Gå till innehåll

iamivar är inte här.


iamivar

Recommended Posts

Men alltså ivar är juh eg. lite mer åt TAG-hållet, men grejjen är juh att när han väl spelar en hand så är han sjukt över-aggro. Tyvärr en spelstil som till viss del tiltar mig, men väldigt roligt att spela mot =) Man måste ha psyke av stål o sitta i pos, då kan man göra pengar mot Ivar. I annat fall så e ja torsk :(

 

Jag har ju jobbat ner mina stats lite, och är i nuläget rätt mycket mer nöjd med dem än vad jag var innan jag flyttade ner hit till lund. Mjo, aggro-nits i poss är ju dem jag egentligen har svårast för. Finns liksom inget bra värde där^^

 

Jo, ivar har det lite tufft mot bra nits som sitter i pos på honom har jag märkt, nits tiltas inte :P

 

Haha, syftar på dig själv lr? ;)

 

Kan ju erkänna att jag inte uppskattar att sitta oop på dig sådär väldigt mycket^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 715
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hand 2 är mot 3lendil som är NIT, men en skapligt duktig sådan. Preflop håller ju ingen vidare nivå, men någon gång då och då slår jag tilbaka med denna typ av händer för att balansera QQ+. Postfloppspelet tycker jag dock är rätt intressant, vettefan om min linje är bra eller anus. Vad säger ni?

 

***** Hand History for Game 443813280 *****

$2000 NL Texas Hold'em - Thursday, Sep 13, 22:26:34 ET 2007

Table Gwen 9 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 4

Seat 1: iamivar ( $8993.75 )

Seat 2: 3lendil ( $4003.75 )

Seat 3: Spöket2 ( $2391.75 )

Seat 4: Guybrush ( $6410.2 )

iamivar posts small blind [$10].

3lendil posts big blind [$20].

** Dealing down cards **

Dealt to iamivar [ Qc 4c ]

Spöket2 folds.

Guybrush folds.

iamivar raises [$70].

3lendil raises [$260].

iamivar raises [$780].

3lendil calls [$580].

** Dealing Flop ** [ Kc, 5c, Qh ]

iamivar checks.

3lendil checks.

** Dealing Turn ** [ 6s ]

iamivar checks.

3lendil bets [$1200].

iamivar calls [$1200].

** Dealing River ** [ Jh ]

iamivar checks.

3lendil checks.

iamivar shows [ Qc, 4c ] a pair of queens.

3lendil shows [ Ks, Ac ] a pair of kings.

3lendil wins $4105 from the main pot with a pair of kings.

Game#443814622 starts.

#Game No : 443814622

 

När vi väl 4-bettar med en sådan hand och får syn och då vi sen får denna grymma flopp så måste vi väl spela den hårdare. Iofs så är väl kanske risken att vi bara har färgdraget levande då han kan antas ha trissat Q eller K. Men även då vi har AA i denna situation så känner man sig inte alls nöjd, och det är väl kasnke den handen FI borde kunna sätta oss på om vi öser hårt på flopp och turn..

 

Blir mer o mer fundersam ju mer jag tänker på denna handen, vi reppar främst QQ-AA här och FI:s range ligger oftast inom samma intervall..

 

Det beror ju som helt på eran historia, men hade jag träffat en liknande flopp så hade jag nog bettat ut floppen vilket man skulle göra med alla andra händer, kanske checka ner turn då FI antagligen måste bli rädd för att åka på en reraise och kanske checka själv. DÅ J landar på river skulle nog kanske check också vara rätt då FI har hela sin range liggandes på bordet och antagligen inte kommer släppa ett set.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 2 är mot 3lendil som är NIT, men en skapligt duktig sådan. Preflop håller ju ingen vidare nivå, men någon gång då och då slår jag tilbaka med denna typ av händer för att balansera QQ+. Postfloppspelet tycker jag dock är rätt intressant, vettefan om min linje är bra eller anus. Vad säger ni?

 

***** Hand History for Game 443813280 *****

$2000 NL Texas Hold'em - Thursday, Sep 13, 22:26:34 ET 2007

Table Gwen 9 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 4

Seat 1: iamivar ( $8993.75 )

Seat 2: 3lendil ( $4003.75 )

Seat 3: Spöket2 ( $2391.75 )

Seat 4: Guybrush ( $6410.2 )

iamivar posts small blind [$10].

3lendil posts big blind [$20].

** Dealing down cards **

Dealt to iamivar [ Qc 4c ]

Spöket2 folds.

Guybrush folds.

iamivar raises [$70].

3lendil raises [$260].

iamivar raises [$780].

3lendil calls [$580].

** Dealing Flop ** [ Kc, 5c, Qh ]

iamivar checks.

3lendil checks.

** Dealing Turn ** [ 6s ]

iamivar checks.

3lendil bets [$1200].

iamivar calls [$1200].

** Dealing River ** [ Jh ]

iamivar checks.

3lendil checks.

iamivar shows [ Qc, 4c ] a pair of queens.

3lendil shows [ Ks, Ac ] a pair of kings.

3lendil wins $4105 from the main pot with a pair of kings.

Game#443814622 starts.

#Game No : 443814622

 

När vi väl 4-bettar med en sådan hand och får syn och då vi sen får denna grymma flopp så måste vi väl spela den hårdare. Iofs så är väl kanske risken att vi bara har färgdraget levande då han kan antas ha trissat Q eller K. Men även då vi har AA i denna situation så känner man sig inte alls nöjd, och det är väl kasnke den handen FI borde kunna sätta oss på om vi öser hårt på flopp och turn..

 

Blir mer o mer fundersam ju mer jag tänker på denna handen, vi reppar främst QQ-AA här och FI:s range ligger oftast inom samma intervall..

 

Det beror ju som helt på eran historia, men hade jag träffat en liknande flopp så hade jag nog bettat ut floppen vilket man skulle göra med alla andra händer, kanske checka ner turn då FI antagligen måste bli rädd för att åka på en reraise och kanske checka själv. DÅ J landar på river skulle nog kanske check också vara rätt då FI har hela sin range liggandes på bordet och antagligen inte kommer släppa ett set.

 

Alltså grejen är ju att jag veeet att han som sämst har AK eller JJ här.

JJ drar på två outs, AK kan jag kaaanske få av honom, men det kostar lätt hela stacken. Betar jag flopp är jag committad för 9 outs oftast... Har han bra och bordet flushar så kommer han inte ifrån handen.

 

Jag värdebetar nog nästan bara set på den brädan mot denna fi...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lillsession på 300 händer innan grabbarna komemr hit för förfest. Var upp 8k efter 100 händer, bland annat efter en snygg hjältesyn mot en kille jag visste bluffade. Sedan sprang jag dock in i två set, varav jag turnade topp2 mot ett. Jättefisk var han som setade ocks :/ Det kostade ett inköp. Hittade några händer på slutet och kunde stänga på +3,4k, vilket är nice :).

 

Båda Fi är rejäla fiskar. Han som reraisar är inte balanserad någonstans. Och nej, jag är aldrig orolig. Pushar anyträff på flop där :).

 

***** Hand History for Game 444328810 *****

$2000 NL Texas Hold'em - Friday, Sep 14, 16:30:51 ET 2007

Table Gwen 9 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Joppe100 ( $680 )

Seat 2: Tossa 23 ( $4228 )

Seat 3: iamivar ( $6775 )

Seat 4: -xxx- ( $4000 )

Seat 5: black 117 ( $634.85 )

black 117 posts small blind [$10].

Joppe100 posts big blind [$20].

** Dealing down cards **

Dealt to iamivar [ Jd Kc ]

Tossa 23 calls [$20].

iamivar raises [$100].

-xxx- calls [$100].

black 117 folds.

Joppe100 calls [$80].

Tossa 23 raises [$660].

iamivar calls [$580].

-xxx- calls [$580].

Joppe100 folds.

** Dealing Flop ** [ 4h, 6h, Jc ]

Tossa 23 bets [$1660].

iamivar raises [$3820].

-xxx- folds.

Tossa 23 is all-In.

** Dealing Turn ** [ Kd ]

** Dealing River ** [ 8s ]

Tossa 23 shows [ Ad, 9d ] high card ace.

iamivar shows [ Jd, Kc ] two pairs, kings and jacks.

iamivar wins $272 from side pot#1 with two pairs, kings and jacks.

iamivar wins $9231 from the main pot with two pairs, kings and jacks.

Game#444330151 starts.

#Game No : 444330151

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe okej, så det är du somr är smekt :). Tycker väl inte riktigt att du spelar den handen optimalt om jag säger så...^^ Dock så tycker jag du är minst semijobbig att ha bakom, då det är betydligt svårare at läsa dig än mängden :)

 

:)

 

Nej de va riktigt kass. Jag vet att du till 99% inte spelar ett överpar på det sättet men kunde endå inte släppa. Ville gärna knäppa ett inköp av dig.

 

Handen var väl rätt standard fram till din reraise på turn dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men lol... Detta kan ha varit den mest svängiga sessionen jag kan minnas nästan....

 

Timmespasset jag skulle ta blev tydligen 4 timmar. Pendlade konstant mellan +- 10k, och bra spel blandes med uppenbart mindre bra... Typ sådär som det blir när man har varit vaken 24 timmar. Bidrog bland annat till att jerico fick vinna sin största pott någonsin. Är ju inte jättenöjd över den potten, men samtidigt så var ju svs riggat till tusen idag.

 

Tappade annars bland annat 12k till en standardfisk HU. Jag borde ju ha lärt mig att när borden är riggade så slutar de inte vara det, men icke då. Tror jag hade bäst hand kanske var tionde... Semisvårt att möta en idiot då.

 

Hade annars två fiskar vid ett bord som gav bort lite pengar till mig. Kikade runt på övriga bord och såg att de båda dessutom satt på samma 25/50 bord. Givetvis bestämde jag mig för att ta ett skott.

 

78 händer och 10k senare lämnar jag det bordet, efter att ha vunnit typ en pott på hela tiden. Spelade rätt dåligt där iofs också, men det var ju också fel läge att aldrig hitta något...

 

Slutar iaf på -600kr, vilket känns rätt värdelöst. Men å andra sidan skrattade ju riggen en i ansiktet ovanligt många gånger idag också.

 

Aja, blir till att sova gott nu iaf, utekvällen var iaf bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mmm, gillar att du "mergar din range" som det så fint heter på svengelskt 2+2-språk där med KT, det är nåt jag försöker få in mer i mitt eget spel också, skjuta hårt på river med marginella händer om man känner på sig att man leder.

 

Enligt din beskrivning så försöker du implementera tunna värdebets i ditt spel, vilket är bra. Det är däremot inte samma sak som att "merga sin range".

 

KT-handen ni pratar om, är det den som är postad kl 16.22? Den handen har inte heller någonting med merge att göra. Det är en värderaise och den är inte ens tunn. (Well, tunn är ju ett relativt begrepp, så jag antar att man kan kalla den tunn om man själv inte är van att värdebetta tunt. )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt din beskrivning så försöker du implementera tunna värdebets i ditt spel, vilket är bra. Det är däremot inte samma sak som att "merga sin range".

 

KT-handen ni pratar om, är det den som är postad kl 16.22? Den handen har inte heller någonting med merge att göra. Det är en värderaise och den är inte ens tunn. (Well, tunn är ju ett relativt begrepp, så jag antar att man kan kalla den tunn om man själv inte är van att värdebetta tunt. )

 

Att merga sin range är väl som jag förstår det att göra ett "nuts eller luft"-spel med en stark hand, som t.ex topp-par med avsikten att bli mer svårläst och få syn av sämre bluffcatchers.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att merga sin range är väl som jag förstår det att göra ett "nuts eller luft"-spel med en stark hand, som t.ex topp-par med avsikten att bli mer svårläst och få syn av sämre bluffcatchers.

 

Nä, det där verkar vara en vanlig missuppfattning.

 

Jag orkar absolut inte försöka mig på en heltäckande definition av vad merga sin range innebär, men dessa två kriterier ska iaf vara uppfyllda:

 

1) En sämre hand kan syna.

2) En bättre hand kan folda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tjena... sorry ivar att jag skriver en HELT OT grej, men jag har försökt få tag i 3lendil ett bra tag nu... men får inte tag i honom, har sett att han skrivit här ett par gånger, så jag tänkte att om han skriver i din db, så måste han nog ockås läsa den...

 

så 3lendil om du ser detta inlägg, jag har skickat dig ett pm, läs det...

 

sorry ivar...

 

fina resultat förresten, kommer ihåg när du krossa mig på 2,50 - 5.00 d var tider det... går bra för dig på 10 - 20 också... bara o gratulera :)

 

ciao

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-600 kr måste ju nöjet att skotta på fyllan vara värt? :D

 

Njaa... Kändes ju mest som waste of time...

 

kör hårt mannen

 

Om du har sjuk otur och backar 600 så har du sjuk tur.....

 

Har man riktig otur så finns det inget man kan göra utan man backar 3-4 inköp även om man spelar som Phil Ivey.

 

EDIT Har ju en tendens att bli lite överirriterad direkt efter sessioner som inte går bra, så ja, jag överdirver nog :). Var ju framförallt tiltande att torska 600bb till en idiot HU. Tyckte även det var rätt jobbigt att backa rakt ut på 25/50 när jag mötte typ samma fiskar som man kör över på 10/20... :/

 

Riggen skrattar dig i ansiktet och du losar 600 :roll:

 

Hur lyckas du? :-)

 

Backade 20 på en timme i mitten... Vill inte säga att jag hade flyt då, nej.

 

Enligt din beskrivning så försöker du implementera tunna värdebets i ditt spel, vilket är bra. Det är däremot inte samma sak som att "merga sin range".

 

KT-handen ni pratar om, är det den som är postad kl 16.22? Den handen har inte heller någonting med merge att göra. Det är en värderaise och den är inte ens tunn. (Well, tunn är ju ett relativt begrepp, så jag antar att man kan kalla den tunn om man själv inte är van att värdebetta tunt. )

 

Potten var ju inte direkt stor förens när du blir cr på river..

 

Att merga sin range är väl som jag förstår det att göra ett "nuts eller luft"-spel med en stark hand, som t.ex topp-par med avsikten att bli mer svårläst och få syn av sämre bluffcatchers.

 

Nä, det där verkar vara en vanlig missuppfattning.

 

Jag orkar absolut inte försöka mig på en heltäckande definition av vad merga sin range innebär, men dessa två kriterier ska iaf vara uppfyllda:

 

1) En sämre hand kan syna.

2) En bättre hand kan folda.

 

Vad det gäller att mergea så hade jag faktiskt adlrig hört uttrycket förut, så ska nog inte lägga mig i diskussionen :)

 

tjena... sorry ivar att jag skriver en HELT OT grej, men jag har försökt få tag i 3lendil ett bra tag nu... men får inte tag i honom, har sett att han skrivit här ett par gånger, så jag tänkte att om han skriver i din db, så måste han nog ockås läsa den...

 

så 3lendil om du ser detta inlägg, jag har skickat dig ett pm, läs det...

 

sorry ivar...

 

fina resultat förresten, kommer ihåg när du krossa mig på 2,50 - 5.00 d var tider det... går bra för dig på 10 - 20 också... bara o gratulera :)

 

ciao

 

Haha np :) Mjo, alla har vi väl börjat på 2,5/5 en gång i tiden? ;)

 

Tackartackar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte riktigt vad jag gjorde i storpotten heller, får tacka riggen bara...

 

http://www.pokerhand.org/?1483398

 

Ja, tycker ju bara att din linje inte är riktigt optimal :). Dock så lyckades den ju den här gången. Sista synen var iofs bara tilt, blev nästan förvänad över att inte se dig vika up nutsen... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, det där verkar vara en vanlig missuppfattning.

 

Jag orkar absolut inte försöka mig på en heltäckande definition av vad merga sin range innebär, men dessa två kriterier ska iaf vara uppfyllda:

 

1) En sämre hand kan syna.

2) En bättre hand kan folda.

 

Tycker väl iofs att det där är ganska uppfyllt i KTo handen, jag skulle iaf ofta foldat typ KJ/KQ där, men med ivars image vet man aldrig vilken cp hjältesyn man skulle kunna ta heller... Men tack för att du redde ut begreppet iaf :-D .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker väl iofs att det där är ganska uppfyllt i KTo handen, jag skulle iaf ofta foldat typ KJ/KQ där

 

Jo, men det är väl knappast uppfyllt mot den här spelaren:

 

Fi är osm sagt långt ifrån någon stjärna... Har plockat ett inköp eller så av honom, och an är uppenbart tiltad på att jag spelar ut honom i poss

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...