Gå till innehåll

PokerHost


MR_Jimmy

Recommended Posts

Klurade på den frågan jag själv i början. Men ett mer rättvisst system framkommer, läs följande:

 

Rome: Thank you for contacting PokerHost Support! How can I help you today?

 

you: Hey Rome, just talked to support but I missed one question that people affiliated to me keep asking. IF I deposit, for example, $500 as a signup bonus (ID 500) , and I rake the 5000 hands accordingly. Will I be eligible to take the $2000 bonus? Or am I limited to what's currently in my account ($1000 at that point)?

 

Rome: Yes

 

Rome: You must choose the bonus according to what's on your account, or less than that.

 

Rome: If you want to be eligible for another bonus over that amount.

 

Rome: You must deposit the amount to get it, in that case $1000

 

you: Great, thank you for clarifying that.

 

Rome: You're welcome!

 

 

Så för att klargöra, du kan INTE begära en reload som överstiger summan i ditt konto. Men seriöst, vem kan klaga? Du behöver INTE re-deposita för att ge dig på en reload och om du nu inte har tillräckligt för kvaliten av reload du vill ha, deposita det som fattas. Svårare än så blir det inte.

 

.kidane

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 176
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har tyvärr inte cashat ut från PokerHost ännu (inga planer att casha ut från Pokerhost på länge, enkelt att vara lojal mot en sidan när lojaliteten e ömsesidig hah!), men jag ska tillägga att supporten e riktigt bra och väldigt samarbetsvilliga. Utnyttja det ifall något oväntat händer.

 

.kidane

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan ju tycka att det är för bra för att vara sant men som det tydligt klargörs här i tråden så är det beräknat på en average rake per spelare, vilket innebär att Poker Host wins some and loses some. Vi resonerade som så att vi ger alla som vill chansen att använda pengar som redan finns på kontot för att kunna tillgodogöra sig även reloaden utan att sätta in pengar. Annars så kan ju inte spelare som redan varit oss trogna och gjort insättningar och klarat insättningsbonusen inte gå för reloaden utan att först ta ut och sedan sätta in igen. Vilket vi tycker är båda krångligt och dyrt för båda parter.

 

mvh

 

magnus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan ju tycka att det är för bra för att vara sant men som det tydligt klargörs här i tråden så är det beräknat på en average rake per spelare, vilket innebär att Poker Host wins some and loses some. Vi resonerade som så att vi ger alla som vill chansen att använda pengar som redan finns på kontot för att kunna tillgodogöra sig även reloaden utan att sätta in pengar. Annars så kan ju inte spelare som redan varit oss trogna och gjort insättningar och klarat insättningsbonusen inte gå för reloaden utan att först ta ut och sedan sätta in igen. Vilket vi tycker är båda krångligt och dyrt för båda parter.

 

mvh

 

magnus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan ju tycka att det är för bra för att vara sant men som det tydligt klargörs här i tråden så är det beräknat på en average rake per spelare, vilket innebär att Poker Host wins some and loses some. Vi resonerade som så att vi ger alla som vill chansen att använda pengar som redan finns på kontot för att kunna tillgodogöra sig även reloaden utan att sätta in pengar. Annars så kan ju inte spelare som redan varit oss trogna och gjort insättningar och klarat insättningsbonusen inte gå för reloaden utan att först ta ut och sedan sätta in igen. Vilket vi tycker är båda krångligt och dyrt för båda parter.

 

mvh

 

magnus

 

Sjukt seg support måste jag säga. Jag har mailat i flera dagar för att få bekräftat att jag verkligen spelar mot $2k bonusen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten uppdatering. Det verkar som om dom märkte hur populär bonusen är så nu har dom ändrat villkoren. Man måste nu spela på lägst 0.5/1 NL & PL, eller 1/2 FL. Och man måste nu även lägga in pengar i potten för att få räkna handen. Så det känns inte som om den är lika roliga längre.

 

Lite synd, hann ju bara börja på insättningsbonusen. Men lär nog inte bli att köra reloaden, iaf inte 20000 raked händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten uppdatering. Det verkar som om dom märkte hur populär bonusen är så nu har dom ändrat villkoren. Man måste nu spela på lägst 0.5/1 NL & PL, eller 1/2 FL. Och man måste nu även lägga in penar i potten för att få räkna handen. Så det känns inte som om den är lika roliga längre.

 

Lite synd, hann ju bara börja på insättningsbonusen. Men lär nog inte bli att köra reloaden, iaf inte 20000 raked händer.

 

Jepp den har blivit rejält mkt sämre, contributed är verkligen värdelöst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

This offer is valid for initial deposits and one reload made between 05/01/07 and 09/30/07, inclusive.

 

Kanske de gamla villkoren gäller om du började före första maj? Det är väl vad ovanstående text borde innebära? Värt att fråga? Se'n undrar man hur redan spelade händer räknas...

 

Kanske är det expekt-varning...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske de gamla villkoren gäller om du började före första maj? Det är väl vad ovanstående text borde innebära? Värt att fråga? Se'n undrar man hur redan spelade händer räknas...

 

Kanske är det expekt-varning...

 

Jo det kan nog stämma. För jag började innan och när jag frågade var man kunde se sina rake så kom vi in på detta(dom frågade mig om jag visste vad som gällde vid en raked hand). Blev väldigt förvånad, men efter ett tag så sa supporten att jag var inne på det gamla systemet. Och då gäller att potten ska bli minst $5 och att man fått kort. Så började man innan den första maj så är det nog lugnt. Men kan ju vara bäst att kolla ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt problem är att dom vägrar svara på mina mail.. har skickat 3 st nu sedan 25/4 (då jag gjorde första depositen) men inget svar.. kommer såklart casha ut igen om jag tvingas spela på högre nivåer samt contributed. Jag gick dit för att spela Omaha-low-limit och det är väl därför dom vägrar svara.. skitsajt tills dom bevisar motsatsen genom att garantera att jag spelar mot den bonus som gällde då jag satte in pengarna..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej

 

skall försöka klargöra hur dom nya reglerna fungerar, vi gjorde en i vårt tycke en kanonbonus som introduktion i och med vår flytt till Microgaming. Som jag nämnde i ett tidigare svar här på forumet så vann vi en del och vi förlorade en del i och med denna bonus. Detta var vi väl medvetna om men ville göra något fördelaktigt för alla spelare i och med flytten. ALLA som påbörjat sin bonus innan den 1 maj 2007 kommer att kunna gå efter det gamla systemet. Förstår att ni det kan tyckas vara en försämring med dom nya reglerna men, det är faktiskt RB på 50% vilket är ganska bra. Man kan cleara bonusen genom att antingen dubbla sin insättning i rake eller nå rätt antal raked hands, vad som nu kommer först. Dom gamla reglerna gynnade microlimit spelare men var sämre för highlimit, dom nya är lika för alla. Raked hands är beräknade på en average rake på 20 cent per hand, men bidrar du med mer i rake per hand så har du rejkat en väldans massa när kraven på antal händer nåtts, spelar du exempelvis heads up där rejken är max 1 dollar så är ju din genomsnittsrake per hand 50 cent och spelar DU 20000 raked hands så har du ju rejkat hela 10000 för att få din max bonus på 2000 när du egentligen bara behövde rejka 4000. Hoppas detta besvarar era funderingar.

 

Sen för att svara er som inte fått svar på mail så kan jag säga att jag vänt upp och ner på vår CS avdelning och inga mail finns att hitta, så jag undrar vilken mail detta skickats till. Sen så är vår live support alltid snabbare.

 

har ni mer frågor så ställ dom gärna i detta forum.

 

mvh

 

magnus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aha. Pluspoäng för snabb reaktion här.

 

Jag mailade 25/4 första gången - efter jag skapat kontot men före jag gjorde en deposit. Detta mail fick jag svar på: "Your Ticket has been received and a member of our staff will review it and reply accordingly". Fick även en länk till en sida för att följa ärendet men den fungerar inte..

Därefter gjorde jag en deposit på 500 dollar och började spela. Fick en bekräftelse på depositen. Efter ett dygn (26/4) och inget svar så tänkte jag att jag kanske gjort fel som frågat efter bonus före jag gjorde en deposit. Tog då och svarade på deposit-bekräftelsen med samma förfrågan som i första mailet. 30/4 hade jag tröttnat på att inte få svar så jag mailade samma sak igen. Inget av de båda sistnämnda mailen har besvarats.

Samtliga mail har gått till "support@pokerhost.com".

Jag har i samtliga mail angivit spelarkod samt spelarnick.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar också om det är dom nya contributed raked händerna som syns i lobbyräknaren nu eller om det är vanliga raked hands till den gamla bonusen?

Och site representanten kan väl än en gång bekäfta att det är dom gamla vilkoren som gäller om man satte in pengar under den tiden dom gällde?

Och när dom gamla vilkoren gäller så är det väl helt okej att spela nl50 och 0,5-1 limit visst?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vette fasen hur supporten funkar här men i klienten kunde man begära nån ticket som man skickar med mailet och då kunde man själv ändra prioritetsnivå. Efter att ha upptäckt detta och satt högsta prio på mitt mail så fick jag svar omgående. Annars är det samma gamla soppa utan svar.

 

Skönt att höra att man har samma krav som man signade upp för iallafall.

 

Ny fråga: Kan jag genom dig requesta min handhistorik för senaste månaden?

 

EDIT: Jag vet att man kan ladda ner sin handhistorik via klienten MEN jag sitter på ny burk nu så det verkar inte funka klockrent.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte varför alla håller på och mailar när dom har Live support? Har pratat med supporten 2 gånger och har inte behövt vänta mer än 20 sekunder nån av gångerna. Det är service.

 

För övrigt så tycker jag iaf att bonusen blev helt kass efter ändringen. Mest för att dom satte en gräns på att man minst måste köra NL100 eller FL200 får att få tillgodoräkna sig händer. Det är en jäkla skillnad i BR man måste ha för att kunna lira på dom nivåerna, och när man då inte har en sån BR så blev bonusen värdelös, iaf för mig. Som tur va så hann jag iaf regga mig för första insättningsbonusen, men jag kommer inte köra reload. Då är risken för stor att hela min BR åker om oturen visar sitt fula nylle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orsaken till att jag mailar är att instruktionen är att man skall maila sina krav på bonus - inte ringa och prata med dom. Uppenbarligen är jag korkad som följer instruktionerna eftersom dom inte svarar.. skall prova live supporten ikväll. Antar att mailen blir liggandes i deras inbox eftersom dom verkar ha så bra live support.. med andra ord: Dom har uppenbarligen en sned fördelning av sitt fokus live/mail och den bara accelererar ju oftare dom "fixar saker på 20 sek när folk ringer". Det vore mycket mer användarvänligt att skippa livesupporten och svara på mailen i den turordning de inkommer... faktiskt.

(jobbar själv med support i en annan bransch och vi vägrar svara på livefrågor som inte är akuta.. "in i turordningen med dig" - inga VIP-köer tillåts".. absolut rätt metod för en bra och användarvänlig support. Snabb service till vissa och usel till andra är sämsta sortens hantering..)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orsaken till att jag mailar är att instruktionen är att man skall maila sina krav på bonus - inte ringa och prata med dom. Uppenbarligen är jag korkad som följer instruktionerna eftersom dom inte svarar.. skall prova live supporten ikväll. Antar att mailen blir liggandes i deras inbox eftersom dom verkar ha så bra live support.. med andra ord: Dom har uppenbarligen en sned fördelning av sitt fokus live/mail och den bara accelererar ju oftare dom "fixar saker på 20 sek när folk ringer". Det vore mycket mer användarvänligt att skippa livesupporten och svara på mailen i den turordning de inkommer... faktiskt.

(jobbar själv med support i en annan bransch och vi vägrar svara på livefrågor som inte är akuta.. "in i turordningen med dig" - inga VIP-köer tillåts".. absolut rätt metod för en bra och användarvänlig support. Snabb service till vissa och usel till andra är sämsta sortens hantering..)

 

Har aldrig pratat om att ringa nån. Jag menar den ikonen i programmet som öppnar ett chattfönster. Det är så enkelt att gnälla på den ena och det andra, men i takt med att spam ökar så enormt så är det ibland inte helt omöjligt att ett mail fastnar i ett spam-filter, eller blir fördröjt innan det kommer fram. Även fast vi gärna vill tro det så är mail inte en 100%-ig kommunikation.

 

Att ringa tycker jag är ett dåligt alternativ till att maila, men om man med ett enkelt klick kan få kontakt med supporten så tar jag det alla gånger före mail.

 

Men visst borde dom svara på mail. Men huvudsaken måste väl ändå vara att få kontakt med supporten och få bekräfta sin bonus, eller att man vill börja på en. Då är det enklare att få det gjort genom att chatta med dom än att gnälla att dom har kass support på ett forum. Båda sätten fyller säkert nåt sorts syfte, men bara en gör att du kan börja spela ihop bonusen.

 

Vet inte vad som gäller för reloadbonusen, men på första insättningsbonusen så står det att man ska informera dom om att man vill börja på bonusen. Så det är inte så att man måste maila.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppla. Chatten funkade ju kanon. Dom sa att dom haft serverproblem och det nog var därför mina mail kommit bort. Lät lite skumt alt. tekniskt kass, men strunt samma.. Dom var kanon och bekräftade snabbt att jag spelar för den gamla bonusen, hur många händer jag hittills spelat osv.

Ej skitsajt längre - numera bra sajt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...