Gå till innehåll

Omaha Hi tips


Psyk 02

Recommended Posts

Jag spelar invåerna under dig på $100 -$200 och ibland $500 buyin borden. Instämmer väl i det mesta, fast på min nivå tror jag det är lättare att lura av folk pengar, tex plockar jag alltid upp floppar som 995 med en tredjedelsbett, folk synar inte om dom inte har nian så det är ett stort EV+, och om dom synar så har man knappt förlorat något.

 

Jag går stadigt plus, även om man märker att det finns andra Doyle Brunson-typer som verkligen trycker på hela tiden som nog tjänar mer, men än så länge har jag inte velat ge mig in i den varians-cirkus det måste innebära. Dessa loose-aggressive-spelare har dock respekt för mig och vet att man inte kan jävlas för mkt hehe.

 

Hursomhelst, intressant o bra skrivet, tex den här grejen med att bara syna nötstegen med flushdraget ute är väldigt nyttigt och trovärdigt, folk är kanonsäkra på att de gör en bra laydown när tredje spadern dyker upp på river, typ skriver "Oh no you lucky bastard" innan de lägger sig..

 

Och till alla er som inte testat på Omaha.. gör det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mm..ibland e det svårt att veta var aggresivitetsgränsen går. Tror jag går över den ibland själv:).

Har dock en känsla för att det funkar klart bäst när man skaffat sig en stor stack vid bordet. Själv försöker jag växla tempo lite lagom mkt, men det e lätt att hamna i sin vanliga spelstil lite väl ofta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...
  • 2 weeks later...
  • 7 months later...
  • 1 year later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Mycket bra inlägg! Måste säga att jag (som relativt ny på Omaha) har snappat upp en hel del, och mycket låter väldigt vinstgivande och andra saker har man stött på själv men kanske inte analyserat riktigt förrän nu.

 

Tipps för framtida artiklar är väl att strukturera 6-manna/10-manna i två separata led. Fick en aning rörig känsla i en del av läsandet då det inte framgick förrän senare att det var 10-manna alt. 6-manna. Annars mycket bra! Tack. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...