Gå till innehåll

Baresi - starkare än Djens, coolare än Gretko, snyggare än Iremmats


Franco_Baresi

Recommended Posts

Det där problemet brottas jag med jämnt... bettta ut eller c/r... folk är ju som sagt rädda för att raisa annat än nötter så c/r är kanske mer fördelaktigt.. trist bara när det blir rundcheck

 

Ska börja c/r lite mer nu för att utvärdera hur det funkar.. numera bettar jag nog ut 9 av 10

 

Edit: Lite av problemet med c/r är ju att det luktar lite nöt tycker jag....

 

Och det luktar inte nöt när du från första position pottar in i fem spelare? Det är nog inget du ska oroa dig för mycket över.

 

Just här när det är så många efter dig på floppen att ageraså är det bra läge att checkraisa. Just den här floppen kanske inte många vill beta på men det är nog många i sen position som inte klarar av att checka när massa andra checkat till den spelaren som då försöker ta hem potten med en bet.

 

Och om du tar hem potten med en check-raise så gör väl inte det så mycket, du fick lite pengar, många turnkort som kan ge fi en bättre hand och du sitter ur position.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 495
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Och det luktar inte nöt när du från första position pottar in i fem spelare?

 

Om Fi sätter en på nöt för att man bettar här i en ohöjd pott har man nog en klar läcka i sitt spel... att gå på check-raisen kommer ju i vart fall definitivt tolkas som starkare hand än att betta ut.

 

Just här när det är så många efter dig på floppen att ageraså är det bra läge att checkraisa.

 

Det är ju det som är lite av problemet i multiway-potter... folk tenderar i väldigt hög grad att checka många av händerna de bettat Hu eller 3-handed.

 

Just den här floppen kanske inte många vill beta på men det är nog många i sen position som inte klarar av att checka när massa andra checkat till den spelaren som då försöker ta hem potten med en bet.

 

Pottbluffa fyra pers tror jag inte så många gör...

 

Och om du tar hem potten med en check-raise så gör väl inte det så mycket, du fick lite pengar, många turnkort som kan ge fi en bättre hand och du sitter ur position.

 

Det tråkiga är väl dock att Fi foldar många av de händer jag totaldominerar men spelar vidare dragen jag är en flip emot...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar en sjukt finesslös PLO... min strategi är ganska enkel: bet, bet, bet, bet...

 

Jag är helt inne på att PLO enbart handlar om att vara aggro... plocka upp många potter och sedan vara en god klonkare när pengarna åker in... svårare än så är det inte.

 

Lirar bara lite drygt tre timmar idag men allt flyter på bra... plussar för typ sjunde eller åttonde dagen i rad.. wtf!?!?!?!?!

 

Av de fem största pottern idag torskar jag tre vilket gör att dagens vinst känns ganska skön..något gör jag uppenbarligen rätt däremellan. Upp 400$ idag :twisted:

 

Vinst maj: 780$ (1300$ inkl RB)

 

Omaharulle: 4160$ (4560$ inkl RB)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt klart intressant ang. beta ut eller checkraise. Checkraise är ju ofta sjukt effektivt, men det fungerar ju bättre i vissa potter. Sitter man först och har 4-5 pers bakom sig i en ohöjd pott, då är det lite halvjobbigt, håller med om att många checkar händer de skulle höjt med ifall bara 3 pers med i potten. Det är det som är så jobbigt att spela händer ur position.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är det som är så jobbigt att spela händer ur position.

 

Position känns sjukt viktigt..

 

Folk som sitter med fullt inköp och checkraisar i ohöjda potter får automatiskt en fisknote av mig. Och ett hånskratt.

 

Du blir ju bara mer och mer intressant :h:

 

Checkraisar och visar bluff, får man en fisknote då också? :)

 

Jag hade antagligen skrivit så här i notesen: "Likely to be gay, dont flirt"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och det bidde plus idag igen... 220$... spelar dock åt helvete för få timmar. Har lite grejer i skolan men från och med junis början ska det grindas!

 

Skönt streak jag är i nu!

 

Upp 1500$ inkl RB

 

Har en ny idol också... craven123... sinnessjukt dåligt men ganska underhållande.

Han är sinnessjukt passiv och knappt bettar nåt annat än nöt och raisar han, ja då har han nöt. Men sen nån gång typ varannan dag så gör han något jävligt märkligt... då check-raisar han utan nöt! På ren bluff då tror ni, men icke! Han check-raisar såna där händer som man absolut inte vet om han bluffar eller inte.. typ nästnötfärg på parad bräda, överpar i damer + färgdrag på parad bräda etc och sen visar han alltid stolt upp :-D

 

"Titta grabbar så crazy jag är!" Och så sitter man där med öppen mun och vet inte om man ska skratta eller gråta.

 

 

Den här handen var lite kul...

 

Inte jättekul att få in med bottentvå men nooben tvingar mig ju känns det som...

 

 

** Game ID starting - 2007-05-30

** Dolly In Chains [Omaha] (0.50|1.00 Pot Limit - Cash Game) Real Money

 

- Aliena sitting in seat 1 with $123.98 [Dealer]

- refuxa sitting in seat 2 with $34.05

- CountsDream sitting in seat 3 with $98.99

- tiltmehard sitting in seat 4 with $87.90 [sitting out]

- CobraXXX sitting in seat 5 with $63.27

- Franco sitting in seat 6 with $112.75

 

refuxa posted the small blind - $0.50

CountsDream posted the big blind - $1.00

 

** Dealing card to Franco: 5 of Diamonds, 7 of Spades, Ace of Diamonds, 2 of Spades

CobraXXX called - $1.00

Franco raised - $4.50

Aliena folded

refuxa called - $4.50

CountsDream called - $4.50

CobraXXX called - $4.50

 

** Dealing the flop: 2 of Hearts, 10 of Diamonds, 5 of Clubs

refuxa checked

CountsDream checked

CobraXXX bet - $4.00

Franco raised - $15.00

refuxa folded

CountsDream folded

CobraXXX called - $15.00

 

** Dealing the turn: Queen of Spades

CobraXXX bet - $4.00

Franco raised - $60.00

CobraXXX went all-in - $39.77

 

** Dealing the river: Jack of Spades

CobraXXX shows: 8 of Clubs, 2 of Diamonds, 3 of Spades, Ace of Clubs

Franco shows: 5 of Diamonds, 7 of Spades, Ace of Diamonds, 2 of Spades

Franco wins $133.54 from the main pot

 

End of game

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börjar dagen med en bluff som blir nedsynad av en kille som förmodligen sitter på ett mentalsjukhus någonstans... sen ett par minuter senare hamnar jag klart irriterad mot samma kille igen och gör en riverbet a´50 jag självfallet inte skulle gjort. Efter den betten hade jag iaf den goda smaken att skippa spelet för idag.

 

Dålig fokus från min sida.. måste komma ihåg att alltid ta ett par minuter innan och fokusera före jag börjar spela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Summering Maj

 

Maj började som bekant riktigt, riktigt dåligt. Jag vidhåller att jag faktiskt lirade ok men hade noll procent flyt. Gick sen ner ett snäpp och började lira fullstack och efter ett tag kom flytet. Hade tror jag 9 eller 10 plusdagar på raken och gick från 2200$ till 4300$ på 10 dagar. När jag går genom sessionerna tycker jag inte att jag har något speciellt superflyt heller, jag får min beskärda del av suckouts, vilket känns bra.

 

Imorgon blir det nystart på ny sajt men samma nätverk. Har fått riktigt bra RB-deal så bara där har jag en hel del pengar att hämta relativt nuvarande sajt. Förhoppningsvis kan jag grinda upp till 6000$ dulls någorlunda raskt och sen switcha till 1-2$

 

Mål Juni

 

* Ta ett par minuter innan varje session och fokusera för att förhoppningsvis undvika de idiotspel jag sporadiskt haft problem med.

 

* Nå delmålet 7200$ i rullen vid månadens slut

 

* Nå 6000$ innan 15 juni

 

* Lira 100 timmar

 

 

 

Resultatsammanfattning Maj

 

Vinst

 

PLO200$: -620$ (-2.78BB/100 5.5K händer)

 

PLO100$: +1140$ (12.92BB/100 4.4K händer)

 

PLO50$: +300$ (79.75BB/100 0.3K händer)

 

Totalt: +830$ (6.43BB/100, 11K händer, Won at SD 46.81%)

 

RB: 515$

 

Total vinst: 1345$

 

Utgående Omaha-rulle: 4680$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag påminner mig själv innan varje session att ta det betydligt lugnare om jag inte sitter i position men ändå tar Ellington över varje gång och ska betta ut så förbannat mycket. Måste skärpa mig. Får godkänt idag men inte mer. Kalla kort och lill-kallt spel. Lite slarvigt stundtals.

 

Upp 25$ - nu jävlar...

 

 

 

Här borde jag defintivt synat istället för att höjt. Dansken var riktigt rejält aggro. Han hade pumpat på mig rätt mycket innan och jag hade inte hittills haft nåt vettigt så när jag nu floppa bra så slängde jag mig på raise-knappen helt utan eftertanke. Dumt.

 

** Game ID starting - 2007-06-01

** Porcupine Surpise [Omaha] (0.50|1.00 Pot Limit - Cash Game) Real Money

 

- Your_Moma sitting in seat 1 with $59.10

- Franco sitting in seat 2 with $134.60 [Dealer]

- Tex999 sitting in seat 3 with $151.15

- mexicancan sitting in seat 4 with $176.10

- Huge_Man sitting in seat 5 with $92.65

- joesoccerus sitting in seat 6 with $99.50

 

Tex999 posted the small blind - $0.50

mexicancan posted the big blind - $1.00

 

** Dealing card to Franco: 7 of Diamonds, Ace of Spades, 9 of Clubs, Jack of Spades

Huge_Man folded

joesoccerus folded

Your_Moma folded

Franco raised - $3.50

Tex999 folded

mexicancan raised - $11.00

Franco called - $11.00

 

** Dealing the flop: 10 of Clubs, Queen of Diamonds, King of Hearts

mexicancan bet - $22.50

Franco raised - $90.00

mexicancan folded

Franco mucks:

Franco wins $132.00 from the main pot

 

End of game

 

 

Den här tyckte jag var rätt rolig. Blev inte klok på hur jag skulle resonera här.. vad fan vill jag egentligen? Nästnötfärg med set...

 

** Game ID starting - 2007-06-01** Porcupine Surpise [Omaha] (0.50|1.00 Pot Limit - Cash Game) Real Money

 

- Your_Moma sitting in seat 1 with $151.85

- Franco sitting in seat 2 with $175.90

- robzed sitting in seat 3 with $30.00

- mexicancan sitting in seat 4 with $165.85

- kekki sitting in seat 6 with $100.30 [Dealer]

 

Your_Moma posted the small blind - $0.50

Franco posted the big blind - $1.00

robzed posted to play - $1.00

 

** Dealing card to Franco: Queen of Spades, 6 of Clubs, Queen of Diamonds, 3 of Diamonds

robzed checked

mexicancan called - $1.00

kekki folded

Your_Moma called - $1.00

Franco checked

 

** Dealing the flop: Jack of Diamonds, Ace of Diamonds, Queen of Hearts

Your_Moma checked

Franco bet - $4.00

robzed folded

mexicancan folded

Your_Moma called - $4.00

 

** Dealing the turn: 4 of Diamonds

Your_Moma checked

Franco???????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätt kul idag.. var inblandad i en hel del potter och resultatet böljade utav bara fan.. slutade på knappt 300$ upp...

 

Vinst Juni: 305

 

 

 

Ett gäng spännande händer...

 

 

Här en bluff. River är väl både bra och dålig antar jag ur bluffsynpunkt... kanske borde avstått.

 

** Dolly In Chains [Omaha] (0.50|1.00 Pot Limit - Cash Game) Real Money

 

- Franco sitting in seat 1 with $288.49

- podik9 sitting in seat 2 with $132.04

- devil128 sitting in seat 4 with $0.00 [Dealer]

- senge sitting in seat 5 with $29.62

- Mavericka sitting in seat 6 with $32.13

 

senge posted the small blind - $0.50

Mavericka posted the big blind - $1.00

 

** Dealing card to Franco: 6 of Spades, Ace of Diamonds, 4 of Diamonds, 3 of Spades

Franco raised - $3.50

podik9 raised - $12.00

senge folded

Mavericka folded

Franco called - $12.00

 

** Dealing the flop: 10 of Spades, Jack of Clubs, 3 of Clubs

Franco checked

podik9 checked

 

** Dealing the turn: King of Diamonds

Franco bet - $25.50

podik9 called - $25.50

 

** Dealing the river: 5 of Clubs

Franco bet - $54.00

podik9 called - $54.00

Franco shows: 6 of Spades, Ace of Diamonds, 4 of Diamonds, 3 of Spades

podik9 shows: King of Spades, King of Clubs, 8 of Clubs, 3 of Diamonds

podik9 wins $182.50 from the main pot

 

 

Tycker hans spel känns ganska kallt, i vart fall tycker jag hans skulle valt lite offensivare, kreativare linjer som bet/c/r flopp, syn flopp följt av donkbett turn etc. Vi är 50/50 på turn när pengarna åker in.. livrädda för att betta/raisa men synar hela tiden.. jag är å andra sidan tvärtom

 

 

** Rounders Dream [Omaha] (0.50|1.00 Pot Limit - Cash Game) Real Money

 

- Knuttn sitting in seat 1 with $93.73

- Franco sitting in seat 2 with $174.65

- monk657 sitting in seat 3 with $98.34

- leasonp sitting in seat 4 with $63.02 [Dealer]

- PommesMayo sitting in seat 5 with $39.50

- esa1988 sitting in seat 6 with $72.76

 

PommesMayo posted the small blind - $0.50

esa1988 posted the big blind - $1.00

 

** Dealing card to Franco: 3 of Clubs, 4 of Diamonds, Ace of Diamonds, 4 of Clubs

Knuttn called - $1.00

Franco raised - $4.50

monk657 called - $4.50

leasonp called - $4.50

PommesMayo folded

esa1988 folded

Knuttn called - $4.50

 

** Dealing the flop: 3 of Diamonds, 10 of Clubs, 8 of Diamonds

Knuttn checked

Franco bet - $19.50

monk657 folded

leasonp folded

Knuttn called - $19.50

 

** Dealing the turn: 6 of Clubs

Knuttn checked

Franco bet - $58.50

Knuttn went all-in - $69.73

Franco called - $69.73

 

** Dealing the river: 5 of Hearts

Knuttn shows: 5 of Diamonds, 2 of Clubs, King of Diamonds, King of Spades

Franco mucks: 3 of Clubs, 4 of Diamonds, Ace of Diamonds, 4 of Clubs

Knuttn wins $194.96 from the main pot

 

 

Satt och funderade på den här ett tag... han gav lite intryck av att potta bluffar och smeka iväg bettar när han ville ha syn... kul att jag hade rätt. Givetvis visar man ju för att tydliggöra att man inte leker med Baresi hursomhelst 8-)

 

 

** Rounders Dream [Omaha] (0.50|1.00 Pot Limit - Cash Game) Real Money

 

- PIPMEL sitting in seat 1 with $130.03

- zekeK sitting in seat 2 with $45.61

- monk657 sitting in seat 3 with $101.20

- Franco sitting in seat 5 with $98.50 [Dealer]

- foolish123 sitting in seat 6 with $104.75

 

foolish123 posted the small blind - $0.50

PIPMEL posted the big blind - $1.00

 

** Dealing card to Franco: Queen of Clubs, Queen of Diamonds, Ace of Diamonds, 6 of Hearts

zekeK folded

monk657 folded

Franco raised - $3.50

foolish123 called - $3.50

PIPMEL folded

 

** Dealing the flop: 9 of Clubs, 7 of Clubs, 10 of Hearts

foolish123 checked

Franco bet - $8.00

foolish123 called - $8.00

 

** Dealing the turn: 9 of Spades

foolish123 bet - $24.00

Franco went all-in - $87.00

foolish123 folded

Franco shows: Queen of Clubs, Queen of Diamonds, Ace of Diamonds, 6 of Hearts

Franco wins $133.00 from the main pot

 

 

 

C/r på turn vet jag inte riktigt... bra som balanserande spel, trevlig bräda för floatare, ta skott med drag, skydda made hands etc.. har också en ganska bluffig image vid bordet så kan tänka mig frustrationscall och hjältecalls.. sen börjar väl definitivt A2-stegen darra lite och 2-6 börjar få svettningar... nötstege tror jag inte han har... men jag vet inte. Borde kanske bettat ut. Fi skriver i chatten: "POOR PLAY IS ALWAYS REWARDED". Ok, jag säger inte att mitt spel är optimalt men att stoppa in med topp-set och nötfärgdrag är väl aldrig helkallt i vart fall.

 

** Rounders Dream [Omaha] (0.50|1.00 Pot Limit - Cash Game) Real Money

 

- PIPMEL sitting in seat 1 with $134.13

- zekeK sitting in seat 2 with $46.46 [Dealer]

- monk657 sitting in seat 3 with $96.20

- Franco sitting in seat 5 with $132.00

- foolish123 sitting in seat 6 with $68.75

 

monk657 posted the small blind - $0.50

Franco posted the big blind - $1.00

 

** Dealing card to Franco: Ace of Spades, Queen of Clubs, Queen of Spades, Ace of Hearts

foolish123 folded

PIPMEL called - $1.00

zekeK folded

monk657 called - $1.00

Franco bet - $4.00

PIPMEL called - $4.00

monk657 folded

 

** Dealing the flop: 5 of Spades, 4 of Hearts, 3 of Spades

Franco bet - $9.00

PIPMEL called - $9.00

 

** Dealing the turn: Queen of Hearts

Franco checked

PIPMEL bet - $11.50

Franco raised - $61.50

PIPMEL raised - $111.50

Franco went all-in - $58.50

PIPMEL called - $120.00

 

** Dealing the river: 3 of Clubs

Franco shows: Ace of Spades, Queen of Clubs, Queen of Spades, Ace of Hearts

PIPMEL mucks:

Franco wins $265.00 from the main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tanken den här månaden var att aldrig torska över 3 inköp på en dag så efter ca 12 minuter fick jag avsluta dagens spelande.

 

Är all-in i tre standardsituationer. Vinner en. Re-raisar helt tom även vid ett tillfälle Fi all-in när jag tror han bluff-c/r mig på floppen, (torr parad bräda). Det spelet är jag väl sådär nöjd med...

 

Känner mig inte alls tiltad och vill fortsätta lira :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fortsätt då.

:roll:

 

Sålänge jag Vill och inte e tiltad så fortsätter jag spela.

 

Jag tänkte expermintera lite med att alltid lägga av för dagen/ta paus till kvällen/natten när jag torskat 2-300BB (även då när jag ligger tex 500 upp och torskar ner till 250 upp för dagen)...

 

Lite av poängen är ju att lägga av innan tilten. Dels för att du då slipper cp-spelen och dels för att det är avsevärt lättare att lägga av innan du nått tilt än efter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dödslängtan

 

Oerhört frustrerande session idag. Lirar drygt två timmar och har en Won at showdown på 17%. Missar de flesta floppar, de gånger jag är tom och c-bettar får jag syn, de få gånger jag träffar stark hand/starkt drag är det rundfold. Inte så kul. Blir utdragen eller drar inte ut i samtliga fall utom ett.

 

Eventuellt höjer jag lite för ofta pre-flop i övrigt tycker jag det mesta är ganska standard. Det här med att reppa trissar har jag tagit upp innan och det gör jag fortfarande ofta men det går som vanligt ytterst sällan hem. Det är fan märkligt hur ofta folk har triss när brädan är parad flopp.. är det någon som har lite statistik på saken? Måste hursomhelst lägga av med det...

 

Är inte helnöjd med dagens spel men för att möta så mycket motgång tycker jag att jag håller ihop spelet ganska bra ändå.

 

Bara back 260$ så inte grymt blodigt.. totalt back 230$ för maj :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dödslängtan

 

Bara back 260$ så inte grymt blodigt.. totalt back 230$ för maj :cry:

 

Det där skall du vara stolt över. Du vinner inte pengar på att träffa floppar och sätta drag, du vinner pengar på att inte donka bort dem när du är iskall. Det där är riktigt bra spel, att hålla nere förlusterna.

 

Kliv av för dagen, ibland kommer det bara inte, och så jobbar du vidare imorgon istället. Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...