Gå till innehåll

Tinusen spelar poker igen


tinusen

Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år  

93 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år



Recommended Posts

  • Svars 2,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ngt som jag ser ofta på dessa nivåerna är att folk slowspelar sitt aa, kk etc vilket jag anser är o skänka bort handen, visst kan du förlora mycket men samtidigt vinna mycket, men det jag har blivit bättre på är att aa är faktiskt bara ett vanligt par på floppen ingen monsterhand längre. Visst det är surt o slänga kk, aa etc men dumt o slänga iväg 20 kr ifall ngn med 80% sannolikhet sitter på stege, triss o sådant.

 

Slowplay är på alla vis dåligt på 0,5/1 nivån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ngt som jag ser ofta på dessa nivåerna är att folk slowspelar sitt aa, kk etc vilket jag anser är o skänka bort handen, visst kan du förlora mycket men samtidigt vinna mycket, men det jag har blivit bättre på är att aa är faktiskt bara ett vanligt par på floppen ingen monsterhand längre. Visst det är surt o slänga kk, aa etc men dumt o slänga iväg 20 kr ifall ngn med 80% sannolikhet sitter på stege, triss o sådant.

 

Slowplay är på alla vis dåligt på 0,5/1 nivån.

Fast jag e inte riktigt säker på att det är slowplay du beskriver. Kanske jag som fattar dåligt:oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

blattenfejan>>

 

Jag slowplayar ytterst sällan defenitivt inte aa, kk etc de höjer jag rejält med innan floppen, det jag menade var att många slowplayar sina kort, enda tillfället jag slowplayar är när jag vet att ag har bästa handen tex 4-tal kåk o sådant

 

det jag menade var att efter floppen så beror det på hur floppen ser hur man bettar eftersom folk går med på märkliga kort. Ska händ amycket innan jag slowplayar mina fina kort :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har sambo och en kille på snart 2.5 år.

Jag spelar i stort sett aldrig före han somnat (dvs efter 19.30) och så länge det går pluss så finns ingen anledning att klaga. Själv ser jag det som ett extraknäck.

Sambon gillar själv dataspel (är dedikerad WOW spelare).

Det enda hon klagar på är de svordomar som letar sig ur mig på nåt konstigt sätt när jag spelar.

Får jobba på att stänga in dem nånstans, så att de inte slipper ut.

 

Lycka till med spel, familj och dagbok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

southeast>>

 

De fula orden ja de gömmer sig väl här inne o ploppar ut ur munnen vid pokern konstigt nog hihi.

 

jag spelar mer än 10 h per vecka men det är nog för att sambon jobbar kväll o jag är ensam hemma så bra tidsfördriv.

 

vad spelar du för insatser??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sammanfattning av morgonen. Dotterns sov väldigt dåligt inatt så hon har sovit denna morgon istället då passar mamma på o spela poker hihi. Gick ut med 133+ hade gått ut med mer om inte sista given varit dd.

 

Höjde 6 kr innan floppen. en synade snabbt. Floppen kommer låga ofarliga kort inga stegdrag eller färgdrag, höjer 10 kr, han synar snabbt, ett a kommer på turn övertygad om att jag är körd, jag checkar, han checkar, likaså på river ingen ide o höja han synar ändå, han höjer 5 kr jag synar. han visar upp a9 i olika färg. tanken var snabbt hur sjutton kan man syna 10 kr utan träff utan steg färgdrag, med ett a9 värdelös kicker ifall a dyker upp, kunde ju suttit på aa. nackdelen med denna nivån , men man kan vara väldigt säker på att personen i fråga sitter på a. när det kommer ett a på floppen, turn, river.

 

Hur hade ni spelat denna handen??? tar tacksamt emot alla tips som kan göra mitt spel bättre. Har ju mycket kvar o lära mig i detta spelet.

 

kanske spelade handen fel vet ej men onödigt o höja ännu mer med sannolikhet att han synar när han fått träff på sitt a. Tänkte jag synar istället för att höja o bli mothöjd

 

i början när jag spelade fortsatte jag o höja o se men oftast fick man en fet mothöjning o förlorade desto mer på det sättet. gillar egentligen inte dd, aldrig gjort det även om jag vinner på dem oftast.

 

Gick ut efter det kände inte för o spela mer plus att jag redan låg bra plus dumt o spela bort dem.

 

 

 

Annars spelade jag nog som mina mål, inga dumma syner. Korten var väl inte de roligaste inte många kort jag kunde höja med o gå med på.

 

Låg igår o funderade vad jag vill åstakomma med mitt spel. Kom underfund med att jag vill spela på denna nivån, vill inte riskera mitt kapital på högre insatser. har ju ett litet barn o varenda krona är välkommen för en medelsvensson som jag. Sen ärligt talat tror jag inte jag är bra pokerspelare på högre nivåer gillar mitt ABC spel hihi.

 

Sammanfattningsvis denna månad är att april varit en grymt bra månad, blir o unna sig ngt gott i helgen.

 

hade aldrig i mina vildaste fantasier kunnat föreställa mig att det var så lätt o vinna pengar på dessa nivåer visst bakslag kommer alltid men just nu är jag på topp o självförtroende på topp. ska fortsätta med mitt abc spel funkar ju så ska inte börja experimentera på denna nivå.

 

nähepp allt för mig denna morgon

 

mars +3000

april +4008

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är jag blind eller har du missat att skriva din hand?

Själv spelar jag mest PLO $25 och sen lite NL$20 texas

 

EDIT: My bad, hittade till slut. På turn hade jag nog check synat och sen check river om du inte träffar damen

 

 

skrev ganska mycket du vet tjejer är duktiga o tjata o skriva :-)

 

då gjorde jag nog rätt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite ovant att läsa QQ som dd... tog ett tag för mig att hitta också.

 

Jag hade förmodligen torskat mer pengar än dig på den handen, eftersom jag bettat halv-/helpott på turn och fått folda hans raise.

 

 

haha QQ heter det ju. är verkligen jättehaj på ala förkortningar. skyller på att jag är tjej .:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är jag blind eller har du missat att skriva din hand?

Själv spelar jag mest PLO $25 och sen lite NL$20 texas

 

EDIT: My bad, hittade till slut. På turn hade jag nog check synat och sen check river om du inte träffar damen

 

 

hur menar ni med förkortningarna nl 20 vad är det för insatser då?? 0,2 eller???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NL20 = 100ggr big blind. Så jag spelar alltså 0.1/0.2 cents mörkrar.

 

vart spelar du??? jag gillar svs pga att det kr.

 

du har inga planer på att gå upp insats???

 

spelar du turneringar oxå????? jag spelar ibland antagligen ryker jag tidigt eller så vinner jag prispengar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höjde 6 kr innan floppen. en synade snabbt. Floppen kommer låga ofarliga kort inga stegdrag eller färgdrag, höjer 10 kr, han synar snabbt, ett a kommer på turn övertygad om att jag är körd, jag checkar, han checkar, likaså på river ingen ide o höja han synar ändå, han höjer 5 kr jag synar. han visar upp a9 i olika färg. tanken var snabbt hur sjutton kan man syna 10 kr utan träff utan steg färgdrag, med ett a9 värdelös kicker ifall a dyker upp, kunde ju suttit på aa. nackdelen med denna nivån , men man kan vara väldigt säker på att personen i fråga sitter på a. när det kommer ett a på floppen, turn, river.

 

Bra spelat, jag hade kanske betat halvpott på turn. På den 0.5/1 är det inte ovanligt att folk synar med KJ, låga pockets osv. Men A är är det mest troliga, bra spelat!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vart spelar du??? jag gillar svs pga att det kr.

 

du har inga planer på att gå upp insats???

 

spelar du turneringar oxå????? jag spelar ibland antagligen ryker jag tidigt eller så vinner jag prispengar

 

Spelar framförallt på unibet och partypoker men funderat på att ge svenska spel ett till försök. Omahaborden där verkar vara riktigt dåliga. Jag går nog inte upp i nivå förrän rullen tillåter det.

 

Spelar i stortsett aldrig turneringar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar framförallt på unibet och partypoker men funderat på att ge svenska spel ett till försök. Omahaborden där verkar vara riktigt dåliga. Jag går nog inte upp i nivå förrän rullen tillåter det.

 

Spelar i stortsett aldrig turneringar

 

 

ah spelar du bara omaha?

vad har du för bankrullekrav??

testade på det ngr ggr men la snabbt ner det efter att ha förlorat pengar på det, har sagt till mig själv ska ALDRIG mer sätta min fot på ett omaha bord. livsfarligt de betar ju som galningar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...