Gå till innehåll

Inget självförtoende, ingen TAG Heuer


upandcoming

Recommended Posts

Ingen mening att hyckla, jag börjar med att säga det ni ändå kommer att konstatera några inlägg senare i denna dagbok: Jag är en tomte.

 

Jag spelar poker för att jag älskar att vinna, särskilt när det handlar om pengar. Egentligen har jag inget behov av pengarna jag vinner då jag är en bortskämd liten kille som fortfarande bor hemma hos mamma och pappa.

 

Hur som helst, snubblade över denna Tag Heuer-klocka när jag surfade häromdagen. Föll direkt, men ansåg att jag inte kunde köpa den med samvetet i behåll. Därav upandcomings SNG-äventyr!

 

Jag startar med $380 (tilläts inte sätta in mer på grund av någon spärr) på Poker Stars. Målet är 19k SEK (klockans pris). Ska börja med att spela $50+5 SNGs. 4 bord samtidigt.

 

tag-heuer-carrera-CV2010.FC6205_MED.jpg

 

Nu sätter jag igång. Önska mig lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 61
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

De första två borden är uppklickade. I bakgrunden lyssnar jag på NRJ via nrj.se som har en väldigt bra feature. I deras webbspelare finns nämligen en direktlänk till Lugna Favoriter. Lugna Favoriter är som känt det bästa medlet mot tilt.

 

Nu har jag en A7o att koncentrera mig på. Over and out.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lfx: Niice! Om den inte är mycket dyrare så tar jag nog den istället. :)

 

För övrigt har jag precis bytt till Lugna Favoriter. Orsaken ser ni här:

 

$50+$5 Hold'em No Limit - Level II (15/30)

Seat 1: mahoney3 (1480 in chips)

Seat 2: mat12124 (2060 in chips)

Seat 3: ZhengZhou (1510 in chips)

Seat 4: Travo (2575 in chips)

Seat 5: HERO (1425 in chips)

Seat 6: carlosuk (925 in chips)

Seat 8: kincal (1840 in chips)

Seat 9: Hellerboy3 (1685 in chips)

Hellerboy3: posts small blind 15

mahoney3: posts big blind 30

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO [Qd Qs]

mat12124: folds

ZhengZhou: raises 60 to 90

Travo: folds

HERO: calls 90

carlosuk: folds

kincal: calls 90

Hellerboy3: folds

mahoney3: folds

*** FLOP *** [Kc Td Qh]

ZhengZhou: bets 210

HERO: raises 390 to 600

kincal: folds

ZhengZhou: calls 390

*** TURN *** [Kc Td Qh] [2c]

ZhengZhou: checks

HERO: bets 735 and is all-in

ZhengZhou: calls 735

*** RIVER *** [Kc Td Qh 2c] [Jd]

*** SHOW DOWN ***

ZhengZhou: shows [Kd Ac] (a straight, Ten to Ace)

HERO: shows [Qd Qs] (three of a kind, Queens)

ZhengZhou collected 2985 from pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir så sällan några intressanta situationer i SNGs så förvänta er inga HHs i mängder. Jag har dock en trevlig att visa upp. Analyser känns överflödiga.

 

PokerStars $50+$5 Hold'em No

Seat 2: KonstantinAM (2226 in chips)

Seat 3: zahstocher (8932 in chips)

Seat 4: HERO (2342 in chips)

KonstantinAM: posts the ante 25

zahstocher: posts the ante 25

HERO: posts the ante 25

KonstantinAM: posts small blind 200

zahstocher: posts big blind 400

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO [Tc Qc]

HERO: raises 800 to 1200

KonstantinAM: folds

zahstocher: raises 800 to 2000

HERO: raises 317 to 2317 and is all-in

zahstocher: calls 317

*** FLOP *** [Ac Jc 9s]

*** TURN *** [Ac Jc 9s] [Kh]

*** RIVER *** [Ac Jc 9s Kh] [Kc]

*** SHOW DOWN ***

zahstocher: shows [Qs Qd] (two pair, Kings and Queens)

HERO: shows [Tc Qc] (a Royal Flush)

HERO collected 4909 from pot

 

Nu är det sovdags. Första dagen slutade välförtjänt med +255.

TAG Heuer-kassan innehåller $635.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, speciellt om man betalar svenskt listpris för klockorna. Beställer man från fjärran land kan man emellertid få Carreran med stållänk för $1850 från http://www.collectorstime.com

Hoppsan, betydligt billigare. Inte helt otippat kanske men jag hade faktiskt inte tänkt tanken att spana på utlänska siter.

 

Får bli lite önskeshopping innan sänggång då :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj, $1850 är ju helt klart överkomligt. Dock känns det lite otryggt att köpa från den där sajten. Jag har aldrig hört talas om den.

 

Första SNGn är uppklickad och jag taggar med NRJ. Planen är att vara sinnesjukt rungood idag. :-)

 

Sajten är allt annat än oseriös. Zeetan som driver den är mycket bra att ha och göra med. Köpte själv en Omega Planet Ocean i januari därifrån och allt var i sin ordning. Han är något av en gigant inom handel med klockor över internet. Om du vill göra en bakgrundskoll så titta in på TimeToTalk som är ett svenskt forum om klockor: http://f16.parsimony.net/forum28098/

ETT ALTERNATIV KANSKE??

movadobaby_1938_3654013

 

Min nya juvel!! 22005100.gif

 

 

Bara lycka till med spelandet och in fin klocka när den dagen kommer!

/Doope

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ojojoj, sjukt fräscha klockor i den här dagboken :D Blev väldigt inspirerad att inhandla en ny nu :D

 

Angående spelet så vill jag i QTs handen att du ställer in istället för att höja upp bara. Stort lycka till allafall :)

 

Jag hade spelat tight ett tag och ville att det skulle se ut som att jag var medveten om min image och skulle försöka locka med någon med min bet. Spelar ju mindre roll när motståndaren plockar upp QQ.

 

Spelet går inte alls bra idag. TAG Heuer-kassan innehåller $230. Men jag är redo för ännu en omgång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev lite förskräckt när jag läste rubriken till dagboken, men det visade sig att jag hade blandat ihop en Tag Heuer med en Luger...:rolleyes:

 

:lol:

 

Klonkade bra på krogen igår. Sa till en polare att jag skulle köpa en TAG Heuer. Han trodde mig inte, vilket visserligen inte är så svårt att förstå med tanke på att jag har en rätt weak/snål-image. Hur som helst har vi nu ett litet "vad". Om jag köper en TAG Heuer i år ska han köpa en dubbelt så dyr klocka. Haha, ska bli så kul att se honom slänga upp sitt VISA och köpa en klocka för 40k.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

8 SNGs spelade och Tag Heuer-kassan innehåller $407. Vänder det nu?

 

Tittade på säsongens första avsnitt av 100 höjdare under spelet. Jag älskar Fredrik & Filip. De gör sig visserligen inte lika bra i 100 höjdare-formatet som i Ett herrans liv, men programmet är ändå bland det bästa i svensk TV.

 

Disco-Kjell är från och med nu min idol (Sorry Gdaily och Othello).

 

start_avsnitt1.jpg

 

Jag tänkte förresten skicka iväg ett par mail för att försöka få tag på biljetter till galafinalen. Någon här som har kontakter på kanal5? Ordna ett par biljetter till mig så lär jag dig bemästra Crazy Motherfucking Pineapple.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...