Gå till innehåll

Tinusen spelar poker igen


tinusen

Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år  

93 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år



Recommended Posts

  • Svars 2,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Sun, genom att beta flop får du veta på ett ungefär vad han sitter på. Sen hade markerna åkt in i alla fall kanske. Jag är verkligen nyfiken på varför du inte bettar floppen. Det konstigaste är att även han inte bettar något. Skumt spelat från er båda...

 

Jo, jag satt och hoppades på att han satt på AK, AA eller QQ, checkade helt enkelt för att få honom att tro att jag tokmissat. Var visserligen nästan 100% på AK, annars skulle jag inte callat. Men för att inte backat ur den handen skulle jag fått lov att folda, och jag tror inte jag skulel kunna göra det sådär, mot en halvstack.

 

Borde jag foldat turn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säger inte att jag alltid gör så här, denna gången gjorde jag det det pga är osäker vad han har, han kan ju sitta på AA. gör jag då inte helt rätt o bara checkar när man är osäker på handen eller ska man alltid panga på o därmed riskera hela sin stack pga det??? menar när man inte ens är 100% säker på handen varför då köra stora bett är det inte bättre o syna då.

 

menar som du finnen, när du hade AA en gång du passade bara när det låg stegdrag på floppen detta måste ju vara precis samma sak eller??

 

vet inte men slowspel är det väl inte när man är osäker på sin hand??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är kanske ute och cyklar men jag förstår verkligen inte hur ni tänker... Slowspela AA på flop??? Inte betta AQ på turn??? Slowspela set??? Bet! Bet! Bet! Pott!!! Det är mitt svar!

 

Jag slowar för att jag oftast har betat ut hårt preflop, i stil med 6-9. Har jag AA, och flop kommer 962 så om jag betar ut så hårt som jag måste om jag ska beta, så foldar allt som inte är KK eller set. Checkar jag så kan jag calla ner till river och sen slå om. Fördelen är också att sitter han på en AK-AT (som tomtarna ofta callar med) så kan det ge dom en halvbra träff så att dom kan calla vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säger inte att jag alltid gör så här, denna gången gjorde jag det det pga är osäker vad han har, han kan ju sitta på AA. gör jag då inte helt rätt o bara checkar när man är osäker på handen eller ska man alltid panga på o därmed riskera hela sin stack pga det??? menar när man inte ens är 100% säker på handen varför då köra stora bett är det inte bättre o syna då.

 

menar som du finnen, när du hade AA en gång du passade bara när det låg stegdrag på floppen detta måste ju vara precis samma sak eller??

 

vet inte men slowspel är det väl inte när man är osäker på sin hand??

Ofta är det bra att beta för att se vad har han. Han bluffar oftast inte med ett omslag, får du ett stort kan du ofta folda en marginell hand. Det är bättre än att låta honom ta iniativet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag slowar för att jag oftast har betat ut hårt preflop, i stil med 6-9. Har jag AA, och flop kommer 962 så om jag betar ut så hårt som jag måste om jag ska beta, så foldar allt som inte är KK eller set. Checkar jag så kan jag calla ner till river och sen slå om. Fördelen är också att sitter han på en AK-AT (som tomtarna ofta callar med) så kan det ge dom en halvbra träff så att dom kan calla vidare.

 

Par i nior eller sexor, drag, backdörrs drag? Har jag pangat preflop betar jag flop vad som än kommer undantag är när det är en familjepott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Par i nior eller sexor, drag, backdörrs drag? Har jag pangat preflop betar jag flop vad som än kommer undantag är när det är en familjepott.

Det gör jag oftast med, när jag inte har monster, men det gör man ju främst för att köpa potten om ingen har något, och du inte träffat (AK t ex)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ofta är det bra att beta för att se vad har han. Han bluffar oftast inte med ett omslag, får du ett stort kan du ofta folda en marginell hand. Det är bättre än att låta honom ta iniativet.

 

oki får bli så nästa gång. hmm poker är svårt o spela :-D

hädanefter alltid bet, känns som om man aldrig komme rlära sig detta spelet utan när man tror det går bra så är man tillbaks till ruta 1 igen

 

o vad 17,on är det för stolle som syna 6 kr utan träff, prickar 3.an o sen A. tog honom bara för ett A med dålig kicker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han bluffar oftast inte med ett omslag, får du ett stort kan du ofta folda en marginell hand. Det är bättre än att låta honom ta iniativet.

 

Alla som läste det här dunka huvet i väggen för att glömma det :mrgreen:

Bättre att låta någon annan ta intiativet i en pott? Aggression vinner dig potten.

 

EDIT: förlåt förlåt jag missade "bättre ÄN". Bli inte upprörd nu Sunnyboi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På tal om o slowspela

 

***** Hand History for Game 321779135 *****

$100 NL Texas Hold'em - Sunday, May 13, 19:39:04 ET 2007

Table Adam 27 (Real Money)

Seat 6 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: jock17 ( $17.9 )

Seat 2: imout ( $72.05 )

Seat 3: Tinusen ( $211.15 )

Seat 4: hja ( $52.7 )

Seat 5: janne111 ( $25.64 )

Seat 6: aRose ( $80.28 )

Seat 7: gerulatis ( $250.4 )

Seat 8: bigswe ( $31.15 )

Seat 9: jata ( $14 )

Seat 10: SwedeVikng ( $205.27 )

gerulatis posts small blind [$0.5].

bigswe posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Tinusen [ 7h 7c ]

jata folds.

SwedeVikng folds.

jock17 folds.

imout folds.

Tinusen calls [$1].

hja calls [$1].

janne111 calls [$1].

aRose folds.

gerulatis folds.

bigswe checks.

** Dealing Flop ** [ Qs, 5h, 7s ]

bigswe checks.

Tinusen bets [$4].

hja folds.

janne111 is all-In.

bigswe folds.

Tinusen calls [$20.64].

** Dealing Turn ** [ 8c ]

** Dealing River ** [ Ks ]

Tinusen shows [ 7h, 7c ] three of a kind, sevens.

janne111 shows [ Qh, Qd ] three of a kind, queens.

janne111 wins $52.48 from the main pot with three of a kind, queens.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

25 spänn är räcker ju inte till många smirnoff ice som jag tror du skrev att du gillade.

Dvs tur att han inte hade djup stack.

 

hehe ja då hade jag blivit fattig. fast rök set på KK mot stege där rök en del pengar för räknade inte att han gått med på 67, stegen fick han på turn, jag fick set på rivern

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han lagerapan är inte klok i huvudet. Jag satt en gång med 555 på flop och bettade ut 7kr och han synade, sedan kom ett klöver till alltså två stycken då. Då bettade han ut 25 kr på sitt drag, jag kom ihåg att floppen var A35 och jag var rädd för en stege så jag synade. Ja så kom hans jäkla klöver på river och jag synade 11 kr. Sedan satt jag o studerade honom och han bettade hårt på alla drag. Det var så tydligt och jag retade honom när han missade många av sina drag jäkla apa!! Jag trodde jag skulle tömma honom idag då jag floppade fyrtal och han hade raisat preflop och sedan bettade 20 kr på flop och syn av mig. Jag försökte få betalt på turn men han blev rädd och foldade.

 

Jag kan ofta slowspela men då när det är små chanser till förbättringar för honom och jag kan sätta honom på en hand. Jag låter honom betta och sedan slår jag om på river och ofta kommer syn med stort riverbet. Jag vet att det få som gör så men det passar mig.

 

Idag har det gått riktigt bra och det var skönt för det gick lite trögt i början av maj men nu rullar det på med flyt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han lagerapan är inte klok i huvudet. Jag satt en gång med 555 på flop och bettade ut 7kr och han synade, sedan kom ett klöver till alltså två stycken då. Då bettade han ut 25 kr på sitt drag, jag kom ihåg att floppen var A35 och jag var rädd för en stege så jag synade. Ja så kom hans jäkla klöver på river och jag synade 11 kr. Sedan satt jag o studerade honom och han bettade hårt på alla drag. Det var så tydligt och jag retade honom när han missade många av sina drag jäkla apa!! Jag trodde jag skulle tömma honom idag då jag floppade fyrtal och han hade raisat preflop och sedan bettade 20 kr på flop och syn av mig. Jag försökte få betalt på turn men han blev rädd och foldade.

 

Jag kan ofta slowspela men då när det är små chanser till förbättringar för honom och jag kan sätta honom på en hand. Jag låter honom betta och sedan slår jag om på river och ofta kommer syn med stort riverbet. Jag vet att det få som gör så men det passar mig.

 

Idag har det gått riktigt bra och det var skönt för det gick lite trögt i början av maj men nu rullar det på med flyt.

 

ah tusan är det den nissen. har svårt o tänka mig att man går plus med o betta så hårt på sina drag menar de sitter ju inte så jätteofta. men nu lär jag ju spela annorlundare mot honom nästa gång, vilken stolle :) vad 17.on var det för bord vi satt på nyss, körde de standard o mothöja precis allt, var inte direkt ekonomiskt lönande o sitta där, backade direkt typ 40 kr, fegade ur på turn, inte sugen på o slänga iväg 60 kr på mitt pocket då han förmodligen prickat set

 

fast det tog jag igen på e andra borden, satt med set 9 på floppen, en annan med AA, han gick all in, synd att han inte var mer djupstackad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad säger man bara o tacka o ta emot, han blev visst tjurig o skrev j**** rigg

 

***** Hand History for Game 321880695 *****

$100 NL Texas Hold'em - Sunday, May 13, 20:59:49 ET 2007

Table Adam 7 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: ppk ( $45.8 )

Seat 2: classic1 ( $223.3 )

Seat 3: Brandon ( $389.8 )

Seat 4: Hoben ( $37 )

Seat 5: Tinusen ( $200 )

Seat 6: rolloz111 ( $162.6 )

Seat 7: Noijd ( $323.25 )

Seat 8: gramps ( $90.9 )

Seat 9: karnadas ( $163.55 )

Seat 10: Dumdum ( $192.5 )

classic1 posts small blind [$0.5].

Brandon posts big blind [$1].

Tinusen posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Tinusen [ 9s Kc ]

Hoben calls [$1].

Tinusen checks.

rolloz111 folds.

Noijd calls [$1].

gramps folds.

karnadas folds.

Dumdum folds.

classic1 folds.

Brandon raises [$1].

Hoben calls [$1].

Tinusen calls [$1].

Noijd calls [$1].

** Dealing Flop ** [ 9h, Jd, Ks ]

Brandon bets [$4].

Hoben folds.

Tinusen raises [$8].

Noijd folds.

Brandon calls [$4].

** Dealing Turn ** [ 7h ]

Brandon checks.

Tinusen bets [$8].

Brandon raises [$16].

Tinusen calls [$8].

** Dealing River ** [ 9d ]

Brandon is all-In.

Tinusen is all-In.

Brandon shows [ 9c, 7c ] a full house, nines full of sevens.

Tinusen shows [ 9s, Kc ] a full house, nines full of kings.

Brandon wins $189.8 from side pot#1 with a full house, nines full of sevens.

Tinusen wins $394.4 from the main pot with a full house, nines full of kings.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...