Gå till innehåll

Tinusen spelar poker igen


tinusen

Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år  

93 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år



Recommended Posts

  • Svars 2,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Äh du är ju inte ens back ett inköp. Att man backar får man räkna med i kort. Ta pengarna som betalning för en lektion :). Så försöker jag säga när jag ligger i fosterställning efter ha tiltat bort x antal inköp.

 

näe back går man ju alltid ngn gång var bara hur jag spelade den handen som var riktigt illa. bara back 1/5 inköp än så länge. men man lär ju sig av sina misstag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syer sa det bra, 75% är ett fint standardbet. Men det kan ju faktiskt tjäna ett syfte att betta lite mindre om du verkligen känner dig osäker i en hand och inte vet var du står. Antingen lyckas du hålla nere potten, eller så slår fi över och du kan tryggt lägga handen. :)

 

Och Jerico har också en poäng, det är nog meningslöst med att skaffa sig någon image på 0.5/1. Om du tror att fi är fiskig nog att syna överbets så är det bara att trycka på med dina monster. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men i snitt lär han få in mer än 2kr efter att han satt sin färg, då du knappast alltid ger upp handen samma sekund som färgen sitter.

 

Är det det som kallas för de implicita oddsen? Hur bedömmer man dessa odds egentligen? T.ex. skriver att man får in mer än 2 kr, men hur mycket mer? 6, 9, 12? Var går gränsen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syer sa det bra, 75% är ett fint standardbet. Men det kan ju faktiskt tjäna ett syfte att betta lite mindre om du verkligen känner dig osäker i en hand och inte vet var du står. Antingen lyckas du hålla nere potten, eller så slår fi över och du kan tryggt lägga handen. :)

 

Och Jerico har också en poäng, det är nog meningslöst med att skaffa sig någon image på 0.5/1. Om du tror att fi är fiskig nog att syna överbets så är det bara att trycka på med dina monster. ;)

 

 

Nu ikväll har jag testat o höja lite mer och vips så ligger jag 200 kr plus. Oftast sitter inte deras hålstegar etc o sen tycker de att det är mycket o syna 7 kr höjning på floppen eller så har de inte haft träff men iofs det har inte hindrat en del från o syna innan. hade öppet stegdrag innan killen höjde bara 5 kr synade självklart på rivern satt min stege, jag höjde 25 kr han synade o jag fick potten.

 

Kvällen slutade helt ok till slut, fick bra med kort, ngn dum syn kanske men det får man leva med.

 

+255

april +4510

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det det som kallas för de implicita oddsen? Hur bedömmer man dessa odds egentligen? T.ex. skriver att man får in mer än 2 kr, men hur mycket mer? 6, 9, 12? Var går gränsen?

 

Jupp, de är implicita odds. De går inte att räkna ut matematiskt, man får helt enkelt uppskatta eller försöka komma ihåg vad som har hänt tidigare i liknande situationer. Här är det också väldigt bra att veta lite hur fi spelar. , men generellt sätt kan man nog räkna med att på låga limits kan man själv få ganska bra implicita odds då fi har svårt att släppa bra händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:-D

 

Sammanfattning av dagens spel. Har blivit lite spel under dagen, men spelade upp det jag gick plus pga kicker, satt på tex AQ o gick med på höjning när A kom på floppen, den som bettade visade AK, så tolkade honom rätt att han hade bara paret. Sen hade triss med K som kicker, ja då hade en annan triss med A som kicker.

 

Har även spelat 2 Sng de billigaste dvs 20 kr gick åt skogen :) Men när jag spelar turnering experimenterar jag lite mer än vad jag gör med mitt pengaspel.

 

Har även börjat lägga till lite bluffar i mitt spel när det känns som om de kommer o lägga sig dock ytterst sällan utan känsla o beroende på hur spelarna agerar. Har funkat bra då mina flesta bluffar gått hem idag. Kanske misslyckat med 1 och blev 4 kr fattigare.

 

Nu så väntar talang o en god bit mat med min sambo. Dottern somnade för länge sen o somnade gott tätt kramandes med sin nalle. Köpte solbrillor till henne idag hon blev jättecool o skrattade glatt när hon hade dem på sig. Var ju ändå barnbidrag idag o klart hon skulle få ngt fint, sen prset kan ju diskuteras ehm 199 kr men jaja är ju skydd mot uv o allt vad det heter plus spännband runt huvudet. Man ska väl skämma bort sina barn eller :) ?

 

 

jaja ha det gott syns säkert där ute sen, blir nya tag sen om inte korten o rivern sviker mig.

 

idag : -25 kr

april +4485

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jupp, de är implicita odds. De går inte att räkna ut matematiskt, man får helt enkelt uppskatta eller försöka komma ihåg vad som har hänt tidigare i liknande situationer. Här är det också väldigt bra att veta lite hur fi spelar. , men generellt sätt kan man nog räkna med att på låga limits kan man själv få ganska bra implicita odds då fi har svårt att släppa bra händer.

 

 

Lite mer praktisk fråga:

sitter du medan du spelar och tänker att hmm nu vinner jag 5.4 kr i den potten om jag sätter min färg på turn och jag måste satsa 7, men med hjälp av de implicita oddsen kan jag vinna upp till 15 kr, så jag bör syna hans bet här... eller?

Det går så fort när man spelar på nätet att jag inte hinner med att tänka så här. Det är kanske det som är skillnaden mellan de bästa och de som inte lika sååå duktiga ;).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev visst en session till. Sista givarna hamnade jag på ett bord med sk lottospelare som jag kallar dem. 6 st gick all in med skitkort på floppen men glömmer ibland att det är fiskar vi pratar om o när de visade upp korten så hade den med bäst hand träffat par i 8;or på floppen. ngr chansade 70 kr på färgen o de andra på sitt 3;e par, nästan så man gråter när man ser hur de spelar, synd bara att man inte träffade ngt fint så man kunde fått en pott där men som sagt var jag spelar verkligen inte lotto.

 

Då säger man till sig själv skulle aldrig släppt handen men som sagt var har förlorat många ggr på att fiskarna får in sina 2 par etc.

 

Hade :Jh::Js: inte värt o chansa ibland då korten ibland sviker. är väl inte jätteförtjust i :Jh::Js: då den aldrig vill vad jag vill :lol: men valde o släppa den handen eftersom rätt stor risk att ngn skulle träffa färgen, hade triss, 2 par. Ja bättre hand än min helt enkelt. Hade väl varit skillnad om det bara varit heads up mellan mig o en annan men när 6 st går all in så känns det ganska kört.

 

Kvällen gick det bättre på pokern, slutade med +231 kr

april +4716

 

 

Ytterligare en dag räddad hihi. nu så ska jag sova, var visst lite för pigg för o somna när gubben däckade så nu sover mina älsklingar så gott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkt nu på det där du sa om din sambo som är pottkåt. Jag älskar stora potter också... Igår kväll var det rena rama vilda västern på vissa bord. Det märktes att det var fredag kväll. Folk är oftast jättetrötta då och så sitter de uppe alldeles för länge och dricker alldeles för mycket. Är som bäddat för att bygga rulle de dagarna.

I alla fall, på vissa bord var det som du sa - tre till sex pers går all-in och det blir monsterpott. En pott var på närmare 400:- igår!

Jag kan inte låta bli att investera i dessa jättepotter ibland... Jag vet att chansen är liten, men jag har starka kort och vinner man en sån så... Är det fiskigt att tänka så?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkt nu på det där du sa om din sambo som är pottkåt. Jag älskar stora potter också... Igår kväll var det rena rama vilda västern på vissa bord. Det märktes att det var fredag kväll. Folk är oftast jättetrötta då och så sitter de uppe alldeles för länge och dricker alldeles för mycket. Är som bäddat för att bygga rulle de dagarna.

I alla fall, på vissa bord var det som du sa - tre till sex pers går all-in och det blir monsterpott. En pott var på närmare 400:- igår!

Jag kan inte låta bli att investera i dessa jättepotter ibland... Jag vet att chansen är liten, men jag har starka kort och vinner man en sån så... Är det fiskigt att tänka så?

 

Näe fiskigt tycker jag nog inte, visst vi alla gillar väl stora potter, men om jag ska slänga iväg kanske 80 kr på floppen vill jag ju ha en hand som är stark o kan slå mitt motstånd så visst går jag med på såna potter med, tex hade stege etc, två höjde o höjde till slut blev jag irriterad o höjde så de var tvungna o gå all in även om det låg färgdrag som aldrig kom så fick en fin pott där. Man kan ju tex inte slänga en stege bara för det finns risk för färgen

 

förstår helle rinte folk som spelar när de är onyktra måste vara rätt korkat då alkohol försämrar omdömet

 

På tal om fiskar kom på att lönehelgen måste ju vara det perfekta tillfället o tjäna pengar på. Föresten har vi spelat mot varandra ngn gång?? vet ju inte ditt nick

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På tal om fiskar kom på att lönehelgen måste ju vara det perfekta tillfället o tjäna pengar på. Föresten har vi spelat mot varandra ngn gång?? vet ju inte ditt nick

 

 

Menar mest spelet preflop. Kommer ihåg en pott ifrån igår (minns ej exakt då jag har ej fått HH att funka ännu och kan inte se detta ännu) där jag höjde i tidig position med AK, en efter mig höjer ca 17BB och får fem syner!!! :shock: Här måste jag syna känner jag. Det är kanske fiskigt att syna, för jag är förmodligen slagen pre eller blir det garanterat senare, men tänk om man träffar??? Skulle jag floppa nötstegen, färgdrag eller inte, skulle aldrig i livet släppa den handen. Att man skulle bli utrivrad av färgen hör spelet till, fast en och annan tallrik skulle nog "råka" gå sönder i köket då! ;-)

 

MASSOR!!! :mrgreen:8-):lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller så här: varje gång jag ser "Tinusen" tänker jag jaha, där sitter Tina och grindar. Vi har inte spelat mot varandra vad jag minns. Vet bättre sen när jag fått HH och PT att funka. Men jag försöker undvika hamna i samma pott som dig, framför allt om du vaknar med essen eller nåt i den stilen! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite mer praktisk fråga:

sitter du medan du spelar och tänker att hmm nu vinner jag 5.4 kr i den potten om jag sätter min färg på turn och jag måste satsa 7, men med hjälp av de implicita oddsen kan jag vinna upp till 15 kr, så jag bör syna hans bet här... eller?

Det går så fort när man spelar på nätet att jag inte hinner med att tänka så här. Det är kanske det som är skillnaden mellan de bästa och de som inte lika sååå duktiga ;).

 

Nae, jag gör bara snabba överslagsberäkningar i huvudet :P

Händer där jag känner mig osäker och inte hinner räkna ut oddsen återvänder jag och kollar in nogrannare senare, för att se om min intuition var rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Imorse när jag vaknade av en fot i ansiktet. Dvs min dotter som vänt sig o låg så hon hade fötterna på mitt huvud. Hon är rätt brutal på mornarna. Att en människa på 9 kg kan ta en så stor plats hon brukar ge mig typ 30 cm o sova på. Ska alltid ligga på min sida hon kan ju aldrig trycka ut sambon inte

 

Blev en lite poker session av min sambo, jag roade dottern o jagade henne i hennes gåstol. Sen så blev det en tråkig tipspromenad usch man börjar bli gammal när man göra såna saker.

Nu är man ensam hemma, gubben o dottern skulle lämna lite saker till ngr kusiner till henne. Så blev en poker tur.

 

Mer fiskar än vanligt plus många bra spelare. Hade ngr händer där jag hade osis. Tex JJ, var en kille med lite pengar, jag satte mitt triss var stegdrag på bordet, tvingade honom all in dvs 10 kr. Han satt på stegen men jag kunde ju fått kåk m.m o jag hade inte lagt mig på hans höjning heller. Iaf inte när han bara har 10 kr kvar. Lika bra o tvinga honom all in då.

 

Satt på AA senare, bettade på, en hängde på glatt, kom upp 3 klöver tänkte nja osis om han sitter på färgen, men han synade min höjning, ja vad kommer på turn 1 färg till men båda checkade, ah kanske hade bästa handen ändå. ja på rivern kom en klöver till. Han höjde 4 kr synade o han visade :Ah::6g:

 

Han hängde alltså med på en hög höjning på floppen o hoppades på färgen eller ett A, men skulle man själv verkligen chansa att man hade den bästa handen med 6 hög i färgen. Troligen inte inte en 10 kr höjning iaf. Men ja alla spelar ju olika poker o det är ju det som är charmen, sen upp till dem som vill bli vinnande spelare o sen upp till dem som vill förlora på sitt spel.

 

Spelar för tillfället bara 1 bord ville surfa runt lite i cybervärlden o sen kändes det som om vissa bord gick riktigt illa, så stannade kvar på 1 bord där jag är chipleader :-) Det är så roligt med vissa folk som kommentera ens o andras spel så sitter dem själv på 10 kr medans man själv har 369 kr i sin stack. Tex vid ett tillfälle där jag hade AA Höjde fick en mothöjning, då mothöjde jag lite till så att det skulle bara vara heads upp mellan mig o han. Fick kåk bästa kåken dvs AAA KK, kan ju inte låta mitt AA gå till spillo med för mycket folk som vill ha potten då ska de få betala för att se floppen då jag sitter på bästa handen för tillfället. Sen om den vill min väg återstå o se oftast vill den det med AA men ibland ryker det ju 30 kr från kassan men det är värt det. Lite action i spelet är alltid kul.

 

Var firre innan idag med, hade lilla mörken, 2 4 idag oxå. Vad sätter jag idag oxå, en fin stege, ingen färg inga par på bordet o 1 börjar mothöja mig, tvingade honom all in dvs över 100 kr. Han visade upp 2 par KA som han fick på turn o river. Om han hade höjt preflop hade jag aldrig gått med. 2 4 gillar visst mig, får bli mina nya favviskort på small blind hihi

 

Nähepp nu så ska jag nog dra in lite ved riktigt kallt i huset tror vi har 18 grader. dyrt med el ju.

 

Blir nog ev en session ikväll med tror inte det är ngt roligt på tv, jo pokerface mend et är oxå det enda o då har man ändå 34 kanaler.

 

Idag +183

 

April+ 4900

 

br 7900 skr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nae, jag gör bara snabba överslagsberäkningar i huvudet :P

Händer där jag känner mig osäker och inte hinner räkna ut oddsen återvänder jag och kollar in nogrannare senare, för att se om min intuition var rätt.

 

men tex ett ex. om vi säger man sitter både på färgdrag o stegdrag då måste det väl vara riktig bra odds för att fortsätta?? o likadant om det är många med på potten?? Känns som en enda stor matematisk formel pottodds. jo visst färgdrag då har jag 9 kort som kan hjälpa mig o sen ngr till med stegdraget dvs 6 kort till va på öppet stegdrag.

 

O det är 20 kr i potten, en höjer 5 kr o 3 till synar dvs 45 kr med min syn

men hur räknar jag sen tex när jag har 15 kort som kan rädda mig?

 

detta är en självklar syn från min sida då jag vet att jag kan få en fin pott eftersom många inte släpper sina händer när man fått in sin monsterhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar mest spelet preflop. Kommer ihåg en pott ifrån igår (minns ej exakt då jag har ej fått HH att funka ännu och kan inte se detta ännu) där jag höjde i tidig position med AK, en efter mig höjer ca 17BB och får fem syner!!! :shock: Här måste jag syna känner jag. Det är kanske fiskigt att syna, för jag är förmodligen slagen pre eller blir det garanterat senare, men tänk om man träffar??? Skulle jag floppa nötstegen, färgdrag eller inte, skulle aldrig i livet släppa den handen. Att man skulle bli utrivrad av färgen hör spelet till, fast en och annan tallrik skulle nog "råka" gå sönder i köket då! ;-)

 

MASSOR!!! :mrgreen:8-):lol:

 

 

Jo men AK är ju en bra hand som kan leda till mycket roligt tex ja stegen o då sitter du på bästa stegen. hade nog heller inte lagt mig AK tror jag beror lite på. Hade varit fiskigt om du gått med Q 2 ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller så här: varje gång jag ser "Tinusen" tänker jag jaha, där sitter Tina och grindar. Vi har inte spelat mot varandra vad jag minns. Vet bättre sen när jag fått HH och PT att funka. Men jag försöker undvika hamna i samma pott som dig, framför allt om du vaknar med essen eller nåt i den stilen! :lol:

 

Jag gillar o spela med vissa stammisar pga att jag vet hur de spelar men sitter hellre bland alla fiskar o lurar bland vassen. Du får väl hojta till om vi sitter på samma bord ngn gång. Vissa vill jag verkligen inte sitta med.

Är du duktig o skriva anteckningar om folk?? Jag har fyllt en hel del om hur folk spelar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men tex ett ex. om vi säger man sitter både på färgdrag o stegdrag då måste det väl vara riktig bra odds för att fortsätta?? o likadant om det är många med på potten?? Känns som en enda stor matematisk formel pottodds. jo visst färgdrag då har jag 9 kort som kan hjälpa mig o sen ngr till med stegdraget dvs 6 kort till va på öppet stegdrag.

 

O det är 20 kr i potten, en höjer 5 kr o 3 till synar dvs 45 kr med min syn

men hur räknar jag sen tex när jag har 15 kort som kan rädda mig?

 

detta är en självklar syn från min sida då jag vet att jag kan få en fin pott eftersom många inte släpper sina händer när man fått in sin monsterhand

 

om du har 15 kort som räddar dig så har du 15 * 2 = 30% chans att få din stege eller färg på varje gata. Skulle du då hamna all in på flop så skulle du alltså ha 30 * 2 = 60 % chans att sätta din hand. Såvida ingen motståndare sitter på ett högre färgdrag eller triss (det har ju goda kåkchanser) så är du favorit i handen och du vill bara få in så mycket pengar som möjligt. :)

 

Kort sagt: Räkna ut din vinstchans genom att ta:

(dina outs) * 2 * (antalet gator kvar)

 

T.ex färgdrag på flop blir:

9 * 2 * 2 = 36% chans att vinna om motståndaren inte har kåkchans eller högre färgdrag. Om fi har t.ex. kåkchans så blir det väldigt svårt att räkna på. Om du känner dig osäker på din vinstchans i någon situation så ladda ner programmet http://www.pokerstove.com/ och lek med det. Det har lärt mig en hel del. Det finns också en tråd här nånstans på pokerforum om programmet, om du behöver hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om du har 15 kort som räddar dig så har du 15 * 2 = 30% chans att få din stege eller färg på varje gata. Skulle du då hamna all in på flop så skulle du alltså ha 30 * 2 = 60 % chans att sätta din hand. Såvida ingen motståndare sitter på ett högre färgdrag eller triss (det har ju goda kåkchanser) så är du favorit i handen och du vill bara få in så mycket pengar som möjligt. :)

 

Kort sagt: Räkna ut din vinstchans genom att ta:

(dina outs) * 2 * (antalet gator kvar)

 

T.ex färgdrag på flop blir:

9 * 2 * 2 = 36% chans att vinna om motståndaren inte har kåkchans eller högre färgdrag. Om fi har t.ex. kåkchans så blir det väldigt svårt att räkna på. Om du känner dig osäker på din vinstchans i någon situation så ladda ner programmet http://www.pokerstove.com/ och lek med det. Det har lärt mig en hel del. Det finns också en tråd här nånstans på pokerforum om programmet, om du behöver hjälp.

 

 

Ty, du förklarade det riktigt bra, tror nu att jag kan förbättra mitt spel ytterligare eftersom vet nu hur jag räknar ut snabbt hur stor procentuell chans jag har o ta potten sen ser man ju lite med när det värt o gå med eller inte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...