Gå till innehåll

Tinusen spelar poker igen


tinusen

Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år  

93 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år



Recommended Posts

  • Svars 2,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

ah spelar du bara omaha?

vad har du för bankrullekrav??

testade på det ngr ggr men la snabbt ner det efter att ha förlorat pengar på det, har sagt till mig själv ska ALDRIG mer sätta min fot på ett omaha bord. livsfarligt de betar ju som galningar

 

Jag spelar nu kanske 80% omaha och resten hold em och ibland lite 7-stöt. Jag har 30 inköp per nivå som regel.

 

Klart du ska pröva att spela omaha, passar alla som gillar action :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar nu kanske 80% omaha och resten hold em och ibland lite 7-stöt. Jag har 30 inköp per nivå som regel.

 

Klart du ska pröva att spela omaha, passar alla som gillar action :-D

 

Jo men när man suttit på en bra färg så har alltid ngn nisse fått in sin kåk o vips så har man spelat bort 200 kr näe jag tar det säkra istället :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, tjejer är nöten:-)

Förresten, du har inte provat SnG på SvS?

 

sng: sit and go???

 

brukar spela ibland 20 kr , spelade en igår men rök på kk, killen gick med på 78 o fick in 78 på floppen o slowspelade jag höjde han gick all in o jag synade

 

gillar turneringar för då spelar jag helt annorlunda, roligt o bluffa etc

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag är riktigt tiltad kan jag ibland få för mig att shorthanded Omaha är mitt spel.:roll: Lyckades tilta bort 1000 spänn på väldigt kort tid:-(

 

Ajajaj, omaha är det sista spelet man ska spela om man är tiltad!

Har bestämt mig nu för att ge SvS en ny chans. Slänger in en tusenlapp från liverullen :-) . Blir nog mest omaha men siktar även på texas borden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, och ja, SnG är roligt. Jag spelar 95% SnG och 5% CG på 0,5/1. Vi kanske ses vid något bord en dag:-)

 

 

får man fråga vad du heter, som nick alltså när du spelar det riktiga namnet har jag ingen nytta av :) nu har jag ju avslöjat hur jag spelar men vet kanske ändrar strategi mot dig isåfall ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ajajaj, omaha är det sista spelet man ska spela om man är tiltad!

Har bestämt mig nu för att ge SvS en ny chans. Slänger in en tusenlapp från liverullen :-) . Blir nog mest omaha men siktar även på texas borden.

 

Trevligt trevligt, vilken nivå ska du ge chans på texas 1-2 kr???

hade strul en gång med kontot och trevlig personal från svs ringde o medelade mig detta o bad mig ändra det så pengarna kom rätt. Tar typ max 2 dagar o få in pengarna på kontot plus attde tar ingen avgift för o sätta in, iofs bara behövt sätta in 1 gång så det drabbade ju ingen fattig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trevligt trevligt, vilken nivå ska du ge chans på texas 1-2 kr???

hade strul en gång med kontot och trevlig personal från svs ringde o medelade mig detta o bad mig ändra det så pengarna kom rätt. Tar typ max 2 dagar o få in pengarna på kontot plus attde tar ingen avgift för o sätta in, iofs bara behövt sätta in 1 gång så det drabbade ju ingen fattig.

 

Tänkte börja på de lägsta nivåer och se hur spelet är. Lirar man ABC-poker borde inte plussnadet vara något problem som jag fått det beskrivit för mig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tina,

hur resonerar du kring barn och att spela poker? Du skrev tidigare att du inte ville att hon skulle få se er spela poker? Varför?

Jag har en femmånaders flicka själv och har hittills tänkt att poker är en del av mitt liv och då är det ok om hon ser oss spela poker. Men man vill samtidigt inte fostra upp en spelmissbrukare (fast pokerproffs som tjänar miljoner går bra) ;).

 

GL btw, syns i rummen!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slängde iväg ett PM, vill inte bli jagad som den fisk man är :-)

 

Tror knappast att folk skulle betrakta dig som fisk utan snarare tvärtom. Överhuvudtaget anser jag att alla som läser och skriver här bör man akta sig för att möta... För jag tänker att då finns det ett intresse och alla är utrustade med hjärnor, d.v.s. det man inte kan lär man sig. I alla fall gällande de mikronivåer vi duskuterar här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror knappast att folk skulle betrakta dig som fisk utan snarare tvärtom. Överhuvudtaget anser jag att alla som läser och skriver här bör man akta sig för att möta... För jag tänker att då finns det ett intresse och alla är utrustade med hjärnor, d.v.s. det man inte kan lär man sig. I alla fall gällande de mikronivåer vi duskuterar här.

 

Det är väl lite av grejen också, att de inte ska veta vem jag är och inte akta sig för mitt knivskarpa spel :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tina,

hur resonerar du kring barn och att spela poker? Du skrev tidigare att du inte ville att hon skulle få se er spela poker? Varför?

Jag har en femmånaders flicka själv och har hittills tänkt att poker är en del av mitt liv och då är det ok om hon ser oss spela poker. Men man vill samtidigt inte fostra upp en spelmissbrukare (fast pokerproffs som tjänar miljoner går bra) ;).

 

GL btw, syns i rummen!!!

 

Hihi uppfostra barnet så hon drar in pengar till mamma o pappa. Näe men anser

att ett barn under 18 ska tro att det är oki att spela för pengar och barn gör inte som man säger utan de gör vad föräldrarna gör. Sen är det givetvis upp till var

o en hur man gör själv med sitt eget pokerspelande men det är iaf min personliga åsikt. Men iofs delad fråga med poker är ju så vanligt och många som livnär sig av det. spelar du oxå på svs samma nick??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hihi uppfostra barnet så hon drar in pengar till mamma o pappa. Näe men anser

att ett barn under 18 ska tro att det är oki att spela för pengar och barn gör inte som man säger utan de gör vad föräldrarna gör. Sen är det givetvis upp till var

o en hur man gör själv med sitt eget pokerspelande men det är iaf min personliga åsikt. Men iofs delad fråga med poker är ju så vanligt och många som livnär sig av det. spelar du oxå på svs samma nick??

 

Får fundera vidare på det här. Hon är ju bara 5 månader. Jag anser att det är ok att spela om pengar om man har kontroll över det hela, därutav mina strikta krav på br t.ex. Men barn fungerar inte så ju... så jag får fundera... Vill ju verkligen inte att hon ska bli spelmissbrukare...

 

Jag spelar på SS men med min mans nick som jag får avslöja när jag känner mig mogen för det! ;) Det går just nu lika bra för mig som för dig och jag håller på och bygger min rulle just nu men har fortfarande mycket att lära mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får fundera vidare på det här. Hon är ju bara 5 månader. Jag anser att det är ok att spela om pengar om man har kontroll över det hela, därutav mina strikta krav på br t.ex. Men barn fungerar inte så ju... så jag får fundera... Vill ju verkligen inte att hon ska bli spelmissbrukare...

 

Jag spelar på SS men med min mans nick som jag får avslöja när jag känner mig mogen för det! ;) Det går just nu lika bra för mig som för dig och jag håller på och bygger min rulle just nu men har fortfarande mycket att lära mig.

 

 

Aj tusan tog för givet att du var en kille, men som sagt var kul med flera tjejer. Finns en del jag har respekt på borden man ser oftast vilka som har mycket pengar o de som spelar ofta vissa stammisar. Tror många vet säkert hur jag spelar men jaja jag drar ju in pengarna iaf. Bäst är ju om man får fina kort ngr ggr på raken o höjer till slut tröttnar folk o synar det mesta.

 

Spelmissbrukare lätt o falla dit, visst jag är beroende av pokern erkänner jag men så länge man går plus o inte låter pokern styra sitt hela liv så är det ok. Men så fort du börjar förlora pengar etc då är det kört. Kan förstå folk som faller dit o tar såna där snabblån.

 

Kör du oxå abc poker??? Kör väl abc poker men varierar mig lite vilka kort jag höjer med beroende på position o sådant

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sammanfattning av dagen.

 

Dottern har haft hög feber o varit jättekinkig o död bara velat ligga i min famn o gosa. Så har blivit lite poker denna dag med. Slutade med +370, helt ok dagslön. Gjorde ju misstaget o spela lite nu senare på kvällen trött o ont i örat har nog rykt på öroninflammation, fick inga kort, fick färgdrag, stegdrag etc men inget träffade så gick lite back pga det.

 

Bästa handen idag var mitt aa, som jag höjde innan floppen, fick med mig 3 nissar, vill helst bara ha med mig 1 men men. Floppen träffar a, 4, 4

 

ah kåk :-) jag var först checkade, då höjer en kille 10 kr. 4 - tal är nog inte så troligt, jag synade han fortsatte höja på rivern mothöjde jag o han gick all in med träff på A dvs 2-par mot min kåk

 

Nu så kallar sängen o hoppas man inte blir allt för sjuk måste ju orka ta hand om mitt barn men vi kanske är lika dåliga imorgon.

 

april + 4246

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang. barn och spel:

 

Nu blir ju barn inte alkolister för att de ser sina föräldrar dricka vin eller ta en grogg. Jag tror att det är som det mesta annat - om man tabubelägger något så kommer det att uppfattas som spännande. Om man nu har poker som hobby och har ett sunt föhållningssätt varför dölja det? Vad är den förväntade vinsten? Eller skäms man för sin hobby och tycker att den kanske inte är rumsren? De flesta barn har föräldrar som ägnar sig åt någon sorts spel; trav, oddset, bingolotto, mm. Dessa föräldrar skulle aldrig ens tänka tanken att hemlighålla sitt intresse, varför ska poker skambeläggas hela tiden?

 

Jag ägnar mig gladeligen åt bolibompapoker och VAB-poker. Barnen ser på TV eller DVD och jag spelar. För dem är det naturligt. Mamma läser - pappa fipplar med datorn. Den äldsta älskar siffror bokstäver och gillar att berätta vilka kort jag har och som kommer på bordet och i vilka färger (nej, han tror inte att man räknar A, 2, 3, ..., , 10, J, Q, K, A). Jag skulle aldrig tänka tanken att utesluta barnen ur någon del av mitt liv (nja, en sak stannar mellan mamma och pappa). Hur är resonemanget egentligen bland er som undanhåller delar av era intressen för era barn (bara nyfiken)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

oj du kör ju riktigt dyra turneringar eller nja 50 kr är ju inte dyra kikade in på ett bord o där var du på pripallen iaf, hur många turneringar blir det varje dag???

 

Jag blandar 50 och 100. Har rulle för att bara spela 100 men har bättre kr/h på 50. Därför blandar jag till jag får upp kr/h på 100. Har även börjat lite smått med 50 kr HU SnG.

Brukar spela 8-15 st per kväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om jag inte spelar när barnen är vakna så är min 4 åring ytterst medveten om att pappa gillar poker lika mycket som hon vet att pappa gärna tar en öl.

Tror inte det är farligt att barnen vet vad föräldrarna håller på med så länge föräldrarna själva vet vad de håller på med. Om man däremot är missbrukare av något slag bör man nog försöka hålla barnen utanför sitt missbruk vad det än gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...