LongAgo Postad 14 Februari , 2007 Rapport Postad 14 Februari , 2007 FI är regular med 28/8/3, spelar väl helt okej, vad göra på river.. PokerRoom No-Limit Hold'em, $4 BB (4 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Hero ($307.50) BB ($225.90) UTG ($207.00) Button ($178.30) Preflop: Hero is SB with J, A. 1 fold, Button calls $2, Hero completes, BB checks. Flop: ($8) 9, A, 7(3 players) Hero bets $4, BB calls $4, Button folds. Turn: ($16) 3(2 players) Hero bets $8, BB calls $8. River: ($32) J(2 players) Hero bets $12, BB raises to $99, Hero ??? kort och gott, potten är liten, har inga problem folda, har en jävligt bra hand, känns som enda möjliga handen han har som slår mig är t8.. vad skulle ni gjort kort och gott? Citera
Djens Postad 14 Februari , 2007 Rapport Postad 14 Februari , 2007 det är T8 i 9/10 situationer där. Citera
Big Less Postad 14 Februari , 2007 Rapport Postad 14 Februari , 2007 kort och gott, potten är liten, har inga problem folda, har en jävligt bra hand, känns som enda möjliga handen han har som slår mig är t8.. vad skulle ni gjort kort och gott? 77 och 99 lär också vara möjliga. Vad kan han ha som du slår? Citera
LongAgo Postad 14 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 14 Februari , 2007 68-J9-lägre tvåpar överlag, det är många händer jag slår och de enda jag egentligen förlorar mot är t8 inklusive set, och set är inte alls troligt här tkr jag.. Citera
ebisumaru Postad 14 Februari , 2007 Rapport Postad 14 Februari , 2007 Raisa preflop. I en oraisad pott är du nästan aldrig bra där. Han har nog T8/77 jätteofta. Citera
psatiw Postad 14 Februari , 2007 Rapport Postad 14 Februari , 2007 Din betsize på river mår ju inte bra om du ska frågeteckna ett omslag alltså. Citera
LongAgo Postad 14 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 14 Februari , 2007 Din betsize på river mår ju inte bra om du ska frågeteckna ett omslag alltså. poäng till psatiw och ebi.. det är det jag tycker jag gör fel också.. Citera
LongAgo Postad 14 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 14 Februari , 2007 PokerRoom No-Limit Hold'em, $4 BB (4 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Hero ($307.50) BB ($225.90) UTG ($207.00) Button ($178.30) Preflop: Hero is SB with J, A. 1 fold, Button calls $2, Hero completes, BB checks. Flop: ($8) 9, A, 7(3 players) Hero bets $4, BB calls $4, Button folds. Turn: ($16) 3(2 players) Hero bets $8, BB calls $8. River: ($32) J(2 players) Hero bets $12, BB raises to $99, Hero folds. Final Pot: $143 Results in white below: BB doesn't show. Outcome: BB wins $143. Citera
baller Postad 14 Februari , 2007 Rapport Postad 14 Februari , 2007 inget fel på en stopbet på river om man har en avsikt med den... men hela vägen tycker jag man kan raisa mer, (även pre) inte halvpot sikta hellre på 3/4 potbet... gillar inte halvpot bet egentligen, trots det använder jag fulknappen allt för mycke på dvs clienter... Citera
Jerico Postad 14 Februari , 2007 Rapport Postad 14 Februari , 2007 Höj preflop, betta mer på turn. River instamuck. Citera
LongAgo Postad 14 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 14 Februari , 2007 jag gillar dock halvpotbet.. speciellt vid färgdrag/stegdrag osv på flop.. potsweetener ftw! Citera
Mjorich Postad 15 Februari , 2007 Rapport Postad 15 Februari , 2007 Wow, den här typen av spelare; anonyma och bottenlösa web-bankomater, trodde jag faktiskt inte var människor av kött och blod. Men så får man se en på ett forum - med argument, tankar och känslor. Kul! Horribelt spelat. HORRIBELT. For starters, att inte höja AJs preflop där är en lucka i klass med att tro att stege slår färg eller att anse att man har rivernöten för att hålkorten i Omaha visar AAAA. Citera
Jeppann Postad 15 Februari , 2007 Rapport Postad 15 Februari , 2007 Nu överdriver du ju iofs luckan att inte höja pre, även om också jag föredragit det här. Citera
Kenan83 Postad 15 Februari , 2007 Rapport Postad 15 Februari , 2007 Wow, den här typen av spelare; anonyma och bottenlösa web-bankomater, trodde jag faktiskt inte var människor av kött och blod. Men så får man se en på ett forum - med argument, tankar och känslor. Kul! Horribelt spelat. HORRIBELT. For starters, att inte höja AJs preflop där är en lucka i klass med att tro att stege slår färg eller att anse att man har rivernöten för att hålkorten i Omaha visar AAAA. Citera
greywolf Postad 15 Februari , 2007 Rapport Postad 15 Februari , 2007 Wow, den här typen av spelare; anonyma och bottenlösa web-bankomater, trodde jag faktiskt inte var människor av kött och blod. Men så får man se en på ett forum - med argument, tankar och känslor. Kul! Horribelt spelat. HORRIBELT. For starters, att inte höja AJs preflop där är en lucka i klass med att tro att stege slår färg eller att anse att man har rivernöten för att hålkorten i Omaha visar AAAA. Citera
greywolf Postad 15 Februari , 2007 Rapport Postad 15 Februari , 2007 jag kastar den här 10 av 10 gånger. han kan typ bara ha 8T en slöspelad triss eller bluff här och bluffen känns lite långsökt mot dom flesta spelare. känns ännu mer långsökt att han skulle vänta till river och göra en höjning med ett sämre två par. Citera
LongAgo Postad 15 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 15 Februari , 2007 Wow, den här typen av spelare; anonyma och bottenlösa web-bankomater, trodde jag faktiskt inte var människor av kött och blod. Men så får man se en på ett forum - med argument, tankar och känslor. Kul! Horribelt spelat. HORRIBELT. For starters, att inte höja AJs preflop där är en lucka i klass med att tro att stege slår färg eller att anse att man har rivernöten för att hålkorten i Omaha visar AAAA. haha, mitt spel beror till väldigt stor del på vilka jag möter. Du får väldigt gärna säga vad du tycker, men att komma med några jävla förolämpningar betackar jag mig för. Jag är inte det minsta intresserad av vad du tycker om preflop/flop/turn spel, det är syn lr fold river jag undrade över. Håll dig borta om du skall bete dig som ett barn. Citera
Mjorich Postad 15 Februari , 2007 Rapport Postad 15 Februari , 2007 haha, mitt spel beror till väldigt stor del på vilka jag möter. Du får väldigt gärna säga vad du tycker, men att komma med några jävla förolämpningar betackar jag mig för. Jag är inte det minsta intresserad av vad du tycker om preflop/flop/turn spel, det är syn lr fold river jag undrade över. Håll dig borta om du skall bete dig som ett barn. Du hade aldrig behövt ställa frågan om handen spelades rätt från början. Därför är din fråga inte adekvat och mitt svar högst relevant. Citera
LongAgo Postad 15 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 15 Februari , 2007 Du hade aldrig behövt ställa frågan om handen spelades rätt från början. Därför är din fråga inte adekvat och mitt svar högst relevant. Du kanske inte tror jag är medveten om hur jag spelat handen från början? Ditt svar är fullkomligt orelevant och hela din attityd äcklar mig. För att förtydliga frågan: NL200 - River syn lr fold? Antingen svarar du något i stil med, "som spelad tycker jag..". Eller så skiter du helt enkelt i att svara öht. Att förolämpa folk leder ingenstans. Citera
jello Postad 15 Februari , 2007 Rapport Postad 15 Februari , 2007 Säg mig, hur i hela friden svarar man relevant på en inadekvat fråga? Citera
LongAgo Postad 15 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 15 Februari , 2007 Säg mig, hur i hela friden svarar man adekvat på en irrelevant fråga? Du ställde just en förbannat irrelevant fråga, så du kan ju berätta vad du förvänta dig för svar? Citera
jello Postad 15 Februari , 2007 Rapport Postad 15 Februari , 2007 Lol, gå och sov eftermiddag eller nåt. Citera
LongAgo Postad 15 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 15 Februari , 2007 Lol, gå och sov eftermiddag eller nåt. Blanda dig inte i om du inte har något att tillföra. Att göra personliga påhopp undanbedes och det påpekar jag jävligt gärna. Citera
Mjorich Postad 15 Februari , 2007 Rapport Postad 15 Februari , 2007 Om du orkar se igenom den raljerande attityden och kanske, kanske orkar hitta ett uns av självkritik eller åtminstone försöker analysera källan till problemet, så kan du åtminstone ha en liten chans att förstå varför frågan du ställer inte är adekvat. Det finns helt enkelt inget intressant eller relevant att lära för en ambitiös pokerspelare (är du det?) av frågan du ställer. Citera
Recommended Posts