Gå till innehåll

Baresi - starkare än Djens, coolare än Gretko, snyggare än Iremmats


Franco_Baresi

Recommended Posts

Idag på gymmet var det helt sanslöst. En Gudinna var och tränade. Hennes stjärt var som ett stenhårt, omoget äpple, hon hade en stor, varm byst och hennes ansikte var som fågelsång...

 

Det var i princip jag, Gudinnan, 14 st 13-åriga hockeygrabbar och deras tränare i gymmet. Samtliga stod med öppen mun och bara flämtade... trodde ett tag att jag skulle somna.

 

Hon gjorde dessutom en övning där hon låg på en boll med stjärten i vädret... då kände jag att saker och ting höll på att gå över styr.

 

Fan vad dåligt jag mår nu.

 

Dagens garv, underbart bra skrivet. Keep it up!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 495
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Midsommarafton 2007

 

 

13:30 Anländer till festen där jag i princip inte känner en kotte och slår mig till bords.

 

13:45 Berättar för min bordsdam att en gemensam bekant till oss är kär i henne. En lögn.

 

14:00 Utger mig för att vara ägare till en biltvätt

 

15:00 Börjar ge folk tveksamma smeknamn.

 

15:30 Blir grymt sugen på att skojbrottas. Kväser impulsen.

 

17:00 Efter idogt tjatande under kaffet från min sida går en kille med att följa med mig och bada.

 

18:00 Insisterar i bastun på att alla ska vara nakna.

 

18:30 Min flickvän gör mig uppmärksam på att killen jag kallar Quentin Tarantino inte uppskattar sitt nya smeknamn och faktiskt verkar lite nedslagen.

 

18:40 Kallar honom Tarantino igen.

 

19:00 Badar iförd heltäckande regnställ.

 

20:00 Baresi: Vilken idiotfest du tagit mig till. Titta på den där killen. Han har bruna skor. Är det ett dagcenter här eller?

Fru Baresi: Det är väl inte så farligt...

Baresi: Så det är ok om jag börjar spotta i andra människors mat också då tycker du?

Fru Baresi: Mmm.. precis så tycker jag. Skärp till dig nu.

 

21:00 Har tidigare under kvällen berättat för en kille att han ser ut som att han skulle klara vilken krissituation som helst. Tvingar honom således att följa med kring huset och säga hur han skulle fixa igenproppade rör, blödande sår och frostiga relationer. Han verkar tycka jag är festlig.

 

22:00 Blir sugen på att skojbrottas. Kväser inte impulsen.

 

00:00 Ger mig ut på riktigt lång simtur tillsammans med en av damerna på festen. Så lång att värden för festen blir orolig och ger sig ut i en båt för att hämta oss. När han kommer fram deklarerar jag trotsigt att jag minsann ska simma tillbaks samt att han verkar en aning gay. Han ger intryck av att inte uppskatta mig.

 

01:00 Somnar

HAHAHA, låter alldeles för onormalt för att bara vara alkohol :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Midsommaraftonsinlägget var nog bland det bästa jag läst på PF, keep it up :-D

 

Sätt dig själv på innelistan nästa vecka. :)

 

Själv grälade jag med familjen (wtf...åka tre gånger till butiken på 34 minuter kan göra vem som helst grinig), sov middag med dottern, skötte grillen (guys like to cook if fire is involved!) och föråt mig på jordgubbar. Ingen skojbrottning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahaha:lol:

 

 

 

10/10 stjärnor!

 

:mrgreen: Baresi FTW !!!!

 

Röstade 5 välförtjänta stjärnor på din dagbok nu =) Fortsätt leverera!

 

Dagens garv, underbart bra skrivet. Keep it up!

 

Midsommaraftonsinlägget var nog bland det bästa jag läst på PF, keep it up :-D

 

HAHAHA, låter alldeles för onormalt för att bara vara alkohol :roll:

 

Stabila mittbacken levererar som vanligt.

 

Sätt dig själv på innelistan nästa vecka. :)

 

:oops: :oops: :oops: :oops: :h:

 

Själv grälade jag med familjen (wtf...åka tre gånger till butiken på 34 minuter kan göra vem som helst grinig), sov middag med dottern, skötte grillen (guys like to cook if fire is involved!) och föråt mig på jordgubbar. Ingen skojbrottning.

 

En patriark som alltid är på gott humör är inte en patriark.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Midsommarafton 2007

 

 

13:30 Anländer till festen där jag i princip inte känner en kotte och slår mig till bords.

 

13:45 Berättar för min bordsdam att en gemensam bekant till oss är kär i henne. En lögn.

 

14:00 Utger mig för att vara ägare till en biltvätt

 

15:00 Börjar ge folk tveksamma smeknamn.

 

15:30 Blir grymt sugen på att skojbrottas. Kväser impulsen.

 

17:00 Efter idogt tjatande under kaffet från min sida går en kille med att följa med mig och bada.

 

18:00 Insisterar i bastun på att alla ska vara nakna.

 

18:30 Min flickvän gör mig uppmärksam på att killen jag kallar Quentin Tarantino inte uppskattar sitt nya smeknamn och faktiskt verkar lite nedslagen.

 

18:40 Kallar honom Tarantino igen.

 

19:00 Badar iförd heltäckande regnställ.

 

20:00 Baresi: Vilken idiotfest du tagit mig till. Titta på den där killen. Han har bruna skor. Är det ett dagcenter här eller?

Fru Baresi: Det är väl inte så farligt...

Baresi: Så det är ok om jag börjar spotta i andra människors mat också då tycker du?

Fru Baresi: Mmm.. precis så tycker jag. Skärp till dig nu.

 

21:00 Har tidigare under kvällen berättat för en kille att han ser ut som att han skulle klara vilken krissituation som helst. Tvingar honom således att följa med kring huset och säga hur han skulle fixa igenproppade rör, blödande sår och frostiga relationer. Han verkar tycka jag är festlig.

 

22:00 Blir sugen på att skojbrottas. Kväser inte impulsen.

 

00:00 Ger mig ut på riktigt lång simtur tillsammans med en av damerna på festen. Så lång att värden för festen blir orolig och ger sig ut i en båt för att hämta oss. När han kommer fram deklarerar jag trotsigt att jag minsann ska simma tillbaks samt att han verkar en aning gay. Han ger intryck av att inte uppskatta mig.

 

01:00 Somnar

 

haha jäbvligt cleant

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poker

 

Nå... Hur har då pokern gått? Hunnit med totalt tre speldagar på 2.5-5 på SvS.

 

Dag 1: -200

 

Dag 2: +600

 

Dag 3: +3200

 

Detta ger oss således totalt denna månad:

 

NLT-äventyr: +5400 SEK

 

PLO-äventyr: -570$

 

 

Motståndet på SvS microstakes har jag upplevt som mycket tacksamt. Ytterst få svåra beslut. Vissa bord har varit oerhört torra pre-flop men väl post-flop visar spelarna upp stora brister och tankeprocesserna är ofta helt omöjliga att följa och förstå.

 

Om vi tittar närmare på bluffar så har jag hittills knappt sett en normal-raise som varit bluff men väl en massa konstiga riverbettar av halvpott/kvartspott-typ som varit just bluffar.

 

Har tillämpat en ganska simpel taktik där jag är tämligen aggro pre-flop och flopp medan jag lugnar ner mig ganska mycket när potterna blir stora. Har väl gjort ett och annat fancy play jag ångrar men i övrigt har jag spelat synnerligen tålmodigt.

 

Gillar verkligen att man kan ta 200BB till bordet... men när kommer höjning av miniupptaget?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som att du skulle behöva en stor vildsvinskebab!

mmmm...

 

Jag älskar verkligen vildsvinskebaber, problemet är att jag endast ätit fyra stycken i hela mitt liv, alla fyra i påverkat tillstånd under hultsfred.

 

Och eftersom all mat smakar godare på fyllan, är verkligen vildsvinskebaber goda?

 

 

Har sett bild på mig själv ätandes en vildsvinskebab - men eftersom bilden var från hultsfred har jag ingen aning om ifall det var gott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min högsta dröm

 

Något jag drömmer om är att få tag i en samarbetsvillig professor i valfritt ämne som är beredd att signa upp konto här på forumet. Sedan ska professorn börja starta olika trådar i ämnet han besitter expertkunskaper. Dock ska professorn vara lite lurig...

 

Ponera att han är professor i Polskt kavalleri åren 1860-1862. Då ska han starta olika trådar där han skriver lätt felaktiga saker. Tex hävda att kavalleristerna bar mörkblå band över bröstet när de i själva verket bar ljusblå osv.

 

Det som kommer hända är givetvis att Hjort kommer hugga som en kobra och börja läxa upp Professorn efter noter. Men då mina vänner... nu slår fällan igen! Nu börjar Professorn trixa och för in Hjort på domäner han inte hanterar, trixar in han på sidospår, lurar in han i återvändsgränder... Professorn ska luras, nafsas och hånas för att sedan till slut sätta in den stora stöten - få Hjort att säga emot sig själv! Sedan ska professorn lakoniskt efter Hjorts snedsprång skriva; pwned...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror det hela skulle sluta med att professorn stryker ut från forumet med svansen mellan benen efter att ha fått en rejäl lektion i hur det polska kavalleriets jämviktsstrategier såg ut i mitten av 1800-talet.

 

Det finns en uppenbar risk för detta ja...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Veckans överansträngning

 

Att ha i åtanke vid läsning: Fi har tidigare trebettat floppen: A-x-x med K-K och Baresi vet således att MRNUTS är allt annat än bra.

 

Vi båda har +200BB i stacken

 

MRNUTS höjer UTG 15

 

Baresi återhöjer på CO till 50 :Qs::Ts:

 

MRNUTS synar

 

Flopp: :Ag::Jb::3h:

 

MRNUTS bettar 80

 

Baresi höjer till 240

 

MRNUTS återhöjer till 460 och visar :Ab::9g:

 

 

 

En kille vid bordet kommentarar då: - snyggt!

 

MRNUTS säger tack och förklarar att han visste att jag hade ett lågt PP eftersom jag höjde så mycket pre-flop. Det lilla äcklet gör till att börja med ett helt felaktigt antagande om pre-flopspelet och väljer sedan postflop en linje som är helt åt helvete fel givet hans horribelt idiotiska antagande om min hand och dessutom sitter äcklet i sin stol och gottar sig åt sin egen smarthet.

 

Då till frågan. Varför envisas Baresi med dessa spel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Veckans överansträngning

 

text text -

 

Då till frågan. Varför envisas Baresi med dessa spel?

[/b]

 

Det gör han därför att han VET att de gånger FI inte sitter med ess lägger han sig. Samt de gåner Baresi själv sitter med esset får han grymt bra betalt. Det brukar kosta lite att få fi att få HELT fel tanke om hur man spelar. Men det kan klart löna sig. Vet dock inte hur det är när det gäller nätpoker där så många hoppar runt bland borden, eller inte ens har ngn som helst koll på vilka de spelar mot.

EDIT: Jag tycker nog, utan att veta väldigt mkt närmare hur du spelat tidigare att du gör helt rätt här! Synd bara att han har esset den här gången. Han visar ju inte ens ngn kicker att snacka om. Vilket visar ju även att han endast vinner om han träffar just ett ess på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Offensiva spel kan man ju nästan alltid motivera med mer eller mindre charmiga argument så länge motståndet är av någorlunda god kaliber och att man kan tänkas kunna dra nytta av spelet i framtiden men när det kommer till mongolider ska man givetvis hålla sig till en tråkigt förutsägbar linje hela vägen. Värdebetta ambitiöst, aldrig göra stora bluffar och inte re-raisa spekulativa händer pre-flop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då till frågan. Varför envisas Baresi med dessa spel?

 

Mittbackar liksom Macromän gillar "Fancy plays". Vi är suckers för detta helt enkelt. Fancy plays är för oss lika oemotståndligt som crack är för "crack heads".

 

Det spelar ingen roll att motståndaren uppenbarligen sitter på en särskola och spelar. Vi måste helt enkelt spela på det här viset ibland...

 

Hjort skulle ha uttryckt det som att vi inte har balanserat vårt spel på ett optimalt sätt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det spelar ingen roll att motståndaren uppenbarligen sitter på en särskola och spelar. Vi måste helt enkelt spela på det här viset ibland...

 

Rent spontant känns det som att ett extremt obalanserad spel mot de största noobsen renderar mer monnies än ett välbalanserat spel. Någonstans tänker jag alltså fel men jag förstår inte var.. upplys mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När Baresi har långtråkigt kan han gå på vatten. Nästan.

 

 

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Thursday, June 28, 2007 9:54:53 PM

Diana 21 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Anders76 (285.55)

Plats 2: Gamboool (1517.70)

Plats 3: Baresi (1085.55)

Plats 4: Patrik86 (165.68)

Plats 5: matrix_neo (76.73)

Baresi (1085.55)

lägg LM 2.50

Patrik86 lägg SM 5.00

** Giv **

Anders76 [N/A, N/A]

Gamboool [N/A, N/A]

Baresi (1085.55)

[:9b::8b: ]

Patrik86 [N/A, N/A]

matrix_neo [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

matrix_neo Syna 5.00

Anders76 Syna 5.00

Gamboool Lägg

Baresi (1085.55)

Syna 5.00

Patrik86 Höj till 10.00

matrix_neo Syna 10.00

Anders76 Syna 10.00

Baresi (1085.55)

Höj till 1000.00

Patrik86 All-in 165.68

matrix_neo All-in 76.73

Anders76 Lägg

*** Flop(Board): *** : [8h, 5k, 7h]

*** Turn(Board): *** : [8h, 5k, 7h, 4s]

*** River(Board): *** : [8h, 5k, 7h, 4s, 4k]

*** Showdown *** : Rake: 10.45 Totalpott: 407.64

Anders76 Lägger mig Vinst: 0.00

Gamboool Lägger mig Vinst: 0.00

Baresi (1085.55)

[9r, 8r] Två par, åttor och fyror Vinst: 0.00

Patrik86 [Kh, Ks] Två par, kungar och fyror Vinst: 407.64

matrix_neo [9h, Eh] Par i fyror Vinst: 0.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rent spontant känns det som att ett extremt obalanserad spel mot de största noobsen renderar mer monnies än ett välbalanserat spel. Någonstans tänker jag alltså fel men jag förstår inte var.. upplys mig.

 

Ett balanserat spel mot kompetenta spelare är automatiskt obalanserat mot särskoleelever. Så tänker jag iaf...

 

Dvs du tänker rätt men följer inte din plan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...