Pedroboy Postad 27 Februari , 2007 Rapport Share Postad 27 Februari , 2007 Stats på FI raisat 8 händer av 1688!! 41/1/0.4 vpip pfr HERO sitter på SB $400 FI i button $400 Stackdjup 400 Fi bets 20 Hero reraise to 60.... borde jag nog inte gjort Fi Calls Flop js 5c 2r pot 120 Fi bets 60 Hero calls turn 7s pot 240 Fi bets 48 Hero calls River 2h pot 336 Fi bets 48 Hero calls Mega passiv linje valde jag hur hade ni gjort mot någon med sådana stats. Fold pre !!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kafka Postad 27 Februari , 2007 Rapport Share Postad 27 Februari , 2007 Hade han AA? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-PK- Postad 27 Februari , 2007 Rapport Share Postad 27 Februari , 2007 Valuetown på river! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psatiw Postad 27 Februari , 2007 Rapport Share Postad 27 Februari , 2007 Valuetown på river! Snälla, sluta. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
FiSherman63 Postad 27 Februari , 2007 Rapport Share Postad 27 Februari , 2007 Intressant hand för mig det här. Jag skulle nog inte kunna hålla mig ifrån att värdehöja river (senast) efter att ha tänkt den gamla vanliga tanken "det är OMÖJLIGT att han har mig slagen när han bettar så otroligt svagt, INGEN kan vara så dålig". Spyr och karatetiltar allt som oftast efter showdown. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pedroboy Postad 27 Februari , 2007 Författare Rapport Share Postad 27 Februari , 2007 -- Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pedroboy Postad 27 Februari , 2007 Författare Rapport Share Postad 27 Februari , 2007 Mjo nog hade han AA alltid... men höjer man 8 av 1600 händer så är det nog bara AA och kanske på sin höjd KK nån gång.. men KK hade ju jag så det minskar ju chansen för han att ha KK drastiskt... jaja sparade en del men borde instafoldat pre eller synat för set value. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hansolo Postad 27 Februari , 2007 Rapport Share Postad 27 Februari , 2007 fold preflop, du har ju bra read Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gyre Postad 27 Februari , 2007 Rapport Share Postad 27 Februari , 2007 fold preflop, du har ju bra read Nej, kan ju spela för set-value Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hansolo Postad 27 Februari , 2007 Rapport Share Postad 27 Februari , 2007 Nej, kan ju spela för set-value ja så som FI spelar så får vi se turn-river rätt billigt, synd att HERO inte klonkade K på river Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
greywolf Postad 28 Februari , 2007 Rapport Share Postad 28 Februari , 2007 oj 8 händer av 1,6tusen, man får AA ungefär en gång på 200 om jag minss rätt. hyffsat troligt att han bara höjer AA då. så sjukt att någon kan vara så tight att man bara ska kallsyna KK för setvärde preflop. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cOP Postad 28 Februari , 2007 Rapport Share Postad 28 Februari , 2007 Tacksam spelare att möta ändå. Är ju bara att syna varje gång han höjer...vi vet ju t.o.m. vad han har Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Solidify Postad 28 Februari , 2007 Rapport Share Postad 28 Februari , 2007 Lirade mot dig för länge sen på Party. Tror du skulle cleara nån bonus där. Måste dock säga att jag kommer direkt att tänka på dig när jag ser hans stats! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
beachalban Postad 5 Mars , 2007 Rapport Share Postad 5 Mars , 2007 Detta är ju komik. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Staahla Postad 5 Mars , 2007 Rapport Share Postad 5 Mars , 2007 Att höja river kan vara bland de sämsta råd jag läst på PF hittills, och jag har lästa många riktigt riktigt dåliga råd... Hint: Han har höjt var 210:de hand ~ 1:220. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
FiSherman63 Postad 5 Mars , 2007 Rapport Share Postad 5 Mars , 2007 Hint: Han har höjt var 210:de hand ~ 1:220. parantes: Det är ju långt ifrån säkert att han har som vana att 3-betta med AA. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psatiw Postad 5 Mars , 2007 Rapport Share Postad 5 Mars , 2007 Men alltså, hur fan MÅR den här tråden? Det går ju inte ens att förklara hur jävla superkass det är att värderaisa den där rivern. Vad fan liksom, man toktiltar ju när man läser vad som skrivs. Jag trodde fan ni skämtade när ni skrev, men ni GÖR ju inte det. Aragoij39u3232897!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Staahla Postad 5 Mars , 2007 Rapport Share Postad 5 Mars , 2007 parantes: Det är ju långt ifrån säkert att han har som vana att 3-betta med AA. Sant, och jag brukar försöka få in djupstacken mot 9/4-gnidarn med QQ preflop för att det är långt ifrån säkert att han har som vana att 6-beta essen/kungarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
edison Postad 5 Mars , 2007 Rapport Share Postad 5 Mars , 2007 Hahaha! Fisherman... lol. Att raisa rivern här finns inte. Det är ett helt sjukt råd. Dessutom är det rätt mycket lol på hela den här tråden... Vad finns det att diskutera liksom, antingen har han AA (surprise, surprise?) eller inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jello Postad 5 Mars , 2007 Rapport Share Postad 5 Mars , 2007 Men alltså, hur fan MÅR den här tråden? Det går ju inte ens att förklara hur jävla superkass det är att värderaisa den där rivern. Vad fan liksom, man toktiltar ju när man läser vad som skrivs. Jag trodde fan ni skämtade när ni skrev, men ni GÖR ju inte det. Aragoij39u3232897!! . Aragoij39u3232897!! Aragoij39u3232897!! Aragoij39u3232897!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
FiSherman63 Postad 6 Mars , 2007 Rapport Share Postad 6 Mars , 2007 parantes: Det är ju långt ifrån säkert att han har som vana att 3-betta med AA. Sant, och jag brukar försöka få in djupstacken mot 9/4-gnidarn med QQ preflop för att det är långt ifrån säkert att han har som vana att 6-beta essen/kungarna. ehrm? Min parantes hade ingenting med den här handen att göra. Jag pekade endast ut en teknialitet som är lätt att förbise om man med statistik ska "räkna ut" vilka händer en spelare sannolikt raisar pre. Som bonus gav jag tydligen dig en extrachans att vara dryg, inte illa. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
FiSherman63 Postad 6 Mars , 2007 Rapport Share Postad 6 Mars , 2007 Hahaha! Fisherman... lol. Att raisa rivern här finns inte. Det är ett helt sjukt råd. Eh, har jag gett rådet att raisa river? I mitt första inlägg reflekterade jag över en (generell) lucka jag har när jag spelar, ett tankesätt som oftast kostar mig pengar. Hur du kan få det till att jag ger rådet att raisa river i den här handen förstår jag inte. Om man känner sig tvungen att hitta ett råd i mitt inlägg (finns inget egentligen) så är det väl snarast ett råd att INTE raisa, eller mer precist: "raisa om du vill förlora pengar"... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
edison Postad 6 Mars , 2007 Rapport Share Postad 6 Mars , 2007 Eh, har jag gett rådet att raisa river? I mitt första inlägg reflekterade jag över en (generell) lucka jag har när jag spelar, ett tankesätt som oftast kostar mig pengar. Hur du kan få det till att jag ger rådet att raisa river i den här handen förstår jag inte. Om man känner sig tvungen att hitta ett råd i mitt inlägg (finns inget egentligen) så är det väl snarast ett råd att INTE raisa, eller mer precist: "raisa om du vill förlora pengar"... I din första post skrev du att du _senast_ skulle raisat på rivern. Alltså... 1. DET SUGER. 2. Varför postar du överhuvudtaget om dina poster inte innehåller annat än meningslöst svammel om hur man INTE ska spela en hand? Håll du dina tankar om hur man inte ska spela poker för dig själv och låt då dom som vill diskutera optimal strategi göra det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
FiSherman63 Postad 6 Mars , 2007 Rapport Share Postad 6 Mars , 2007 I din första post skrev du att du _senast_ skulle raisat på rivern. Alltså... Om du envisas lite till kanske jag börjar tro på din tolkning mer än min egen av det jag skriver. Eller kanske inte ändå... Varför postar du överhuvudtaget om dina poster inte innehåller annat än meningslöst svammel om hur man INTE ska spela en hand? Håll du dina tankar om hur man inte ska spela poker för dig själv och låt då dom som vill diskutera optimal strategi göra det. Från och med nu ska jag innan jag postar alltid titta på dina inlägg i den här tråden och på så sätt finna rätt inspiration för meningsfulla poster. D'oh! ...optimal stategi... tihi Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PxT Postad 6 Mars , 2007 Rapport Share Postad 6 Mars , 2007 Men alltså, hur fan MÅR den här tråden? Det går ju inte ens att förklara hur jävla superkass det är att värderaisa den där rivern. Vad fan liksom, man toktiltar ju när man läser vad som skrivs. Jag trodde fan ni skämtade när ni skrev, men ni GÖR ju inte det. Aragoij39u3232897!! Bara den här tråden? Jag tycker att man i var och varannan läser inlägg som får en att se ut så här >>> Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts