Gå till innehåll

Sunday Warm-up kampanj


gdaily

Recommended Posts

  • Svars 165
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

OK, nu har hon ramlat ner till 10.000 så en andraplats kan vi deala om. :-)

 

Vann du din seat eller köpte du in dig?

 

Jag vann min plats i forumturneringen igår. Har dock åkt nu så alla platser är lediga ;) fick bara skitkort o tryckte till slut med 99 som var det bästa jag fått o mötte AQs som träffade färgen. Så kan det gå!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synd, men bra kämpat i alla fall.

 

Tack så mycket. Hade dock känts mer surt om jag inte vunnit platsen ;)

 

Bara att säga lycka till till gemla då! Nu måste jag släppa tankarna från poker ett tag. blir nog en film. hehe. ha det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fått Pokerstars Warm-Up tourney på min forum ranking.

Slås Pokerstars Warm-Up och forum till en rankinglista eller separat?

 

Hej,

 

Hur ser du det, jag tycker inte det verkar konstigt för dig (däremot är torsdagstävlingarna inlagda med "fel datum" i februari.

 

Någon mer som har detta problem som kan peka mig i rätt riktning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Hur ser du det, jag tycker inte det verkar konstigt för dig (däremot är torsdagstävlingarna inlagda med "fel datum" i februari.

 

Någon mer som har detta problem som kan peka mig i rätt riktning?

2007.02.26 Stars Sunday Warm-Up stod som No Limit Texas Hold'em Freezeout på min ranking info. Det är ändrat nu.

 

Men min viktade poäng uppfattar jag som är en ihopslagning av Stars Sunday Warm-Up + No Limit Texas Hold'em Freezeout . Har inte gjort någon beräkning så jag kan ha fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån har programmerat fel.

Givetvis ska forumrankingen INTE påverkas av Starsrankingen, och tvärt om.

 

Håll ut, efter helgen får nån datakunnig kolla på det.

 

Har kollat ranking info på andra namn och där står en viktad poäng för Stars Sunday Warm-Up + No Limit Texas Hold'em Freezeout , men vi ska väl ha 2 viktade ranking poäng ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kollat ranking info på andra namn och där står en viktad poäng för Stars Sunday Warm-Up + No Limit Texas Hold'em Freezeout , men vi ska väl ha 2 viktade ranking poäng ?

 

Det stämmer utmärkt, du har

 

1) I "stora forumrankingen" har du tre starter. Du behöver fem starter för att komma "med på listan"

 

2) I "Sunday warm-up" har du sex starter: 51, 47, 47, 65, 184, 99 poäng respektive.

 

=(51+47+47+65+184+99)/ROT(6) = 201 rankingpoäng, vilket du också har...

 

http://www.poker.se/ranking.php?rid=2 = söndagsrankingen

http://www.poker.se/ranking.php?rid=1 = torsdagsrankingen

http://www.poker.se/rank_user.php?userId=36601 = dina spelade tävlingar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte bara skriva en kort rapport om warm-up turneringen i går.

 

Jag kvalade in på söndagen i Poker.se satelliten. Jag hade en otrolig tur, måste jag erkänna. Fick stege när jag hade par och var all-in, två gånger. Jag minns inte vem jag mötte heads up i slutändan, men det var ganska jämt i alla fall. Det avgjordes när jag hade ess, kung och fick tvåpar på floppen och min motståndare spelade tio, åtta och fick in tian på floppen och åttan på turn.

 

Sen var det dags för själva turneringen. Jag började lite halvkrassligt och var nere på runt 8 000 marker innan jag vann ett par potter. Spelade mig sen ganska snabbt upp till 29 000 marker, men det var då det hände. Mörkarna var 300/600, jag satt med AA och tripplade mörken, men då frös hela sajten. Jag har spelat på pokerstars ett bra tag och det har aldrig hänt mig förut. När sajten väl kom tillbaka upp hade jag förlorat potten med AA samt betalat ett par tusen till i mörkar. Inte kul. (Jag skrev ett argt brev till deras support.)

 

När jag väl kunde spela igen gick det hyfsat. Jag hade så mycket som 75 000 marker ett tag, men överspelade en hand med A, 9 när det låg nio högt på bordet och jag mötte en monsterstack med ett överpar. Då kom jag ner på jorden igen.

 

Hur som helst klarade jag mig i alla fall in i pengarna och fick drygt 400 dollar för en 240:e plats, tror jag det var. Riktigt roligt, men lite typiskt att sajten ska balla ur när man väl ställer upp i en lite större turnering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...