FiSherman63 Postad 18 September , 2007 Rapport Share Postad 18 September , 2007 Här kommer en länk i ämnet. OP i den tråden har skapat en excelfil där man själv kan simulera 100k spelade händer för en given win rate/standardavvikelse. http://forumserver.twoplustwo.com/showflat.php?Cat=0&Number=8457727&page=0&fpart=all&vc=1 Det här tar såklart inte hänsyn till tilt. Så det argumentet faller för "downswings existerar inte om man inte tiltar"-falangen. Jag skulle dock vilja påpeka en annan grej: När du är i en downswing förlorar du potter -> när du förlorar potter försämras din image -> när din image försämras är det svårare att spela -> när det är svårare att spela försämras din förväntade win rate. Alltså är sådanahär rent matematiska simulationer något "snällare" än verkligheten. Din downswing blir alltså troligen snäppet värre i verkligheten, vare sig du spelar sämre (vilket du antagligen gör, så då blir den ännu värre) eller inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jerico Postad 18 September , 2007 Rapport Share Postad 18 September , 2007 Har läst den där tråden och har för mig att folk kom fram till att den standardavvikelse som presenteras i t.ex PT är alldeles för hög (den räknar ut standardavvikelsen på ett sätt som gör den oanvändbar för denna typ av statistik). Tycker detta sammanfattar min syn på saken rätt bra: "I think the big thing to consider is that the reason people have SD's so high (I would say above 20) is because, although they are generally playing winning poker, they sometimes do play losing poker. ie. make mistakes. Let us consider a player who makes no mistakes. What do you think his winrate and SD/100 would be? I honestly don't think this player could have a more than a 8-10 buy-in downswing." Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bubba123 Postad 18 September , 2007 Rapport Share Postad 18 September , 2007 läste bara genom lite snabbt. Men jag tror Svs inte kan jämföras med andra siter. Det finns så många OTROLIGA fiskar som betalar av när det egentligen inte ska ske. Typ du settar och han drar vidare på 3e-par på flop, o sen jagar två par på turn o river..osv. Dessa donationer gör att man kan hålla en extremt hög winrate utan stora swings. Man får lixom betalat när man inte ska. En vinnande svs spelare tror jag är oerhört mycket sämre än en vinnande FTP spelare. Det finns så många på SvS som knappt kan poker, som spelar helt irrationellt och övermänskligt dåligt. På de flesta andra sidor är fisken en mer "vanlig" fisk, dvs jagar för mkt, tiltar för mkt osv. Men de kan iaf reglerna. Är du någorlunda tight och spelar rationellt och logiskt så vinner du på svs... mer krävs inte. själv klarar jag inte av svs klient... och jag tycker spelet är fruktansvärt tråkigt. Blir typ deppad av att spela på sidan. Men skulle klienten bytas ut skulle jag aldrig någonsin spela någon annanstans... och detta var absolut inte menat som en diss mot er som spelar här, har ingen koll på er spelskicklighet och det var absolut inte det jag syftade på. Men det är ett jävla fiskstimm och jag tror ni lätt kan behålla en fortsatt mkt hög winrate utan stora swings Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jojje2k Postad 18 September , 2007 Rapport Share Postad 18 September , 2007 Här kommer en länk i ämnet. OP i den tråden har skapat en excelfil där man själv kan simulera 100k spelade händer för en given win rate/standardavvikelse. http://forumserver.twoplustwo.com/showflat.php?Cat=0&Number=8457727&page=0&fpart=all&vc=1 Det här tar såklart inte hänsyn till tilt. Så det argumentet faller för "downswings existerar inte om man inte tiltar"-falangen. Jag skulle dock vilja påpeka en annan grej: När du är i en downswing förlorar du potter -> när du förlorar potter försämras din image -> när din image försämras är det svårare att spela -> när det är svårare att spela försämras din förväntade win rate. Alltså är sådanahär rent matematiska simulationer något "snällare" än verkligheten. Din downswing blir alltså troligen snäppet värre i verkligheten, vare sig du spelar sämre (vilket du antagligen gör, så då blir den ännu värre) eller inte. n1 ska testas dirr edit: Riktigt skönt att se att man faktiskt kan ha otur i 100k+ händer även om man i vanliga fall har en ganska hög ptbb/100. Själv har man haft en otursperiod på 40k händer, skönt att veta att den kan hålla på i 100k händer till Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
FiSherman63 Postad 18 September , 2007 Rapport Share Postad 18 September , 2007 Har läst den där tråden och har för mig att folk kom fram till att den standardavvikelse som presenteras i t.ex PT är alldeles för hög (den räknar ut standardavvikelsen på ett sätt som gör den oanvändbar för denna typ av statistik). Mja? Jag orkar inte läsa tråden just nu, men jag har skummat lite och snappade upp att Pokey invänder mot att distributionen är normalfördelad och säger att "By assuming normality, we bias the results towards smaller swings than a poker player will experience in reality." Så släng på några extra BI i swings om det känns bättre. (Han nämnde väl också att PT:s SD är ett dåligt mått, men inte att den här alldeles för hög har jag för mig? *lat*) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pey Postad 18 September , 2007 Rapport Share Postad 18 September , 2007 läste bara genom lite snabbt. Men jag tror Svs inte kan jämföras med andra siter. Det finns så många OTROLIGA fiskar som betalar av när det egentligen inte ska ske. Typ du settar och han drar vidare på 3e-par på flop, o sen jagar två par på turn o river..osv. Dessa donationer gör att man kan hålla en extremt hög winrate utan stora swings. Man får lixom betalat när man inte ska. En vinnande svs spelare tror jag är oerhört mycket sämre än en vinnande FTP spelare. Det finns så många på SvS som knappt kan poker, som spelar helt irrationellt och övermänskligt dåligt. På de flesta andra sidor är fisken en mer "vanlig" fisk, dvs jagar för mkt, tiltar för mkt osv. Men de kan iaf reglerna. Är du någorlunda tight och spelar rationellt och logiskt så vinner du på svs... mer krävs inte. själv klarar jag inte av svs klient... och jag tycker spelet är fruktansvärt tråkigt. Blir typ deppad av att spela på sidan. Men skulle klienten bytas ut skulle jag aldrig någonsin spela någon annanstans... och detta var absolut inte menat som en diss mot er som spelar här, har ingen koll på er spelskicklighet och det var absolut inte det jag syftade på. Men det är ett jävla fiskstimm och jag tror ni lätt kan behålla en fortsatt mkt hög winrate utan stora swings Stämmer det där är det ju totalt vansinne att inte spela där. Tycker du poker är så sjukt roligt att du gärna försakar winrate och fisktäthet för en omotiverad depression och problem med klienten? Tycker man vänjer sig vid den klienten som med alla andra, och det är ju en fin röd färg om inte annat! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Knoxville_1 Postad 18 September , 2007 Rapport Share Postad 18 September , 2007 läste bara genom lite snabbt. Men jag tror Svs inte kan jämföras med andra siter. Det finns så många OTROLIGA fiskar som betalar av när det egentligen inte ska ske. Typ du settar och han drar vidare på 3e-par på flop, o sen jagar två par på turn o river..osv. Dessa donationer gör att man kan hålla en extremt hög winrate utan stora swings. Man får lixom betalat när man inte ska. En vinnande svs spelare tror jag är oerhört mycket sämre än en vinnande FTP spelare. Det finns så många på SvS som knappt kan poker, som spelar helt irrationellt och övermänskligt dåligt. På de flesta andra sidor är fisken en mer "vanlig" fisk, dvs jagar för mkt, tiltar för mkt osv. Men de kan iaf reglerna. Är du någorlunda tight och spelar rationellt och logiskt så vinner du på svs... mer krävs inte. själv klarar jag inte av svs klient... och jag tycker spelet är fruktansvärt tråkigt. Blir typ deppad av att spela på sidan. Men skulle klienten bytas ut skulle jag aldrig någonsin spela någon annanstans... och detta var absolut inte menat som en diss mot er som spelar här, har ingen koll på er spelskicklighet och det var absolut inte det jag syftade på. Men det är ett jävla fiskstimm och jag tror ni lätt kan behålla en fortsatt mkt hög winrate utan stora swings Så du menar att du hellre spelar på en sajt med "fin" klient, än en sajt där du rullar in pengar? (skulle inte förvåna mig om du är en av dom som backar på svs och skyller på nåt annat) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ormbunke Postad 18 September , 2007 Rapport Share Postad 18 September , 2007 När du är i en downswing förlorar du potter -> när du förlorar potter försämras din image -> när din image försämras är det svårare att spela -> när det är svårare att spela försämras din förväntade win rate. Det där var intressant och det kan säkert stämma. Ett sätt att motverka "downswing" kan väl då vara att byta bord/byta sida/byta spel/byta användarnamn. Går det dåligt då med så byter man igen. Man fortsätter med det man håller på med så länge det går bra. Tror det är många som bara nöter på med samma gamla spel mot samma gamla motståndare trots att det går dåligt och att de fått en sämre image. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
iamivar Postad 18 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 18 September , 2007 trots att jag som sagt ser dig som en mkt bra spelare så tror jag att både du och Jerico kommer att komma in i den fruktade downswingen, förhoppningsvis för eran skull så påverkar det inte ert spel negativt i någon större utmärkelse, vilket kommer att göra att ni fort och kanske relativt smärtfritt kommer ur den. Men ett par K händer bör ni banne mig se ett stort hack i kurvan, annat låter i mina ögon/öron som ologiskt. (t.o.m tight-3lendil backar ibland, senast igår en dipp på 24k. sen kan man juh fråga sig om allt var A-game ) 24k på dig? Jesus också^^. Alltså under några 2-3k händer har väl alla backat 1000-1500bbs någon gång. Dock så har det alltid gått minst lika fort att hämta upp det igen. Mjo, jag börjar ocksp luta mer åt att ingen är immun... Men det blri ju spännande att se hur länge man klarar sig iaf Badstreaks över 10k händer bara nys? aksdgkabsgöjlkafsdgölbadfölgbadöljkbg GAHHGHGHAGHAHGGAAH Var väl inte över 10k händer vi snackade... mer 30k-ish eller så. Min senaste större downswing inkluderade en dag då jag förlorade 3 nästan exakt sådanahär händer, 97-98%-favorit-händer, i rad (bluffvänliga motståndare, fulla inköp). Och nä, det var inga promille alls (bråkdelar), men det händer likväl. Ändå var detta bara en dag i mängden. Det är inte frågan om OM, utan om NÄR man råkar ut för en downswing. Det där citatet om att alla spelare någon gång kommer att springa sämre än vad de någonsin trodde vara möjligt är spot on. No offence, men jag brukar alltid småle framför datorn när jag läser Jericos inlägg i ämnet. Angående win rate: Det stämmer förvisso att en hög win rate motverkar långa downswings. Däremot är det vanligt att en spelare med hög win rate också har en hög standardavvikelse. Och har man en hög standardavvikelse löper man högre risk för downswings, så ofta "jämnar det ut sig" till viss del. Mjo, det verkar helt klart rimligt. Min std var rätt massiv över de ~85k händer jag har hemma vill jag minnas. Tack för bra input Alltid lika underhållande att läsa grinders tankar om att downswings är en myt ^^ Kul att det roar någon iaf Här kommer en länk i ämnet. OP i den tråden har skapat en excelfil där man själv kan simulera 100k spelade händer för en given win rate/standardavvikelse. http://forumserver.twoplustwo.com/showflat.php?Cat=0&Number=8457727&page=0&fpart=all&vc=1 Det här tar såklart inte hänsyn till tilt. Så det argumentet faller för "downswings existerar inte om man inte tiltar"-falangen. Jag skulle dock vilja påpeka en annan grej: När du är i en downswing förlorar du potter -> när du förlorar potter försämras din image -> när din image försämras är det svårare att spela -> när det är svårare att spela försämras din förväntade win rate. Alltså är sådanahär rent matematiska simulationer något "snällare" än verkligheten. Din downswing blir alltså troligen snäppet värre i verkligheten, vare sig du spelar sämre (vilket du antagligen gör, så då blir den ännu värre) eller inte. Verkar vara en riktigt nice länk, dock så får jag inte upp någon länk till programmet, så kan inte riktigt testa vad det går för Har läst den där tråden och har för mig att folk kom fram till att den standardavvikelse som presenteras i t.ex PT är alldeles för hög (den räknar ut standardavvikelsen på ett sätt som gör den oanvändbar för denna typ av statistik). Tycker detta sammanfattar min syn på saken rätt bra: "I think the big thing to consider is that the reason people have SD's so high (I would say above 20) is because, although they are generally playing winning poker, they sometimes do play losing poker. ie. make mistakes. Let us consider a player who makes no mistakes. What do you think his winrate and SD/100 would be? I honestly don't think this player could have a more than a 8-10 buy-in downswing." Alltså... Så gott som alla gör ju rätt stora misstag då och då. Att "alltid" ha rätt/göra rätt är ju bara overkligt. Även under mina absolut bästa sessioner hittar jag i efterhand rätt grova missar, även om de i allmänhet är klart mycket färre än när spelet inte stämmer. läste bara genom lite snabbt. Men jag tror Svs inte kan jämföras med andra siter. Det finns så många OTROLIGA fiskar som betalar av när det egentligen inte ska ske. Typ du settar och han drar vidare på 3e-par på flop, o sen jagar två par på turn o river..osv. Dessa donationer gör att man kan hålla en extremt hög winrate utan stora swings. Man får lixom betalat när man inte ska. En vinnande svs spelare tror jag är oerhört mycket sämre än en vinnande FTP spelare. Det finns så många på SvS som knappt kan poker, som spelar helt irrationellt och övermänskligt dåligt. På de flesta andra sidor är fisken en mer "vanlig" fisk, dvs jagar för mkt, tiltar för mkt osv. Men de kan iaf reglerna. Är du någorlunda tight och spelar rationellt och logiskt så vinner du på svs... mer krävs inte. själv klarar jag inte av svs klient... och jag tycker spelet är fruktansvärt tråkigt. Blir typ deppad av att spela på sidan. Men skulle klienten bytas ut skulle jag aldrig någonsin spela någon annanstans... och detta var absolut inte menat som en diss mot er som spelar här, har ingen koll på er spelskicklighet och det var absolut inte det jag syftade på. Men det är ett jävla fiskstimm och jag tror ni lätt kan behålla en fortsatt mkt hög winrate utan stora swings Motsägelser deluxe... Dock så håller jag med om att averagefisken på svs är en annan fisk än averagefisken på tex. ftp. Det finns mer eller mindre två typer av fiskar på svs, den ena som är överkonstapel (väldigt vanlig) och den andra som tror att man måste vinna varje hand. Både dessa spelartyper ger upphov till sjukt mycket mer värde med 200bb än 100bb, eftersom att de har noll koll på hur man kontrollerar potten. Vad gäller värdet med 100bb-stackar tror jag inte att fiskarna skiljer sig sådär våldsamt mycket åt. n1 ska testas dirr edit: Riktigt skönt att se att man faktiskt kan ha otur i 100k+ händer även om man i vanliga fall har en ganska hög ptbb/100. Själv har man haft en otursperiod på 40k händer, skönt att veta att den kan hålla på i 100k händer till Jag fick inte upp någon länk, bara ett rött kryss för at markera att ngåot inte funkade Så du menar att du hellre spelar på en sajt med "fin" klient, än en sajt där du rullar in pengar? (skulle inte förvåna mig om du är en av dom som backar på svs och skyller på nåt annat) Det där var intressant och det kan säkert stämma. Ett sätt att motverka "downswing" kan väl då vara att byta bord/byta sida/byta spel/byta användarnamn. Går det dåligt då med så byter man igen. Man fortsätter med det man håller på med så länge det går bra. Tror det är många som bara nöter på med samma gamla spel mot samma gamla motståndare trots att det går dåligt och att de fått en sämre image. Word. På det fetstilta iaf. Orkar någon hålla på att byta nick/sida regelbundet över huvudtaget? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
FiSherman63 Postad 18 September , 2007 Rapport Share Postad 18 September , 2007 http://pokerfilz.50megs.com/variancedemo.xls Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bubba123 Postad 18 September , 2007 Rapport Share Postad 18 September , 2007 Så du menar att du hellre spelar på en sajt med "fin" klient, än en sajt där du rullar in pengar? (skulle inte förvåna mig om du är en av dom som backar på svs och skyller på nåt annat) Nä. Hållt högre winrate på Svs än på alla andra sidor. Och jag spelar där fortfarande. Har dock cashat ut för tillfället då jag ska ut och resa. Men multitabling är mkt lättare på andra sidor, och kan lättare psykologiskt spela högre i dollar + att jag kan spela längre utan att dö av tristess , så det gör att jag inte uteslutande spelar i fiskparadiset. Uttryckt i dina ord, det rullar in pengar även på andra sidor... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
iamivar Postad 18 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 18 September , 2007 Har precis varit och gjort min första innebandyträning här i Lund Ska man sammafatta den så var jag sitting out första halvtimmen pga att jag reggade mig till fel bord. Jag hittar liksom inte så bra i denna nya klient. Nästa halvtimm fick jag ägna åt att anpassa mitt spel, samt försöka bluffa mindre. Bluffade hejvilt där i början, och minst sagt alla blev lurade ett par gånger. Det var väl kanske inte direkt nöten. Mot slutet blev dock gamet softare, och mina moves lyckades bättre och bättre. Det kan mycket väl ha berott på att jag satt ute i början och således hade mer koncentration sparad till slutet. Eller att de andra fiskarna tiltade helt enkelt. Vad vet jag, men anars ås är ju iamivar känd för att tilta fisk, ås det borde ju inte ha varit omöjligt. Klonkade annars ett gutshot på en fisk, till de övriga fiskarnas förtjusning. Gutshots är fan nice på denna klient. Man känner verkligen att man äger Fi när man lyckas med dem! Overall är jag nog nöjd med min insats. Motsvarar kanske inte mitt senaste running good, men riggen var iaf inte helt emot mig. Det är skönt att släppa sargen och komma in i matchen igen! Ikväll/natt blir det kanske lite seriösare grind. Har min första "riktiga" sovmorgon imorrn, vilket känns grymt skönt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Madwax Postad 18 September , 2007 Rapport Share Postad 18 September , 2007 vart spelar du innebandy i lund? ska du spela för någon nation / korridor, vet inte riktigt hur d funkar, spelade åt min brors nation / korridor. Korpen då dvs men d var riktigt roligt spelade du seriös innebandy innan? eller ja så seriöst d kan bli me innebandy Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eastfeet Postad 18 September , 2007 Rapport Share Postad 18 September , 2007 Har precis varit och gjort min första innebandyträning här i Lund Inte innebandy, det heter ju svettbandy... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
route66 Postad 18 September , 2007 Rapport Share Postad 18 September , 2007 Skitsnack! OM du nu tycker det är så oerhört lätt att vinna på SvS så skiter du väl i hur klienten ser ut? Din "depression" borde uppvägas av alla enkla vinster. Eller? En vinnande svs spelare tror jag är oerhört mycket sämre än en vinnande FTP spelare. Det finns så många på SvS som knappt kan poker, som spelar helt själv klarar jag inte av svs klient... och jag tycker spelet är fruktansvärt tråkigt. Blir typ deppad av att spela på sidan. Men skulle klienten bytas ut skulle jag aldrig någonsin spela någon annanstans... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
wheelinho Postad 18 September , 2007 Rapport Share Postad 18 September , 2007 Inte innebandy, det heter ju svettbandy... Tupperware party / fjollhockey...vad jag hört iaf Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
iamivar Postad 18 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 18 September , 2007 vart spelar du innebandy i lund?ska du spela för någon nation / korridor, vet inte riktigt hur d funkar, spelade åt min brors nation / korridor. Korpen då dvs men d var riktigt roligt spelade du seriös innebandy innan? eller ja så seriöst d kan bli me innebandy Ska lira med LUGI, så det är ju på lite seriösare nivå än korridorsinnebandy iaf . De åkte ur tvåan ifjol, så det är trean som gäller i år. Spelade med Granlo ifjol, och vi vann tvåan då, så de hade blivit spel i ettan om jag stanat hemma. Även om innebandy kanske inte klassas som den allra "seriösaste" sporten, så har det blivit sjukt tufft i toppen de senaste åren. Viktigast av allt är dock att den genomsnittlige innebandyspelaren är den klart snyggaste av lagidrottsutövare. Sporten med stil, liksom. Och ja, det är fakta. Definitivt. Lönlöst att ens i ifrågasätta. Inte innebandy, det heter ju svettbandy... Plasthockey? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
iamivar Postad 18 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 18 September , 2007 Tupperware party / fjollhockey...vad jag hört iaf Hockey är för töntar med skydd. I innebandy gör det ont att bli tacklad. Plast är modernare än trä, och håller bättre än whatever alla de nya skithockeygrejerna nu heter. Innebandy är innesporten som är inne. Sjukt vad jag langar statements. Geez. Nu blir det grind Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Madwax Postad 18 September , 2007 Rapport Share Postad 18 September , 2007 okej... varför jag spelade korridordsbandy var mer för avkoppling:) säga vad man vill, så var d den aboslut roligaste bandyn... hahha spelade själv i div 3 i KFUM i 3 säsonger, men blev för mycket med träning / jobb / poker... så slutade inför denna säsongen. Lugi har nog haft sin storhetstid... kände rätt många som spelade där innan, men väldigt många kom till oss i KFUM innan dom gick vidare någon annan klubb. Om du nu är så pass duktig så tycker jag att du borde provträna med Standstad som spelar i Staffanstorp, d e väl typ 15minuters bil / buss färd ifrån Lund. Om du nu bor i N.Fälladen ( delphi ) och d me snygghetsfaktorn i innebandy.. måste säga att jag tyckte detsamma... tills jag sluta, nu är d pokerspelare, no doubt... hahhaha Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Madwax Postad 18 September , 2007 Rapport Share Postad 18 September , 2007 gl vid borden, ska nog raila lite innan sängdax Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Madwax Postad 18 September , 2007 Rapport Share Postad 18 September , 2007 folk verkar tycka om o ge dig pengar, speciellt Linda_14... den J9 potten var speciell... hittar inte shoven nånstans me AQ där... men roligt för dig Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
iamivar Postad 19 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 19 September , 2007 okej...varför jag spelade korridordsbandy var mer för avkoppling:) säga vad man vill, så var d den aboslut roligaste bandyn... hahha spelade själv i div 3 i KFUM i 3 säsonger, men blev för mycket med träning / jobb / poker... så slutade inför denna säsongen. Lugi har nog haft sin storhetstid... kände rätt många som spelade där innan, men väldigt många kom till oss i KFUM innan dom gick vidare någon annan klubb. Om du nu är så pass duktig så tycker jag att du borde provträna med Standstad som spelar i Staffanstorp, d e väl typ 15minuters bil / buss färd ifrån Lund. Om du nu bor i N.Fälladen ( delphi ) och d me snygghetsfaktorn i innebandy.. måste säga att jag tyckte detsamma... tills jag sluta, nu är d pokerspelare, no doubt... hahhaha Okej, tack för tipset Visste inte att du var härifrån? Dock så kan det bli för jobbigt att pendla + träna 3-4ggr/vecka, så jag trivs nog rätt bra som det är nu. Ska ju ha tid med annat också. Sen är jag ju inte direkt någon stjärna, även om jag är ganska duktig iaf. Kanske tar plats på 2-3 femmor i flesta klubbar som lirar div 2 och lägre, men skulle nog vara bänkad i de flesta bättre div 1 lag iaf. folk verkar tycka om o ge dig pengar, speciellt Linda_14... den J9 potten var speciell... hittar inte shoven nånstans me AQ där... men roligt för dig Haha, så ägd hon blev . Hon måste blivit hysterisk glad när jag snapcallar hennes push Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
iamivar Postad 19 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 19 September , 2007 Lirade en helt sick session nyss. På tal om rigg och sånt. Vill nog påstå att jag spelade snudd på min bästa poker, men var så sjukt kortkall att det blev äckligt ibland. Alltså jag hade ju vissa händer där jag stackade folk, men förutom dem så missade jag sjukt mycket. I 90% av alla trebetade potter totalmissar man, och givetvis ska fi bråka helt ovanligt mycket då också. Min standardavvikelse för dessa 1100 händer måste vara brutal Annars åkte jag på en fin turn-översettning för ett inköp, när man talar om trollen liksom... Det är fan inte kul. Färg torskar mot r-r kåk, överpar torskar mot fiskstege som inte ens har närheten till odds, JhJd blir crai av AhJs på 4h6h8hQd-bräda som träffar, blablablabla. Brukar inte whina så mkt, men när man nyss har pratat om allt sånt så blir det lite så^^. Kände dock verkligen att jag höll uppe mitt A-game, för när jag väl prickade så lyckades jag extrahera bra med värde, samt så hittade jag ovanligt mycket "bra" folds tycker jag... Har dock fortf entendens att tiltsyna river när jag veeet att jag blev utdragen, men annars var det mest bara bra spel... Låg 9k back som mest, 5k back när rutan med "5 händer kvar att spela" kom upp. Slutar 198kr + . Rätt sjukt att jag träffar två händer på slutet iofs, men de är jag också ritkgit nöjd med. Man får ju ta att man torskar vissa semistora potter helt tom ibland när man spelar så pass laggressiv(?) poker som jag gör. Blir mest bara titlad av att visa badbeats, så det kommer några av de händer jag är riktigt nöjd med istället . Alltså alla kan mycket väl se ut som standard, men feelingen säger att dessa spel verkligen är de rätta. Det går ju helt klart att spela händerna annorlunda, om man säger så... Standardlinje? 3 händer kvar innan bordet stängs. Fi är tight och semidålig, men han spewar inte. Party Poker No-Limit Hold'em, $20 BB (4 handed) Hand History converter Courtesy of PokerZion.com saw flop|saw showdown Button ($9947.24) SB ($3892.5) Hero ($4350.75) UTG ($13068.64) Preflop: Hero is BB with 4[], 3[]. 2 folds, SB raises to $80, Hero calls $60. Flop: ($160) 2[], 5[], 9[] (2 players) SB bets $140, Hero raises to $440, SB calls $300. Turn: ($1040) J[] (2 players) SB checks, Hero checks. River: ($1040) A[] (2 players) SB checks, Hero calls $4330.75 (All-In), SB calls $3882.50 (All-In). Final Pot: $9253.25 Results in white below: SB has Ad Ah (three of a kind, aces). Hero has 4d 3d (straight, five high). Outcome: Hero wins $9253.25. FI är en 75/40 idiot som har som livsmål att busta mig genom urusla syner då jag aldrig någonsin har träffat mot honom. Standardlinje? 2 händer kvar på bordet... Party Poker No-Limit Hold'em, $20 BB (4 handed) Hand History converter Courtesy of PokerZion.com saw flop|saw showdown SB ($1549.25) BB ($5594.85) UTG ($7779.25) Hero ($5510.75) Preflop: Hero is Button with Q[], 9[]. UTG raises to $80, Hero raises to $280, 2 folds, UTG calls $200. Flop: ($590) T[], 5[], J[] (2 players) UTG checks, Hero bets $400, UTG calls $400. Turn: ($1390) T[] (2 players) UTG checks, Hero checks. River: ($1390) Q[] (2 players) UTG checks, Hero bets $1000, UTG calls $1000. Final Pot: $3390 Results in white below: UTG doesn't show. Hero has Qs 9c (two pair, queens and tens). Outcome: Hero wins $3390. Fi ser jag som rätt förutsägbar, vek och minst semidålig. Har dock sett honom spela 25/50 skapligt mycket, så helt bakom flötet kan han ju inte vara... Han tycker dock inte om att sitta oop på mig, och anpassar spelet typ som en åsna. Behöver jag säga hur ofta jag trebetar honom? ***** Hand History for Game 448651071 ***** $2000 NL Texas Hold'em - Tuesday, Sep 18, 23:09:03 ET 2007 Table Gwen 3 (Real Money) Seat 3 is the button Total number of players : 5 Seat 1: cbw ( $1123.75 ) Seat 2: LemonJuice ( $3569 ) Seat 3: iamivar ( $6498.28 ) Seat 4: menförfan ( $3728.75 ) Seat 5: misshish ( $5599.5 ) menförfan posts small blind [$10]. misshish posts big blind [$20]. ** Dealing down cards ** Dealt to iamivar [ 8c 6c ] cbw calls [$20]. LemonJuice raises [$80]. iamivar raises [$280]. menförfan folds. misshish folds. cbw folds. LemonJuice raises [$620]. iamivar calls [$420]. ** Dealing Flop ** [ 5h, 9h, Ad ] LemonJuice checks. iamivar checks. ** Dealing Turn ** [ 9d ] LemonJuice bets [$780]. iamivar raises [$3900]. LemonJuice folds. iamivar does not show cards. iamivar wins $6115 Game#448651784 starts. #Game No : 448651784 Fi och jag har bråkat en hel del i våra dagar... Vi har ju inte direkt för vana att ge varandra cred ***** Hand History for Game 448658291 ***** $2000 NL Texas Hold'em - Tuesday, Sep 18, 23:22:09 ET 2007 Table Gwen 7 (Real Money) Seat 4 is the button Total number of players : 5 Seat 1: GulaFisken ( $7506.75 ) Seat 2: jonas h ( $587.3 ) Seat 3: knugge ( $4055.5 ) Seat 4: iamivar ( $5826.75 ) Seat 5: Linda_14 ( $4510.75 ) Linda_14 posts small blind [$10]. GulaFisken posts big blind [$20]. ** Dealing down cards ** Dealt to iamivar [ 9c Jc ] jonas h raises [$60]. knugge folds. iamivar calls [$60]. Linda_14 raises [$250]. GulaFisken folds. jonas h folds. iamivar calls [$200]. ** Dealing Flop ** [ 3h, Jh, Jd ] Linda_14 bets [$440]. iamivar raises [$1000]. Linda_14 is all-In. iamivar calls [$3250.75]. ** Dealing Turn ** [ Ac ] ** Dealing River ** [ 3c ] iamivar shows [ 9c, Jc ] a full house, jacks full of threes. Linda_14 shows [ Qd, As ] two pairs, aces and jacks. iamivar wins $9086.5 from the main pot with a full house, jacks full of threes. Troligt att du har mig, fiskhora... ***** Hand History for Game 448683393 ***** $2000 NL Texas Hold'em - Wednesday, Sep 19, 00:26:56 ET 2007 Table Gwen 3 (Real Money) Seat 2 is the button Total number of players : 5 Seat 1: knugge ( $3985 ) Seat 2: suxelp ( $2539.5 ) Seat 3: iamivar ( $10883.53 ) Seat 4: sollet21 ( $3960 ) Seat 5: Jaguaren ( $3332 ) iamivar posts small blind [$10]. sollet21 posts big blind [$20]. ** Dealing down cards ** Dealt to iamivar [ Jd Kc ] Jaguaren calls [$20]. knugge folds. suxelp folds. iamivar raises [$90]. sollet21 folds. Jaguaren raises [$280]. iamivar calls [$200]. ** Dealing Flop ** [ 2d, Jh, Ac ] iamivar checks. Jaguaren bets [$580]. iamivar calls [$580]. ** Dealing Turn ** [ 6c ] iamivar checks. Jaguaren checks. ** Dealing River ** [ As ] iamivar checks. Jaguaren is all-In. iamivar calls [$2452]. iamivar shows [ Jd, Kc ] two pairs, aces and jacks. Jaguaren shows [ Qs, Ts ] a pair of aces. iamivar wins $6669 from the main pot with two pairs, aces and jacks. Lite samma typ av hand som J9. Tycker faktiskt denna är rätt irrationellt spelat, men det är nog mest bara jag antar jag ***** Hand History for Game 448672402 ***** $2000 NL Texas Hold'em - Tuesday, Sep 18, 23:51:45 ET 2007 Table Gwen 3 (Real Money) Seat 3 is the button Total number of players : 4 Seat 1: annoying ( $644.7 ) Seat 3: iamivar ( $8831.78 ) Seat 4: menförfan ( $3346.25 ) Seat 5: Jaguaren ( $1148.75 ) menförfan posts small blind [$10]. Jaguaren posts big blind [$20]. ** Dealing down cards ** Dealt to iamivar [ 5c Qc ] annoying folds. iamivar raises [$80]. menförfan raises [$250]. Jaguaren folds. iamivar calls [$180]. ** Dealing Flop ** [ 7d, 5h, 7s ] menförfan bets [$400]. iamivar calls [$400]. ** Dealing Turn ** [ 5d ] menförfan checks. iamivar bets [$800]. menförfan is all-In. iamivar calls [$1886.25]. ** Dealing River ** [ As ] iamivar shows [ 5c, Qc ] a full house, fives full of sevens. menförfan shows [ Qd, Ah ] two pairs, aces and sevens. iamivar wins $6697.5 from the main pot with a full house, fives full of sevens. Game#448672856 starts. #Game No : 448672856 Och ja, jag vinner för att folk kastar pengar på mig... Detta är nog i princip alla potter >2k som jag vunnit idag. Känns som att det inte är direkt coolers man vinner på... Grymt skönt att sluta lillplus iaf efter en session av denna kaliber... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Richo Postad 19 September , 2007 Rapport Share Postad 19 September , 2007 Ivar... Kommer du från Sundsvall? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Madwax Postad 19 September , 2007 Rapport Share Postad 19 September , 2007 gomorgon... precis kommit till jobb, så jag var tvungen o se hur d gick för dig inatt nja, kan juh inte säga att jag är DIREKT därifrån, men Malmö, så d e väl rätt nära... men hade en bror som bodde på Deplhi ( Norra Fälladen ), så var väl där en hel del. D me innebandyn, förstår hur du menar, precis samma anledning varför jag sluta, d blir för blev som sagt för mycket för mig o träna 3ggr i veckan+jobba+!! spela poker om nätterna, vart helt död om helgerna:shock: kommer o "railar" dig när LUGI ska möta min gamla klubb KFUM, både hemma o borta Väntar mig stordåd bara så du vet Det jag sa med att folk kastar pengar på dig, var lite ironisk där Du har en spelstil, som gör att folk försöker sig på spel mot dig nästan alldeles för ofta. Och för eller senare hittar du en hand, då stackar du me händer som man vanligt viss inte stackar folk med. D e bara o gratulera till + - 0 resultatet, när du låg back 5k me 5(?) minuter kvar måste jobba lite nu... ha d fint ciao Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts