Gå till innehåll

Tinusen spelar poker igen

tinusen

Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år  

93 medlemmar har röstat

1. 1. Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år

Recommended Posts

Man kan ju använda pottodds för att räkna ut om man har implicita odds också.

Med tex. ett öppet stegdrag behöver man ett pottodds på 5:1 Om det då tex. kostar 4kr att syna måste potten plus det man tror att man tjänar på senare gator vara mer än 4x5=20kr för att man ska implicita odds att syna.

Här är en tabell med några (avrundade) pottodds

Outs Odds

4......11:1

6.......7:1

8.......5:1

9.......4:1

12.....3:1

15.....2:1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 2,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Man kan ju använda pottodds för att räkna ut om man har implicita odds också.

Med tex. ett öppet stegdrag behöver man ett pottodds på 5:1 Om det då tex. kostar 4kr att syna måste potten plus det man tror att man tjänar på senare gator vara mer än 4x5=20kr för att man ska implicita odds att syna.

Här är en tabell med några (avrundade) pottodds

Outs Odds

4......11:1

6.......7:1

8.......5:1

9.......4:1

12.....3:1

15.....2:1

Du får dagens ros, tack för hjälpen

Länk till kommentar

Fick en riktigt fin hand idag :-D

***** Hand History for Game 301343087 *****

$100 NL Texas Hold'em - Saturday, Apr 21, 19:02:49 ET 2007

Table Adam 44 (Real Money)

Seat 10 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: Ahl_in ( $21.35 )

Seat 2: zorro449 ( $20 )

Seat 3: Kjellgust ( $19 )

Seat 4: Chevy55 ( $36 )

Seat 5: keke ( $19 )

Seat 6: Steiner ( $75.11 )

Seat 7: Tinusen ( $186.5 )

Seat 8: MrLight ( $97.1 )

Seat 9: Yxel ( $209.91 )

Seat 10: snowman ( $273.55 )

Ahl_in posts small blind [ $0.5 ].

zorro449 posts big blind [ $1 ].

Holecards:

:Kg::Ah:

Dealt to Tinusen [ ]

FOLD Kjellgust

CALL Chevy55, $1.

FOLD keke

RAISE Steiner, $5.

CALL Tinusen , $5.

FOLD MrLight

FOLD Yxel

FOLD snowman

FOLD Ahl_in

FOLD zorro449

FOLD Chevy55

Flop: (Pot: $12.5)

:2h::Kd::Ks:

BET Steiner, $5.

RAISE Tinusen , $21.

CALL Steiner, $16.

Turn: (Pot: $54.5)

:Tb:

BET Steiner, $5.

RAISE Tinusen , $17.

CALL Steiner, $12.

River: (Pot: $88.5)

:Kh:

ALL-IN Steiner

CALL Tinusen , $32.11

Steiner shows :Qh::Qd:

Tinusen shows :Kg::Ah:

Tinusen wins $148.92 from the main pot with four of a kind kings .

visst kunde mothöjt preflop o mothöjt honom all in på turn, men men lätt o vara efterklok

dagen slutade iaf bra +389

april +5106

Länk till kommentar

Kul att du plussar så bra! Svenska Spel är verkligen en bra site med mycket fisk. Jag har suttit på samma bord som dig flera gånger. Lycka till i fortsättningen!

Ja om det är du som jag tror du är så är du bra men du är lömsk :) satt dit mig ngr ggr hihi. Men man kan ju inte spela bra jämt ;-) Du är en av spelarna jag har respekt för. Hur går det för ditt spel då??? Vad har du för mål.

Länk till kommentar

Kul dagbok, skönt att se att inte alla spelar på gigant nivåer. Kanske skulle spela på svenska spel, folk verkar ju galna där. Lycka till...

Hej tack tack. Näe varför ska man spela jättenivåer när det är så kul på denna ?? vad spelar du för nivå??

Är övertygad om att alla som har disciplin på sitt spel håller sina mål och ja spelar tight helt enkelt o ABC spel går plus på micronivåer

Länk till kommentar

Jag kommer inte ihåg några direkta händer men vi har spelat på samma bord rätt ofta. Jag kommer ihåg att du är en av de bra där som jag har respekt för så det var kul att se dig här. Jag har spelat några år och bonusspelat limit på olika siter men tröttnat då det inte är så roligt med limit och många siter är spelet så tight så man plussar inte så mycket. Man kan ju inte läsa en spelare på limit så bra. Det är så lätt att bli utdragen.

Jag hade bara 150 kr på Svenska Spel och började spela på skoj no limit. Det gick bra direkt och har spelat en månad och har ett plus som dig ungefär under april. Spelarna är ju sämre där än på andra siter och med no limit är det lättare att läsa folk. Ingen bonus men lägre rake så jag kommer att fortsätta där och gå upp i nivå med bankrullekrav.

Du kommer säkert att sätta dit mig. Som sagt det märks på vilka som kan spela och det vet jag att du kan. Vi ses vid borden!

Länk till kommentar

Jag kommer inte ihåg några direkta händer men vi har spelat på samma bord rätt ofta. Jag kommer ihåg att du är en av de bra där som jag har respekt för så det var kul att se dig här. Jag har spelat några år och bonusspelat limit på olika siter men tröttnat då det inte är så roligt med limit och många siter är spelet så tight så man plussar inte så mycket. Man kan ju inte läsa en spelare på limit så bra. Det är så lätt att bli utdragen.

Jag hade bara 150 kr på Svenska Spel och började spela på skoj no limit. Det gick bra direkt och har spelat en månad och har ett plus som dig ungefär under april. Spelarna är ju sämre där än på andra siter och med no limit är det lättare att läsa folk. Ingen bonus men lägre rake så jag kommer att fortsätta där och gå upp i nivå med bankrullekrav.

Du kommer säkert att sätta dit mig. Som sagt det märks på vilka som kan spela och det vet jag att du kan. Vi ses vid borden!

Får tacka :-D KUl iaf o träffa på fler spelare här tror de som är här är de som är bättre o vill lära sig. fixed har jag aldrig pelat lockar inte mig. Nackdelen emd dessa nivåerna är att man ibland torksar mot en fisk som kanske gått med på Q4 o sätter sitt 2-par men ja alla spelar ju olika hihi men de tråkiga är ju att de spelar upp potten lika fort igen. hur många timmar lägger du ner på ditt spel???

Länk till kommentar

Hej tack tack. Näe varför ska man spela jättenivåer när det är så kul på denna ?? vad spelar du för nivå??

Är övertygad om att alla som har disciplin på sitt spel håller sina mål och ja spelar tight helt enkelt o ABC spel går plus på micronivåer

Spelar nästan enbart sng's. Blandade inköp 3,5 eller 10 euro. (Beroende på hur bra/dåligt det går.) Körde cash games förut 0.25/0.50, men hade en tuff månad, och lade av helt med cg. Sit n go är min grej, känns skönt och avslappnat att inköpet är avklarat så att säga. Man kan ju spela bra i flera timmar på cash game, sen spela en dålig hand/ha oflyt, så är man nere i skiten igen så att säga. Men jag ska börja med cash game igen, ska spela ihop en bonus och det tar sån tid på sng.

Tight är nog rätt sätt att spela på alla låga nivåer. Är det bara svenskar som spelar på svs? Skulle börja spela där för nåt år sen, fick en peng att spela för, men hade slarvat bort mitt spelkort, och orkade inte krångla utan valde en annan sajt.

Länk till kommentar

Nu har jag spelat hyfsat mycket under april för det gått så bra. Jag har en snittvinst på 10 kr i timmen per bord. Har du något liknande?

Jag har spelat otaliga händer på limit och nu kan man fråga sig varför det. Mycket roligare med no limit. Men det är en bra läroperiod att spela limit.

Länk till kommentar

Spelar nästan enbart sng's. Blandade inköp 3,5 eller 10 euro. (Beroende på hur bra/dåligt det går.) Körde cash games förut 0.25/0.50, men hade en tuff månad, och lade av helt med cg. Sit n go är min grej, känns skönt och avslappnat att inköpet är avklarat så att säga. Man kan ju spela bra i flera timmar på cash game, sen spela en dålig hand/ha oflyt, så är man nere i skiten igen så att säga. Men jag ska börja med cash game igen, ska spela ihop en bonus och det tar sån tid på sng.

Tight är nog rätt sätt att spela på alla låga nivåer. Är det bara svenskar som spelar på svs? Skulle börja spela där för nåt år sen, fick en peng att spela för, men hade slarvat bort mitt spelkort, och orkade inte krångla utan valde en annan sajt.

Låter som ett vettigt system du gör ifall det går dåligt ja då spelar du inte ännu högre insatser, tror det många gör om de förlorat mycket pengar då är de desperat behov av att vinna tillbaks pengarna och vips så är hela bankrullen slut. Spela Sng ibland men jag är bättre på pengapoker, i Sng ja där ryker jag i mitten eller så får jag prispeng. Jag spelar väldigt tight i början går bara med på riktigt bra kort, ibland får man inga bra kort alols o till slut måste man göra en chansning.

Jag gillar SvS pga att det bara är svenskar där. Lovar är inte smygrasist om du trodde det ;-) Sen oxå att man spelar om svenska kronor då man har mer begrepp om hur mycket pengar det är egentligen. spelade lite på unibet innan o vips så var man med o bettade 8 dollar. Sen gillar jag deras service m.m. Och är ett pålitligt bolag. Däremot kan man tycka vissa händer är en aning märkliga tex 3 st sitter på AA, KK, JJ o 2 av dem får triss men det är säkert så överallt.då det finns massvis av händer o spela.

En gång satt jag o en annan på AA o det låg stegdrag, båda var rätt försiktiga i sina bettningar då vi trodde båda hade bättre hand.

Länk till kommentar

Nu har jag spelat hyfsat mycket under april för det gått så bra. Jag har en snittvinst på 10 kr i timmen per bord. Har du något liknande?

Jag har spelat otaliga händer på limit och nu kan man fråga sig varför det. Mycket roligare med no limit. Men det är en bra läroperiod att spela limit.

vet inte hurdan timlön jag har ska räkna lite på det återkommer om det :)Men det är ju inget jag kan försörja mig på, skulle inte vilja ha poker som yrke heller. Hade 1 dag i lördags förra veckan då jag hade en riktigt dålig dag, spelade riktigt illa helt enkelt och hade mycket otur. men det är nog enda dagen jag gått back denna månad

Länk till kommentar

Idag är dagen d, pengar ska in på SvS. Dock behövs lite hjälp med de plåtslagarna i huvudet. Ifall ni gamlingar (;-)) kommer ihåg studentskivorna så vet ni vad jag menar.

Hmm jag är nog trög men fattar inte vad du menar :-D då syns vi säkert på ett bord ikväll eller inte.

Länk till kommentar

Låter som ett vettigt system du gör ifall det går dåligt ja då spelar du inte ännu högre insatser, tror det många gör om de förlorat mycket pengar då är de desperat behov av att vinna tillbaks pengarna och vips så är hela bankrullen slut. Spela Sng ibland men jag är bättre på pengapoker, i Sng ja där ryker jag i mitten eller så får jag prispeng. Jag spelar väldigt tight i början går bara med på riktigt bra kort, ibland får man inga bra kort alols o till slut måste man göra en chansning.

Jag gillar SvS pga att det bara är svenskar där. Lovar är inte smygrasist om du trodde det ;-) Sen oxå att man spelar om svenska kronor då man har mer begrepp om hur mycket pengar det är egentligen. spelade lite på unibet innan o vips så var man med o bettade 8 dollar. Sen gillar jag deras service m.m. Och är ett pålitligt bolag. Däremot kan man tycka vissa händer är en aning märkliga tex 3 st sitter på AA, KK, JJ o 2 av dem får triss men det är säkert så överallt.då det finns massvis av händer o spela.

En gång satt jag o en annan på AA o det låg stegdrag, båda var rätt försiktiga i sina bettningar då vi trodde båda hade bättre hand.

Jepp, läste i en tidning om moneymanagement, fick tipset där. Börjar varje dag på 5 E sng. För att jag ska få gå upp till 10, måste jag dubbla insatsen först (+20), samma sak neråt, då kliver jag ner ett steg och gör en omräkning vad jag behöver för att gå upp igen, eller ner till 1 E, sen jag började med detta går min rulle stadigt upp. Har jag en dålig dag förlorar jag inte så mycket, går det bra vinner jag mycket.

Trodde nog inte du var rasist, he he...men vad sägs om detta,en stor undersökning av online poker spelare ur tidningen poker player "no big surprise to discover that Swedish poker players are the most profitable players online.

Italian, Japanese and Australian are the worst, so make sure you get your money in against them"

Känns nog bäst i att hålla sig borta från alla svenskar....

AA mot AA ser man inte alltför ofta.

Länk till kommentar

Jepp, läste i en tidning om moneymanagement, fick tipset där. Börjar varje dag på 5 E sng. För att jag ska få gå upp till 10, måste jag dubbla insatsen först (+20), samma sak neråt, då kliver jag ner ett steg och gör en omräkning vad jag behöver för att gå upp igen, eller ner till 1 E, sen jag började med detta går min rulle stadigt upp. Har jag en dålig dag förlorar jag inte så mycket, går det bra vinner jag mycket.

Trodde nog inte du var rasist, he he...men vad sägs om detta,en stor undersökning av online poker spelare ur tidningen poker player "no big surprise to discover that Swedish poker players are the most profitable players online.

Italian, Japanese and Australian are the worst, so make sure you get your money in against them"

Känns nog bäst i att hålla sig borta från alla svenskar....

AA mot AA ser man inte alltför ofta.

Hmm man kanske skulle börja spela poker mot asiater :-D de brukar ju spela rätt friskt iaf på trav o sådant. Var på trav förra sommaren de tog upp en stor bunt med 500 kr sedlar, kände mig rätt mesig när jag spelade 10 kr vinnare, ibland tjoade dem glatt då hade deras häst vunnit sen förlorade de nästa lopp så undra egentligen hur mycket plus de gick. Nja på svs behöver man inte hålla sig borta massor med fiskstim, de är helgalna ibland amn kan tro att de är fulla eller ngt. Lönehelgen nästa vecka finns nog pengar o tjäna

Länk till kommentar

Sammanfattning av dagen.

Känner mig som en gammal kärring, rök ju på öroninflammation o min hörsel är riktigt nedsatt, hör knappt ngt med ena örat o lite på andra. När sambon säger ngt hör jag inte vad han säger blir va?????????? så får han upprepa sig sen vet jag inte hur högt jag pratar heller. Hör ju inte ens ringsignalen *snyft* Läkaren sa att det skulle hålla i sig 2-3 veckor skapligt kul. Men iofs en fördel gubben vaknar för mig när dottern vaknar på natten o vill ha nappen.

Blev lite poker idag oxå, ovanligt. Fick inga direkta kort, var väl kanske 2 st AA, 1 st KK, ngr bluffar, 1 st QQ o ngr AK. Bästa potten idag var stege, var sambon som satt där men han spelade lite riskabelt på rivern då kom färgen, förvisso inget färgdrag på floppen men det kom på turn o han la in en bett på 40 kr. o den andra synade, han hade inte färg som tur var. Skojade med sambon usch du lever väldigt farligt, hade blivit måttligt glad på honom om vi förlorat potten, dvs 120 kr fattigare. Äsch action ska det ju vara skojade han, ehm jo visst men måttliga gränser.

Vad pokern kan ändra ens humör, blir det omedvetet om man förlorar en pott så kan vi bli tjuriga på varandra en kort stund o undra varför den andra gjorde så när man säkert skulle gjort likadant fast man ej erkänner det. Fast blir så bra kort efter då allt är oki igen, man är ju inte direkt långsint. Då skulle vi nog inte spela poker tror jag. Ta död på förhållande pga poker näe tack då väljer man kärleken före.

Lite kul att det finns en del folk som kikar in här som man spelar med. Perfekt tillfälle o lägga till bluffar på dem. Näe skämt o sido, kul o bluffa ibland men tyvärr funkar dem inte så ofta. Näe hepp dags o sova.

Idag +236

april +5342

Länk till kommentar

Hej!

Kul med en kvinnlig dagbok i all ära.

Men en fråga:

Var är alla dina förluster sparade? Det står att du var dag går PLUSS (+).

I nästan alla övriga dagböcker så summerar dom sina förlustdagar också.

Har du aldrig några förlustdagar? Tycker jag är konstigt.

Men jag kan ha fel? Du må kanske vara den bästa dagboksspelaren PF någonsin har haft.

Har jag fel?

/Jimmy

Länk till kommentar

Hej!

Kul med en kvinnlig dagbok i all ära.

Men en fråga:

Var är alla dina förluster sparade? Det står att du var dag går PLUSS (+).

I nästan alla övriga dagböcker så summerar dom sina förlustdagar också.

Har du aldrig några förlustdagar? Tycker jag är konstigt.

Men jag kan ha fel? Du må kanske vara den bästa dagboksspelaren PF någonsin har haft.

Har jag fel?

/Jimmy

Jag började skriva denna dagboken förra veckan om jag inte minns fel detta datumet iaf 2007-04-16, dvs min dagbok har existerat ca 1 vecka, hade en förlustdag på lördagen innan denna dagbok, då förlorade jag 400 kr, då jag satte upp fler mål med mitt spel och att jag skulle spela bättre helt enkelt. var riktigt surt o gå så mycket back då 400 kr är mycket för mig. men nu har jag inte gått minus, lovar jag är ärlig o kommer att skriva in när jag har förlustdag o den kommer är just nu inne i en period där det mesta vill min väg, Men just nu flyter allt på o på micronivåer spelar många riktigt illa vilket gör att det inte är svårt o spela bra på de nivåerna

om jag spelat högre insatser hade mina resultat förmodligen sett annorlunda ut där jag haft flera minusdagar. Så peppar peppar ska det bli 9;e dagen plus.

Länk till kommentar

Bästa potten idag var stege, var sambon som satt där men han spelade lite riskabelt på rivern då kom färgen, förvisso inget färgdrag på floppen men det kom på turn o han la in en bett på 40 kr. o den andra synade, han hade inte färg som tur var. Skojade med sambon usch du lever väldigt farligt, hade blivit måttligt glad på honom om vi förlorat potten, dvs 120 kr fattigare. Äsch action ska det ju vara skojade han, ehm jo visst men måttliga gränser.

Tycker din dagbok är rolig att läsa och tittar förbi ibland. Det din sambo gör kallas värdebet och är väldigt viktig för att maximera vinsten över tid. Inget speciellt att oroa sig för bara för att det finns en potentiellt bättre hand bara du tänker efter varför någon synat med. Hade det funnits färgdrag på floppen är det en annan historia. Inget speciellt riskfyllt utan bara väl spelat där alltså. Lycka till!

Länk till kommentar

Tycker din dagbok är rolig att läsa och tittar förbi ibland. Det din sambo gör kallas värdebet och är väldigt viktig för att maximera vinsten över tid. Inget speciellt att oroa sig för bara för att det finns en potentiellt bättre hand bara du tänker efter varför någon synat med. Hade det funnits färgdrag på floppen är det en annan historia. Inget speciellt riskfyllt utan bara väl spelat där alltså. Lycka till!

Tack tack.

Anledningen var att på dessa nivåer har jag sett allt för många som går med på färgdrag fast de bara har 1 träff på floppen o därmed sätter sitt färgdrag har förlorat en del pengar pga av det så på dessa nivåer tar jag inget för givet hihi

Länk till kommentar