Gå till innehåll

Tinusen spelar poker igen


tinusen

Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år  

93 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år



Recommended Posts

  • Svars 2,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Skönt Sun med lite potter, kul att se dig vid borden. Plussade några hundra jag också men fasen är man lite piggare så är det pengar att göra på helgkvällarna. Blev settad några gånger med AA o KK och skulle lagt ner där och lite dumma syner men kul att man plussade rätt bra.

 

Tinusen jag såg din hemska hand med set i 10:or, där du åkte mot set i A. Det går ju inte att lägga men jag vet känslan. Man blir helt tom. Kanske jag åkt på fem all-in under denna tid och det känns för jäkligt varje gång men har man bara bankrulle så går det lättare.

 

Det var lite för mycket östeuropa men de satsar mer och låtarna var bättre. Jag tyckte Ryssland, Bulgarien, Georgien var bäst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slutade 1100+ plus :D

 

Känns jävligt fint att klonken kommit tillbaka!

 

Sorry att höra att det gått sämre för er... kanske vi alla delar på en pott med tur :P

 

lol, det låter mer o mer som en badbeat dagbok, utan badbeats (badbeat är inte när du åker mot en hålstege, all in på floppen med tex JJ på AJ5 mot 55 o det kommer 5 på turn (fyrtal...) ,,, , kör man på riktigt bra åker man på hela inköpet flera gånger varje dag (men man dubblar oftare än man åker dit), det går inte att vinna mycket annars...,, tyckte det lät lite sjukt att du bara förlorat hela inköpet en gång på 2 månader, när jag gör det flera gånger varje dag, och 95% av gångerna är jag favorit.

 

(eftersom min flickvän lever på mina pengar kvittar det om jag vinner ett inköp av henne ;p, sexstrejk blir det inte vi bor inte i samma land ens för tillfället).

 

10 bord är inga problem när man tävlat i blixtschack i x antal år... finns många som spelar 10+ bord.

 

Så mycket trafik i dagboken så vet inte om jag svarat på allt nu.. :S

 

SunTzu du är en fisk... (med tur ibland).

 

men men.. lycka till bland fiskarna tinusen!

 

(18k+ i maj, svs 0,5/1, redbet nl100$)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu känns det som att jag lägger av med pokern.

 

På 2 dar:

 

AA, fått 3 ,knäckte 2 gånger. KK: 2 gånger, knäckte av Ax båda. Stege, 3x, utflushade ALLA. Kåk, en gång, ut kåkad runner runner. AKx12, vunnit typ... 4. Flush, senaste 5 gångerna har dom blivit utkåkade, vunnit en.

 

Det är helt, helt, helt sinnesjukt, jag har aldrig sett något liknande.

 

Som jag sagt hela tiden SunTzu, klarar du inte av fiskarna, är det du som är fisken. Hur kan du inte klara av att plussa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt Sun med lite potter, kul att se dig vid borden. Plussade några hundra jag också men fasen är man lite piggare så är det pengar att göra på helgkvällarna. Blev settad några gånger med AA o KK och skulle lagt ner där och lite dumma syner men kul att man plussade rätt bra.

 

Tinusen jag såg din hemska hand med set i 10:or, där du åkte mot set i A. Det går ju inte att lägga men jag vet känslan. Man blir helt tom. Kanske jag åkt på fem all-in under denna tid och det känns för jäkligt varje gång men har man bara bankrulle så går det lättare.

 

Det var lite för mycket östeuropa men de satsar mer och låtarna var bättre. Jag tyckte Ryssland, Bulgarien, Georgien var bäst.

 

bläääää blev förbannad sen så gick jag o gubben o la oss hihi. Näe men egentligen det var en dum syn av mig där, när han gick all in sa ngt innerst inne att han hade AA på handen. Men som sagt var hade svårt o lägga mitt set och jag rök dit men menar ngn gång måste man ju förlora en stor pott oxå och denna potten gjorde bara att jag backade det jag gick plus på den halvtimmen jag spelade på kvällen, annars över dagen gick jag ju pluss så det var en bra dag ändå.

 

tycker bara det är roligt att detta hände mig efter att ha diskuterat set väldigt mycket att man får ta risken o råka ut för ett högre set.

plus att många inte lägger sig med set men nu tog jag risken och rök dit.

 

mothöjde honom rätt mycket pre flop kanske för mycket vet ej men jag tyckte det skulle vara en höjning som sved för honom eftersom han hade pocket, men nu var han som oss 99% andra pokerspelare o kunde inte lägga sitt AA utan prickade in setet på turn dvs han hade 3 outs till att få set medans min hand var den ledande på floppen. vet inte jag synade oxå pga tänkte han kan ju faktiskt sitta på KK o gör en vrålbluff mot mig. men som sagt var ngn gång ska man ryka dit men lika glad är jag idag för det, blir nya tag idag istället, vi syns nog på borde sen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol, det låter mer o mer som en badbeat dagbok, utan badbeats (badbeat är inte när du åker mot en hålstege, all in på floppen med tex JJ på AJ5 mot 55 o det kommer 5 på turn (fyrtal...) ,,, , kör man på riktigt bra åker man på hela inköpet flera gånger varje dag (men man dubblar oftare än man åker dit), det går inte att vinna mycket annars...,, tyckte det lät lite sjukt att du bara förlorat hela inköpet en gång på 2 månader, när jag gör det flera gånger varje dag, och 95% av gångerna är jag favorit.

 

(eftersom min flickvän lever på mina pengar kvittar det om jag vinner ett inköp av henne ;p, sexstrejk blir det inte vi bor inte i samma land ens för tillfället).

 

10 bord är inga problem när man tävlat i blixtschack i x antal år... finns många som spelar 10+ bord.

 

Så mycket trafik i dagboken så vet inte om jag svarat på allt nu.. :S

 

SunTzu du är en fisk... (med tur ibland).

 

men men.. lycka till bland fiskarna tinusen!

 

(18k+ i maj, svs 0,5/1, redbet nl100$)

 

trist o bo i olika länder, du bor i spanien ellerstår barcelona så. Fattar inte hur du kan plussa så mycket men tids nog lär man väl sig o tolka firrarna så som du gör men jag är imponerad av dig iaf då det inte är många som plussar som dig om ens ngn. spelar du ngr större sturrar o sådant??

 

har testat på skoj att köra 8 bord, dvs 5 svs o 3 unibet gick faktiskt bra plus att man inte lockas med att gå med på sämre kort pga att du är sysselsatt hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första året som jag tittar på sånt skräpprogram som eurovision contest! hihihi Har ju fått barn så jag kände mig lagom gammal idag och tittade på fanskapet och det var faktiskt kul. Fan också! Nu är jag gammal... :mrgreen:

 

Självklart var Finland bäst! Synd att de inte kom top tio ens... (Men de är med i Hockey finalen!) :twisted:

 

Ang. Serbiens klädsel, visst, de har kanske inte de bästa kläderna men det är tycker jag är tusen gånger bättre än nån minimikjol och urringning ner till knäna. Skulle skämmas att stå där och åma mig medan sångaren sjunger "skaka på den".

 

haha jag hade riktigt roligt en del låtar var ju ehm kassa o riktigt roliga. men iofs håller med dig där om kläderna bättre o se ut så än typ ett par byxor där man visar hela härligheten plus att serbien bevisar att utseende är faktiskt inte allt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så vann rätt låt igår??

 

Jag kan säga att jag tycker det en väldigt bra låt, men kan inte fatta att bästa västlåt kom på 17;e plats då har det gått för långt i tävlingen. tycker finland förtjänade iaf finalplats nästa år

 

föresten finnen hur gammal är du du skrev att du börjar bli gammal :) men gissar 23 kanske

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har suttit en stund o spelat 8 bord var faktiskt enklare än vad jag trodde. svs gick bra iofs dumt spelat sista handen, hade QQ, fick set på floppen bestämme rmig för att ta risken o slowspela den o hoppas han ska höja, har för mig det var Q,J o ngt till på brädan, turn kommer ett A han höjer 5 kr jag mothöjer, likadant på rivern givetvis sitter han med KT *lol* tina bortgjord var nog den enda tabben idag men vem sjutton räknar med att han går med på KT iaf inte jag tänkte han sitter väl på par eller ngt, men iofs om jag hade höjt floppen han med all säkerhet hängt med ändå o jag hade förlorat lika mycket pengar ändå, men men stegdrag är roliga de är roliga hihi ehm eller inte alls defenitivt inte när de får in dem. jag får typ aldrig in dem :) men ja drömflopp för honom iaf då han satt med stegdraget. han fick iaf en pott på 78 kr så jag förlorade 40 kr där, visst hade kanske inte behövt mothöja men jag feltolkade honom

 

fördelen med o spela flera bord är att jag håller kraven på händerna position m.m lite kvar o jobba med korten på tidig position vill gärna limpa in med kort som jag inte är beredd o gå med på höjning på. Blir ganska många kronor om man räknar ut i slutändan om man alltid gör så. unibet gick det bra oxå gick ut med +22 usd på 3 bord. tänkte jag ska testa o öka upp 1 bord till o se hur det går men 8 var inga problem. full rulle hela tiden. på unibet har man lång tid o trycka in om man ska folda checka raisa etc.

 

så vad ska jag inte göra hädanefter, slowspela mitt set hihi, fast iofs är ju alltid stegdrag o färgdrag men hade hoppats att han skulle höja o försöka bluffa men tji fick jag. haha så bortgjord men jaja KT näe den hade jag inte räknat med. Jaja drabbade ingen fattig menar har jag inte råd o förlora har jag inget på pokerbordet o göra o vissa potter förlorar man helt klart.

 

nu blir det en paus innen det blir mer spel får se om det fortsätter gå bra på unibet, på svs var korten lite sega foldade mest plus denna tabbe då med mitt set.

 

näehepp detta var allt för mig för denna gången, återkommer med all säkerhet hit senare igen som vanligt, typ mitt 3,e hem här ju. 1.a är mitt hus. 2.a är pokerborden o detta 3.e :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad nickar du på svs?? kul iaf med fler mikrospelare undrar om fiskarna kommer utrotas :)

kör du flera bord än 1??? jag kör 5 st bra tidsfördriv då man inte vill slaska runt med vilka kort som helst, typ q2 är ju jättefina kort särskilt tidig position o ännu bättre vid en 7 kr höjning självklar syn vilket många verkar tycka, man blir rätt trött på utdragningarna men i längden är det vi som tjänar på det. hinner inte skriva nu då det är dags att börja med maten inför eurovisionen, trevligt att du kollade in iaf, om det är ngt fråga på bara finns massor med folk som kan sin poker här, dvs inte jag då men det förstod du nog hihi

 

Jag nickar just nu EVILELK på SvS. Det är polarens konto. Jag lirar oftast 4 bord och aldrig något annat än 5-max. Jag tycker fullring är fasansfullt tråkigt faktiskt. :D Sen kanske man skulle behöva sätta sig in i hur man ska spela och sånt bjäfs. :P Men om jag ser dig någon gång så kanske jag hoppar in bara för kul skull! :D Hehe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tina, jag spelar gärna några bord till men jag kan bara öppna fem bord på Sv Spel. Är det så som regel eller finns det något sätt att kringå detta?

 

Hmm, jag såg handen med KT. otur.

 

otur med kombination med dåligt spel :)

 

går bara köra 5 bord på svs jag kör de andra på unibet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag sagt hela tiden SunTzu, klarar du inte av fiskarna, är det du som är fisken. Hur kan du inte klara av att plussa?

 

Finns inte en spelare i världen som inte backar en dag i månaden :P

 

Jag loosar ett par inköp om dan, men eftersom jag generellt redan ligger + så blir ju inte nettoförlusten stor (eller oftast ens en förlust).

 

Jag ligger på runt 12k den här månaden tror jag, har visserligen bara kört 3 bord förutom sista helgen. Har så jävla liten skärm att 4 bord är preeeecis så att jag kan se korten.

 

Och det är du som är fisken, och jag som är knugen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter lite för bra Sun! Har du tjänat i snitt 1tkr om dagen på tre bord?

 

Klart du kan köra 5 bord. Se där uppe så kan man trycka fram borden! Mina bord poppar upp när det är min tur, så kan jag växla bord där uppe där det står lobby.

 

Då har vi en knug och en kung och vem som är vem är svårt att veta?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter lite för bra Sun! Har du tjänat i snitt 1tkr om dagen på tre bord?

 

Klart du kan köra 5 bord. Se där uppe så kan man trycka fram borden! Mina bord poppar upp när det är min tur, så kan jag växla bord där uppe där det står lobby.

 

Då har vi en knug och en kung och vem som är vem är svårt att veta?!

 

jag är drottningen :)

 

tycker oxå det låter som mycket men den enda som vet att det stämmer är sun

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nee, snarare runt 500, upp och ner lite dock. Saken är ju den att jag kör sjukt mycket varje dag, är lite *smått* spelberoende. 12 timmar om dagen är normen ungefär.

 

Jag menade alltså att när månaden är slut, om jag fortsätter som nu, så ligger jag runt 12k+, inte dom 13 dagarna som gått i månaden :P Skulle jag tjänat 12k på 13 dagar skulle jag knappast wajna om otur :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nee, snarare runt 500, upp och ner lite dock. Saken är ju den att jag kör sjukt mycket varje dag, är lite *smått* spelberoende. 12 timmar om dagen är normen ungefär.

 

Jag menade alltså att när månaden är slut, om jag fortsätter som nu, så ligger jag runt 12k+, inte dom 13 dagarna som gått i månaden :P Skulle jag tjänat 12k på 13 dagar skulle jag knappast wajna om otur :D

 

började tycka det lät lite lögn :) menar 3 bord o 12k o klaga på otur. vet ej vad min månad kommer sluta på men börjat köra 8 bord nu 5 svs o 3 unibet. ub har gått bra plussat 40 usd idag o då på 3 bord. kör nu 2 turrar istället, o tar en paus från cg för en stund iaf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...