Gå till innehåll

Tinusen spelar poker igen


tinusen

Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år  

93 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år



Recommended Posts

  • Svars 2,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kolla forumets bästa inlägg, där finns Cyntax länksamling för sit'n'go.

Nr 89 är grymt, den kan du skriva ut och ha som fusklapp när du spelar.

I övrigt finns en mängd artiklar där som är bra.

GL med SnG

 

söker jag efter inlägget eller var hittar jag det??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt nick är Limmet-

 

Spelar förtillfället inte på svs. Nöter lite bonusar på andra siter istället men kommer snart tillbaka.

 

Kan säga att jag känner igen dina situationer helt... De är helt otroliga fiskarna. Kan bara säga att det som funkar i längden är skitstrikt aggresivt och inte spela massa skit så straffas deras idioti i längden.

 

 

Statsen ser helt ok ut tycker jag nog... Att du är så lös har väl med nivån att göra... Går helt enkelt plussa med de flesta händer där.

 

Att se flop 50% från SB är för mycket btw :)

 

game_level NL 100 kr (200kr)

total_hands 2052

vol_saw_flop 23.4

saw_flop_sb 50.4

co_pct_wsf 23.0

co_total_won 215.9

co_big_bets_won 5.3

sd_pct 22.6

co_sd_win 46.2

pf_raise 4.1

co_pfaf --

co_flopaf 1.58

co_turnaf 1.45

co_riveraf 2.00

co_totaf 1.61

rake 78.7

 

 

Du räknas som SLPP (Semi-Loose-Passive/Passive)

 

Tror du behöver bli lite aggresivare. Limpa lite mindre. Höja lite oftare.... fast jag vet på den här nivån har man INGEN Fold equity så känns rätt meningslöst ibland...

 

Lycka till i fortsättningen. Är det några värden du undrar över så fråga. Sen ska ju tilläggas att 2k nävar är inget :)

 

 

oki kan säga redan nu att det där stämmer inte, är ganska tight spelare, går verkligen inte med på 50% av flopparna, har hårda krav på mina starthänder, börjat spela mer aggro vet inte när vi spelade sist. det är ju varannan hand o det tror jag gerulatis kan intyga att jag verkligen inte gör då vi brukar spela 1 bord tillsammans på kvällarna, vet inte riktigt när du grundar dessa händer ifrån kanske förra sommaren då jag spelade riktigt tomtigt o sen slutade spela fram till mars o började spela seriöst men spelade inte mycket då förra sommaren

 

hittar jag dessa faktan på more detail, för mina 53 734 händer jag spelat har jag

 

saw flop all hands 28,63% det räknas väl ändå inte som en lös spelare??????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej Tina, du är inte passiv alls. Du skulle nog kunna limpa med någon hand till om du har höga krav. Om t ex det är sex limpare i potten så kan man spela en del händer.

 

Du bettar på när du leder och det är bra! Rätt tuffa bet med. Sedan när det är så många ibland i potten så måste man vara lite försiktig/passiv för har man limpat så är det inte säkert att ett topp-par räcker ens. Se på hon tjejen som var arg på dig igår när du klonkar tvåpar med 23, hon bettade för aggro där.

 

Stats, det är fortfarande så speciellt med Sv Spel, det blir lite fel då med vissa stats. Man måste anpassa sig och jag tror på tightaggro men ibland rätt mycket limp med bra händer för multipotter. Sedan gäller det att klonka och ta tillvara på tillfällena som ges. Vara som en kobra när lägena kommer.

 

Där är mycket om SNG i turneringspoker enbordsturneringar om du söker i trådarna där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har kommit på vart jag ska spela sng på unibet de är ännu värre där än spå svs anser jag så blir ngr bord cg på svs o typ 2 turrar på unibet

 

så nu för jag in 300 på unibet så får vi se hur det går

 

så kommer skriva min bankrulle för turra som jag ska köra på unibet visst kanska ska ha större rulle men vi börjar med detta så får vi se det märker man ju fort om det ej funkar

 

Turrerulle 44 usd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har kommit på vart jag ska spela sng på unibet de är ännu värre där än på svs anser jag så blir ngr bord cg på svs o typ 2 turrar på unibet

 

så nu för jag in 300 på unibet så får vi se hur det går

 

så kommer skriva min bankrulle för turra som jag ska köra på unibet visst kanska ska ha större rulle men vi börjar med detta så får vi se det märker man ju fort om det ej funkar

 

Turrerulle 44 usd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej Tina, du är inte passiv alls. Du skulle nog kunna limpa med någon hand till om du har höga krav. Om t ex det är sex limpare i potten så kan man spela en del händer.

 

Du bettar på när du leder och det är bra! Rätt tuffa bet med. Sedan när det är så många ibland i potten så måste man vara lite försiktig/passiv för har man limpat så är det inte säkert att ett topp-par räcker ens. Se på hon tjejen som var arg på dig igår när du klonkar tvåpar med 23, hon bettade för aggro där.

 

Stats, det är fortfarande så speciellt med Sv Spel, det blir lite fel då med vissa stats. Man måste anpassa sig och jag tror på tightaggro men ibland rätt mycket limp med bra händer för multipotter. Sedan gäller det att klonka och ta tillvara på tillfällena som ges. Vara som en kobra när lägena kommer.

 

Där är mycket om SNG i turneringspoker enbordsturneringar om du söker i trådarna där.

 

 

 

näe men som sagt var de var grundande på 2000 händer menar det går inte riktigt kolla menar jag har väl kanske haft tur med korten just de 2000 händerna :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

. Vad har man för timlön på 0,5/1 CG?

 

Tror flera av dom som skriver idagboken har över 10 bigblinds per timme och bord på 0,5/1, förutom kungen då som har det femdubbla....8-), dvs minst 10kr i timmen. Sedan multitablar de flesta, men det går ju att göra på SNG oxå.

 

Tror ni verkligen det går att han en ROI på 20%? Låter väldigt bra då man på CG ska vara glad om man kan göra 10% av insatt kapital på bordet varje timme. Iofs så måste ju alla spelarna spela om hela sin stack i en SNG.

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 % av investerat kaptital! Om du spelar 20+2 x 100 så har du investerat 2 2 200 kr. Då ska du vinna ihop 2 200 x 1,2= 2 640 kr så har du 20 ROI.

 

Sedan kan man ha en hög in the money men är där för mycket tredjeplatser så är det inte bra.

 

Ska du spela unibet, vilken nivå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 % av investerat kaptital! Om du spelar 20+2 x 100 så har du investerat 2 2 200 kr. Då ska du vinna ihop 2 200 x 1,2= 2 640 kr så har du 20 ROI.

 

Sedan kan man ha en hög in the money men är där för mycket tredjeplatser så är det inte bra.

 

Ska du spela unibet, vilken nivå?

 

börjar på 2 dollar

 

har hunnit med 6 st, blindsen har blivit så dyra så ej kommit på 1.plats ännu

men av de 6 jag spelat har det gått så här 3,2,7,2, 9 (jag hade ak rök mot AJ), 1

 

 

ska testa 2,5 usd för o kolla om det är ngn skillnad har svårt att tänka mig att det är det då det är samma summa som på svs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jahapp då vart man kallad dum i huvudet, fiskjävel o allt vad han vräkte ur sig igen, vad har ni för åsikter om denna handen, enligt pottodds m.m så gjorde jag väl rätt o hade flera outs på turn o mothöjningen ej var så stor. hade ni spelat handen likadant??? Menar anser väl inte att handen var direkt fiskig, fiskig är det väl när den är Q5s plus ingen höjning preflop

 

menar potten är redan stor o jag får en mothöjning på 4 kr, därmed självklar syn från min sida eftersom har ett färgdrag oxå så tänkte jag iaf. om man fått en mothöjning på typ 100% av potten skulle väl denna synen inte lönat sig???

 

***** Hand History for Game 319704359 *****

$100 NL Texas Hold'em - Friday, May 11, ET 2007

Table Adam 31 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: Tinusen ( $253.55 )

Seat 2: pik ( $112.7 )

Seat 3: Gurra X ( $99 )

Seat 4: grek ( $219 )

Seat 5: Jungle Man ( $30.9 )

Seat 6: loffe66 ( $39 )

Seat 7: eagleman ( $119.75 )

Seat 8: imout ( $99 )

Seat 9: atiba ( $108.98 )

Seat 10: halle57 ( $17.3 )

loffe66 posts small blind [$0.5].

eagleman posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Tinusen [ Jc Qc ]

imout folds.

atiba folds.

halle57 folds.

Tinusen calls [$1].

pik calls [$1].

Gurra X calls [$1].

grek calls [$1].

Jungle Man calls [$1].

loffe66 calls [$0.5].

eagleman checks.

** Dealing Flop ** [ 5h, Jd, Tc ]

loffe66 checks.

eagleman checks.

Tinusen bets [$3].

pik calls [$3].

Gurra X folds.

grek calls [$3].

Jungle Man folds.

loffe66 folds.

eagleman calls [$3].

** Dealing Turn ** [ 3c ]

eagleman checks.

Tinusen bets [$4].

pik folds.

grek raises [$8].

eagleman folds.

Tinusen calls [$4].

** Dealing River ** [ 6c ]

Tinusen bets [$22].

grek calls [$22].

Tinusen shows [ Jc, Qc ] a flush, queen high.

Tinusen wins $77.05 from the main pot with a flush, queen high.

Game#319705777 starts.

#Game No : 319705777

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jahapp då vart man kallad dum i huvudet, fiskjävel o allt vad han vräkte ur sig igen, vad har ni för åsikter om denna handen, enligt pottodds m.m så gjorde jag väl rätt o hade flera outs på turn o mothöjningen ej var så stor. hade ni spelat handen likadant??? Menar anser väl inte att handen var direkt fiskig, fiskig är det väl när den är Q5s plus ingen höjning preflop

 

menar potten är redan stor o jag får en mothöjning på 4 kr, därmed självklar syn från min sida eftersom har ett färgdrag oxå så tänkte jag iaf. om man fått en mothöjning på typ 100% av potten skulle väl denna synen inte lönat sig???

 

***** Hand History for Game 319704359 *****

$100 NL Texas Hold'em - Friday, May 11, ET 2007

Table Adam 31 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: Tinusen ( $253.55 )

Seat 2: pik ( $112.7 )

Seat 3: Gurra X ( $99 )

Seat 4: grek ( $219 )

Seat 5: Jungle Man ( $30.9 )

Seat 6: loffe66 ( $39 )

Seat 7: eagleman ( $119.75 )

Seat 8: imout ( $99 )

Seat 9: atiba ( $108.98 )

Seat 10: halle57 ( $17.3 )

loffe66 posts small blind [$0.5].

eagleman posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Tinusen [ Jc Qc ]

imout folds.

atiba folds.

halle57 folds.

Tinusen calls [$1].

pik calls [$1].

Gurra X calls [$1].

grek calls [$1].

Jungle Man calls [$1].

loffe66 calls [$0.5].

eagleman checks.

** Dealing Flop ** [ 5h, Jd, Tc ]

loffe66 checks.

eagleman checks.

Tinusen bets [$3].

pik calls [$3].

Gurra X folds.

grek calls [$3].

Jungle Man folds.

loffe66 folds.

eagleman calls [$3].

** Dealing Turn ** [ 3c ]

eagleman checks.

Tinusen bets [$4].

pik folds.

grek raises [$8].

eagleman folds.

Tinusen calls [$4].

** Dealing River ** [ 6c ]

Tinusen bets [$22].

grek calls [$22].

Tinusen shows [ Jc, Qc ] a flush, queen high.

Tinusen wins $77.05 from the main pot with a flush, queen high.

Game#319705777 starts.

#Game No : 319705777

 

Inget konstigt med den. du hade tp och färgdrag. hade han bättre så borde han reraisat hårdare.

 

Du blockbettade 4kr in i en pott på 18, han mesreraisade till 8kr. synar du inte det så är du weaktightast i sverige. han var fisken, inte du.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget konstigt med den. du hade tp och färgdrag. hade han bättre så borde han reraisat hårdare.

 

Du blockbettade 4kr in i en pott på 18, han mesreraisade till 8kr. synar du inte det så är du weaktightast i sverige. han var fisken, inte du.

 

hehe näe jag tyckte det var en självklar syn hade synat högre höjning oxå

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

får passa på o skriva lite hos mina gamla SvS rävar när ag ändå e inne o läser :-)

 

Ångrar inte en sekund att jag bytte till pokerstars.. Kör uteslutande omaha där nu förresten... sjukt va kul o lukrativt det är :-D

 

inte lirat många händer än, men 34 ptbb på 2200 händer får nog räknas som godkänt?? 8-)

 

Dags o glo på film nu när lilltösen somnat.. ha d fint alla!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

får passa på o skriva lite hos mina gamla SvS rävar när ag ändå e inne o läser :-)

 

Ångrar inte en sekund att jag bytte till pokerstars.. Kör uteslutande omaha där nu förresten... sjukt va kul o lukrativt det är :-D

 

inte lirat många händer än, men 34 ptbb på 2200 händer får nog räknas som godkänt?? 8-)

 

Dags o glo på film nu när lilltösen somnat.. ha d fint alla!!

 

min tös är som en klocka dagligen kl 18 vill hon sova, ligger o leker en stund i sängen med sina nallar sen somnar hon duktigt själv. sen sover hon oftast hela natten vaknar kanske vid 06 dricker sin välling o somnar om till ca 07.30

 

bra bb där hoppas det håller i sig, näe du omaha hoppar jag är inte min grej, har lämnat pokerstars, de var ju så tighta blev ju aldrig ngr super potter, nu blir det unibet o svs istället

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om de e tighta på holdem så ska du lira omahan på stars... ta mig fan helt sjukt vad det slaskas långt upp i nivåerna =)

 

jag reder inte ut det där sitter jag med stegen o bettar ja då får ngn alltid in färgen, kåk eller ngt bättre o så är man 100 kr fattigare

 

iofs låter som texas men omaha är ju ngt extremt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

då var det lördag igen. Ikväll vankas eurovisionen, årets höjdpunkt ju. vi spelade på vinnare för skojs skull. Gubben tog serbien. visst bra låt men ehm hennes klädsel m.m kan ju diskuteras. På semin ja då stod hon med kavaj o gympadojor om jag inte minns helt fel . kanske inte så jättekvinnlig om vi säger så men en bra låt iaf o den kan nog komma högt. Jadu vad tog jag då. Jag tog snygging från vitryssland, får nog kolla lite extra ikväll, menar min egen snygging ja han ser jag ju så ofta ändå hihi.

 

fick ett stolleryck med AA innan, bettade riktigt hårt, tog honom för ett lägre par eller färgdrag till slut var han all in o visade upp Q4 ruter, han offrade 80 kr för sitt ruter. vet inte varför jag bettade så hårt men fick min lilla känsla som brukar stämma oftast iaf.

 

blev en stor turre på unibet eller ja 30 personer, slutade 9.a rök QQ vs KK.

sen har det inte blivit ngn mer turre idag får se senare.

 

idag ska jag iaf unna mig 2 st goda drickor typ smirnoff ice, bacardi breezer eller ngt annat gott. sen blir det gratäng lövniff o kantarellsås mumma

 

idag upptäckte jag att dottern har börjat få en 4.e tand så snart hon ju hela gadden full

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...