oerhört starka händer och maniac är han ju inte.. tycker inget talar för syn.

Hjort tycker definitivt annorlunda med sin stelbenta approach men men...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gdaily: Tack för din insats med researcharbetet med det Polska Kavalleriet... stjärna i kanten.

 

Jo, men det saknas ju lite info. Är det ryskt, österrikiskt eller rentav preussiskt (tveksamt) kavalleri på bilderna? Polen var ju delat och var inte en självständig nation då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rosevin och PLO - en lycklig combo

 

Efter att ha druckit ca en halv flaska rosevin tog jag beslutet att flytta upp i nivå lite. Eftersom Djens fn lirar 3-6$ föll givetvis valet på 5-10$. Det är ju en snoppmätartävling, ey right!? Hur gick det då frågar ni... sådär svarar jag...

 

Nu ska jag iväg på fest och förmodligen kommer jag uppnå en angenäm fylla som förmodligen kommer resultera i ett gäng idiottilltag.

 

Mycket nöje! Puss och kram

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...