Gå till innehåll

iamivar är inte här.


iamivar

Recommended Posts

Hur kommer det sig att HH är i $, det ska vara SEK antar jag.

 

HAND 1

- Vore intressant att höra vad han har för stats och om du har någon read. De enda händer du har slagna som kan tänkas syna på floppen är JJ och QQ så jag hade checkat turn för pot kontrol.

 

HAND 2

- Med tanke på hans stack tycker jag det var bra spelat. Jag har inget att gå allin preflop med AK då du dessutom oftast har hyffsat bra FE mot de flesta spelarna.

 

HAND 3

- Allmänt gillar jag inte spelet i hand 3, men om du har otroligt mycket historia och bra reads på honom kanske turn och river går att rättfärdiga.

 

Känns som du är på en otrolig good streak, förbered dig mental när du inom en snar framtid kommer börja backa.

 

Jo, eftersom att det är från SvS så är det självklart i SEK. Handkonverteraren gör dock så att alla händer från SvS bli i partyformat, vilket medför att även $ kommer med.

 

I hand ett så var Fi något runt 22/11/2.Hade inte spelat så länge med honom, men ändå fått uppfattningen om att han var semivek. Beten är självklart en bluff, då jag nästan uteslutande har hans HD på Ax eller set. Iom turnkort så minskar risken för set rätt drastiskt, och då jag själv håller kungar så är risken för AK inte heller jättestor. Trodde att jag skulle kunna få av honom iaf AJ och sämre med den turnbeten, så han garanterat känner sig tvingad att spela om stacken om han vill vara med. AQ ligger väl någonstans i gränslandet, men jag tror att han oftare än inte har sämre än så.

 

I hand två håller jag med i stort. Att han sizar sin 3bet så stor gör det lite enklare att tro att han inte har AA/KK.

 

Som sagt så var hand tre väldigt mycket känsla och reads. Har honom rätt hårt på allt annat än K där, och då blir det lite övervikt för missade drag/rena bluffar motför nötter. Det vore självmord att spela sådär mot en random.

 

 

Detta är ju det absolut sjukaste streaken jag någonsin haft, och självklart förstår jag att det inte kommer kunna gå såhär bra hela tiden. Jag kör ju dock fortfarande ganska låga nivåer, så egentligen är jag inte speciellt rädd för att börja backa något nämnvärt. JAg är rätt övertygad om att det har gått bra mycket bättre än vad det "borde" gå just nu, men samtidigt tror jag min "verkliga" PTBB/100 kommer göra att det inte kommer bli några direkta jätteback. Jag har rätt lätt för att stänga ner om jag spelar ett par-tre potter dåligt.

 

Däremot känns det lite som att det kommer komma breakeven-sessioner och perioder av helt tappat flyt. Menmen, jag kommer att försöka ta det lugnt och vänta ut eventuella stormar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 715
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Helt sick med 15k på en dag på 2.5/5 och 5/10.

 

Gillar inte turnbeten i KK handen btw om inte fi är verkligen extremt vek.

 

Haha, jo det kommer nog dröja ett bra tag innan man får vara med om en lika sjuk session igen :).

 

Jag har nästan ändrat mig själv över den handen förresten. Tyckte först det var ett helt okej bluffläge mtp de anledningar jag nämne i förra inlägget. Nu känns det dock som att jag nog inte hade tillräckligt stark read på att han verkligen skulle kunna lägga ett ess där. Blindsbattle och allt.

 

Men jao... Det är svårsplat i vilket fall. Blir alternativet att checka bakom så långt det går och vika för donk på turn / syna donk på river? Alternativt syna ett bet vika för två?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

checkfold skulle jag köra om han är ganska straightforward. Visst suger det att bli floatad, men tveksamt om han synar floppen där med sämre än vad du har.

 

Jag har bäst i hand i detta läget max 10% av gångerna. Det blir ju en ren bluff på turn.

 

Jag är i poss och menar framförallt floppspelet. Om jag ska beta där och sedan ge upp direkt om han synar så känns det som att det inte var så stor vits med att beta från början...

 

Antingen så borde man väl köra "reppa AK/set"-linje eller spela passiv bluffcatcher. Väljer man att checka bakom så kan man ju kanske vika om man får rätt feeling för det, men jag vill nog helst syna ett bet iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt att det snart är lov så att man får tid till att börja spela lite igen. Känns verkligen som att det bara blir sporadisk spela just nu, även om det har gått riktigt bra även för det.

 

Lirade ett pass på 12-1300 händer någonting igår blandat på NL500 och NL1k. Plussade runt 3,5k, och det kände jag mig ändå missnöjd med. Börjar nog bli skadad av att det har gått så sjukt bra på slutet. När man tittar såhär i efterhan så är det ju även det riktigt fina siffror.

 

Menmen, sessionen var ändå lite ovanlig igår. Började med att backa 2k på en kvart, för att sedan ligga stilla i ungefär en timme. Sedan kom rushen och jag gick till + 4k på ungefär en timme. Efter den borde jag väl egentligen ha gått och lagt, men jag kände att det fanns bra värde vid borden. Iofs som alltid, men ändå :).

 

Till slut så kom i alla fall Casper från forumet och satte sig vid ett av mina bord, och semitiltad som man var kände man direkt gnistan för fancy play tändas... Gav bort 1700 till honom på en hand som var misstänkt bedrövligt spelad på alla gator. Skulle gärna vilja ha input på den ändå, för det kändes som att jag nääästan fick honom att vika sin hand.

 

Hämtade igen runt 500 av det från andra spelare på runt en kvart sen och insåg att jag inte höll nivån för att spela vidare.

 

Handen i fråga är här. Handen är gravt FPS-skadad, då det självklart går att folda på alla gator. Men går det ändå att försvara spelet på något sätt? Jag har spelat typ 40/30/3 eller något och allmänt varit väldigt aggro preflop. Postflop har jag dock tagit det ganska lugnt och inte visat upp någon bluff än tror jag.

 

Preflop säger speldjävulen att han försöker trycka bort mig ur potten, och jag kan självklart inte motstå att spela en hand i position under de förutsättningarna. Träffar TP på floppen, men har ingen aning om det står. Avvaktar till turn. Där slänger han iväg ~halvpott, och jag känner direkt hur han inte har någon klöver i handen. Tycker mig hitta svaghet i att han vill kunna folda river om det kommer ett för läskigt kort för honom. Dock så är jag skapligt säker på att jag ligger efter nu. HD'n har smalnat av till typ JJ-KK utan klöver och AcKx. Kan bluffen gå hem?

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $10 BB (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

BB ($1715.4)

UTG ($2153.9)

MP ($94.2)

Hero ($2711.57)

SB ($506.15)

 

Preflop: Hero is Button with 9spade.gif, Aheart.gif.

2 folds, Hero raises to $40, 1 fold, BB raises to $125, Hero calls $90.

 

Flop: ($265) 8club.gif, 9club.gif, 2club.gif(2 players)

BB bets $220, Hero calls $220.

 

Turn: ($705) Theart.gif(2 players)

BB bets $370, Hero calls $2361.57 (All-In), BB calls $995.40 (All-In).

 

River: ($4431.97) 6spade.gif(2 players, 2 all-in)

 

Final Pot: $4431.97

 

Results in white below:

BB has Kd Ks (one pair, kings).

Hero has 9s Ah (one pair, nines).

Outcome: BB wins $3435.80. Hero wins $996.17.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt och funderade lite på den handen efteråt. Så svårt att ha en givande diskussion på SvS med 4 bord igång och deras mkt dåliga chat interface, så skrev inget om det.

 

A9o skulle jag (oftast) folda för reraisen pre, men med djupa stackar och position så kan jag förstå att du vill ta en flop. Post skulle jag gilla ditt spel mkt mer med ett färgdrag kombinerat med paret. Jag är ganska committad, behöver bara vinna ~42% eller så och eftersom du inte är nån nut grinder kände jag att jag det fick bli syn. Trodde/hoppades på par + färgdrag. Men det blev ju en del stek, älskar ju inte min hand i det läget direkt. Mycket som slår mig.

 

Tycker dock lätt du håller nivån för 5/10. Rulle lär du väl ha flera gånger om, och de flesta är riktiga tomtar, så det är bara köra på. Bara strunta i att bluffa mig för jag är en station, så går det nog bra. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt och funderade lite på den handen efteråt. Så svårt att ha en givande diskussion på SvS med 4 bord igång och deras mkt dåliga chat interface, så skrev inget om det.

 

A9o skulle jag (oftast) folda för reraisen pre, men med djupa stackar och position så kan jag förstå att du vill ta en flop. Post skulle jag gilla ditt spel mkt mer med ett färgdrag kombinerat med paret. Jag är ganska committad, behöver bara vinna ~42% eller så och eftersom du inte är nån nut grinder kände jag att jag det fick bli syn. Trodde/hoppades på par + färgdrag. Men det blev ju en del stek, älskar ju inte min hand i det läget direkt. Mycket som slår mig.

 

Tycker dock lätt du håller nivån för 5/10. Rulle lär du väl ha flera gånger om, och de flesta är riktiga tomtar, så det är bara köra på. Bara strunta i att bluffa mig för jag är en station, så går det nog bra. ;)

 

Haha :)

 

Mjo, efter lite mer tänkande så håller jag med dig rätt hårt. Jag viker väldigt ofta redan pre där, då de flesta på svs fortf bara slår om med QQ+. Dock så tror jag inte att jag har lirat med dig förut så jag hade egentligen ingen koll på hur du spelar, men iom att det verkar gå bra för dig så antog jag att du skulle kunna spela tillbaka med några fler händer än så. Jag var ju typ antitight på det där bordet :)

 

För säg 500kr till i effektiva stackar så blir det lite av ett knivigare beslut för dig, och man bör nog spara sådana spel tills man har lite bättre FE. Ska jag vara ärlig så trodde jag nog att det skulle vara lite dyrare än vad det verkligen var för dig att syna^^. Menmen... fick för mig att To var ett ypperligt bluffkort, så därav körde jag på.

 

Vad gäller nivån så börjar jag nästan känna mig hemma nu. Än så länge har jag inte hittat något jättehål, vilket säkert bidrar. Att man är inne i lite av en rush bidrar säkert också ;).

 

Är det några spelare du tycker att man borde passa sig för?

 

 

TVÅ DAGAR KVAR TILL STUDENTEN!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tärt... Första backsessionen på så länge jag kan komma ihåg ungefär kom idag. Verkligen allt gick emot, och att man vägrar inse att man blir utfloppad hela tiden gör ju inte saken bättre. Standard är ju sen att de enda gångerna motståndarna blixtfoldar har man själv monster. Ska inte säga att jag spelade speciellt bra, men jag gick aldrig in i tiltmode iaf. Möjligvis i nån enstaka pott där jag blev sjukt tiltad på hur korten kommer. Man träffar ju liksom endast sin tvåoutare när man redan är död :E.

 

Slutade sessionen på typ 600 händer med - 4,7k, vilket inte känns sådär jättekul. Menmen, alla ni som trodde att det skulle ske, här kan nog riggen ha vänt^^. Backade med största säkerhet nästan allting på 5/10, vilket ger lite känslan av att jag kanske borde låta bli det under dagtid, iaf tillsvidare. På nätterna har jag fortfarande känslan av att jag krossar även den nivån, men vi får väl se hur det går nästa pass.

 

Orkar inte leta fram några händer, men det mesta av pengarna försvann i tre potter där jag hade färg. Två gånger med Q-hög mot högre, och ena när fi rivrar kåk och jag lite onödigt betar 1.2x pott allin på river. Menmen... tror att jag måste anpassa mitt spel lite bättre under dagtid, då det helt klart är färre idioter och fler tightnyllen som vägrar bli bluffadem, och då i princip alltid har en slagen då man aldrig hittar en bräda som matcher ens hålkort.

 

Spelade förresten en session igårnatt osm gick lite bättre, då jag hittade 2.9k+ på runt 1k händer. Lägger man ihop dem så blir ju dagsbacket egentligen inte så stort, men för en som inte backat en enda dag på typ en och en halv månad så känns det ändå jobbigt ;). Aja, ska med all säkerhet försöka jobba igen det ikväll.

 

Förresten så var studenten helt sjukt jävla roligt :) Vad jag komma ihåg så var den veckan den roligaste jag upplevt :D.

 

Tjingeling.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var ett ganska intressant bord vi spelade på idag med SnuskLaban. Han var "ganska" LAG. Synd att man fick typ 0 spelbara händer, men är väl bättre det än att få bra kort som sen inte connectar.

 

Hur mycket plussade du i maj och hur ligger du till i juni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var ett ganska intressant bord vi spelade på idag med SnuskLaban. Han var "ganska" LAG. Synd att man fick typ 0 spelbara händer, men är väl bättre det än att få bra kort som sen inte connectar.

 

Hur mycket plussade du i maj och hur ligger du till i juni?

 

Mjo, jag satt och kände mig knullad typ hela tiden av honom :). Träffade verkligen inte en hand, och då äre ju inte så kul att ha en sån efter sig. Fyrbettade ju tex 89s pre för få muycka när han minirejsat bakom på flopp :/.

 

Hade inte mkt speltid i maj, men sjuuukt bra winrate. Runt 20 timmar å ganska exakt 30k+. Normalt har jag spelat ungefär 60h/månad, men satsar på att komma upp i 80 denna iom att jag inte har någon skola nu.

 

Har bara spelat 6 timmar än i juni iom att jag var konstant full under studentveckan. Ligger marginellt pluss, nån tusenlapp eller så.

 

Hur ser motsvarande ut för dig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade hyffsat mycket i maj, men hade en ganska jobbig svacka som förstörde en del. Slutade 40k plus. Är hittils 36k upp i juni så hoppas kunna få till ett bra resultat nu istället.

 

30k upp på 20 timmar låter ju helt sinnessjukt bra. Speciellt om en del var 2.5/5. Håller tummarna att du fortsätter rusha. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angende KK handen ngra poster längre upp: chip spew.

 

Turnchecka bakom och eventuellt syna ner river beroende på betsize och magkänsla.

 

På SvS, framförallt när du kommer upp lite i nivå kan du inte beta kungarna där, totalt kaos. Bättre att checka bakom mot bluffiga/lösa motståndare och låta dem bluffa av ett skott på river och snap-call:a.

 

EDIT: Sg att du undrade om bra spelare där uppe förövrigt. På 5/10 är det bara o tuta o köra, finns inget o vara räd för i öht. 10/20 kan du undvika guybrush, slyngryta(!!), SasseSasse, Myheaven typ, finns ngra till plussare men ganska mjukt motstånd även på den nivån. På 25/50 finns det ett gäng halvjobbiga typer med djupa fickor dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade hyffsat mycket i maj, men hade en ganska jobbig svacka som förstörde en del. Slutade 40k plus. Är hittils 36k upp i juni så hoppas kunna få till ett bra resultat nu istället.

 

30k upp på 20 timmar låter ju helt sinnessjukt bra. Speciellt om en del var 2.5/5. Håller tummarna att du fortsätter rusha. :)

 

Haha mjo :D. Men jag hade ju en helt sjuk rushkväll då jag spelade in 15k på 4 timmar. Drog upp snittet rätt bra :).

 

Tack för lyckönskningarna, jag önskar dig detsamma!

 

Angende KK handen ngra poster längre upp: chip spew.

 

Turnchecka bakom och eventuellt syna ner river beroende på betsize och magkänsla.

 

På SvS, framförallt när du kommer upp lite i nivå kan du inte beta kungarna där, totalt kaos. Bättre att checka bakom mot bluffiga/lösa motståndare och låta dem bluffa av ett skott på river och snap-call:a.

 

EDIT: Sg att du undrade om bra spelare där uppe förövrigt. På 5/10 är det bara o tuta o köra, finns inget o vara räd för i öht. 10/20 kan du undvika guybrush, slyngryta(!!), SasseSasse, Myheaven typ, finns ngra till plussare men ganska mjukt motstånd även på den nivån. På 25/50 finns det ett gäng halvjobbiga typer med djupa fickor dock.

 

OKej :) Mjo, jag har funderat lite över den handen. Dock så finns inte turncheck-riversyn-linjen egentligen alls mot denna spelare, som var helt straightforward och typ aldrig hade bluffat. Checkar jag turn viker jag även river vid bet, även om det är klart troligast att jag hade fått den checkad om jag spelat på det viset.

 

Spelet är en vääldigt tunn bluff, som förmodligen inte är bra egentligen eftersom de flesta inte släpper ess där. En gång i livet fungerade det dock, även om jag blir mer och mer inne på att det inte är ett bra spel.

 

Mot det motstånd du beskriver håller jag dock med helt och fullt. Jag betar nog aldrig kungarna igen där då om jag inte har några sjuka reads.

 

Tack så mycket för tipset angående spelare, ska försöka hålla koll på dem när det blir dags för skott :).

 

Haha, har du lirat någe mer PLO8 då? Kommer fasen ihåg att vi satt och lekte vid ett bord för 100 år sedan ;). HAr funderat på att börja köra det igen jag iaf^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var och lirade livepoker ikväll för första gången på jag vet inte hur länge. Iaf så var det grymt skoj, även om det känns som kaffepengar när man hostar upp 400 för att lira 1/2kr med grabbarna :). Blev iaf några sjuka potter. Den man kommer ihåg mest är väl när det blev trevägsallin för 150bb var efter r-r pre. Flopp kommer 5d 9h jh och killen som raisat har j9, killen efter 67h och siste gubbe 55. Hur ska j9 inte kunna dra ut på river?

 

Själv slutade jag upp runt 350kr efter att ha varit uppe på 700, gulat dem, och sedan vunnit upp storstack igen. Sjuka svängingar och mycket kul spel :)

 

När jag kom hem var jag iaf fortf taggag, så vid 2 satte jag mig ner och började lira lite. Slängde upp 3 NL1k och 1 NL500 bord och började lira. Absolut första handen får man AA. det går rundfold. Första handen på andra bordet ploppar QQ upp, rundfold igen. Riggjäveln satt då kvar där:twisted: .

 

Tappar sedan 2k direkt efter en sjuk pott där man återigen träffar monster på river, bara för att inse att man blev utdragen istället för att ha dragit ut. HAr lite funderingar på den handen förresten.

 

Efter det gick det segt ett tag, innan allt vände helt. Korten stämde, timingen stämde och jag spelade grym poker. Det kombinerat med lite klonk i ett par stora potter gjorde att jag kunde sluta min lilla session + 7,8k, vilket känns bra då jag fick hämta igen allt back och lite till :D.

 

Hade som sagt ett par händer.

 

Preflop är väl kanske inte helt sexigt, men värre spel har ju skådats. FI är TAG, och jag har väl mer eller mindre lekt bully och tryckt bort honom ur de få potter vi spelat. Det är främst huruvida vi pushar eller synar river jag är kluven om. Jag stekte tiden ut innan jag bestämde mig. Hur gillar vi linjen i övrigt? Den är knappast standard för mig.

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $10 BB (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

SB ($1975.25)

Hero ($2193)

UTG ($1928.9)

MP ($1530.5)

Button ($1082)

 

Preflop: Hero is BB with 6spade.gif, Kspade.gif.

UTG raises to $25, 3 folds, Hero calls $15.

 

Flop: ($55) 2spade.gif, 9spade.gif, 6diamond.gif(2 players)

Hero checks, UTG bets $45, Hero raises to $150, UTG calls $105.

 

Turn: ($355) 7diamond.gif(2 players)

Hero checks, UTG checks.

 

River: ($355) 8spade.gif(2 players)

Hero bets $230, UTG raises to $755, Hero calls $1788 (All-In), UTG calls $998.90 (All-In).

 

Final Pot: $4126.90

 

Results in white below:

Hero has 6s Ks (flush, king high).

UTG has As 3s (flush, ace high).

Outcome: UTG wins $3862.80. Hero wins $264.09.

 

Är sedan bara väldigt nöjd med hur denna hand artade sig. Fi är samma som i förra handen, med skillnad att det här är den sista handen vi spelar och vi har battlat rätt mkt på 2 olika bord hela sessionen. Jag har fyrbetat honom pre två gånger tidigare, ena gången foldade han direkt och andra gången checkade jag ner mina kungar på A-hög som stod. men till spelet; Love/Hate? Känns som att det är rätt obvious hur jag resonerar på de olika gatorna, och det är skönt att få ha rätt en gång i livet :).

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $10 BB (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

UTG ($1963.72)

Hero ($5135.62)

Button ($3819.8)

SB ($2230.95)

BB ($1296.4)

 

Preflop: Hero is MP with 4club.gif, Adiamond.gif.

1 fold, Hero raises to $40, Button raises to $110, SB calls $105, 1 fold, Hero raises to $420, Button calls $310, SB folds.

 

Flop: ($960) 6spade.gif, 2spade.gif, Aclub.gif(2 players)

Hero checks, Button checks.

 

Turn: ($960) 9diamond.gif(2 players)

Hero checks, Button bets $455, Hero calls $455.

 

River: ($1870) 7heart.gif(2 players)

Hero checks, Button bets $1250, Hero calls $1250.

 

Final Pot: $4370

 

Results in white below:

Hero has 4c Ad (one pair, aces).

Button has Js Jd (one pair, jacks).

Outcome: Hero wins $4370.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena Ivar!

 

Tänkte bara kolla hur du har fått dina handhistorier från Svs att funka med flopturnrivers handconverter?

 

Jag har försökt men får ett felmeddelande.

 

Hejhej!

 

Jag plockar fram dem i Partyformat genom PT, och sedan äre bara att skriva in dem på FTR så kommer de ut sådär fint med bilder och så.

 

Har sett att du grindar en hel del på borden, hur går det för dig? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, har du lirat någe mer PLO8 då? Kommer fasen ihåg att vi satt och lekte vid ett bord för 100 år sedan ;). HAr funderat på att börja köra det igen jag iaf^^

 

PLO på Svenska spel har kostat mig ett par hundra K så jag försöker låta bli :lol:

Slaskar lite om jag får enormt tråkigt, annars är det NLH som gäller atm.

 

Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gaaah... Spelade en tiltsession nu på en timme, även fast jag visste att jag borde gjort annat. Var sjukt speedad, och jag tror knappt jag lyckades lägga en hand på hela sessionen :/. Backade ganska exakt 2k, vilket varken känns bu eller bä. Tror jag aldrig jag agerat så mycket station -.-.

Grädden på moset blev ju dock då man torskar JoXo mot JcXo på brädan AcKxQcTc i en 400bb-pott. Aja, vet att jag kommer spela nästa gång iaf :)

 

Jobbigt samband dock att jag backar på dagarna å vinner på nätterna. Får se vad man kan göra åt det. Men nu spelade jag ju iaf bara jättedåligt^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo tack pokern går bara bra, jag känner att jag utvecklas månad för månad. Det är lite mer fokus på golf än poker nu under sommaren, men juni så här långt ser helt ok ut.

 

Angående handcovertern får jag det inte att funka, är det ingen förändring alls du gör i textfilen eller så?

Jag antar att du använder P-Os handconverter?

 

Jag får testa lite igen.

 

GL at the tables!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo tack pokern går bara bra, jag känner att jag utvecklas månad för månad. Det är lite mer fokus på golf än poker nu under sommaren, men juni så här långt ser helt ok ut.

 

Angående handcovertern får jag det inte att funka, är det ingen förändring alls du gör i textfilen eller så?

Jag antar att du använder P-Os handconverter?

 

Jag får testa lite igen.

 

GL at the tables!

 

Jo precis, använder HH converter 1.6 med direktimport till PT. Där söker jag bara upp händer och copypastar på FTR så fungerar det fint för mig... Hoppas det löser sig för dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

wow din spelstil är verkligen brutal, riktigt svåra beslut kan man få ta ibland.

 

Du måste ha lika stor varians som MrDawwe eller :=) ?

 

 

Haha :D

 

Jo, det är ju liksom det som är tanken med det. Vill nån vara med och leka så kostar det oftast hela stacken ;)

 

Nja, faktum är att jag har typ noll negativ varians än så länge iaf^^. Riggen har defintivt inte slagit om än! Har gått så sjukt bra på slutet så det är nästan inte riktigt sant. Backade 2k på en tiltsession igår, annars har jag inte haft någon backdag sen expektbonusen slutade typ :).

 

Spelade jag någonting mot dig nu ikväll eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Weeeeehaaaa... REKORD!

 

Nu är jag nöjd och glad.

 

Avslutade just en maratonsession på typ 6h som gick snuskigt bra. Började iofs med att ligga back 4k första timmen, men sedan vände det rejält kan jag lova.

 

Sessionen på 2500 händer slutade + 20062kr :D. Det mesta stämde verkligen efter att spelet vänt, och jag känner mig nästan förstjänt av vinsten iom att jag lyckades hålla mitt A-game längre än någonsin förut. Hade givetvis bra kortsnitt, men det var knappast något sensationellt. Åkte på en gäng riktiga fulingar samtidigt som jag självklart klonkande en hel del också.

 

Har verkligen gjort mig hemmastadd på nattlirets 5/10 bord nu. När jag la ner hade jag fem bord uppe, 3st 5/10 och 2st 2,5/5. Stackarna på dessa var 10k, 9,5k, 9k, 2,5k och 2,5k. Var totalt inne med 33500kr på fem bord, där maxinköp ihopräknat är 8000. Då är det även 200bb som gäller. Kändes rätt nice kan jag lova.

 

Är helt slut i huvudet just nu, så orkar bara lägga en rolig HH än så länge. Kanske ploppar upp nån till imorgon.

Detta var förmodligen den svåraste handen för dagen. Jag tycker att jag spelar fel på iaf en gata, även om det är tighta beslut. Fi är TAG och vi har battlat skapligt mycket under sessionen. Troligtvis är han en vinnande spelare. Semitricky. Jag har haft bra kortflyt och dominerat bordet både preflop och postflop. Tror knappast han ger mig cred för min "squeeze" pre.

 

Nå, vad säger vi om spelet handen igenom? Notera 320bb i effektiv stack.

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $10 BB (4 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

Button ($527.5)

Hero ($8520.54)

BB ($459.55)

UTG ($3179.4)

 

Preflop: Hero is SB with Kclub.gif, Kdiamond.gif.

UTG raises to $40, Button calls $40, Hero raises to $170, 1 fold, UTG calls $130, Button folds.

 

Flop: ($390) 8club.gif, 3spade.gif, 4diamond.gif(2 players)

Hero bets $310, UTG calls $310.

 

Turn: ($1010) 6spade.gif(2 players)

Hero checks, UTG bets $240, Hero raises to $870, UTG calls $630.

 

River: ($2750) Qclub.gif(2 players)

Hero bets $2250, UTG folds.

 

Final Pot: $5000

 

Results in white below:

Hero has Kc Kd (one pair, kings).

Outcome: Hero wins $5000.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...