Gå till innehåll

Tinusen spelar poker igen


tinusen

Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år  

93 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år



Recommended Posts

Ang. barn och spel:

 

Nu blir ju barn inte alkolister för att de ser sina föräldrar dricka vin eller ta en grogg. Jag tror att det är som det mesta annat - om man tabubelägger något så kommer det att uppfattas som spännande. Om man nu har poker som hobby och har ett sunt föhållningssätt varför dölja det? Vad är den förväntade vinsten? Eller skäms man för sin hobby och tycker att den kanske inte är rumsren? De flesta barn har föräldrar som ägnar sig åt någon sorts spel; trav, oddset, bingolotto, mm. Dessa föräldrar skulle aldrig ens tänka tanken att hemlighålla sitt intresse, varför ska poker skambeläggas hela tiden?

 

Jag ägnar mig gladeligen åt bolibompapoker och VAB-poker. Barnen ser på TV eller DVD och jag spelar. För dem är det naturligt. Mamma läser - pappa fipplar med datorn. Den äldsta älskar siffror bokstäver och gillar att berätta vilka kort jag har och som kommer på bordet och i vilka färger (nej, han tror inte att man räknar A, 2, 3, ..., , 10, J, Q, K, A). Jag skulle aldrig tänka tanken att utesluta barnen ur någon del av mitt liv (nja, en sak stannar mellan mamma och pappa). Hur är resonemanget egentligen bland er som undanhåller delar av era intressen för era barn (bara nyfiken)?

 

 

Näe kommer självklart inte dölja att jag spelar poker men jag kommer inte låta henne kolla på tycker inte hon ska veta vad en kåk, 4-tal är i låg ålder sen när de blir äldre. Sen så vill jag ju umgås med min otter och hon ska inte minnas att mamma ja hon spelade bara poker under min uppväxt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Angående barn o poker!

 

ska skriva lite mer utförligt om mina tankar eftersom många som reagerat o undrar varför?

 

Min sambo har en pojk sen tidigare förhållande han vet om att vi sitter o spelar poker men man spelar när han kollar på tv o sådant man låter ju inte han kolla på. han är 9 år. Han kom in en gång när jag spelade o frågade om jag hade kåk, jo det har jag. Jag undrade hur han visste vad en kåk var då vi inte sagt ngt o inte låtit honom kolla på. Han berättade att de brukar spela i skolan.

Förklarade för honom att poker för pengar är ett spel för vuxna och man måste vara 18 år när man spelar.

Undra då hur lärarna kan tolerera att en 9 åring sitter o spela poker i skolan

Döljer det inte utan han vet om det, det blir bara inte lika mycket poker när han är hos oss.

 

Det jag menar är att jag tycker inte ett barn ska kolla på när jag spelar o se när man spelar o bettar etc. Och det finns spelmissbruk i min släkt och jag vet själv hur det drabbar nära kära då jag själv varit anhörig till en spelmissbrukare som ljög för mig vilket svek mitt förtroende för den personen totalt och det handlade om ganska mycket pengar varje månad. Ett antal tusenlappar varje månad. Tänk dig själv o leva med en person o tro att allt är frid o fröjd men ändå misstänka att ngt är galet. Fick reda på allt när jag ringde till telia o hörde att en räkning inte var betalt ställde personen mot väggen o frågade varför inte den var betald då han sagt den gick på autogiro. Då sprack allt för honom o han berättade för mig precis som det låg till. men det var då det nu är det nya tider, nya människor etc hihi.

 

Det är därför jag har dem tankarna kring barn o poker då jag vet hur det kan drabba en människa så hårt som man litar på.

 

En missbrukare döljer vad han spelar för förnekar det. Vet att jag själv spelar mycket men vet samtidigt att jag klarar mig utan poker, bara kul när det kommer extra klirr i kassan o inte drabbar ngn annan utan spelet sker på tid då jag jag har ensam tid oftast på kvällen då när sambon jobbar och jag är själv hemma med barnet som sover vid den tiden.

 

Jag dricker självklart 1 öl/cider när barn ser på utan att det blir alkolist men jag dricker mig inte full för tycker inte barn ska behöva se mig full. Så kommer självklart aldrig smussla med mitt spelande men kommer ha fasta tider då jag spelar, på kvällen tex då barnen sover för det är mitt intresse inte mitt och barnens.

 

Under vakentid med barnen så är det deras tid den tiden är så kort ändå.

 

Jag hoppas jag har gett er svar på ngr frågor här sen är det givetvis upp till var o en hur de väljer o göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjysst ändå att ha pokerspelande föräldrar. En annan måste ju kasta ur sig vita lögner när man ska iväg till någon obskyr förort och lira kort :-D

 

:-D kör du mycket live poker eller??? hade gärna testat på det o kommer nog köra ngn liveturnering i framtiden men måste nog öva upp mig lite på turneringsspelet först

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart barn kan spela poker men inte om pengar. Varför skulle dom inte få spela finns i sjön liksom? Nä, men klart barn kan spela poker men texas holdem kanske inte är det så bra spel för dem, men mörkpoker eller nåt liknade kan säkert vara underhållande för barn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart barn kan spela poker men inte om pengar. Varför skulle dom inte få spela finns i sjön liksom? Nä, men klart barn kan spela poker men texas holdem kanske inte är det så bra spel för dem, men mörkpoker eller nåt liknade kan säkert vara underhållande för barn.

 

ja du jag vet inte, men det värsta är ju attr småttingar spelar om insatser idag på högstadieskolor etc. men ja alla har vi olika åsikter :) tur det hur hade denna världen sett ut annars

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang. barn och spel:

 

Nu blir ju barn inte alkolister för att de ser sina föräldrar dricka vin eller ta en grogg. Jag tror att det är som det mesta annat - om man tabubelägger något så kommer det att uppfattas som spännande. Om man nu har poker som hobby och har ett sunt föhållningssätt varför dölja det? Vad är den förväntade vinsten? Eller skäms man för sin hobby och tycker att den kanske inte är rumsren? De flesta barn har föräldrar som ägnar sig åt någon sorts spel; trav, oddset, bingolotto, mm. Dessa föräldrar skulle aldrig ens tänka tanken att hemlighålla sitt intresse, varför ska poker skambeläggas hela tiden?

 

Jag ägnar mig gladeligen åt bolibompapoker och VAB-poker. Barnen ser på TV eller DVD och jag spelar. För dem är det naturligt. Mamma läser - pappa fipplar med datorn. Den äldsta älskar siffror bokstäver och gillar att berätta vilka kort jag har och som kommer på bordet och i vilka färger (nej, han tror inte att man räknar A, 2, 3, ..., , 10, J, Q, K, A). Jag skulle aldrig tänka tanken att utesluta barnen ur någon del av mitt liv (nja, en sak stannar mellan mamma och pappa). Hur är resonemanget egentligen bland er som undanhåller delar av era intressen för era barn (bara nyfiken)?

 

Bra poäng du har där ang. mörkläggningen av hobby. Ska fundera på detta.

 

För min del handlar det inte om skammen. Dessutom har poker blivit så inne nu att det är mer coolt än skamligt att spela poker nuförtiden. Vad jag är orolig för däremot är att hon ska börja spela om pengar tidigare än hennes mognad. Barn har ju inte samma analytiska förmåga som vuxna har. De kan t.ex. inte resonera sig fram till varför tomten måste få vinna ibland, att utdragningar är en naturlig del av det hela och dylikt. Inte ens alla vuxna förstår dessa saker helt och hållet. Ser det i chatten dagligen vid borden. Om till och med vuxna tar det personligt så är det ännu personligare för barn.

Pengar kan komma att tjänstgöra som ett slags poängsystem om vem som är bra och vem som är dålig. Barn tar såna saker personligt och sånt kan göra en stor skada i deras känsliga självkänsla. Jag har samma åsikt gällande t.ex. tävlingar för barn inom exempelvis idrott eller skönhet o.s.v. När vi poängsätter prestation eller egenskap hos barnen tar de detta väldigt personligt eftersom de saknar livserfarenhet och förmåga att kunna skilja på sig själv som person och de prestationer man gör. Därför får min flicka inte tävla innan jag anser att hon är mogen för detta mentalt. Eller om hon själv vill och jag tycker att on är för ung så får vi alla fall diskutera detta ordentligt. Hennes mentala hälsa är allra viktigast. Jag vill i alla fall försöka att hjälpa till henne att växa upp som en självsäker individ. Och därför är jag orolig att hon ska börja spela om pengar innan hon är egentligen mogen för det mentalt. Barn härmas och ser hon oss vid pokerborden så kanske sitter hon själv i skolan och spelar, alldeles för tidigt. Och så kommer de sitta där, hon och hennes vänner/polare och använda pengar som de har tjänat/förlorat på pokern som ett slags måttstock på hur bra/dåliga de är. Vad anser ni om dessa tankegångar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Barn ska inte spela kort om pengar. Basta. Barn ska inte utöva idrott med pengar som incitament. Barn ska inte modellera för pengar. Barn ska inte daytrada aktier.

 

Min största invändning är väl att spel med förväntad förlust är helt accepterat av samhället (lotto, triss, tianlotter, bingolotter, ...) och trav och sportsbetting är också helt okej, medan kortspel (förutom bridge) är ajabaja och fördärvande för ungdomen. Att lämna in samma lottosystem för säg 50kr i veckan under 50 år är inget att käfta om (130000 spänn), men att ha poker som hobby under en period av sitt liv (och kanske backa 5000 spänn) är förkastligt.

 

Har man svårt att tygla sitt humör när man spelar ska barnen klart inte vara närvarande (och inte sambos heller), men om man bara sitter och suckar lite uppgivet är det nog ingen större fara. Samma sak med alkohol, att ta en öl eller två är helt ofarligt, men när man börjar försöka släta av en lyktstolpe efter ett tequilarace bör nog barnen inte vara närvarnade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har lärt min 7,5 åriga dotter poker.... Är inte ett dugg orolig för att det skall sluta i spelmissbrukarnas misär. Gäller bara att lära ut på rätt sätt och även prata om avigsidor mm mm.... Sen att det är ett kortspel som vilket som helst. Att det kan satsas stora pengar kan man utelämna för några år. När/om de kommer på att det gör det gäller det att redan ha lärt dem följderna av vad som kan ske vid spel med pengar så dom har en sund och klok inställning till det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla väljer ju hur de vill göra, upp till var o en men kul iaf att man kan diskutera utan att folk blir fly förbannade bara för man har en annan åsikt än andra. Sen tror jag mammor tänker annorlunda än pappor i vissa lägen. jag vet inte om ni läste mitt inlägg om barn o poker då kanske ni förstår lite om varför jag väljer o göra som jag gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med PaleRider och tycker hans resonemang är klokt!

Jag får en dotter i juli och jag hoppas en dag kunna livnära mig på pokern! Jag kommer absolut inte hålla det hemligt för henne! Skulle jag lyckas, så känns det juh lite lustigt om jag skulle "gömma" mig för att spela, då jag gör det för att försörja familjen!

Skulle jag inte kunna livnära mig på det, så har jag en hobby som ger fina extra pengar som hela familjen kan ha glädje utav, i form av resor och prylar etc. Känns då fel att dölja det för mitt dotter när det är för hennes skull jag vill dra in pengarna (samt stilla mitt begär och beroende) :)

 

btw GL tinusen! Du hittar min sambo på SvS oxå!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också tänkt att lära min dotter spela poker tidigare men har nu tänkt om lite. Jag har ingenting emot att hon ska "spela lite kort" men det är när någon slags poängsystem kommer in i bilden, framför allt då det handlar om pengar, som jag börjar tänka efter. Jag säger inte att jag inte kommer lära henne spela poker. Och jag är ingen pokermotståndare utan tvärtom, men just när det gäller barn så tycker att man får bromsa lite ibland.

Pale - säger inte heller att lämna in tipsrader eller köpa trisslotter varje vecka är bra. Som sagt jag vill inte agera någon slags motståndare här. Typ att barn inte ska utsättas för pokerspelande föräldrar, men jag vill även stanna upp lite och tänka efter. Vi som vuxna kan ju resonera att ibland har man svackor och hamnar i dåliga perioder och förlorar pengar. Det viktigaste är att man går i vinst på det stora hela. Men barn saknar detta slags framtidsperspektiv. För dem kan ju en månad vara hur lång som helst. De har ett helt annat tänkande och då vill jag veta hur skulle en förluststreak påverkar ett barn. För vi kommer inte heller kunna kontrollera allt de kommer göra i skolan när de blir lite äldre. Att det spelas om pengar i korridorerna är ett faktum redan idag. Så jag vill tänka igenom det jag gör och det exempel jag föregår med medan hon är liten och växer upp...

 

Bra diskussion!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

var på väg till doktorn innan pga min öroninflammation, hann fundera en del i detta ämnet. Visst måste man förklara för barn om poker m.m är ju överallt på tv m.m går ju inte komma ifrån. Men när man spelar om pengar och ens barn ser det, vi säger det är 100 kr i potten för ett litet barn är det ju en oerhörd summa med pengar, dvs MASSVIS med godis hihi. Barnet undrar ju självklart varför spelar mamma/pappa om så mycket pengar, det är ju pengapoker jag vill hålla mitt barn ifrån sen vanlig poker o sådant det är oki men pengar det kommer hon inte få vet på bra länge att man kan spela om. visst mans pelar ju inte om jätte summor men för ett barn är det megasummor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försöker spela så mycket live som möjligt, mycket roligare än nätpoker.

Får inte in mina stålar på SvS, de tar inte emot mitt kort. Får skjuta upp SvS projektet ett tag antagligen.

 

ah vad bra då slipper jag ta o spela upp dina pengar ;-) näe skämt o sido vi syns säkert där iframtiden, spelar du ngt på unibet??? spelade där innan men gillar inte dera pokerklient

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ah vad bra då slipper jag ta o spela upp dina pengar ;-) näe skämt o sido vi syns säkert där iframtiden, spelar du ngt på unibet??? spelade där innan men gillar inte dera pokerklient

 

Spelar mest på unibet. Tänkte be någon kompis med mastercard att hjälpa mig. SvS blir inte av med mig så lätt.

 

Om ni tycker det är svårt att förklara för era barn om poker, då ska ni veta hur svårt det är för hemmaboende ungdom att förklara för mamsen hur poker fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vi säger det är 100 kr i potten för ett litet barn är det ju en oerhörd summa med pengar, dvs MASSVIS med godis hihi. Barnet undrar ju självklart varför spelar mamma/pappa om så mycket pengar

 

Jasså, ni ger era barn godis ni och förgiftar dom med socker ;-)

(OBS! jättemassa ironi)

 

Tycker det är jobbigast att förklara för min fru att det inte är nåt konsigt med att torska 400 kronor i en pott och att det hänt hur många gånger som helst. Låter väldigt oroande i hennes öron konstigt nog. När man dessutom tillägger att man faktiskt spelar på mikronivåer så framstår nog poker som ännu mer farligt. Lägg till dom gånger man med stirriga, rödsprängda ögon, med fradga runt munnen och högrött ansikte utbrister i ett fyrfaldigt "men förbannade sumpröv kan man inte få vinna en gång i sitt liv bara!!!" så är nog spelberoendeimagen total. Men som sagt, är barnen med biter pappa ihop och ler sitt mest psykopatiska leende.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jasså, ni ger era barn godis ni och förgiftar dom med socker ;-)

(OBS! jättemassa ironi)

 

Tycker det är jobbigast att förklara för min fru att det inte är nåt konsigt med att torska 400 kronor i en pott och att det hänt hur många gånger som helst. Låter väldigt oroande i hennes öron konstigt nog. När man dessutom tillägger att man faktiskt spelar på mikronivåer så framstår nog poker som ännu mer farligt. Lägg till dom gånger man med stirriga, rödsprängda ögon, med fradga runt munnen och högrött ansikte utbrister i ett fyrfaldigt "men förbannade sumpröv kan man inte få vinna en gång i sitt liv bara!!!" så är nog spelberoendeimagen total. Men som sagt, är barnen med biter pappa ihop och ler sitt mest psykopatiska leende.

 

:lol: dubbelskratt!!!

 

Jag kan nog tänka mig hur svårt det måste vara för dig att försöka förklara. Men tänk dig själv - någon som inte har någon aning om hur det funkar förutom den bild som framställs i massmedia. Sen blir man lätt pengablind när man spelar poker. 400 KAN ju faktiskt vara en stor summa pengar i vissa familjer. Och för barn är det ännu större. Och jag vill inte uppfostra ett barn som blir pengablind och tycker att 400 :- är ingenting. Då blir JAG orolig.

 

Annars brukar jag agera är live reklampelare gällande poker.

 

Men precis som med mycket annat är inte alla leksaker för vuxna lämpliga för barn...

 

...tror jag... :roll: Håller på å funderar mycket kring detta nu. Innan jag fick henne vad saken klar - hon skulle fostras till en pokerspelare från tidig ålder. Lära sig odds och pottodds och matematiskt tänkande. Sen skulle hon vara den första kvinnan att vinna WSOP main event och köpa mamsen och pappsen en villa på Barbados som tack för hjälpen! 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jasså, ni ger era barn godis ni och förgiftar dom med socker ;-)

(OBS! jättemassa ironi)

 

Tycker det är jobbigast att förklara för min fru att det inte är nåt konsigt med att torska 400 kronor i en pott och att det hänt hur många gånger som helst. Låter väldigt oroande i hennes öron konstigt nog. När man dessutom tillägger att man faktiskt spelar på mikronivåer så framstår nog poker som ännu mer farligt. Lägg till dom gånger man med stirriga, rödsprängda ögon, med fradga runt munnen och högrött ansikte utbrister i ett fyrfaldigt "men förbannade sumpröv kan man inte få vinna en gång i sitt liv bara!!!" så är nog spelberoendeimagen total. Men som sagt, är barnen med biter pappa ihop och ler sitt mest psykopatiska leende.

 

Hahaha.... Känner igen det där psykopatiska leendet :twisted: ... Jag har bara gjort bort mej en gång framför min dotter... Jag råkade "tappa" hörlurarna väldigt hårt i golvet. Men sekunden senare när dottern tittar bort från bolibompa o undrar vad som hände så kom det psykopatiska leendet och pappa förklarade att lurarna råkade ramla i golvet :).... Dagen efter kom ett par nya...då blev hon oxå glad då de gamla inte va bra :D.

 

Sorry Tina för OT i din DB.... Lycka till på SvS, verkar ju gå lysande för dej. Jag har dock lämnat det skeppet för länge sen. Fick riggen i pallet för många ggr... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

var på väg till doktorn innan pga min öroninflammation, hann fundera en del i detta ämnet. Visst måste man förklara för barn om poker m.m är ju överallt på tv m.m går ju inte komma ifrån. Men när man spelar om pengar och ens barn ser det, vi säger det är 100 kr i potten för ett litet barn är det ju en oerhörd summa med pengar, dvs MASSVIS med godis hihi. Barnet undrar ju självklart varför spelar mamma/pappa om så mycket pengar, det är ju pengapoker jag vill hålla mitt barn ifrån sen vanlig poker o sådant det är oki men pengar det kommer hon inte få vet på bra länge att man kan spela om. visst mans pelar ju inte om jätte summor men för ett barn är det megasummor

 

Håller nog inte riktigt med där. Tar ganska lång tid innan barn har nåt begrepp på hur mycket pengar är. Tror inte de har koll på skillnaden mellan en krona och hundra kronor förrän en bit upp i åldrarna, typ när de lärt sig räkna någorlunda.

 

Angående barn och poker så tror jag inte de tar nån skada av att lära sig spela kort överhuvudtaget. Tror däremot man ska undvika att förknippa kortspel med pengar så länge som möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lol ja man ska väl uppfostra barnen att de drar in pengar till mamma o pappa. Mål att hon ska spela 2.5-5 kr innan 7 års ålder hihi Näe men var en intressant diskussion iaf hur folk tänker o har för planer.

Håller med carlsberg där om att 400 kr är mycket pengar iaf för mig, om jag hade spelat bort det hade jag mått dåligt tror jag det är därför jag inte skulle klara av högre nivåer. Visst du vinner desto och förlorar desto mer men mina planer är inte o bli pokerproffs o kunna försörja mig på pokern. Jag ska jobba med mitt oerhörda roliga jobb tills jag blir 64 ;-) Men den ger mig iaf en bra inkomst.

Är ju mammaledig nu tom september vad jag planerat och mammapenningen är inget o hurra för får 5000 mindre i månaden nu än när jag jobbar och sen har vi köpt hus o hållt på o renovera så dragit på sig lite extra skulder o då är dessa poker pengar välkomna då jag kan betala tillbaks allt fort o slippa betala onödig ränta.

 

Man vet ju själv hur förbannad man har varit då man haft kåk på floppen och så hänger en nisse med på 15 kr höjning med träff på paret med J som sidokort o sen på turn kommer j o sen en j till vilket gav honom en bättre kåk. Då ploppar det alltid ut ord som j****a riggad sajt lol* kanske därför man ska hålla barn undan från mig i pokern blir upprörd ibland. Men inte så ofta som tur är. Sambon är tyvärr lite värre han skriver gärna till folk fisk varning etc. Jag själv är snäll o håller tyst. Alla spelar ju olika poker och om de vill syna hög höjning med par eller annat upp till dem men i längden tjänar man på dem. Sitter hellre på ett bord med många fiskar än de bättre spelarna som alltid går plus nästan dagligen.

 

Så tråkigt o se på ja vi säger de sämre spelarna så drar de in en jättepott på 100 kr kanske, sen 2 givar har de synat båda o ligger tillbaks på ruta 1 igen.

 

Visst ibland kan man tycka att visa givar är väldigt märkliga tex ngr ggr om dagen aa o en annan KK, TT etc men iofs en del spelar inte med sunt förnuft, TT är inget bra par vid höga höjningar ifall floppen visar överkort men desto bättre med låga kort. men svårt o veta vad folk sitter på för kort på dessa nivår kanske helt enkelt q2 vilket en gjorde en gång på en hög höjning o fick in sitt 2 par mot min KK :lol: då blev tina arg o tog en paus från pokern för att bli en glad tina igen :)

Ser dagligen folk som går all in men som ändå fortsätter spela o föra in pengar. Vet att jag aldrig kommer behöva föra in mer pengar på mitt pokerkonto, iaf inte så jag går back. Tror på mitt ABC spel vilket bevisligen funkar. Visst det funkar ju inte så bra på högre insatser givetvis då blir man ju uppäten eftersom de ser svagheter direkt. Det som är tråkigt att de kan chansa o gå all in 50 kr på ett färgdrag, stegdrag etc, visst blir en fin pott men om den ej sitter vilket det inte gör 99% av ggr för min egen del känns det som, vad händer när den inte sitter för de in mer pengar då hur mycket spelar de egntligen upp på 1 kväll eller vinner??? Det är vissa jag har anteckningar om som jag vet bluffar väldigt mycket, synar med skitkort etc då vet man lite mer hur man ska spela och många jag har respekt för.

 

Vem vet carlsberg kanske är just dig jag har stor respekt för på pokerborden om du spelat på samma bord som mig, förmodligen har jag det eftersom du verkar spela bra :-)

 

Iofs lätt o se svagheter med på låga insatser, när de helt plötsligt bettar mindre, visst kan vara strategi men ytterst sällan, då är de osäkra på sin hand.

 

Jahapp det var dagens tankar. Tryckte i mig kåvepenin innan ska bli frisk från öroninflammation, hade så ont i natt i ena örat att jag ej kunde sova sen började givetvis andra örat oxå värka. Sambon som var så trevlig mummlade halvvaken gå o lägg dig i pojkens rum du väcker dottern, blev förbannad på honom sa det tillo honom i morse men han minns ej detta skulle slått honom med en bok eller ngt han skulle ju tycka synd om mig nu när jag är sjuk.

 

Spelade en pokeromgång imorse före läkarbesöket men fick verkligen inga kort, eller jo fick ju en del bra kort som var värdelösa på floppen sen så -70 denna morgon. Sambon satt o spelade lite oxå men han började ändra strategi o gå med på konstiga kort på höjningar han fick inte sitta länge sen hihi bara om han skärpte till sig. så lite hans fel att vi gick back. Vet ej varför han ändrade spel fick en känsla, jo men med sambons känsla så går det alltid fel, iaf på turneringar, då jag gör misstaget o lyssna på honom o vips är man utslagen. Sambon är lite mer pottkåt om vi uttrycker det så, åh en stor pott kanske kan ta det med mitt 2;a par måste syna. Själv är man ju pokerproffs o sådant o gör aldrig ngt fel med sitt spel :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lol, du verkar vara ganska mycket bättre än din något tomtiga sambo!

 

Jag spelar själv på svenska spel och började på 0.5/1 kr för ca ett halvår sedan. Nu är jag 180,000 kr rikare, spelar 2.5/5 och 5/10 och har blivit en mycket bättre spelare på kuppen. Håll dig kall så kommer du fortsätta plussa enkelt på mikronivåerna. Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller nog inte riktigt med där. Tar ganska lång tid innan barn har nåt begrepp på hur mycket pengar är. Tror inte de har koll på skillnaden mellan en krona och hundra kronor förrän en bit upp i åldrarna, typ när de lärt sig räkna någorlunda.

 

Angående barn och poker så tror jag inte de tar nån skada av att lära sig spela kort överhuvudtaget. Tror däremot man ska undvika att förknippa kortspel med pengar så länge som möjligt.

 

näe du har väl kanske rätt, men vet inte om ni missuppfattar mig eller jag som är dålig på o uttrcka mig :)min dotter ska inte få titta på när jag spelar pengapoker om pengar när hon förstår lite mer. det är ju det du skrev undvika förknippa poker med pengar det är det jag vill undvika. pokern går ju aldrig undvika helt.

 

jag vill inte att min dotter ska tycka det är oki o spela om pengar sen med sina kompisar som carlsberg skrev och det är kanske den uppfattningen hon kan få om hon sitter o kollar på när man spelar om pengar att det är ok att göra det för att mamma gör det. Visst man måste självklart förklara för dem. hur allt funkar o ligger till, man vill ju ge en så bra uppfostran som möjligt och att honska få en bra start i sitt liv.

 

Min dotter är mitt allt. Hon fanns i min mage 9 månader o jag älskade henne från första stund o ännu mer när jag hörde hennes skrik för första gången. Och jag vill inte att ngt ont ska hända henne, skrev i ett inlägg innan att jag har spelmissbruk i släkten o det är inget jag vill önska min värsta fiende att falla dit eller bli anhörig. Tänk dig själv en person som du litat på till 100% plötsligt spricker den idyllen och det kommer fram en massa saker som du aldrig haft en aning om. Det var bland det värsta jag upplevt och vill inte att ngn annan ska uppleva det särskilt inte min dotter o att hon ska trilla dit själv.

 

Men som sagt var det är ett svårt ämne vi berör här. Min dotter kommer att veta att jag spelar poker men kommer inte säga om vilka summor m.m. Och jag kommer inte nämna om att det handlar om pengar förrens hon är mycket äldre. Dölja det har jag aldrig tänkt att göra utan jag har tänkt spela när hon sover på kvällarna. Dagarna tar hon all tid ska vara full rulle hela tiden sitta still är det inte tal om.

 

på helgdagarna vill jag umgås med min familj eftersom vi sällan är en hel familj på veckodagarna..

 

Visst jag spelar poker när gubbens pojk är här men han är inte i rummet då, Han vet om att vi spelar poker men inte att vi spelar om pengar. Hoppas folk förstår hur jag menar. är inte den bästa o formulera mig alltid o man kan missförstå mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lol, du verkar vara ganska mycket bättre än din något tomtiga sambo!

 

Jag spelar själv på svenska spel och började på 0.5/1 kr för ca ett halvår sedan. Nu är jag 180,000 kr rikare, spelar 2.5/5 och 5/10 och har blivit en mycket bättre spelare på kuppen. Håll dig kall så kommer du fortsätta plussa enkelt på mikronivåerna. Lycka till!

 

tack tack.

hihi min sambo kan vara lite fisk ibland, men oftast spelar han vettigt efter ett spelsystem vi kommit överens om. Jag bestämmer mitt nickname ju hihi. Fast ibland är man ju fisk själv särskilt när man har lilla mörken känns nästan pinsamt o vinna med färg 7 hög.

 

180 000 mycket pengar själv ökar man ju sakta men säkert det får ta den tid det tar varje krona är mycket värd från mig som är uppväxt hos en ensamstående mamma där man fick lära sig att man var tvungen o jobba för sina pengar. Men om jag inte fått den uppväxten hade jag aldrig kanske haft den respekten för pengar som jag har i dagsläget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahaha.... Känner igen det där psykopatiska leendet :twisted: ... Jag har bara gjort bort mej en gång framför min dotter... Jag råkade "tappa" hörlurarna väldigt hårt i golvet. Men sekunden senare när dottern tittar bort från bolibompa o undrar vad som hände så kom det psykopatiska leendet och pappa förklarade att lurarna råkade ramla i golvet :).... Dagen efter kom ett par nya...då blev hon oxå glad då de gamla inte va bra :D.

 

Sorry Tina för OT i din DB.... Lycka till på SvS, verkar ju gå lysande för dej. Jag har dock lämnat det skeppet för länge sen. Fick riggen i pallet för många ggr... ;)

 

var en intressant diskusion om barn o pker med många olika åsikter. o som inte blev storbråk heller:lol: går ju tyvärr inte diskutera med en del eftersom det är deras åsikt som gäller sen är alla andras helt galet, tack för inläggen iaf. Fortsätter o spela på svs gillar när det är svenska kr, när jag spelade med utländska valutor var det lättare o syna 1 dollar än kanske 7 kr höjning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...