Gå till innehåll

iamivar är inte här.


iamivar

Recommended Posts

  • Svars 715
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har kikat runt lite i PT och kollat efter läckor och så. En läcka som förvärrats gånger tre sedan jag kollade senast är spelet i SB. Ligger tjockback på den possen, antagligen för att min VPIP är efterblivet hög. Nu ligger den på 63%, vilket jag inte fattar hur det ha gått till, men står det så så är det ju så. Att jämföras med i BB där jag har 34% VPIP. Någon som har några enkla tips på hur man ska tänka för att ändra denna dåliga trend? Och nej, "spela färre händer" hjälper inte så mycket som råd utan motivation. Vad som helst duger väl i princip, 63% är ju pinsamt :S

 

Vilket händer är överhuvudtaget värda att spela? Jag måste ju ha missuppfattat något grundläggande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spela färre händer. ;)

 

Nä, men allvarligt, vilka händer completar du med vid en eller flera limpers? Osynkade äss och kungar är kraftigt överskattade p.g.a. usel position trots de fina pottoddsen tror jag. Även osuitade connectors (och t.om. i viss mån suitade conectors mot småstackar) är överskattade. Att du har 63% är väl en kombination av att du möter löspassiva donks och att du completar lite för mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spela färre händer. ;)

 

Nä, men allvarligt, vilka händer completar du med vid en eller flera limpers? Osynkade äss och kungar är kraftigt överskattade p.g.a. usel position trots de fina pottoddsen tror jag. Även osuitade connectors (och t.om. i viss mån suitade conectors mot småstackar) är överskattade. Att du har 63% är väl en kombination av att du möter löspassiva donks och att du completar lite för mycket.

 

Jadu, ska jag vara ärlig så har jag nog inte varit så noga och completat med det mesta. Det var nog därför jag tänkte att jag behövde lite "regler". Typ med en limper har jag nog completat i princip alla connectors och onegappers, typ 64+ samt alla lite högre kort typ j8o+. I princip alla ess och alla suitade kungar.

 

Vad bör jag sålla bort?

 

När jag läser vad skriver så blir jag ju nästan lite rädd själv, har fått mig en liten tankeställare och lite ideer, men det uppskattas med åsikter :)

Har liksom tänkt att "det är gratis" ungefär att completa i SB, fast nu har man ju fått svart på vitt att det verkligen inte är så.

 

Vad kan tänkas vara en vettig VPIP ur SB för femmanna? Sen är jag även lite nyfiken på raise first in ur SB. Ligger på 12%, vilket nästan känns lite lågt? Eller ska man spela så pass passivt mtp attpossen suger å alla händer är svårspelade mot duktiga fi's? Inte för att det finns så väldigt många duktiga spelare där jag spelar, men ändå...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hemma igen efter en hård helg i innebandyns tecken.

 

Tyvärr så lyckades vi inte samla ihop spelet och gå hela vägen även denna gång, utan det blev torsk i SM-finalen. Det var lite synd mtp att vi hade lekstuga i vår semifinal och vann med 10-3. Menmen, sånt som händer. Färjestaden, som vi mötte i finalen var i vilket fall det absolut bästa juniorlaget vi någonsin har mött. Dock tror jag att vi har ungefär 50/50 chans att slå dem. Lite tråkigt att marginalerna inte var på vår sida denna gång bara, även om de helt klart var värdiga vinnare av SM-guldet!

 

Har inte kunnat lira någon poker alls i helgen, men det blir säkerligen något spel idag då taggningen helt klart finns där!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade nyss en session på 800 händer som gick helt okej. Det som gällde var till att börja med ett 5/10 bord och tre 2,5/5 bord, men det blev helknasigt efter ett tag eftersom att 2,5/5 borden var bland det kallaste jag varit med om. Backade väl runt 2,5k på dem tillsammans, medans spelet funkade fint på 5/10bordet och jag kunde plussa 5k där.

 

Skönt att ha fått gröna siffror på 5/10 nu, även om det känns halvtärt att jag är runt +-0 sedan dagboken startades. PTBB/100 har ju ramlat en del på grund av det, och jag börjar förstå att målen som jag satte upp ibörjan blir relativt svåra att hitta. Ligger och pendlar mellan 10-11 just nu. Lyckas jag hålla den p ådet när jag lirar 5/10 så är jag ju mer än nöjd, men det känns om att flytet på 2,5/5 har svikit en del.

 

 

 

Hittade dessutom ett par intressanta händer som jag behöver tips på. Är inte speciellt säker på det på vad som är rätt spel, så kommentera gärna.

 

Fi har precis satt sig. Standard eller spew?

 

***** Hand History for Game 264540813 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Monday, Mar 12, 16:37:26 ET 2007

Table Eva 17 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: 1waylon ( $401 )

Seat 2: raven5 ( $781.3 )

Seat 3: taggen11 ( $1889.2 )

Seat 4: TheBigDonk ( $1985 )

Seat 5: iamivar ( $7155.07 )

1waylon posts small blind [$5].

raven5 posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to iamivar [ Qc 9h ]

taggen11 folds.

TheBigDonk folds.

iamivar raises [$40].

raven5 calls [$30].

** Dealing Flop ** [ 3h, 4d, 3d ]

raven5 checks.

iamivar bets [$50].

raven5 calls [$50].

** Dealing Turn ** [ 3s ]

raven5 checks.

iamivar bets [$120].

raven5 calls [$120].

** Dealing River ** [ 7s ]

raven5 checks.

iamivar bets [$320].

 

 

Hur agera mot stort turnbet? Fi är en hyfsad, trixig spelare på runt 35/20/2. Vi har battlat en hel del, han vet att jag slår om rätt light, och han synar de flesta reraisar pre i poss. Han är dock inte speciellt vass eftersom att han slaskar för mycket pre.

 

***** Hand History for Game 264443512 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Monday, Mar 12, 14:45:14 ET 2007

Table Eva 17 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Stignich ( $90.87 )

Seat 2: Batistotti ( $2058 )

Seat 3: Toker81 ( $235.15 )

Seat 4: dandevito ( $720.33 )

Seat 5: iamivar ( $2802.51 )

dandevito posts small blind [$5].

iamivar posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to iamivar [ Js Jc ]

Stignich folds.

Batistotti raises [$40].

Toker81 folds.

dandevito calls [$35].

iamivar raises [$140].

Batistotti calls [$110].

dandevito folds.

** Dealing Flop ** [ 9s, 3d, 8s ]

iamivar bets [$240].

Batistotti calls [$240].

** Dealing Turn ** [ 2d ]

iamivar checks.

Batistotti bets [$590].

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har just avslutat ytterligare ett tvåtimmarspass som gick riktigt bra. Denna gång bestod grinden av två 5/10 och ett 2,5/5 bord. Lyckades faktiskt med att plussa på alla tre borden, vilket är ovanligt för mig. Brukar annars se ut som 400bb upp på ett bord och 300 ner på nåt annat.

Nettoinkomsten blev ungefär 3k, vilket ger ett dagsplus på lite över 5k, som i sin tur är riktigt bra :).

 

Hittade även en hand som jag var helt lost i från början till slut. Hjälp med hur fasen jag ska spela uppskattas!

 

Har inte spelet så väldigt många händer med Fi, men av det jag har sett har han spelet stabilt, aggressivt och plussat en del. 40/17/2 är statsen på runt 50 händer. Är inte säker på om jag gör rätt eller fel någonstans i handen.

 

***** Hand History for Game 264928400 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Monday, Mar 12, 21:47:24 ET 2007

Table Eva 4 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: moniasgift ( $1233.61 )

Seat 2: Gareth ( $3282.37 )

Seat 3: iamivar ( $1850.3 )

Seat 4: Oliven7 ( $1488.4 )

Seat 5: LazyG ( $1614.4 )

iamivar posts small blind [$5].

Oliven7 posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to iamivar [ Jc Ad ]

LazyG folds.

moniasgift folds.

Gareth raises [$40].

iamivar raises [$135].

Oliven7 folds.

Gareth calls [$100].

** Dealing Flop ** [ 7d, 6d, 5s ]

iamivar bets [$210].

Gareth calls [$210].

** Dealing Turn ** [ Ah ]

iamivar checks.

Gareth bets [$380].

iamivar calls [$380].

** Dealing River ** [ Th ]

iamivar checks.

Gareth bets [$680].

iamivar folds.

Gareth does not show cards.

Gareth wins $2135

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi verkar ha någorlunda lik musiksmak. Många av banden du radar upp som jag inte känner igen dock, så får väl kolla in det. Du borde väl gilla Pennywise, Bad Religion, No use for a name och Good Charlotte, så spana in dom om du inte gjort det redan. Offspring var så grymma back in the day, men sen Ixnay on the hombre har det mest varit skit tycker jag tyvärr. Känns som alla band som ska "utvecklas" och ändra stil blir crap.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi verkar ha någorlunda lik musiksmak. Många av banden du radar upp som jag inte känner igen dock, så får väl kolla in det. Du borde väl gilla Pennywise, Bad Religion, No use for a name och Good Charlotte, så spana in dom om du inte gjort det redan. Offspring var så grymma back in the day, men sen Ixnay on the hombre har det mest varit skit tycker jag tyvärr. Känns som alla band som ska "utvecklas" och ändra stil blir crap.

 

Skönt att nån har vattig musiksmak på pf då iaf ;). Jo, har lyssnat på alla de där banden förutom No use for a name. De jag har hört är definitivt riktigt bra! Det var dock ett tag sen, så man kan ju undra om de har kommit med något nytt på senaste tiden? Sista Pennywise-albumet jag har är Land of the free? och dito för Bad Religion är Empire Strikes First. Båda dem är för övrigt sjukt bra. Men nu är de ju rätt söndertjatade :).

 

Håller med om Offspring, även om jag vill hävda att "Americana" även det är ett ritkigt bra album. "The kids aren't alright" är bland de bästa låtar jag vet, men efter det albumet har julgranspyntet liksom inte blivit utbytt. Lite tråkigt då de är så oldschool ett punkband kan bli, men som tur är finns det ju annat att lyssna på nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker den ser bra ut.

 

Okej :) En riktigt jobbig hand att spela ur position blev det.

Kan meddela att jag inte var speciellt glad när jag la den på rivern. Men samtidigt slår jag ju bara en dubbelfloat + twobarrel, vilket kanske är lite mkt att hoppas på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade en seesion på 500 händer ikväll, har varit på träning så det blev endast ett kortare pass. Dagens grinds bestod av tre 2,5/5 bord, där jag plussade på alla idag igen. Totalt slutade det på 2300kr ungefär, vilket man får vara väldigt nöjd med. Av vad jag har märkt så vinner jag nästan alltid mer när jag har hög postflop AF än låg. Därav ska vi försöka bibehålla detta aggressiva spel :)

 

Hittade en rolig hand från dagens session. Någon som spelar annorlunda någonstans? FI är typ 60/10/1 och allmänt fiskig. Rätt åt han ;)

 

***** Hand History for Game 265910208 *****

$500 NL Texas Hold'em - Tuesday, Mar 13, 21:57:20 ET 2007

Table Diana 82 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: DVPP_Stook ( $1000 )

Seat 2: Milo 30 ( $70.5 )

Seat 3: iamivar ( $1522.63 )

Seat 4: hasselasse ( $319.94 )

Seat 5: mios71 ( $287.5 )

hasselasse posts small blind [$2.5].

mios71 posts big blind [$5].

DVPP_Stook posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to iamivar [ Th 9s ]

DVPP_Stook checks.

Milo 30 folds.

iamivar raises [$25].

hasselasse calls [$22.5].

mios71 folds.

DVPP_Stook folds.

** Dealing Flop ** [ 4d, 8s, 7c ]

hasselasse checks.

iamivar bets [$40].

hasselasse calls [$40].

** Dealing Turn ** [ 2d ]

hasselasse checks.

iamivar bets [$95].

hasselasse calls [$95].

** Dealing River ** [ 9c ]

hasselasse checks.

iamivar bets [$160].

hasselasse is all-In.

iamivar shows [ Th, 9s ] a pair of nines.

hasselasse shows [ Ah, 8d ] a pair of eights.

iamivar wins $0.06 from side pot#1 with a pair of nines.

iamivar wins $634.88 from the main pot with a pair of nines.

Game#265911510 starts.

#Game No : 265911510

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade nog checkat ner rivern. Känns inte som vi slår så mycket som han skulle kunna tänkas check/calla med på 3 gator.

 

Vi närmare eftertanke hade jag nog checkat bakom på turn också för frikort. Vi får det jobbigt på rivern om vi missar annars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade nog checkat ner rivern. Känns inte som vi slår så mycket som han skulle kunna tänkas check/calla med på 3 gator.

 

Vi närmare eftertanke hade jag nog checkat bakom på turn också för frikort. Vi får det jobbigt på rivern om vi missar annars.

 

Jag hade oftast checkat turn, men med Ivar's aggressiva image så är det givet att köra in det sista på river när han rivrar toppar. Fisken skulle aldrig checka river om han kunde slå det, speciellt inte när han är så committed. Underskatta inte fiskarnas tomtighet på SvS.

 

När det gäller Offspring så kan jag hålla med om att Americana är bra med. Have you ever är ju dock bästa låten där, men även the kids aren't alright är mkt bra, och dom flesta låtarna är helt ok. Dock inte samma höga klass som smash.

 

Bäst just nu är ju Good Charlotte iaf. Låtar som emotionless, say anything och the world is black går inte av för hackor. Dom låtarna kanske är gamla dock, men började just lyssna på dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gamla, nyfunna låtar är väl alltid bäst? :)

 

Angående handen så är del väl turnspelet som jag också tycker att man kan variera. Ibland bettar jag och ibland checkar jag, men mtp stackdjup så tyckte jag det var ett bra läge att betta denna gång. Träffar jag river efter att ha checkat turn så får jag aldrig in hela stacken, vilket jag tycker är jobbigt. Genom att beta ganska svagt ger jag han ju chansen att vika typ mellanpar (även om denna typ av spelare nog sällan gör ens det), men ofta i alla fall alla händer som är sämre än det. Jag investerar heller inte så extremt mycket. Missar jag river ger jag upp där, då fisken uppenbarligt har en god relation till sin hand. Men när man träffar ska man ju ta betalt och se glad ut :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avslutade just en kall kvällssession på 1k händer. Kändes som att jag inte prickade någonting, och när jag väl prickade set och fick in smeten så skrattade överparens tvåoutare en i ansiktet.

 

Kände ändå att jag spelade okej och ganska aggressiv poker, men då kortet agerar isblock är det svårt att hitta pluss någonstans ändå. Slutade på minus runt 500kr, vilket jag ändå är rätt nöjd med då jag hade femdubbelt back för runt en timme sen.

 

Fick in ett par snygga händer som räddade upp en hel del ändå. Vad tycks om dessa spel?

 

Fi är Slowfox från forumet. Sätter honom direkt på flushdraget då jag är ganska övertygad om att han inte slår om med någon enparshand. Set är ju möjligt, men hans HD är gravt viktad åt FD. Blir lite rädd för att han ska ha satt T8/TQ, men då han bombar så hårt har jag svårt att ge honom cred för en hand som han vill värdebeta. Att jag får OESD på turn hjälper ju givetvis till att jag inte viker handen där.

 

***** Hand History for Game 266369366 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Wednesday, Mar 14, 16:17:02 ET 2007

Table Eva 33 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Martensson ( $555.72 )

Seat 2: Slow_fox ( $2497.3 )

Seat 3: iamivar ( $1628.94 )

Seat 4: KRXKZY ( $2000 )

Seat 5: mischami ( $1090.85 )

Slow_fox posts small blind [$5].

iamivar posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to iamivar [ Ts Jh ]

KRXKZY folds.

mischami folds.

Slow_fox calls [$5].

iamivar raises [$30].

Slow_fox calls [$30].

** Dealing Flop ** [ 2c, 9h, Jc ]

Slow_fox checks.

iamivar bets [$60].

Slow_fox raises [$180].

iamivar calls [$120].

** Dealing Turn ** [ Qh ]

Slow_fox bets [$350].

iamivar calls [$350].

** Dealing River ** [ Qd ]

Slow_fox bets [$1130].

iamivar is all-In.

Slow_fox shows [ Kc, 7c ] a pair of queens.

iamivar shows [ Ts, Jh ] two pairs, queens and jacks.

Slow_fox wins $71.06 from side pot#1 with a pair of queens.

iamivar wins $3242.88 from the main pot with two pairs, queens and jacks.

Game#266370562 starts.

#Game No : 266370562

 

Fi är fisk. Älskar hans informationsbet på river. Det ger mig ju infon att det bara är att hämta hem potten :)

 

***** Hand History for Game 266417393 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Wednesday, Mar 14, 17:09:10 ET 2007

Table Eva 33 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Malmberg ( $318.71 )

Seat 2: MongoMax ( $349.03 )

Seat 3: iamivar ( $3072.18 )

Seat 4: KRXKZY ( $2088 )

Seat 5: somit ( $1316.29 )

somit posts small blind [$5].

Malmberg posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to iamivar [ Tc Jc ]

MongoMax folds.

iamivar raises [$40].

KRXKZY folds.

somit raises [$65].

Malmberg folds.

iamivar calls [$30].

** Dealing Flop ** [ 7s, 6c, 8d ]

somit bets [$100].

iamivar calls [$100].

** Dealing Turn ** [ 7c ]

somit bets [$100].

iamivar raises [$350].

somit calls [$250].

** Dealing River ** [ 5s ]

somit bets [$110].

iamivar raises [$920].

somit folds.

iamivar does not show cards.

iamivar wins $2065

Game#266418826 starts.

#Game No : 266418826

 

 

Här kan han ju bara inte ha en hand. Missar man sitt drag så får man väl reppa nåt av dem som träffade?

 

 

***** Hand History for Game 266407651 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Wednesday, Mar 14, 16:59:06 ET 2007

Table Eva 8 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: TheBigDonk ( $2392.65 )

Seat 2: Mikica ( $1570.1 )

Seat 3: thavilla ( $790 )

Seat 4: flinta2 ( $612.03 )

Seat 5: iamivar ( $2251.4 )

flinta2 posts small blind [$5].

iamivar posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to iamivar [ Td 9h ]

TheBigDonk calls [$10].

Mikica calls [$10].

thavilla calls [$10].

flinta2 folds.

iamivar checks.

** Dealing Flop ** [ 5s, 8s, Jd ]

iamivar checks.

TheBigDonk checks.

Mikica checks.

thavilla bets [$40].

iamivar calls [$40].

TheBigDonk folds.

Mikica folds.

** Dealing Turn ** [ 4s ]

iamivar checks.

thavilla bets [$70].

iamivar raises [$240].

thavilla folds.

iamivar does not show cards.

iamivar wins $428.4

Game#266409085 starts.

#Game No : 266409085

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste om Shahin/Schwai promotion i TT-db och blev lite småsugen. Lät ju rätt nice att ha chansen att få åka till Vegas under WSOP. Därav satte jag raskt in 200€ på martins och började lira ett 0.5/1 och två 0.25/0.5 bord. Tanken var att om jag skulle lyckas dubbla upp innan jag tappar ett inköp så skulle jag kunna hålla mig levande tills 500 VIP är inhämtade. Tyvärr så försvann pengarna på två bord efter bara ett par timmar, trots helt okej spel. På det stora bordet degade jag inköpet med 77 på 568-bräda efter att ha blivit c'rad av 66. Lyckades inte köpa ut :/. På det mindre bordet sprang KK omedelbart in i AA och dog. Blev iofs inte så tiltad iom att pengarna åkte in pre och brädan kom QJTxx. Då är man ändå helt säker på att man är död.

 

Menmen, får ta och nöta igen det backet. Blev verkligen inte imponerad av det passiva fiskspelet som verkade standard.

 

På det andra lilla bordet dubblade jag upp genom set mot topptvå och således har jag runt 100€ kvar i den rullen. Eventuellt kanske jag orkar langa in ett par hundra € till för att lira 0.5/1, men det får vi se.

 

Rullen på SvS ligger för övrigt på runt 77k nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tilt.

 

Nu är jag riktigt, riktigt tiltad. Satte in 200€ till på martins och startade grinden på tre NL100 bord. Gick riktigt bra och det tog inte så lång tid innan jag hade dubblat upp på samtliga bord. Stod stilla där kring 600-strecket en bra stund innan jag blev träffad av tre helt misslyckade händer. Jag vet inte riktigt hur dåligt spelade de är, men jag antar att ingen av dem är någe vidare.

 

Hur man inte spelar drag mot folk som inte kan släppa händer. Efter denna blev det tilt på det dåliga spelet.

 

Game # 535215542 - Texas Hold'em No Limit EUR 0.50/1 - Table "Toledo"

 

Players(max 6):

Snowbear (EUR 46.75 in seat 1)

Kempefisk (EUR 100.10 in seat 2)

wp1demon (EUR 221.92 in seat 4)

iamivar (EUR 108.33 in seat 5)

SpiritR0ck (EUR 96.50 in seat 6)

 

Dealer: wp1demon

Small Blind: iamivar (0.50)

Big Blind: SpiritR0ck (1.00)

 

iamivar was dealt: 9c - 7c

 

Snowbear Fold

Kempefisk Fold

wp1demon Fold

iamivar Call (0.50)

SpiritR0ck Raise (4.00)

iamivar Call (4.00)

 

Flop 8d - Th - 4s

 

iamivar Bet (5.00)

SpiritR0ck Raise (19.00)

iamivar Raise (50.00)

SpiritR0ck Call (36.00)

 

Turn 8d - Th - 4s - 4d

 

iamivar Check

SpiritR0ck All-In (36.50)

iamivar Call (36.50)

 

River 8d - Th - 4s - 4d - 5h

 

iamivar shows: 9c - 7c (a pair of fours)

SpiritR0ck shows: Qh - Qd (two pairs, queens and fours)

 

SpiritR0ck wins: EUR 191.00 (with two pairs, queens and fours)

Rake: EUR 2.00

 

Fram till river är väl standard antar jag. Men sen? Tiltsyn. Givet potoddsen och tiltfaktorn orkar jag ju bara inte lägga då det ändå finns ett par händer jag slår och jag fått vika för två tidigare allins av denna kille. Men är EVt dött ändå?

 

Mest tilt på att enda chansen att jag betalar av honom är att det kommer springande åttor. Supertilt. Hur stor risk är det egentligen?

Game # 535220806 - Texas Hold'em No Limit EUR 0.50/1 - Table "Torremolinos"

 

Players(max 6):

lekplats (EUR 131.20 in seat 1)

iamivar (EUR 294.22 in seat 2)

kartago2 (EUR 163.05 in seat 3)

Kempefisk (EUR 179.83 in seat 4)

SpiritR0ck (EUR 98.88 in seat 5)

supra2800x (EUR 66.35 in seat 6)

 

Dealer: Kempefisk

Small Blind: supra2800x (0.50)

Big Blind: lekplats (1.00)

 

iamivar was dealt: 8c - 7c

 

iamivar Raise (4.00)

kartago2 Call (4.00)

Kempefisk Fold

supra2800x Call (3.50)

lekplats Fold

 

Flop Ac - 9s - 2c

 

supra2800x Check

iamivar Bet (8.00)

kartago2 Call (8.00)

supra2800x Fold

 

Turn Ac - 9s - 2c - 8s

 

iamivar Bet (18.00)

kartago2 Call (18.00)

 

River Ac - 9s - 2c - 8s - 8h

 

iamivar Bet (44.00)

kartago2 All-In (133.05)

iamivar Call (89.05)

 

kartago2 shows: 9h - 9d (a full house, nines full of eights)

 

Fi är rätt stenig och har vikt en hel del mot mig tidigare. Därav preflop- och floppspel. Men jag dör ju då han ställer. 100% säker på att han har nutz när han väl ställer. När man tror att det perfekta bluffkortet kommer så var det ju istället helt antiklonk.

 

Game # 535221471 - Texas Hold'em No Limit EUR 0.50/1 - Table "Torremolinos"

 

Players(max 6):

lekplats (EUR 130.90 in seat 1)

iamivar (EUR 124.17 in seat 2)

kartago2 (EUR 344.70 in seat 3)

Kempefisk (EUR 176.71 in seat 4)

SpiritR0ck (EUR 96.38 in seat 5)

supra2800x (EUR 81.41 in seat 6)

 

Dealer: Kempefisk

Small Blind: SpiritR0ck (0.50)

Big Blind: supra2800x (1.00)

 

iamivar was dealt: Ah - 5h

 

lekplats Raise (4.25)

iamivar Call (4.25)

kartago2 Fold

Kempefisk Fold

SpiritR0ck Fold

supra2800x Fold

 

Flop 4d - 3d - Jh

 

lekplats Bet (4.50)

iamivar Call (4.50)

 

Turn 4d - 3d - Jh - 6c

 

lekplats Check

iamivar Bet (12.00)

lekplats Call (12.00)

 

River 4d - 3d - Jh - 6c - 5d

 

lekplats Check

iamivar Bet (27.00)

lekplats All-In (110.15)

iamivar Fold

lekplats Payback (83.15)

 

 

Rullen slutar på 200€, vilket känns sjukt tråkigt mtp att jag tappade 400€ på runt en halvtimme. Jag är dock mer övertygad om jag skulle kunna göra pengar på de där borden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hann med ett tvåtimmarspass på 800 händer efter att tjejen gått och lagt sig ikväll. Som vanligt var det fint värde vid borden, precis som på alla andrahelgnätter. Plussade på samtliga fyra bord (ett 5/10), vilket totalt blev ungefär 3.3k. Rullen ligger nu på 81k.

 

Hittade några roliga händer i alla fall.

 

Först en hand som det blev whine efter. Fi hänger tydligen här, och skrev efteråt "jag trodde inte du var fisk" eller något liknande. På hans begäran läggs den upp. Jag menar då att den är helt okej spelad mtp att Fi är hyffsat kompetent och aggressiv. Jag har vikt ett eller två cbets mot raise på brädor liknande denna de senaste minuterna. Känns sjukt vekt att lägga och samtidigt väldigt jobbigt att syna. Sen att jag köper ut klagar man ju inte över ;)

 

***** Hand History for Game 269823034 *****

$500 NL Texas Hold'em - Sunday, Mar 18, 01:03:12 ET 2007

Table Diana 32 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: snakeeyez ( $717.35 )

Seat 2: kokice ( $1137.4 )

Seat 3: zapio ( $1052 )

Seat 4: okejjjjj ( $341.65 )

Seat 5: iamivar ( $1452.43 )

okejjjjj posts small blind [$2.5].

iamivar posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to iamivar [ Ac Jc ]

snakeeyez calls [$5].

kokice folds.

zapio folds.

okejjjjj folds.

iamivar raises [$20].

snakeeyez calls [$20].

** Dealing Flop ** [ 8s, 7c, 5c ]

iamivar bets [$40].

snakeeyez raises [$110].

iamivar raises [$255].

snakeeyez is all-In.

iamivar calls [$397.35].

** Dealing Turn ** [ 9s ]

** Dealing River ** [ 3c ]

iamivar shows [ Ac, Jc ] a flush, ace high.

snakeeyez shows [ 5s, 5d ] three of a kind, fives.

iamivar wins $1422.2 from the main pot with a flush, ace high.

 

Blixtallin följt av blixtsyn på turn. Tack och bock.

 

***** Hand History for Game 269853790 *****

$500 NL Texas Hold'em - Sunday, Mar 18, 02:06:26 ET 2007

Table Diana 58 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: iamivar ( $978.43 )

Seat 2: Supernedi ( $775.68 )

Seat 3: klo-ver ( $208.65 )

Seat 4: pluffse ( $712.15 )

Seat 5: mickefbk ( $1645.5 )

Supernedi posts small blind [$2.5].

klo-ver posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to iamivar [ Qh Qs ]

pluffse calls [$5].

mickefbk folds.

iamivar raises [$25].

Supernedi calls [$22.5].

klo-ver calls [$20].

pluffse calls [$20].

** Dealing Flop ** [ 4s, 6h, Jh ]

Supernedi checks.

klo-ver checks.

pluffse checks.

iamivar bets [$70].

Supernedi raises [$245].

klo-ver folds.

pluffse folds.

iamivar calls [$175].

** Dealing Turn ** [ 9s ]

Supernedi is all-In.

iamivar calls [$505.68].

** Dealing River ** [ 8h ]

iamivar shows [ Qh, Qs ] a pair of queens.

Supernedi shows [ Ac, Jc ] a pair of jacks.

iamivar wins $1586.36 from the main pot with a pair of queens.

Game#269854142 starts.

#Game No : 269854142

 

En jobbig hand. Efteråt känns den ändå "rätt" spelad postflop, även om jag inte är säker. Fördelar med andra spel på turn? Fi är ny på bordet.

***** Hand History for Game 269863610 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Sunday, Mar 18, 02:36:33 ET 2007

Table Eva 19 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: KOMPOTT ( $815.19 )

Seat 2: Petertz ( $1338.91 )

Seat 3: Haile ( $1786.75 )

Seat 4: Eazy75 ( $1649.07 )

Seat 5: iamivar ( $3169.4 )

Petertz posts small blind [$5].

Haile posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to iamivar [ 4h Kh ]

Eazy75 calls [$10].

iamivar raises [$50].

KOMPOTT calls [$50].

Petertz calls [$45].

Haile folds.

Eazy75 calls [$40].

** Dealing Flop ** [ 3d, 3s, 4d ]

Petertz checks.

Eazy75 checks.

iamivar bets [$150].

KOMPOTT folds.

Petertz calls [$150].

Eazy75 folds.

** Dealing Turn ** [ 2h ]

Petertz checks.

iamivar bets [$310].

Petertz raises [$800].

iamivar folds.

Petertz does not show cards.

Petertz wins $1605

Game#269863957 starts.

#Game No : 269863957

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev lite liveslask med grabbarna ikväll :) Det är alltid riktigt kul, speciellt när det går bra som idag. Lyckades vinna vår stenhårda sjumanna 100kr-rebuy-turre utan att göra en enda rebuy! Känns sjukt då jag nog snittar 2 rebuys och ändå slaskar ut mig tidigt^^.

 

Kul med fysik B imorrn och en lärare som är ungefär lika intressant att lyssna på som en väckarklocka. Dock med den defekten att han inte lyckas hålla en vaken. Jag hatar måndagmorron!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev lite liveslask med grabbarna ikväll :) Det är alltid riktigt kul, speciellt när det går bra som idag. Lyckades vinna vår stenhårda sjumanna 100kr-rebuy-turre utan att göra en enda rebuy! Känns sjukt då jag nog snittar 2 rebuys och ändå slaskar ut mig tidigt^^.

 

Kul med fysik B imorrn och en lärare som är ungefär lika intressant att lyssna på som en väckarklocka. Dock med den defekten att han inte lyckas hålla en vaken. Jag hatar måndagmorron!

 

u played good today;) själv spelar man som vanligt 2 händer och åker ut efter 2 timmars spel,härligt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

u played good today;) själv spelar man som vanligt 2 händer och åker ut efter 2 timmars spel,härligt!

 

Haha ty :)

 

Det blir så när man tightar ihjäl sig med AQ ;) nämen det var ju bra stämning igår iaf, det uppskattas. Hur gick det på onlinespelet sen då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjo.. lirar du 2.5/5kr med en rulle på 72k?:shock: (läste förstaposten bara så den kanske är mer.)

 

aja hade gl

 

 

Hehe mm... Men nu ligger den iofs på 81k och jag spelar även ungefär 30% 5/10. Tycker dock att det är ganska svårt att hitta bra bord där, så det blir lätt att jag startar upp 2,5/5 bord istället.

 

Jag har lite dåligt psyke vad det gäller att förlora pengar helt enkelt:-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...