Gå till innehåll

Tinusen spelar poker igen


tinusen

Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år  

93 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år



Recommended Posts

Lol, du verkar vara ganska mycket bättre än din något tomtiga sambo!

 

Jag spelar själv på svenska spel och började på 0.5/1 kr för ca ett halvår sedan. Nu är jag 180,000 kr rikare, spelar 2.5/5 och 5/10 och har blivit en mycket bättre spelare på kuppen. Håll dig kall så kommer du fortsätta plussa enkelt på mikronivåerna. Lycka till!

 

 

Fick du ihop de på 0.5/1 kr eller det mesta på de högre nivåerna? Hur mkt plus går du per dag i snitt, säg en normal dag?

 

Tina: lol, tror knappast du har respekt för mig. Jag slaskar för mycket. Måste lära mig att spela lite tightare och aggressivare. Har problem med det också. Sen p.g.a. min alldeles för stora respekt för br så köper jag inte in för max heller. Min mardröm är följande: jag floppar nötstegen samtidigt som det ligger två färg ute. Jag höjer stenhårt och blir ställd all-in. Tomten sitter kanske med färgdraget och får in den på river. Jag vet att jag måste syna sånt alla gånger av alla och att det inte händer ofta. Men man måste ha råd att syna en all-in utan en tanke på pengarna och br. Bara då kan man spela det ultimata.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Fick du ihop de på 0.5/1 kr eller det mesta på de högre nivåerna? Hur mkt plus går du per dag i snitt, säg en normal dag?

 

Tina: lol, tror knappast du har respekt för mig. Jag slaskar för mycket. Måste lära mig att spela lite tightare och aggressivare. Har problem med det också. Sen p.g.a. min alldeles för stora respekt för br så köper jag inte in för max heller. Min mardröm är följande: jag floppar nötstegen samtidigt som det ligger två färg ute. Jag höjer stenhårt och blir ställd all-in. Tomten sitter kanske med färgdraget och får in den på river. Jag vet att jag måste syna sånt alla gånger av alla och att det inte händer ofta. Men man måste ha råd att syna en all-in utan en tanke på pengarna och br. Bara då kan man spela det ultimata.

 

Jag köper alltid in på max.

Oki ska ge ett tips som kanske inte är det bästa som funkar för mig.

näe det kommer 2 färg/steg drag på floppen. betta inte för hårt fiskarna går ju med oavsett vilken höjning du gör, sen turnen kan du höja lite mer och kommer färgen/stegen så kommer den men bluffa aldrig att du har den. och när personen checkar i fråga när färgen kommit ta inte för givet att han inte sitter på den utan många gör fulingar. Jag går in med inställningen att ngn har alltid färgen och checkar hellre mitt triss o 2-par men bara för jag checkar så innebär det ju inte att jag lägger mig utan för det mesta synar beroende på höjningen o känsla på vad han sitter på för kort. sen kan man se på höjning ibland om de bluffar. likadant om du får en mothöjning mot dig jag förmodligen sitter han på en bra hand eller bara en bluffare men ser inte många såna på dessa nivåer.

Jag hatar o sitta på stegen på turnen när det är 2 färgdrag ute vet att oavsett om jag höjer 30 kr går ngn med så jag brukar vara cool o be till gudarna när jag höjer normalt att färgen inte kommer. Förlorade mycket innan på att spela alldeles för aggresivt när man hade stegen o färgen kom o så vips var man 70 kr fattigare. Hellre vinna lite än o förlora mycket eller vad man säger är min strategi

 

jag tror jag har tjänat pengar på detta spelet var jätteaggresiv för ngr veckor sedan men ändrade lite strategi o går mer plus nu. och små höjningar kan få folk o lägga sig eller tro att du sitter på en skithand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant diskussion =)

 

Följt andras exempel och gjort mig en dagbok. Funderar på att byta bort unibet med svenska spel, men svenska spel har inga bonusar eller hur?

 

Näe svenska spel har inge bonusar, freerols. iofs freerools eller hur det stavas är bara jobbigt man spelar 2 timmar o så får man 1 dollar som tack, men roligt är det iaf. Du skrev innan att du skulle låna kompisens bankkort vet ej om svs tillåter att man har andras kort, kolla upp det först???? har de ingen bankinsättning?

föresten vad heter din dagbok??? tänkte kika in där

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte starta en ny diskussion om ngn vill vara med o prata. När anser ni när man är spelmissbrukare? Är man spelmissbrukare om man vinner men spelar väldigt mycket vad tycker ni???? sen vad tycker ni om att staten vill förhindra spelmissbruk men det kommer bara mer o mer spel, konstiga snabblån med multiränta. ja vad tycker ni helt enkelt kul o höra era åsikter?

 

 

Kan börja med o skriva vad jag tycker. Spelmissbrukare är man väl lite om man ägnar mycket tid åt pokern men iofs om du tränar mycket idrott är man missbrukare då nja så kanske fel o kalla det missbruk, men samtidigt missbrukare är man inte om man kan göra annat ngn dag o klarar sig utan pokern. Missbrukare är man när man döljer sitt spel döljer vad du spelar för sina nära o kära, döljer om du spelat bort 1000 kr. Vet att jag inte är en missbrukare då jag hade en period förra sommaren då jag spelade konstigt o förlorade pengar dock inga stora summor 200 kr sammanlagt :), satte inte in mer pengar o lät pokern vara fram till mars då jag började spela igen plus att jag kommer inte gå upp nivå i mitt pokerspel pga rädsla att förlora allt jag har tjänat ihop på högre nivå än vad jag reder ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köper alltid in på max.

Oki ska ge ett tips som kanske inte är det bästa som funkar för mig.

näe det kommer 2 färg/steg drag på floppen. betta inte för hårt fiskarna går ju med oavsett vilken höjning du gör, sen turnen kan du höja lite mer och kommer färgen/stegen så kommer den men bluffa aldrig att du har den. och när personen checkar i fråga när färgen kommit ta inte för givet att han inte sitter på den utan många gör fulingar. Jag går in med inställningen att ngn har alltid färgen och checkar hellre mitt triss o 2-par men bara för jag checkar så innebär det ju inte att jag lägger mig utan för det mesta synar beroende på höjningen o känsla på vad han sitter på för kort. sen kan man se på höjning ibland om de bluffar. likadant om du får en mothöjning mot dig jag förmodligen sitter han på en bra hand eller bara en bluffare men ser inte många såna på dessa nivåer.

 

jag tror jag har tjänat pengar på detta spelet var jätteaggresiv för ngr veckor sedan men ändrade lite strategi o går mer plus nu. och små höjningar kan få folk o lägga sig eller tro att du sitter på en skithand

 

 

Att bluffa på de där nivåerna är oftast inte lönt. De få gånger jag gör det är mot folk som kan poker, d.v.s. de som sitter där och plusar varje dag. Som kan spelet helt enkelt. De är de enda som är intelligenta nog att förstå vad som försiggår. I de situationer kan man respresentera en hand som man inte har. Men det sker typ max en gång per dag, om ens det.

Ang. färg- och stegdragen så är det bättre att köra hårt innan folk fått in den. Kommer den så kommer den. Men då får de betala för att se den. För sen om de missat lägger de sig. Om de prickat bettar/raisar de. Så enda chansen är att få de att betala innan dess. Det bästa är att beta sönder oddsen. De som förstår det, lägger sig, andra betalar. Jag vet det så himla väl, men ändå... Det är inte alltid man handlar som man lär, om vi säger så... ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att bluffa på de där nivåerna är oftast inte lönt. De få gånger jag gör det är mot folk som kan poker, d.v.s. de som sitter där och plusar varje dag. Som kan spelet helt enkelt. De är de enda som är intelligenta nog att förstå vad som försiggår. I de situationer kan man respresentera en hand som man inte har. Men det sker typ max en gång per dag, om ens det.

Ang. färg- och stegdragen så är det bättre att köra hårt innan folk fått in den. Kommer den så kommer den. Men då får de betala för att se den. För sen om de missat lägger de sig. Om de prickat bettar/raisar de. Så enda chansen är att få de att betala innan dess. Det bästa är att beta sönder oddsen. De som förstår det, lägger sig, andra betalar. Jag vet det så himla väl, men ändå... Det är inte alltid man handlar som man lär, om vi säger så... ;-)

 

Jo självklart ska de få betala för det men tyvärr fiskarna betalar vad som helst för sin hålstege eller färg med 5 hög. så det är därför jag kör detta systemet o sen om det är mot en mer van spelare blir det hårdare bet. Men självklart det ska ju kosta dem o få en titt till nästa kort

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite kriterier för att vara spelmissbrukare:

* Döljer att man spelar

* Ljuger rakt ut om hur mycket man spelar, plussar, backar

* Lånar pengar för att kunna spela

* Tänker på poker så pass mycket att det går ut över arbete och socialt liv

* Får svårt att sova pga av en torkskad pott eller dålig speldag

* Uppvisar abstinens när man inte spelat på ett tag och blir "stirrig" när man väl spelar igen

* Man kan inte vara utan poker utan att bli grinig

 

Typ nåt sånt.

 

Sen kan man alltid testa sig själv:

http://www.svenskaspel.se/pl.aspx?PageID=3793&menuid=6&parentid=5047#

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte starta en ny diskussion om ngn vill vara med o prata. När anser ni när man är spelmissbrukare? Är man spelmissbrukare om man vinner men spelar väldigt mycket vad tycker ni????

 

Ja! Man är spelberoende även om man vinner. Beroendet har inget med pengarna att göra. (Tycker jag ;-) )

 

En spelberoende är för mig en person som inte kan sluta spela. En person som känner sig beroende av pokern för att må bra.

 

En missbrukare däremot är för mig en person som bara får skit tillbaka av sitt missbruk. Låt säga alkoholister eller förlorande spelberoende. Alkisen kanske får lite umgänge, men hans kropp förstörs. Spelmissbrukaren gör av med alla pengar, och mår säkerligen dåligt av det också.

 

Jag skulle nog klassa mig som halvt spelberoende. TROR inte jag skulle ha några större problem (förnekande?) med att sluta, men jag är inte säker. Tjänar iaf pengar på det, även om det inte är så mkt, samt att jag tycker det är grymt kul. Hade jag inte spelat poker hade jag istället spelat World of Warcraft eller nåt annat istället. Är nog däremot ganska datorberoende. Sitter hellre å läser aftonbladet på datorn än pluggar och gör läxorna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde svs test var grönt jag klarar mig nog. Sen är det ju att pokern är så kul, så fort det går dåligt är det inte kul då slutar jag spela, de ggr de har gått dåligt skrattar sambon åt mig då hittar han mig på soffan istället framför datan när han kommer hem :) pokern får inte bli ett tvång. tror många har tankesätt att om de förlorar pott oj jag måste vinna tillbaks den snabbt, en del går det nog så långt att de går upp en insats för att de tror att de vinner tillbaks den där.

 

Hur många av er har abstinens efter pokern då :) ??

 

kan säga ärligt att jag längtar ibland efter att spela pokern, men bara om det går bra hihi. Men vem sjutton gillar o förlora pengar egentligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja! Man är spelberoende även om man vinner. Beroendet har inget med pengarna att göra. (Tycker jag ;-) )

 

En spelberoende är för mig en person som inte kan sluta spela. En person som känner sig beroende av pokern för att må bra.

 

En missbrukare däremot är för mig en person som bara får skit tillbaka av sitt missbruk. Låt säga alkoholister eller förlorande spelberoende. Alkisen kanske får lite umgänge, men hans kropp förstörs. Spelmissbrukaren gör av med alla pengar, och mår säkerligen dåligt av det också.

 

Jag skulle nog klassa mig som halvt spelberoende. TROR inte jag skulle ha några större problem (förnekande?) med att sluta, men jag är inte säker. Tjänar iaf pengar på det, även om det inte är så mkt, samt att jag tycker det är grymt kul. Hade jag inte spelat poker hade jag istället spelat World of Warcraft eller nåt annat istället. Är nog däremot ganska datorberoende. Sitter hellre å läser aftonbladet på datorn än pluggar och gör läxorna.

 

Men du vem gör läxor hellre än internet o dator :-D hatade läxor o allt vad det hette när jag gick i skolan för 100 år sen som det känns, är snart 26 o sååå gammal :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo självklart ska de få betala för det men tyvärr fiskarna betalar vad som helst för sin hålstege eller färg med 5 hög. så det är därför jag kör detta systemet o sen om det är mot en mer van spelare blir det hårdare bet. Men självklart det ska ju kosta dem o få en titt till nästa kort

 

Det där resonemanget håller inte riktigt. Om du bettar 1000% av potten och de synar med sitt färgdrag så har du de facto tjänat pengar om du inte betalar av duktigt ifall de sätter färgdraget. Om du däremot bettar 30% av potten så tjänar de på att syna, helt enkelt. Då är deras spel helt plötsligt korrekt.

 

Dvs det är BRA att de synar med sitt hålstegsdrag, men BARA om du har bettat tillräckligt hårt. Den enda ursäkten som fungerar för att inte betta hårt på flop å turn när du tror du har bäst hand mot en calling station är om du vet att du inte har disciplin nog för att släppa din hand ifall hans drag sitter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där resonemanget håller inte riktigt. Om du bettar 1000% av potten och de synar med sitt färgdrag så har du de facto tjänat pengar om du inte betalar av duktigt ifall de sätter färgdraget. Om du däremot bettar 30% av potten så tjänar de på att syna, helt enkelt. Då är deras spel helt plötsligt korrekt.

 

Dvs det är BRA att de synar med sitt hålstegsdrag, men BARA om du har bettat tillräckligt hårt. Den enda ursäkten som fungerar för att inte betta hårt på flop å turn när du tror du har bäst hand mot en calling station är om du vet att du inte har disciplin nog för att släppa din hand ifall hans drag sitter.

 

men det sjuka är när man sitter på en monsterhand så sitter alltid deras färg eller ngt på rivern, sen säger jag inte att jag bara betar 3 kr utan jag betar ganska mycket men inte 20 kr kanske, vi säger potten är 20 kr, jag betar kanske 7 kr tex med hög bettning syftar jag på 80-100% av potten visst mothöjer jag o sådant oxå om ngn hinner höja före mig. Vet att man kanske ska spela annorlunda men efter att förlora stora potter jämt o ständgt så lönar sig mitt spel mer sen om jag spelar högre insatser då blir det ett annat spel, det är självförtroendet o rivern jag verkligen inte litar på, fast jag klagar inte o få tex 70 kr pott för en stege,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, men för att optimera ditt spel måste du nån gång börja spela de stora potterna mot drag. Du kanske har haft otur mot drag, men kom ihåg att ens minne är extremt selektivt, och i längden kommer de inte att sätta sina drag oftare än de borde.

 

Om fi har ett färgdrag så har han 9 kort som ger honom färgen, vilket ger honom ca 20% chans att sätta sin färg på turn. Om du bettar 7kr i en 20-pott så måste han betala 7 för att kunna vinna 27. Då han bara får sin vinnande hand på turn 20% av gångerna (vi låtsas att han feg-foldar efter turn, vilket han troligtvis inte gör) så är hans genomsnittliga vinst på sin syn 27 * 0.2 = 5.4. Alltså förlorar han 1.6kr på att syna din höjning (7 - 5.4), men i snitt lär han få in mer än 2kr efter att han satt sin färg, då du knappast alltid ger upp handen samma sekund som färgen sitter.

 

Slutsatsen är att hans spel är korrekt, vilket i sin tur leder till att ditt spel är felaktigt (bara en av er två kan tjäna på sitt spel). Jag skulle rekommendera dig att åtminstone höja halvpott, så att hans odds blir lite sämre. Senare när du känner att du har bättre självförtroende med pokern så kan du börja ge dem riktigt usla odds på deras drag. :)

 

Det finns också andra stora fördelar med att betta hårt. Du vill ju kunna skapa riktiga monsterpotter när du sätter ditt set på floppen utan att fi börjar undra varför du helt plötsligt bettar ovanligt hårt ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där resonemanget håller inte riktigt. Om du bettar 1000% av potten och de synar med sitt färgdrag så har du de facto tjänat pengar om du inte betalar av duktigt ifall de sätter färgdraget. Om du däremot bettar 30% av potten så tjänar de på att syna, helt enkelt. Då är deras spel helt plötsligt korrekt.

 

Dvs det är BRA att de synar med sitt hålstegsdrag, men BARA om du har bettat tillräckligt hårt. Den enda ursäkten som fungerar för att inte betta hårt på flop å turn när du tror du har bäst hand mot en calling station är om du vet att du inte har disciplin nog för att släppa din hand ifall hans drag sitter.

 

 

en ann an fråga hur skulle du bettat då, om du satt på stegen på turn o ngn jagade färg ex. tar tacksamt emot tips så jag blir en bättre pokerspelare, är ju relativ nybörjare ännu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, men för att optimera ditt spel måste du nån gång börja spela de stora potterna mot drag. Du kanske har haft otur mot drag, men kom ihåg att ens minne är extremt selektivt, och i längden kommer de inte att sätta sina drag oftare än de borde.

 

Om fi har ett färgdrag så har han 9 kort som ger honom färgen, vilket ger honom ca 20% chans att sätta sin färg på turn. Om du bettar 7kr i en 20-pott så måste han betala 7 för att kunna vinna 27. Då han bara får sin vinnande hand på turn 20% av gångerna (vi låtsas att han feg-foldar efter turn, vilket han troligtvis inte gör) så är hans genomsnittliga vinst på sin syn 27 * 0.2 = 5.4. Alltså förlorar han 1.6kr på att syna din höjning (7 - 5.4), men i snitt lär han få in mer än 2kr efter att han satt sin färg, då du knappast alltid ger upp handen samma sekund som färgen sitter.

 

Slutsatsen är att hans spel är korrekt, vilket i sin tur leder till att ditt spel är felaktigt (bara en av er två kan tjäna på sitt spel). Jag skulle rekommendera dig att åtminstone höja halvpott, så att hans odds blir lite sämre. Senare när du känner att du har bättre självförtroende med pokern så kan du börja ge dem riktigt usla odds på deras drag. :)

 

Det finns också andra stora fördelar med att betta hårt. Du vill ju kunna skapa riktiga monsterpotter när du sätter ditt set på floppen utan att fi börjar undra varför du helt plötsligt bettar ovanligt hårt ;)

 

 

ah en annan tinusen är på g nu ikväll dags o börja ta mer betalt för sina monsterhänder, tack för tipset, drog just in en jättepott pga detta :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast på svenska spel 0.5/1 så börjar folk inte undra över nånting utan kör efter devisen: "I got a pair, I call!". Lika bra att bara betta stort med sina monster och betta mer normalt med top-par och sånt.

 

haha jag har just blivit kallad fisk o fått de flesta tro att jag är en. iofs var fisk varning där. Hade 2 4 s lilla mörken fick en känsla o gick med skitkort men känsla o lilla mörken plus inte många som lagt mörkar.

floppen visar 35Q, ah satt en fin hålstegdrag, en nisse höjde 1 kr klart man hänkar på, turn visar A, satt stegen, bettade på 1 synar, jag har bästa handen på rivern höjer lite till o får syn och fick potten. men bara bra om folk tror att man är firre de synar mig nog glatt när jag sitter på min monsterhand nästa gång. Jag svarade lite snällt till dem jag måste väl oxå få fiska ibland :) fast fiska gör jag bara på lilla mörken, satt en del fina kåkar m.m pga det. sen går man ju givetvis inte med på alla små mörkar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

o sen spelade jag denna handen fel???

 

 

hade TT i tidig position höjer 4 kr, 1 synar, en annan all in, 10 kr dvs syn kostar 6 kr till, vi är 3 st om potten.

floppen visar T, och sen 2 hjärter kort. Höjer snabbt 15 kr för att få bort ngn jag har ju triss o färgen kan komma, 1 lägger sig 1 går all in med sina sista pengar 11kr o på rivern visas ett hjärter till han som gick all in visade AT hjärter o fick potten, skulle jag spelat annorlunda???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha jag har just blivit kallad fisk o fått de flesta tro att jag är en. iofs var fisk varning där. Hade 2 4 s lilla mörken fick en känsla o gick med skitkort men känsla o lilla mörken plus inte många som lagt mörkar.

floppen visar 35Q, ah satt en fin hålstegdrag, en nisse höjde 1 kr klart man hänkar på, turn visar A, satt stegen, bettade på 1 synar, jag har bästa handen på rivern höjer lite till o får syn och fick potten. men bara bra om folk tror att man är firre de synar mig nog glatt när jag sitter på min monsterhand nästa gång. Jag svarade lite snällt till dem jag måste väl oxå få fiska ibland :) fast fiska gör jag bara på lilla mörken, satt en del fina kåkar m.m pga det. sen går man ju givetvis inte med på alla små mörkar

 

 

Öppet stegdrag skulle jag vilja säga . :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu blir det en paus från spelet, spelade riktigt illa, dum syn, 2 par, missade att han kunde ha stegen. eller han hade satt sin hålstege. Borde fatta det när han mothöjde mig men men näe tina synar så glatt utan o tänka, var ju säker på att jag hade bästa handen hihi. Bättring tur att detta inte händer ofta men det ska inte helt enkelt få hända, menar att jag måste tänka till lite o se vad det egentligen är för kort bättre. Brukar vara duktig på det. eller 2 par är ju inte så illa men han kunde ju ha satt triss, blir nya tag sedan. summa idag -40 kr lite bättring från morgonen då jag låg cirkus 70 kr back. Det där var ett av mina mål som jag defenitivt inte följde idag. Men som sagt var man kan ju inte gå plus varje dag , vissa dagar går illa men idag var det inte korten utan bara mig som jag har o skylla på. Vi får se om jag känner för mer poker sen. Kanske skulle ta en go tv kväll istället eller nja de som spelar min nivå får säkert se mig på borden senare. Men inte just nu för tillfället.

 

 

 

Nya mål med mitt spel:

 

*spela 4-bord ett tag, tror jag spelar bättre med bara 4-bord 5 är ganska stressigt vill ha tid o tänka över mina beslut.

 

* Spara min händer som jag spelar bra/dåligt med i pokerhand så jag kan kolla vad var det jag gjorde fel o skulle gjort annorlunda eller om jag spelade helt ok där

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...