Gå till innehåll

Tinusen spelar poker igen


tinusen

Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år  

93 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år



Recommended Posts

  • Svars 2,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har du testat att spela shorthanded? 5-max på SvS alltså. Det tycker jag är ruskigt mycket skönare. :D

 

jo men jag gillar ej det, känns mer skönt med 10 bord, men då o då spelar jag 5 bord då man höjer med lite mer kort o det. vilken nivå kör du???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bättre att raisa stort och riskera rundfold än att raisa för lite och bli utdragen av 2-3 stycken.

 

Maraton-sex är när man har sex en 4-5 timmar på en dag... bra sätt att bli av med aggressioner :P

 

maratonsex ja du när sjutton skulle man hinna med sådant, på kvällarna är man oftast så trött så ja 5 min sen bra ;-) skämt o sido men maraton sex finns det ingen tid för när man är småbarnsförälder såvida man inte är vaken halva natten men det känns inte så uppiggande när dottern vaknar vid 07 o vill upp då. hmm bli av med aggressioner det tycker jag att köra ett box pass är bättre sex sen är ju bara bonus

 

så du menar att du hade gjort en jättestor bet som jag gjorde oxå??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte jag bara skulle skryta lite. Nästa fredag så blir det köpenhamn med hotellnatt som jobbet bjuder på. Perfekt då gubben o jag jobbar på samma jobb. Första natten det blir utan dottern men usch vad ångest jag kommer ha att lämna henne till hennes barnvakt dvs min mamma, som hon träffat väldigt ofta så ingen främling direkt .men kika in hotellet som jobbet bjuder på, fast iofs kanske trevligt med lite kvalitetstid eller vad man säger hmmm.

men ska iaf bli trevligt med tivoli, resturang besök o allt vad jobbet ska bjuda på plus en onykter tina för första gången på typ 100 år. eller nja iaf 18 månader

 

http://www.hotels.se/hotell-danmark/hotell-kopenhamn/radisson-sas-royal-hotel/

 

så nästa fredag plus lördag dag blir det ingen poker alls utan då är jag o roar mig o har det trevligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu känns det som att jag lägger av med pokern.

 

På 2 dar:

 

AA, fått 3 ,knäckte 2 gånger. KK: 2 gånger, knäckte av Ax båda. Stege, 3x, utflushade ALLA. Kåk, en gång, ut kåkad runner runner. AKx12, vunnit typ... 4. Flush, senaste 5 gångerna har dom blivit utkåkade, vunnit en.

 

Det är helt, helt, helt sinnesjukt, jag har aldrig sett något liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu känns det som att jag lägger av med pokern.

 

På 2 dar:

 

AA, fått 3 ,knäckte 2 gånger. KK: 2 gånger, knäckte av Ax båda. Stege, 3x, utflushade ALLA. Kåk, en gång, ut kåkad runner runner. AKx12, vunnit typ... 4. Flush, senaste 5 gångerna har dom blivit utkåkade, vunnit en.

 

Det är helt, helt, helt sinnesjukt, jag har aldrig sett något liknande.

 

hoppas det vänder snart för dig kände precis som dig för ngr dagar sen inget stämde, nu ska jag ge 1-2 kr liten chans tror jag spelade det innan o ja lika många fiskar är det ju inte men det finns ju en del. vi får se ska iaf testa skillnaden, det bettas hårdare men samtidigt det gör det på0,5-1 kr oxå. blir o vara hård på position o inte slänga iväg onödiga pengar på kort jag inte är beredd o gå vidare på dvs höjning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tinusen: Jag spelar inte så regelbundet, men nu har jag dragit igång en minimal rulle på SvS för att jag tycker poker är så himla kul. :) Har varit intresserad av poker ett par år nu men det är inte förns nu som jag känner att jag är redo och mogen för att spela.

 

Jag satte in en femhundring i början av veckan och har nu ungefär 2500:- i rullen så det går ju framåt i alla fall. Jag lirar som du säkert förstår 0.5/1 kr 5-max. Brukar köra 3-4 bord åt gången.

 

Vi får väl se hur det går för mig och hur länge jag orkar spela, hehe. Jag gjorde ett liknande försök för 6-7 månader sedan och då satte jag in 100:- och inom en vecka hade jag 4500:-, hehe. Men så tog jag ett skott och det gick inte som planerat men jag tog iaf ut 3500:- så det var ju kul. Sen den gången har jag knappt spelat någon poker förutom nöjesspelat lite nån gång när man festat lite med nån polare eller lite homegame med grabbarna. :)

 

Ja, det blev ju mitt livs historia det här! Haha, men det är kul med någon som lirar på samma nivåer som jag. Alla är ju så jävla duktiga på det här stället! ;) Hehe. Stay strong!

 

Mvh

Kristoffer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är duktig Tinusen men tror fortfarande att hälften av bordet inte kan läsa folk utan det enda som de ser på är sin egen hand. De skiter i om någon aldrig spelat en hand och plötsligt höjer. Det är därför gång på gång de går i bet. Men på 1-2 är det mycket färre sådana spelare.

 

Jag är inte så glad åt AK och AQ, har spelat dem för mycket i limiten. Jag spelar hellre andra händer ibland, men visst jag kan spela dem med men jag hoppar inte i taket med dem precis. Däremot är jag väldigt glad för dem i turrar och spelar dem ofta hårt.

 

Jag visar aldrig händer, det har varit ett par gånger när jag ville visa dig men aldrig någonsin annars.

 

Ska du hålla på den vitryska smörsångaren nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är duktig Tinusen men tror fortfarande att hälften av bordet inte kan läsa folk utan det enda som de ser på är sin egen hand. De skiter i om någon aldrig spelat en hand och plötsligt höjer. Det är därför gång på gång de går i bet. Men på 1-2 är det mycket färre sådana spelare.

 

Jag är inte så glad åt AK och AQ, har spelat dem för mycket i limiten. Jag spelar hellre andra händer ibland, men visst jag kan spela dem med men jag hoppar inte i taket med dem precis. Däremot är jag väldigt glad för dem i turrar och spelar dem ofta hårt.

 

Jag visar aldrig händer, det har varit ett par gånger när jag ville visa dig men aldrig någonsin annars.

 

Ska du hålla på den vitryska smörsångaren nu?

 

klart som sjutton jag ska heja på snygging :)

 

näe bra med händerna att du ej visar dem, lite hemlighetsfull ska man vara.

 

spelade lite 1-2 kr innan o märkte helt annat spel, där kunde jag tom bluffa utan o riskera att ngn med Q3 synade en, märktes att en del ville ha stegen o lika så färgen men där blev det ju desto hårdare krav o sen drog jag till med höga pre flop höjningar funkade bra. går inte göra för höga här folk synar ju så glatt ändå så :)

 

alla har vi våra favviskort ngn särskild??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tinusen: Jag spelar inte så regelbundet, men nu har jag dragit igång en minimal rulle på SvS för att jag tycker poker är så himla kul. :) Har varit intresserad av poker ett par år nu men det är inte förns nu som jag känner att jag är redo och mogen för att spela.

 

Jag satte in en femhundring i början av veckan och har nu ungefär 2500:- i rullen så det går ju framåt i alla fall. Jag lirar som du säkert förstår 0.5/1 kr 5-max. Brukar köra 3-4 bord åt gången.

 

Vi får väl se hur det går för mig och hur länge jag orkar spela, hehe. Jag gjorde ett liknande försök för 6-7 månader sedan och då satte jag in 100:- och inom en vecka hade jag 4500:-, hehe. Men så tog jag ett skott och det gick inte som planerat men jag tog iaf ut 3500:- så det var ju kul. Sen den gången har jag knappt spelat någon poker förutom nöjesspelat lite nån gång när man festat lite med nån polare eller lite homegame med grabbarna. :)

 

Ja, det blev ju mitt livs historia det här! Haha, men det är kul med någon som lirar på samma nivåer som jag. Alla är ju så jävla duktiga på det här stället! ;) Hehe. Stay strong!

 

Mvh

Kristoffer

 

 

vad nickar du på svs?? kul iaf med fler mikrospelare undrar om fiskarna kommer utrotas :)

kör du flera bord än 1??? jag kör 5 st bra tidsfördriv då man inte vill slaska runt med vilka kort som helst, typ q2 är ju jättefina kort särskilt tidig position o ännu bättre vid en 7 kr höjning självklar syn vilket många verkar tycka, man blir rätt trött på utdragningarna men i längden är det vi som tjänar på det. hinner inte skriva nu då det är dags att börja med maten inför eurovisionen, trevligt att du kollade in iaf, om det är ngt fråga på bara finns massor med folk som kan sin poker här, dvs inte jag då men det förstod du nog hihi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

då var alla bidragen avklarade i eurovision. en tråkig pausunderhållning nu så håller till här en stund. Så vad tyckte jag då om årets festival. Var ju helt klart ett av de roligaste året. Men ukraina hoppas jag defenitivt på, bara pinsamt ju även om jag tyckte dansarna var rätt roliga.

 

Fransmännen ngn påtänd nisse som sprang omkring som en galning med en tygkisse.

 

o sista bidraget vad var det för byxor, iofs det gillar väl ni killar, om jag hade haft dem skulle jag vara rädd att de trillade ner o man stod där naken hihi.

 

Turkiet vad sjunger han om egentligen anar ngt snuskigt, shake it up shekerim, hmm skaka upp en älskling vad ska man skaka upp :-D

 

finland, mycket bra låt den fick min enda röst heja grannlandet.

 

Serbien ja som luuk sa lesbisk kampsång stämmer nog in men hallå kavaj tennisskor vad är det för ngt???

 

ja det var ngr av de bidragen som jag uppmärksammade iaf :) nu ska jag gå o kolla på röstningen hejs svejs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

då var alla bidragen avklarade i eurovision. en tråkig pausunderhållning nu så håller till här en stund. Så vad tyckte jag då om årets festival. Var ju helt klart ett av de roligaste året. Men ukraina hoppas jag defenitivt på, bara pinsamt ju även om jag tyckte dansarna var rätt roliga.

 

Fransmännen ngn påtänd nisse som sprang omkring som en galning med en tygkisse.

 

o sista bidraget vad var det för byxor, iofs det gillar väl ni killar, om jag hade haft dem skulle jag vara rädd att de trillade ner o man stod där naken hihi.

 

Turkiet vad sjunger han om egentligen anar ngt snuskigt, shake it up shekerim, hmm skaka upp en älskling vad ska man skaka upp :-D

 

finland, mycket bra låt den fick min enda röst heja grannlandet.

 

Serbien ja som luuk sa lesbisk kampsång stämmer nog in men hallå kavaj tennisskor vad är det för ngt???

 

ja det var ngr av de bidragen som jag uppmärksammade iaf :) nu ska jag gå o kolla på röstningen hejs svejs

 

Pfft, Apocalyptica är ju skapliga :P

 

Jag gillade bara den där techno-aktiga bruden, det var ok. Synd att inte Lustans Lakejer gick vidare!

 

Och pokern går fortfarande åt helvete... Och så brände jag mig när jag gjorde pepparstek! *söker sympati*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pfft, Apocalyptica är ju skapliga :P

 

Jag gillade bara den där techno-aktiga bruden, det var ok. Synd att inte Lustans Lakejer gick vidare!

 

Och pokern går fortfarande åt helvete... Och så brände jag mig när jag gjorde pepparstek! *söker sympati*

 

synd om dig du, men gott blev det väl??

 

äsch ger upp om röstningen inget kul bara fd jugge länder som får poäng. se har ju så många grannländer som röstar på varandra

 

om ukraina vinner detta året ska jag inte kolla nästa år

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

då var alla bidragen avklarade i eurovision. en tråkig pausunderhållning nu så håller till här en stund. Så vad tyckte jag då om årets festival. Var ju helt klart ett av de roligaste året. Men ukraina hoppas jag defenitivt på, bara pinsamt ju även om jag tyckte dansarna var rätt roliga.

 

 

 

ursäkta, men Apocalyptica var klart bäst, synd att man inte fick rösta där.

 

Den bulgariska trumTrancen var bra, synd bara att hon skulle sjunga, eller vad det var hon gjorde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ursäkta, men Apocalyptica var klart bäst, synd att man inte fick rösta där.

 

Den bulgariska trumTrancen var bra, synd bara att hon skulle sjunga, eller vad det var hon gjorde.

 

nu gillar jag ju inte acocalyptica eller vad de nu heter :-D

 

hmm tror bulgarien försökte skrika eller ngt vet inte riktigt.

 

jag o gubben blev lite rikare, han spelade 20 kr vinnare på serbien o oddset var 7 eller 8

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första året som jag tittar på sånt skräpprogram som eurovision contest! hihihi Har ju fått barn så jag kände mig lagom gammal idag och tittade på fanskapet och det var faktiskt kul. Fan också! Nu är jag gammal... :mrgreen:

 

Självklart var Finland bäst! Synd att de inte kom top tio ens... (Men de är med i Hockey finalen!) :twisted:

 

Ang. Serbiens klädsel, visst, de har kanske inte de bästa kläderna men det är tycker jag är tusen gånger bättre än nån minimikjol och urringning ner till knäna. Skulle skämmas att stå där och åma mig medan sångaren sjunger "skaka på den".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...